צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/05/2004 ב- 19:33:17 כותרת הודעה: סידור תפקידים |
|
|
בתווים של מנצח למי שהייתה לו ההזדמנות להסתכל כלי הנשיפה תמיד למעלה... ולמטה כלי הקשת כשבאמצע כלי ההקשה!!
מה... מה....מה???
מה הקטע? למה ככה?
לא יותר הגיוני לשים את כלי ההקשה למטה לגמרי? כלי הקשת למעלה כלי הנשיפה באמצע...
כלומר לפי איך שהם מופיעים לפני המנצח??
מהקרוב לרחוק ביותר??
(יכול להיות שמפרידים בין כלי קשת לנשיפה כדי שלא יתבלבלו בינהם?? אבל מצד שני איך אפשר יש את השמות....)
מישהו שיאיר את עיניי בנושא!! _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 27/05/2004 ב- 19:56:37 כותרת הודעה: |
|
|
לא בדקתי את העניין לעומק, אך עד כמה שידוע לי זה הנוהג. ראה את כלי הקשת כבסיס לתמורת, כשמעליהם נמצאים כלי הנשיפה וכלי ההקשה.
לפני מאות שנים כלי קשת היו התזמורת, וכלי הנשיפה נוספו אליהם (אם נכללו ביצירה) כסולנים. אני מניח שזה שימר את הנוהג של סידור הפרטיטורה כפי שהיא מסודרת. |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 28/05/2004 ב- 13:14:25 כותרת הודעה: |
|
|
זה בא להדגים ולהדגיש את סדר ההיררכייה התזמורתית - הנשיפה בראש, שכמובן הנשיפה מעץ מעל המתכת, אז ההקשה, ואז הכי למטה בסוף כלי המיסר. זה בא להראות גרפית את העליונות של הנשיפה מעץ בפרט, ואת עליונות כולם על הנסרנים ככלל.
_________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 28/05/2004 ב- 14:51:04 כותרת הודעה: |
|
|
גם זו פרשנות......... אישית...... |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/05/2004 ב- 19:36:51 כותרת הודעה: |
|
|
התשובה היא מה שעידן אמר לדעתי....
לפני שהיו כלי הנשיפה כלי הקשת היו התזמורת כולה.... עם התווספות כלי הנשיפה השתנה מבנה התזמורת... כאשר כלי הקשת הם בסיס התזמורת... ואליהם מתווספים כלי הנשיפה "הסולנים"..
ולכן.... הסדר הוא כזה כאשר כלי הנשיפה למעלה.. מה עוד תשים לב שבראש בדרך כלל החליל.... הנשפן שמנגן ברוב הזמן את המנגינה... את "הסולו".... ולכן הוא למעלה ומיד אחריו האבוב שנמצא עימו בהכפלה פעמים רבות....
לדעתי זו הסיבה.. וכן מנהג שכבר נהוג לעשותו... |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/05/2004 ב- 22:19:53 כותרת הודעה: |
|
|
התשובה של עידן בהחלט נכונה, עם כי היא רק האספקט ההיסטורי של הסיפור.
זה הולך לפי כמה דברים:
קודם כל מנעדים. כשאתה קורא פרטיטורה שלמה, אתה באמת רוצה שהגבוהים יהיו למעלה והנמוכים למטה. עכשיו תגיד "אז למה לא כינורות עם חלילים למעלה, ולמטה הצ'לים...". ואני אגיד כי כלי הקשת הם יחידה תזמורתית אחת. אז שמים אותם ביחד, וגם אצלם שומרים על סדר הגבהים. אבל זה רק החצי הקטן של המטבע.
הדבר העיקרי, שהוא בעצם הרחבה של ההסבר ההיסטורי, הוא שהכלים נמצאים לפי תשומת הלב שהמנצח צריך לתת לכניסות. כלי הנשיפה הם סולנים (2-3 מכל אחד, ולא 20 כמו הכינורות), ולכן מאוד חשוב לשים לב אליהם ולתת להם כניסה ברורה. לעומת זאת, אם כינור אחד ישכח להיכנס, לא יקרה כלום.
התופים, החל מהרומנטיקה, הפכו למשמעותיים ביותר בהבעת הרגש של היצירות התזמורתיות. ועל כן התשומת לב שהמנצח צריך לתת למתופף היא גדולה, במיוחד שהוא לגמרי לבד שם מאחורי הטימפאני שלו ואם הוא מאבד את המקום הוא לא יכול לשאול את השכן "איפה אנחנו?". מאוד חשוב שהוא ייכנס במקום, ובלי כניסה ברורה מהמנצח זה לא יקרה, במיוחד שלמתופפים יש היסטוריה של... הממ.. פספוס כניסות נגיד ככה.
זהו בערך... הכל מאוד הגיוני כשחושבים על זה _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 28/05/2004 ב- 22:32:19 כותרת הודעה: |
|
|
מנסיוני האישי בהאזנה חיה לתזמורות, אני רוצה להעיר (אל תקחו את זה אישית, כך פשוט אני שמעתי וזו התרשמות אישית בלבד) שיצא לי לשמוע בעיקר נגני בראס שמפשלים בכניסות.
עם טימפני הייתה לי התנסות עוד יותר גרועה: נגן טימפני ששכח להתכוונן וניגן את הסולו שלו בפרק השני ברביעית של בטהובן עם צלילים לא נכונים. |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 29/05/2004 ב- 13:57:49 כותרת הודעה: |
|
|
עידן, אתה מתכוון למה שהלך בהופעה של הקאמרטה, נכון? אני חושב שזה כי הוא לא כיוון או משהוא, לא כי הוא טעה - ראיתי את המבע על הפרצוף שלו, והוא הייה מופתע בדיוק כמונו... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 29/05/2004 ב- 15:07:19 כותרת הודעה: |
|
|
הוא היה אמור לנגן קוורטות: סי במול-מי במול,
ויצא לו משהו שנשמע יותר כמו סקונדה גדולה בלתי מכוונת. |
|
חזור למעלה |
|
|
|