צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 14/02/2005 ב- 11:05:45 כותרת הודעה: חידון מספר 34 |
|
|
ברכות לגולשי האתר.
אני מצטער על העיכוב הקל...
והנה החידה:
"מי הוא המלחין, מורה דגול מאוד,
שממנו זכתה הסונטה ליחס של כבוד.
נאמן למוסיקה - הוא ברח מארצו,
והכלי שממנו עושים צחוק,
קיבל ממנו שפע של יצירות נפלאות."
מי הוא המלחין?
את התשובות של יש לשלוח החל מהיום בערב. מומלץ גם לנסח סיכום קצרצר על פירוט התשובה.
כמו כן, אתם מוזמנים להביע את דעתכם על החידון... אני חושב שאולי צריך לשנות את הקונספט... |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 14/02/2005 ב- 22:33:59 כותרת הודעה: |
|
|
שמו פאול הינדמית.
הוא כתב מספר ספרים ללימוד הרמוניה וגם יסודות מוסיקליים.
כתב סונטות כמעט לכל הכלים.
ברח מגרמני, ראשית לשוויץ ואח"כ לארה"ב, שם לימד ב"ייל".
היה ויולן מעולה והלחין רבות לכלי. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 15/02/2005 ב- 16:19:10 כותרת הודעה: |
|
|
לא הספקתי אפילו לקרוא _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 15/02/2005 ב- 21:43:29 כותרת הודעה: |
|
|
מזל טוב טל! אתה פותר החידון השבועי.
הינדמית' אכן השקיע בז'אנר הסונטה, וכתב סונטות לכל כלי כמעט.
בנוסף, הינדמית' נכנס לרשימה מיוחדת שהכינו הנאצים: "מוסיקה מנוונת" הם קראו לה. היו איתו ברשימה גם שנברג, וברן ושות', וכמובן מנדלסון ושאר המלחינים היהודים. בארטוק, שלא נכנס לרשימה הזו אמר בציניות "אני נעלב שלא הכניסו אותי באותה רשימה של מלחינים גדולים כל כך".
הינדמית', שניגן על מספר כלים כגון קלרינט, כינור, ויולה ופסנתר (יש עוד, אני לא זוכר כרגע...), הקדיש כמה יצירות נפלאות ל"אנדרדוג" של הכלים - לויולה. מומלץ מאוד לשמוע את הסונטה לויולה סולו (שיובל ניגן ברסיטל - בראבו!), "מוסיקת אבל" לויולה ותזמורת, סונטה לויולה ופסנתר ועוד. ביצירות הללו הוא באמת התעלה על עצמו.
מירי: אני ממש מצטער... בפעם הבאה אני אתן זמן יותר רב עד הגשת הפתרונות. בנוסף, הן גם תהינה קשות יותר... |
|
חזור למעלה |
|
|
|