צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Amiel Gal משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 14/05/2005 ב- 02:10:44 הודעות: 103
|
נשלח: 04/11/2005 ב- 17:56:18 כותרת הודעה: קצ'יני |
|
|
אמממ, מישהו שמע עליו, מכיר יצירות שלו?
אם כן, איפה אפשר להשיג או משהו?( מעדיף לקנות)
המורה שלי אמרה לי שהוא היה עוד מאתיים שנה לפני באך אז...
עמיאל.
והוא מדהים. _________________ וואלה
וואי וואי וואי איזה נושא יש לי ליצירה |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 04/12/2005 ב- 16:57:00 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי סליחה על התגובה המאוד מאוחרת, אבל רק עכשיו שמתי לב להודעה הזאת.
בכל מקרה, ג'יוליו קצ'יני Giulio Caccini
חי בין השנים 1551 עד 1618, באיטליה ובעיקר בפירנצה.
הוא היה זמר מאוד מפורסם בזמנו, ושר בכמעט כל חצר אפשרית וגם בהרבה אופרות שהיו קיימות אז.
כמובן שעקב כך כל הלחנותיו אם אני לא טועה הן ווקאליות,
והוא נחשב לסוג של מהפכן בכל מה שקשור לסגנון המונודי (החד-קולי).
פה תוכל למצוא כמה קטעים להאזנה.
http://www.classicalarchives.com/early/c.html#CACCINIG
מקווה שעזרתי. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Amiel Gal משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 14/05/2005 ב- 02:10:44 הודעות: 103
|
נשלח: 09/12/2005 ב- 21:26:38 כותרת הודעה: |
|
|
מלך, אין לי מילים, פשוט מלך.
עמיאל. _________________ וואלה
וואי וואי וואי איזה נושא יש לי ליצירה |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 04/02/2006 ב- 18:47:57 כותרת הודעה: |
|
|
בקראי היום באציקלופדיה העברית על כל מיני מושגים של מוזיקה לקראת המבחנים הקרבים ובאים,
נתקלתי בקצ'יני שוב.
לפי מה שהם טוענים שמה, הוא כנראה הראשון שאפשר להצביע עליו בתור מלחין אופרה רציני.
ולאופרה שלו קרא על שם הדמות המיתולוגית Euridice.
הנה לך עוד קצת מידע... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 24/02/2006 ב- 10:20:36 כותרת הודעה: |
|
|
שלום!
קצ'יני הוא מלחין מאוד מפורסם והרבה תלמידים שלומדים פיתוח קול שרים יצירות שלו.
היצירה הקלאסית הראשונה ששרתי הייתה Amarilli Mia Bella שלו, ועכשיו אני שר גם את Tu Cha'ai le penne amore .
אם אתה מתעניין במוסיקה שלו, ברתולי מבצעת דיי הרבה יצירות שלו אבל אני כרגע לא יכול להגיד לך בדיוק באיזה דיסק. אני חושב שאולי בדיסק Live In Italy, ברסיטל שלה באיטליה.
יש גם את פרנצ'סקו קוואלי שהוא דיי דומה לו... |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 27/06/2006 ב- 08:02:05 כותרת הודעה: |
|
|
גם במקרה שלי היתה Amarilli Mia Bella האריה הראשונה ששרתי. אני חושבת שיש קונספירציה של מורים לפיתוח קול בקשר לאריה הזאת (אני כבר לא יכולה לשמוע אותה). צ'צ'יליה, עם זאת, דופקת בLive in Italy ביצוע משתפך ואוורירי (מלא אויר בקול), אבל מותר לה, היא צ'צ'יליה.
קצ'יני מופיע מספר פעמים בהופעה הזאת של צ'צ'יליה, שאותה עדיף לראות בDVD אם יש אפשרות, כי זה מעצים את החוויה, וגם מצחיק. אותן יצירות גם מופיעות באסופת שירי האהבה האיטלקיים מהמאה ה-18 שלה.
