צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 12/02/2005 ב- 22:56:44 כותרת הודעה: סוג של משאל |
|
|
ישבתי לעבות על הליווי של היצירה של דניאל ורציתי לנגן לי את התפקיד שלו (אתם יודעים... שלא יהיה משעמם...) ולבושתי הרבה גיליתי ש... אני לא יכולה לקרא את זה!!! אני לא יודעת מפתח (או יותר נכון מפתחות?) דו... לאור כך החלטתי לשאול: זו בורותי האישית או שאני לא לבד בסירה? פסנתרנים יקרים וכל מי שלא מנגן במפתח דו, אתם יודעים לקרא אותו? (אגב, כנרים, אתם יודעים לקרא מפתח פה?)
אגב, לכל המתעניין, סוף הסיפור טוב. אני זוכרת את היצירה כך שמצאתי משמיעה מה שהסתבר לי כנכון אח"כ. |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 12/02/2005 ב- 23:06:23 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שידיעת הקריאה במפתחות השונים היא חשובה מאוד. אני יודע לקרוא מפתח פה בנוחות כמו מפתח סול.
אני גם יודע מפתח דו, אבל פחות בקלות, כי אני לא ממש משתמש בו. ביום שאצטרך אותו בצורה משמעותית, אשב עם תרגילי סולפג' בדו ואגמור עם זה... בינתיים אני קורא מספיק מהר כדי לפענח דברים
תעבדי על זה, זה לא מסובך כמו שזה נשמע... _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 12/02/2005 ב- 23:40:30 כותרת הודעה: |
|
|
א אמרתי שזה קשה. אלא שבכל הכלים שאני מנגנת לא הייתי צריכה אותו
בכ"א, מן הסתם שאלמד בהזדמנות |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 12/02/2005 ב- 23:56:35 כותרת הודעה: |
|
|
למיטב ידיעתי אין צורך לפסנתרנים להכיר את המפתח הזה...
אני מאוד בספק אם בתור פסנתרנית תשתמשי בו.
הכלים היחידים שאני מכיר שמשתמשים בו אלו ויולה צ'לו טרומבון וכמו שאמרת בסון...
אולי אם תרצי לנצח פעם אז אין מה לעשות... צריך לדעת לקרוא בכל המפתחות.
אבל כמובן אין שום דבר רע בלהכיר עוד מפתחות... וזה אפילו מומלץ.
אני גם החלטתי שהגיע הזמן להכיר גם את מפתח פה ברצינות ועכשיו אני קורא די בסדר. לא מושלם אבל סביר.
נ.ב: יש כמה וכמה סוגים של מפתח דו. נראה לי שדנו בזה פעם פה איפשהוא... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 13/02/2005 ב- 11:10:38 כותרת הודעה: |
|
|
מפתח פה אני יודעת..
אבל אני לא יודעת לקרוא מפתח דו גם כן...אף פעם לא היה לי משהו שהייתי צריכה לדעת בשבילו מפתח דו.. _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
natik משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 19/12/2004 ב- 17:19:20 הודעות: 76 מיקום: "בקצה השמיים ובסוף המדבר יש מקום רחוק מלא פרחי בר"...
|
נשלח: 13/02/2005 ב- 16:03:30 כותרת הודעה: |
|
|
חשוב מאד לדעת לקרוא בכל המפתחות. גם ככה, עשו לנו טובה שאנחנו לא צריכים
להשתמש באלף מפתחות כמו בתקופת הבארוק...
אני אישית שולט בכל המפתחות בגלל שאני כותב הרבה בהם...
_________________ צ'או קקאו |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 14/02/2005 ב- 01:05:59 כותרת הודעה: |
|
|
אממממ אני יודע לקרוא מפתח פה. אני חושב שכל מוסיקאי קלאסי, לא חשוב באיזה כלי הוא מנגן, צריך לדעת לקרוא את המפתח הזה. ויפה שנה אחת (או הרבה) קודם.
לקחתי את זה על עצמי כמשימה בכיתה ז' ובהתחלה זה היה ממש קשה. אני חושב שבמידה מסוימת ללמוד מפתח חדש זה כמו ללמוד שפה זרה. מי שהמפתח הוא לא "שפת האם" שלו לפחות בהתחלה עושה "תרגום" ממפתח שהוא מכיר מקודם. זה כמו לחשוב כל פעם שקוראים מפתח פה על מפתח סול ואז להעלות בטרצה אבל להוריד אוקטבה או משהו כזה. זה די מעניין לדעת מתי, אם בכלל, שלב התרגום הזה מפסיק והכתיבה נראית הדבר הכי טבעי בעולם. אני חושב שלי זה כבר קרה עם מפתח פה, אולי גם בגלל שאני שר הרבה במפתח הזה.
אויש רגע.... גלגלתי את הדף למטה ופתאום ראיתי שהשאלה בכלל על מפתח דו....
