צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 18/10/2005 ב- 21:42:52 כותרת הודעה: על שסתומים ועצבים |
|
|
קורה לכם שהשסתום נתקע ולא עולה באמצע הנגינה?
אם זה קורה פעם ב... זה בסדר,אבל אם זו בעיה שמעיקה ואי אפשר לנגן בגללה אז כבר הטורים עולים ...
עד לפני חצי שנה בערך..היתה לי את הבעיה הזו..כל הזמן שזה אומר תמיד נתקעו לי השסתומים.
לקחה לי חצי שנה עד שניגנתי נכון,שזה אומר המון זמן.
אבל בסוף הסתדר,אני מנגנת רגיל ב"ה.
אשמח לשמוע חוויות ממכם על התפעה הזו,ולמתחילים שביננו!
לא התייאש זה מ-א-ו-ד מעצבן שזו תופעה אבל רק הזמן והאימון יכול לפתור את זה.
מניסיון! _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
Saba_Tuba משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 23/09/2004 ב- 23:26:17 הודעות: 60 מיקום: כפר סבא
|
נשלח: 19/10/2005 ב- 00:29:12 כותרת הודעה: |
|
|
אחחחחח.... שסתומים...
נושא כאוב!
אני חושב שלכולם היו פשלות עם השסתומים. במיוחד בהתחלה, שמדובר בכלים לא מקצועיים.
יש לי הרבה תלמידים שממש מבואסים מהקטע הזה. אני עושה כל מה שאני יכול כדי לעזור להם, אבל לא תמיד זו בעיה שאפשר לפתור בלי מתקן כלים מקצועי.
אם בכלי שלי השסתום לא עובד חלק, אני קודם כל משמן אותו, ורק בפאסט. כל שמן אחר זה בזבוז של כסף. אם זה לא עובד, אני מוציא את הקפיץ ומותח אותו. לרוב זה עובד.
בטובה השניה שלי יש לי וולווים. הם היו מעולים, עד שהיא עברה איזה תאונה באיזה טיסה שהיתה לי, והכל נדפק, זה מתוקן עכשיו, אבל מעברים בין צלילים נורא לא חלקים, וצריך לעזור להם.
דרך הגב, אם זה נתקע לך הרבה, את יכולה לנקות את כל האיזור, להוציא שסתום שסתום ( להיזהר לא לערבב אותם!), ופשוט לנקות את בית השסתום, עם חתיכת בד ומשו ארוך.
שיהיה בהצלחה _________________ למה אין טובת בארוק?! לא פייר! |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 19/10/2005 ב- 13:46:19 כותרת הודעה: |
|
|
שורש הבעיה הוא לא בכלי.
וזאת אני יודעת בגלל שעברתי כמה כלים והבעיה חזרה בכולם,כולל הכלי של המורה שש לו כלי טוב...
הבעיה היא טכניקה לא נכונה של הלחיצה על השסתום,צריך להתרגל. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
userFish משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21 הודעות: 240 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 19/10/2005 ב- 14:35:38 כותרת הודעה: |
|
|
אממ..סליחה על הבורות,אבל מה ההבדל בין שסתומים לוולווים?? _________________ "אם תיתן למישהו דג,אז יהיה לו דג" |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 19/10/2005 ב- 17:25:06 כותרת הודעה: |
|
|
שסתומים הם מסוג הלחצנים כמו שיש בחצוצרה רגילה אמריקאית. וולווים זה מסוג הלחצנים כמו בקרן יער.
אז יש טובות כאלה וטובות כאלה. יש גם חצוצרות כאלה עם וולווים שנקראות חצוצרות גרמניות או Rotary.
אז בקשר לבעייה שלך ניצן. אל תשכחי לשמן את השסתומים כי זו יכולה להיות בעייה.
ואם זה בעייה של לחיצה אז תשימי לב שאת לוחצת את השסתומים עד הסוף ומהר.
אל תכי בהם חזק אבל תלחצי עליהם בצורה משכנעת _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 19/10/2005 ב- 17:30:14 כותרת הודעה: |
|
|
טל..
הבעיה היא כמובן בלחיצה איך שהסברת את זה,והבעיה שלי חלפה מזמן.. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 21/10/2005 ב- 18:34:19 כותרת הודעה: |
|
|
אנקדותה משעשעת: לגרמניים יש שם מיוחד לחצוצרה ה"סטנדרטית", זו בעלת מערכת הפומפות.
הם קוראים לה... חצוצרת ג'אז אמריקאית... _________________ I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886 |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 21/10/2005 ב- 23:37:38 כותרת הודעה: |
|
|
אם תשים לב למה שכתבתי אז התייחסתי לחצוצרה הזו כחצוצרה אמריקאית.
הם לא קוראים לה חצוצרת ג'אז אמריקאית אלא חצוצרה אמריקאית.
ואכן היא באמת כך. החצוצרות הראשונות הללו הגיעו משם. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 22/10/2005 ב- 13:45:19 כותרת הודעה: |
|
|
כץ ידידי, אתה טועה. הגרמניים אכן קוראים לחצוצרת הפומפות "jazz-trompete".
בכל הנוגע למקור של חצוצרת הפומפות, האם אתה בטוח? אני משוכנע שהפומפה היא לא המצאה אמריקאית. אני די בטוח שהפומפוונטיל הומצא בגרמניה, והיה בשימוש על קרנות צרפתיות וגרמניות כבר בשנות ה40 של המאה ה18. אני לא בטוח כשהעניין נוגע לחצוצרות. _________________ I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886 |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 22/10/2005 ב- 18:01:05 כותרת הודעה: |
|
|
כן. היא הומצאה בארה"ב, לכן הם קוראים לה ככה. החצוצרה בסי במול עם השסתומים שומשה הרבה
בג'אז, אז אם הם גם קוראים לזה חצוצרת ג'אז אז יכול להיות שזה בגלל זה.