יש לו Ave Maria מאוד יפה ומפורסמת. מומלץ להכיר. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 27/06/2006 ב- 15:05:01 כותרת הודעה: |
|
|
אני מנצל את השירשור הזה כדי להזמין את כולכם לרסיטל שלי בשבוע הבא ביום שלישי ב-20.30 באקדמיה למוסיקה בירושלים. מה הקשר? הרסיטל יהיה כולו על טהרת הבארוק המוקדם וקצ'יני מיוצג שם בכבוד - 7 שירים שונים (בלי אמרילי).
תראו עצמכם מוזמנים. _________________ ? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir |
|
חזור למעלה |
|
|
guysoft מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35 הודעות: 1173 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/06/2006 ב- 18:30:20 כותרת הודעה: |
|
|
פיצי כתב\ה: |
אני מנצל את השירשור הזה כדי להזמין את כולכם לרסיטל שלי בשבוע הבא ביום שלישי ב-20.30 באקדמיה למוסיקה בירושלים. מה הקשר? הרסיטל יהיה כולו על טהרת הבארוק המוקדם וקצ'יני מיוצג שם בכבוד - 7 שירים שונים (בלי אמרילי).
תראו עצמכם מוזמנים. |
אתה מוזמן לפתוח שרשור חדש.. שנוכל לפרסם בלוח אירועים... _________________ 42 |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 27/06/2006 ב- 21:02:52 כותרת הודעה: |
|
|
הרסיטל היום הוא בשבוע הבא???
אם זה היום - אשמח לשמוע חוויות, אם בשבוע הבא, אולי אני אוכל לבוא.
אגב, באמת האמרילי הזה זה קונספירציה טוטאלית.
יש לי ביצוע שאתם חייבים לשמוע!!! אמה קירקבי עשתה מזה משהו מטורף.
היא לא השתמשה בקישוטים הכתובים בתווים, אלא קישטה בלי סוף, בכל מילה כמעט, שינתה עד כדי ירידות של אוקטבה באמצע. גם אם זה מוגזם, זה מעניין לשמוע.
בכל אופן, ברטולי עשתה לזה מספר ביצועים... זה מההופעה באיטליה ממש איטי ויש נקודה בו שהיא לא הכי יציבה. אבל אין - היא פשוט מלכה! (זה סלנג קצת רחובי, לא? חח)
למרות שהיא לא מבצעת הכל בצורה הכי אותנטית, היא שרה הרבה פעמים עם המון ויבראטו ולא תמיד בסגנון...
המורה שלי אומרת לי לא לשמוע אותה לפני שאני מבצע דברים שהיא ביצעה... |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/06/2006 ב- 23:05:41 כותרת הודעה: |
|
|
אגב צריך להוסיף על קצ'יני שהוא המציא שיטות שירה שונות,
ואפקטים מיוחדים בשביל היצירות שלו.
הוא מסביר עליהן בהקדמה לאופרה הראשונה שהוא כותב ב1601 אם אני זוכר (אין כמו תולדות ) והרבה מאוד שמות של אפקטים שכרגע אנילא זוכר אותם,
אבל הם מוסיפים בהחלט המון. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
נטע החלילנית משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 06/06/2005 ב- 16:01:18 הודעות: 8
|
נשלח: 01/08/2006 ב- 12:03:15 כותרת הודעה: למה הכוונה |
|
|
למה הכוונה המציא שיטות שירה שונות ואפקטים מיוחדים?
|
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 01/08/2006 ב- 12:50:20 כותרת הודעה: |
|
|
אלו אפקטים שצריך לשמוע כדי להבין איך זה הולך,
אבל אחד מוכר זה Trillo שזה לא ממש הטריל שאנחנו מכירים כיום, אלא אפקט כזה עם הקול שמזכיר לי לפעמים מישהו שבוכה... (או שזה Groppo?)
יש גם Messa di voce שזה עלייה מהירה במנעד כדי להגיע לצליל גבוה...
אני בטוח שהזמרים יסבירו לך יופי. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 01/08/2006 ב- 13:29:57 כותרת הודעה: |
|
|
Dombi כתב\ה: |
אלו אפקטים שצריך לשמוע כדי להבין איך זה הולך,
אבל אחד מוכר זה Trillo שזה לא ממש הטריל שאנחנו מכירים כיום, אלא אפקט כזה עם הקול שמזכיר לי לפעמים מישהו שבוכה... (או שזה Groppo?)
