צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/09/2007 ב- 08:45:20 כותרת הודעה: התרגילים שלכם לשיפור הצליל? |
|
|
יש את התרגיל הידוע של האוברטונים.. עושים את האיצבוע של הצליל הכי נמוך בכלי ועולים בשפתיים את כל האוברטונים שלו. ( אלברט פיאמנטה חולה על זה )
אני הגעתי בזה מסי במול נמוך ( סקסופון ) לדו דיאז שלוש אוקטבות וקצת מעל (האוברטון השביעי )
תרגילים מומלצים שלכם לשיפור הצליל? |
|
חזור למעלה |
|
|
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/09/2007 ב- 08:48:09 כותרת הודעה: |
|
|
*** עריכה *** רה * לא דו דיאז |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/09/2007 ב- 09:16:52 כותרת הודעה: |
|
|
להיפך... אם כבר אוברטונים...
אז להשתמש במפתח האוברטונים (לפחות לקלרינתנים) ולנסות לא לשנות שום דבר בשפתיים.
לשמור על אי ההתנגדות לצלילים הנמוכים כמו לגבוהים ולסופר גבוהים. (כלומר אוקטבה שלישית).
תרגילים יש אינסוף.
אפשר לתרגל אחידות גוון וצבע בכלי. את זה עושים עם ירידות או עליות בסקונדות קטנות,
ובצלילים ארוכים מנסים לשמור על הגוון של הצליל הקודם.
זה יכול לייאש בצורה מייאשת. ייאוש טוטאלי. אבל זה מאוד אפקטיבי.
תרגיל שאני עושה גם בגבוהים מאוד הוא ירידה כרומטית עם צליל שנשאר.
כלומר אני מתחיל ממי שלישי, ויורד מי רה#, מי רה, מי דו#. בהתחלה זה עוד קל....
אבל אח"כ זה נהיה מי סול סקסטה... וצריך לשמור שלא יהיה הפסקות ובלי גליסנדואים קטנים. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
amitai90 משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12 הודעות: 167
|
נשלח: 17/09/2007 ב- 17:03:44 כותרת הודעה: |
|
|
גדיאל, תודה, אחלה תרגילים.
בא לך לכתוב קצת גם על סטקטו? או שזה נושא לשרשור אחר? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 17/09/2007 ב- 18:58:42 כותרת הודעה: |
|
|
לגבי התרגיל של ירידה על בסיס אותו צליל-
בעקרון זה עם נקישה או לגטו? _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
avihaymor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33 הודעות: 228 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/09/2007 ב- 20:38:20 כותרת הודעה: |
|
|
בסטסנטה רגילה לא כך?
דו סי דו סי במול דו לה דו לה במול דו סול דו סול במול דו פה דו מי וכן הלאה בצלילים הבאים גם [רה דו דיאז רה דו רה סי, מי במול רה מי במול דו דיאז]........ גם אני עושה את זה זה יופי של תרגיל... בחצוצרה עדיף לגטו כמובן ולשים לב לדגשים בצליל שמשתנה... |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/09/2007 ב- 21:36:12 כותרת הודעה: |
|
|
ניצן ברור שלגטו... כל העניין, לפחות בקלרינט הוא שמרווחים גדולים שמתחילים מצליל מאוד גבוה אצלנו לא יעשו גליסנדו שיורדים.
ואני רואה את זה בהרבה יצירות.
בשביל סטקטו, אין לי ממש תרגילים. אני לקחתי לפני איזה שנה את אטיודי הסטקטו של רג'ינלד קל,
והם עזרו לי מאוד לשפר אותו.
חוץ מזה, עכשיו אני צריך לנגן שתי תיבות מטורפות של סטקטו בסיפורו של חייל של סטרווינסקי בפרק הפותח (מי שמכיר מכיר), וזה מספיק לי לכל היום רק מלהתאמן על זה כמה דקות. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/09/2007 ב- 00:36:55 כותרת הודעה: |
|
|
בקשר לתרגיל של ה- מי רה דיאז, מי רה, מי דו דיאז, מי דו וכו'
המורה שלי המליץ לעשות את זה קודם כל גם בעליה מאוקטבה נמוכה יותר.. ושנית להוציא את הצליל ב- "הו" כלומר בלי נקישה, רק אויר.. לשמור על גוון נקי ואיכות של הצליל בהכל ( כמובן.. )
אחרי ה- "הו" .. לעבור ל- "קו" , "קו" זה הצליל השני שבסטקטו כפול ( שבדר"כ כלי מתכת משתמשים בזה ) .. במקרה של "קו" יותר קשה לשמור על אחידות הגוון של הצליל בעיקר בגבוהים..
אחרי ה "הו" וה "קו" עושים את התרגיל בלגטו.. שפה אתה אמור להגיע למצב שאתה מגיע מלדוגמא: מי סול, מי פה #, מי פה והצליל נשאר נקי בלגטו, בלי גליסנדואים בדרך
הסבר קצת מסורבל.. והתרגיל טיפה מייאש.. אבל דרך צלחה, לי זה עזר! |
|
חזור למעלה |
|
|
yoni24 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47 הודעות: 94
|
נשלח: 19/09/2007 ב- 20:57:04 כותרת הודעה: |
|
|
מה עם תרגילי צליל לבראס? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 19/09/2007 ב- 21:14:01 כותרת הודעה: |
|
|
אתה מוזמן לפתוח שרשור חדש בפורום שלנו. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
clarnibass משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01 הודעות: 129
|
נשלח: 21/09/2007 ב- 11:57:34 כותרת הודעה: |
|
|
אני (בקלרינט) לא עושה שום תרגיל לצליל. הכוונה לתרגילים כמו שהוצעו פה של הירידות במרווחים וכו'. כשהייתי יותר קטן אז עשיתי. אני לפעמים עושה את התרגיל שכתבת בהודעה הראשונה של האוברטונים (אף פעם לא ספרתי עד איפה הגעתי). הכוונה בלי ללחוץ על הרגיסטר. לא כל כך בשביל להתאמן אלא יותר כי אני אוהב את הסאונד של האובטונים בצורה כזאת (זה נשמע שונה מאשר פשוט לנגן את אותם הצלילים בדרך רגילה). בנוסף גם להוציא את האוברטונים מהצלילים הנמוכים (בעיקר בקלרינט בס) סצורה כמו מולטיפוניקס (לא יודע איך להסביר את זה כל כך אבל זה דומה לאוברטונים הרגילים). אני מתאמן על הצליל והדרך שלי היא כזאת: כל דבר שאני מנגן אני מנסה לשים לב לצליל. לא שיטה מהפכנית ומקורית אבל זאת הדרך שלי. |
|
חזור למעלה |
|
|
|