כשניגנתי ויולה אז אבי אברמוביץ שהיה המורה שלי, לימד אותי את המפתח אבל דרך הנגינה. זה הולך ככה: להסתכל על התו ולחשוב שהוא כתוב במפתח סול. עכשיו לשים את האצבע על המיתר כאילו אני מנגן את התו בכינור במפתח סול, ואז לרדת נמוך יותר בשתי אצבעות (אצבע רביעית --> אצבע שניה וכו'). זה נשמע נורא מסובך אבל בתכלס זה עושה את כל תהליך הלימוד הרבה יותר מהיר וקל. אחרי יומיים כבר אפשר לנגן אטיודים במפתח חדש! |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/02/2005 ב- 11:42:39 כותרת הודעה: |
|
|
וואלה אורי ממש תיארת אותי בתחילת דרכי במפתח פה...
כשהייתי רואה פה אז הייתי תמיד מעלה את הצליל בטרצה למעלה ואז הייתי מגלה איזה צליל זה במפתח סול ואז הייתי יודע איזה צליל זה במפתח פה... כן כמו שכתבתי כך זה היה מסובך.
אבל אולי הטרומבוניסטים ישתפו אותנו בקריאת המפתח דו? (ששמעתי שזה לא נעים... ) _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 14/02/2005 ב- 12:00:21 כותרת הודעה: |
|
|
אני כבר שמעתי על שיטות הלחשוב שזה צליל אחר ולהבין איזה צליל זה.
לא נראה לי שזו הדרך האופטימלית לקרוא מפתח חדש למרות שאני לא שולל.
אני כפסנתרן כושל שהפסיק לנגן לפני כשנתיים וחצי לצערי בכלי הנהדר הזה,
יודע לקרוא מפתח סול ומפתח פה בצורה שוטפת. הכל עניין של פרקטיקה.
ככל שאתה מנגן יותר מהמפתחות הללו אתה מתרגל לקרוא אותם יותר מהר או יותר בנכונות.
פעם אני זוכר שמורה אחד שלי בתיכון לימד אותנו איך לעבוד על לקרוא מפתח דו כמו שאנחנו
קוראים מפתח פה או סול... אני לא זוכר בדיוק איך זה הלך אבל זה היה בצורה של משחק
שכזה שאתם יכולים לעשות לעצמכם.
משהו בסגנון לכתוב מפתח דו, תווים מסויימים, לקחת מטבע ולכסות כל פעם
תו אחר ולאמר על איזה תו אתם מסתכלים (התו הלא מכוסה).
אני חושב שכדאי גם לשלב את זה בנגינה כדי להפוך את זה לדבר פרקטי ביותר ואוטומטי.
לקחת כל מיני יצירות שיש בהן שימוש במפתח דו. יצירות לטרומבון, ויולה or whatever.
ולקרוא אותן פרמביסטה פשוט יצירה אחר יצירה.
אין צורך להוציא מזה תוצאה מוסיקלית עמוקה וגבוהה ביותר... זה רק לפרקטיקה.
אחרי כמה זמן זה כבר יהפוך להיות ממש קל לקרוא מפתח נוסף.
הרי זה לא שיש לנו איזה מוגבלות לדעת 2 מפתחות בלבד בצורה שוטפת. אנחנו יכולים לזכור
עד אינסוף דברים במוחינו הקט. השאלה היא לכל אחד אם הוא צריך את זה או לא בשבילו.
אני אישית לא התאמנתי על לקרוא מפתח דו מספיק, אני קורא אותו בצורה עילגת ביותר
כמו שההורים תמיד אומרים: "זה לא מזיק לדעת עוד שפה "
_________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/02/2005 ב- 13:30:43 כותרת הודעה: |
|
|
אני ממש מסכימה עם טל.
א.פסנתרנים, אכן, שולטים במפתחות סול ופה במעולה אותה מידה. טוב... אנחנו מנגנים בשניהם תמיד... (כיף לנו )
ב.נראה לי שזה לא דורש שום שיטה מיוחדם. רק פרקטיקה (וגם זה לא הרבה) מישהו מהפסנתרנים שפה זוכר שהייתה ל בעיה כלשהי עם מפתח פה??? (אני לא...)
ג.מישהו פה ציין משהו לגבי ריבוי מפתחות דו? אכן יש המון. (כפי שציינתי בהודעתי הראשונה בסוגריים) בכ"א, מנגנים בפועל בערך ב2-3 מהו. אגב, מי מנגן באיזה?
ד.אכן החלטתי ללמוד. זו לא טרחה כזו גדולה אחרי הכל... דניאל, ראה זאת כזכותך
|
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 14/02/2005 ב- 13:51:24 כותרת הודעה: |
|
|
בהצלחה גיטה
אולי גם אני אלמד פעם לקרוא מפתח דו בצורה שוטפת כשיהיה לי רצון עז לעשות כך.
וכן, מה שרציתי להוסיף כמו שכבר ציינת זה שלדברים חדשים כמו ללמוד לקרוא מפתח
חדש פשוט ניגשים באותה הצורה כמו שלמדנו כשעוד רק התחלנו לנגן.
לא ראינו בזה צרה צרורה ושזה קשה לקרוא מפתח סול ופה. פשוט לימדו אותנו איך זה
עובד והתאמנו לנגן בזה. ועשינו המון טעויות, ולעשות טעויות זה טוב. לומדים מזה.
לאט לאט זה נהפך להיות יותר קל והטעויות רק פחתו ופחתו.
פשוט לגשת לזה כמו ילד קטן שרק לומד לקרוא מפתח סול.
זו השיטה הכי טובה, פרקטיקה נכונה עם מחשבה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
|