יש גם Messa di voce שזה עלייה מהירה במנעד כדי להגיע לצליל גבוה...
אני בטוח שהזמרים יסבירו לך יופי. |
טעות.. Messa di Voce זה קרשנדו -> דיסקרשנדו. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 01/08/2006 ב- 14:22:41 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא בטוח שההגדרה הנכונה היא שהוא "המציא" את הטכניקות הללו, אלא נתן להם ביסוס בתיאוריה ובתיווי. אני דיי בטוח שדברים כאלו היו קיימים גם לפניו באופן מסוים. |
|
חזור למעלה |
|
|
נטע החלילנית משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 06/06/2005 ב- 16:01:18 הודעות: 8
|
נשלח: 01/08/2006 ב- 20:10:57 כותרת הודעה: קשה להבין לפי הכינוי |
|
|
אבל הכלי הראשי שלי הוא שירה : )
ובכל זאת, אני עדיין לא מבינה מה הכוונה. אילו מהאפקטים שאני מכירה הוא המציא? האם זה באמת הוא "המציא" אותם?
מה הוא כתב עליהן ובאיזו הקדמה לאיזו אופרה?
מקווה שהבהרתי את כוונתי
Dombi כתב\ה: |
אגב צריך להוסיף על קצ'יני שהוא המציא שיטות שירה שונות,
ואפקטים מיוחדים בשביל היצירות שלו.
הוא מסביר עליהן בהקדמה לאופרה הראשונה שהוא כותב ב1601 אם אני זוכר (אין כמו תולדות ) והרבה מאוד שמות של אפקטים שכרגע אנילא זוכר אותם,
אבל הם מוסיפים בהחלט המון. |
|
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 01/08/2006 ב- 22:17:47 כותרת הודעה: |
|
|
גדי טעה, זה לא הופיע באופרה שקצ'יני כתב (כבר דיברנו על זה לפני המבחן, אבל זכרת את הטעות שלך גדי, ולא את התיקון שלי... )
הנה מה שכתבתי על ג'וליו קצ'יני בסיכום שלי לתולדות:
ג'וליו קצ'יני Giulio Caccini – מוזיקאי ידוע בפירנצה ומלחין, זמר, בעל מוניטין כמורה לשירה. תלמידותיו המוצלחות היו בנותיו. (פרנצ'סקה קצ'יני גם היתה מלחינה.) הוציא ספר של מונודיה (=שירים לקול בעלי קו מלודי אחד) בליווי קונטינואו בשנת 1601 בשם le nouve mousiche, כל הקטעים מכריזים על החידוש של המוזיקה בתקופה. יש לו מבוא ארוך לספר, בו הוא אומר לא רק איך לשיר אלא גם איך להציג. יש להשתמש בטכניקות ווקאליות מיוחדות בשם הכולל אפטי affetti. דוגמאות:
•Groppo – קישוט ע"י השכן העליון לצליל.
•Trillo – ויבראטו.
•Passaggio – מילוי קפיצה מלודית בצלילים דיאטונים או כרומטיים.
•Messa di voce – קרשנדו ודימינואנדו על אותו הצליל.
•Accenti – הדגשת הצליל.
•Exclamazioni – דומה לאקשנטי.
Sprezattura – השם הכולל לאמצעים הנ"ל – שיטה אצילית להשמעת התפקיד.
קצ'יני מדגיש שהזמר חייב ללמוד באילו מקומות יש להכניס איזה אפקט והדבר תלוי בטעמו הטוב של הזמר. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 02/08/2006 ב- 13:50:53 כותרת הודעה: |
|
|
התאריך של התגובה הזאת הוא מסוף יוני, לא מעט זמן לפני שתיקנת אותי.
אז מותר לי... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
נטע החלילנית משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 06/06/2005 ב- 16:01:18 הודעות: 8
|
נשלח: 02/08/2006 ב- 16:25:02 כותרת הודעה: |
|
|
תודה! |
|
חזור למעלה |
|
|
|