עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

על שסתומים ועצבים

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 18/10/2005 ב- 21:42:52    כותרת הודעה: על שסתומים ועצבים תגובה עם ציטוט

קורה לכם שהשסתום נתקע ולא עולה באמצע הנגינה?
אם זה קורה פעם ב... זה בסדר,אבל אם זו בעיה שמעיקה ואי אפשר לנגן בגללה אז כבר הטורים עולים ...

עד לפני חצי שנה בערך..היתה לי את הבעיה הזו..כל הזמן שזה אומר תמיד נתקעו לי השסתומים.
לקחה לי חצי שנה עד שניגנתי נכון,שזה אומר המון זמן.
אבל בסוף הסתדר,אני מנגנת רגיל ב"ה.

אשמח לשמוע חוויות ממכם על התפעה הזו,ולמתחילים שביננו!
לא התייאש זה מ-א-ו-ד מעצבן שזו תופעה אבל רק הזמן והאימון יכול לפתור את זה.
קורץ מניסיון!

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Saba_Tuba
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 23/09/2004 ב- 23:26:17
הודעות: 60
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 19/10/2005 ב- 00:29:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אחחחחח.... שסתומים...
נושא כאוב!

אני חושב שלכולם היו פשלות עם השסתומים. במיוחד בהתחלה, שמדובר בכלים לא מקצועיים.
יש לי הרבה תלמידים שממש מבואסים מהקטע הזה. אני עושה כל מה שאני יכול כדי לעזור להם, אבל לא תמיד זו בעיה שאפשר לפתור בלי מתקן כלים מקצועי.

אם בכלי שלי השסתום לא עובד חלק, אני קודם כל משמן אותו, ורק בפאסט. כל שמן אחר זה בזבוז של כסף. אם זה לא עובד, אני מוציא את הקפיץ ומותח אותו. לרוב זה עובד.

בטובה השניה שלי יש לי וולווים. הם היו מעולים, עד שהיא עברה איזה תאונה באיזה טיסה שהיתה לי, והכל נדפק, זה מתוקן עכשיו, אבל מעברים בין צלילים נורא לא חלקים, וצריך לעזור להם.

דרך הגב, אם זה נתקע לך הרבה, את יכולה לנקות את כל האיזור, להוציא שסתום שסתום ( להיזהר לא לערבב אותם!), ופשוט לנקות את בית השסתום, עם חתיכת בד ומשו ארוך.

שיהיה בהצלחה

_________________
למה אין טובת בארוק?! לא פייר!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 19/10/2005 ב- 13:46:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שורש הבעיה הוא לא בכלי.
וזאת אני יודעת בגלל שעברתי כמה כלים והבעיה חזרה בכולם,כולל הכלי של המורה שש לו כלי טוב...
הבעיה היא טכניקה לא נכונה של הלחיצה על השסתום,צריך להתרגל. קורץ

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
userFish
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21
הודעות: 240
מיקום: תל-אביב

הודעהנשלח: 19/10/2005 ב- 14:35:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אממ..סליחה על הבורות,אבל מה ההבדל בין שסתומים לוולווים?? מגלגל עיניים
_________________
"אם תיתן למישהו דג,אז יהיה לו דג"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 19/10/2005 ב- 17:25:06    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שסתומים הם מסוג הלחצנים כמו שיש בחצוצרה רגילה אמריקאית. וולווים זה מסוג הלחצנים כמו בקרן יער.
אז יש טובות כאלה וטובות כאלה. יש גם חצוצרות כאלה עם וולווים שנקראות חצוצרות גרמניות או Rotary.

אז בקשר לבעייה שלך ניצן. אל תשכחי לשמן את השסתומים כי זו יכולה להיות בעייה.
ואם זה בעייה של לחיצה אז תשימי לב שאת לוחצת את השסתומים עד הסוף ומהר.
אל תכי בהם חזק אבל תלחצי עליהם בצורה משכנעת מאוד שמח

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 19/10/2005 ב- 17:30:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טל..
הבעיה היא כמובן בלחיצה איך שהסברת את זה,והבעיה שלי חלפה מזמן..

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 21/10/2005 ב- 18:34:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אנקדותה משעשעת: לגרמניים יש שם מיוחד לחצוצרה ה"סטנדרטית", זו בעלת מערכת הפומפות.

הם קוראים לה... חצוצרת ג'אז אמריקאית... ROFL

_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 21/10/2005 ב- 23:37:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אם תשים לב למה שכתבתי אז התייחסתי לחצוצרה הזו כחצוצרה אמריקאית.
הם לא קוראים לה חצוצרת ג'אז אמריקאית אלא חצוצרה אמריקאית.
ואכן היא באמת כך. החצוצרות הראשונות הללו הגיעו משם.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 22/10/2005 ב- 13:45:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כץ ידידי, אתה טועה. הגרמניים אכן קוראים לחצוצרת הפומפות "jazz-trompete".
בכל הנוגע למקור של חצוצרת הפומפות, האם אתה בטוח? אני משוכנע שהפומפה היא לא המצאה אמריקאית. אני די בטוח שהפומפוונטיל הומצא בגרמניה, והיה בשימוש על קרנות צרפתיות וגרמניות כבר בשנות ה40 של המאה ה18. אני לא בטוח כשהעניין נוגע לחצוצרות.