באירופה השתמשו ומשתמשים גם היום בחצוצרות רוטרי לרוב.
ברוסיה למשל, ניגנו על חצוצרות רוטרי הרבה שנים, עד שהגיעו חצוצרות בסי במול "אמריקאיות"
אליהם ומאז הם מנגנים בעיקר בחצוצרות בסי במול. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 23/10/2005 ב- 19:19:50 כותרת הודעה: הקרן הוינאית וחצוצרת הסלייד |
|
|
מדהימים אותי כל פעם מחדש האבולוציה והטרנספורמציה שעברו כלי הבראס במהלך הדורות. מדהימה אותי עוד יותר התושיה של הנגנים ובוני הכלים להתגבר על הקשיים שמציבה המשפחה המתוסבכת של הבראס.
הנה דוגמא לאחת הדוגמאות המענינות. חצוצרת הסלייד האנגלית. כלי שהיה מאוד פופולרי בתחילת המאה ה19. ואפילו נכתבו לו כמה יצירות מקור ( חברת hyperion הקליטה כמה דיסקים אם הרכב הבראס העתיק והמצויין london gabrieli brass ensemble. כדאי להקשיב).
דוגמא נוספת היא אחת האבולוציות המוקדמות של ה rotary valve (בו משתמשים על קרנות וחצוצרות גרמניות) ה viennese valve. בו השתמשו על קרנות גרמניות באמצע המאה ה19.
אגב, עד היום משתמשים בפילהרמוניה הווינאית בקרנות כאלה. אבל אצלהם בתזמורת עד היום אין נשים, אז מילא.
הקרן הוינאית, היתה הכלי השמיש ביותר לכתיבה קרננית לפני הקרן המודרנית. וההבדלים בינה לבין הקרן המודרנית הם בעיקר במכניזם. אולם ישנם גם הבדלים באורך הצינורות ופיתולם ובגודל הפעמון. הוינאים כל כך גאים בקרן הוינאית שלהם שיש להם אפילו מטבעות עם הטבעה של הקרן הוינאית עליהם...
בכל מקרה, יש לזכור כי חלק גדול מהמוסיקה של המלחינים שחיו או הושפעו מהאסכולה התזמורתית הוינאית באותה תקופה כתבו כשבראשם צלצלה הקרן הוינאית. יצירות כמו הסימפוניות של ברהמס, סקצית הקרנות ב"טבעת" של וואגנר, הקונצ'רטי והפואמות הסימפוניות של ריכרד שטראוס וכמובן הוואלסים של מלך הסלון הווינאי יוהאן שטראוס. _________________ I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886 |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 23/10/2005 ב- 22:10:24 כותרת הודעה: |
|
|
הנה תרשים של ההבדלים בין הrotary valve של הקרנות המודרניות לבין ה viennese valve שבשימוש על הקרנות הוינאיות.
viennese valve
rotary valve
הצבע האדום מסמן את זרימת האוויר. מימין במצב פתוח של השסתום, משמאל במצבו הסגור. עקרונית, השסתום הווינאי עובד כמו שסתום של חצוצרה, רק שהלחצנים נמצאים במקום שבו האצבועות נמצאות ומחוברות ללחצנים באמצעות מוט מתכת. _________________ I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
נערך בפעם אחרונה על-ידי punto בתאריך 25/10/2005 ב- 09:19:20, נערך בסך הכל 2 פעמים |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 23/10/2005 ב- 22:11:40 כותרת הודעה: |
|
|
טל, ראית אולי חצוצרות עם מערכת של viennese valves? _________________ I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886 |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 24/10/2005 ב- 00:36:03 כותרת הודעה: |
|
|
האמת שלא הבנתי כל כך את ההבדל בין השסתומים הרגילים של היום לשסתומים הווינאים הללו ?
אני מניח שלא ראיתי חצוצרה עם כאלו שסתומים. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 24/10/2005 ב- 07:56:43 כותרת הודעה: |
|
|
ההבדל הוא בקונסטרוקציה של המכניזם. בעוד שבוולווים הרגילים מערכת הלחצנים ומערכת מכווני האוויר נמצאים באותו חלק של הקרן, כשמכווני האוויר נמצאים בתוך מערכת צילינדרים, בשסתומים הווינאים אלה שני חלקים הנמצאים בחלקים די רחוקים אחד מהשני. מה גם שמערכת מכווני האוויר היא חשופה, היא לא נמצאת בתוך צילינדר. מעבר לזה, כל מערכת כיוון האוויר (כפי שמראה השרטוט למעלה) היא שונה בתכלית.
אישית אני חושב שהיתרון הגדול של המערכת הוינאית הוא שהיא מאפשרת זרימה חלקה יותר של האוויר, שים לב שבוולווים הסטנדרטים במצבם הסגור גורמים לאוויר לזרום במין זגזג, ובכך לגרום לצליל חלק ורך יותר. לעומת זאת המכניזם הזה הוא מאוד מסורבל ,מיושן ופגיע. אז יש יתרונות כמו גם חסרונות.
לשם השוואה אני מדביק כאן תמונה של קרן מודרנית, עם מכניזם מודרני.
_________________ I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886 |
|
חזור למעלה |
|
|
|