_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 22/10/2005 ב- 18:01:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן. היא הומצאה בארה"ב, לכן הם קוראים לה ככה. החצוצרה בסי במול עם השסתומים שומשה הרבה
בג'אז, אז אם הם גם קוראים לזה חצוצרת ג'אז אז יכול להיות שזה בגלל זה.
באירופה השתמשו ומשתמשים גם היום בחצוצרות רוטרי לרוב.
ברוסיה למשל, ניגנו על חצוצרות רוטרי הרבה שנים, עד שהגיעו חצוצרות בסי במול "אמריקאיות"
אליהם ומאז הם מנגנים בעיקר בחצוצרות בסי במול.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 23/10/2005 ב- 19:19:50    כותרת הודעה: הקרן הוינאית וחצוצרת הסלייד תגובה עם ציטוט

מדהימים אותי כל פעם מחדש האבולוציה והטרנספורמציה שעברו כלי הבראס במהלך הדורות. מדהימה אותי עוד יותר התושיה של הנגנים ובוני הכלים להתגבר על הקשיים שמציבה המשפחה המתוסבכת של הבראס.
הנה דוגמא לאחת הדוגמאות המענינות. חצוצרת הסלייד האנגלית. כלי שהיה מאוד פופולרי בתחילת המאה ה19. ואפילו נכתבו לו כמה יצירות מקור ( חברת hyperion הקליטה כמה דיסקים אם הרכב הבראס העתיק והמצויין london gabrieli brass ensemble. כדאי להקשיב).



דוגמא נוספת היא אחת האבולוציות המוקדמות של ה rotary valve (בו משתמשים על קרנות וחצוצרות גרמניות) ה viennese valve. בו השתמשו על קרנות גרמניות באמצע המאה ה19.
אגב, עד היום משתמשים בפילהרמוניה הווינאית בקרנות כאלה. אבל אצלהם בתזמורת עד היום אין נשים, אז מילא.


הקרן הוינאית, היתה הכלי השמיש ביותר לכתיבה קרננית לפני הקרן המודרנית. וההבדלים בינה לבין הקרן המודרנית הם בעיקר במכניזם. אולם ישנם גם הבדלים באורך הצינורות ופיתולם ובגודל הפעמון. הוינאים כל כך גאים בקרן הוינאית שלהם שיש להם אפילו מטבעות עם הטבעה של הקרן הוינאית עליהם...

בכל מקרה, יש לזכור כי חלק גדול מהמוסיקה של המלחינים שחיו או הושפעו מהאסכולה התזמורתית הוינאית באותה תקופה כתבו כשבראשם צלצלה הקרן הוינאית. יצירות כמו הסימפוניות של ברהמס, סקצית הקרנות ב"טבעת" של וואגנר, הקונצ'רטי והפואמות הסימפוניות של ריכרד שטראוס וכמובן הוואלסים של מלך הסלון הווינאי יוהאן שטראוס.

_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 23/10/2005 ב- 22:10:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הנה תרשים של ההבדלים בין הrotary valve של הקרנות המודרניות לבין ה viennese valve שבשימוש על הקרנות הוינאיות.

viennese valve



rotary valve


הצבע האדום מסמן את זרימת האוויר. מימין במצב פתוח של השסתום, משמאל במצבו הסגור. עקרונית, השסתום הווינאי עובד כמו שסתום של חצוצרה, רק שהלחצנים נמצאים במקום שבו האצבועות נמצאות ומחוברות ללחצנים באמצעות מוט מתכת.

_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886


נערך בפעם אחרונה על-ידי punto בתאריך 25/10/2005 ב- 09:19:20, נערך בסך הכל 2 פעמים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 23/10/2005 ב- 22:11:40    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טל, ראית אולי חצוצרות עם מערכת של viennese valves?
_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 24/10/2005 ב- 00:36:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

האמת שלא הבנתי כל כך את ההבדל בין השסתומים הרגילים של היום לשסתומים הווינאים הללו ?
אני מניח שלא ראיתי חצוצרה עם כאלו שסתומים.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 24/10/2005 ב- 07:56:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ההבדל הוא בקונסטרוקציה של המכניזם. בעוד שבוולווים הרגילים מערכת הלחצנים ומערכת מכווני האוויר נמצאים באותו חלק של הקרן, כשמכווני האוויר נמצאים בתוך מערכת צילינדרים, בשסתומים הווינאים אלה שני חלקים הנמצאים בחלקים די רחוקים אחד מהשני. מה גם שמערכת מכווני האוויר היא חשופה, היא לא נמצאת בתוך צילינדר. מעבר לזה, כל מערכת כיוון האוויר (כפי שמראה השרטוט למעלה) היא שונה בתכלית.
אישית אני חושב שהיתרון הגדול של המערכת הוינאית הוא שהיא מאפשרת זרימה חלקה יותר של האוויר, שים לב שבוולווים הסטנדרטים במצבם הסגור גורמים לאוויר לזרום במין זגזג, ובכך לגרום לצליל חלק ורך יותר. לעומת זאת המכניזם הזה הוא מאוד מסורבל ,מיושן ופגיע. אז יש יתרונות כמו גם חסרונות.

לשם השוואה אני מדביק כאן תמונה של קרן מודרנית, עם מכניזם מודרני.


_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb