עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

התרגילים שלכם לשיפור הצליל?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
SaxGod
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17
הודעות: 284
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/09/2007 ב- 08:45:20    כותרת הודעה: התרגילים שלכם לשיפור הצליל? תגובה עם ציטוט

יש את התרגיל הידוע של האוברטונים.. עושים את האיצבוע של הצליל הכי נמוך בכלי ועולים בשפתיים את כל האוברטונים שלו. ( אלברט פיאמנטה חולה על זה )
אני הגעתי בזה מסי במול נמוך ( סקסופון ) לדו דיאז שלוש אוקטבות וקצת מעל (האוברטון השביעי )
תרגילים מומלצים שלכם לשיפור הצליל?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
SaxGod
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17
הודעות: 284
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/09/2007 ב- 08:48:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

*** עריכה *** רה * לא דו דיאז מבולבל
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/09/2007 ב- 09:16:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

להיפך... אם כבר אוברטונים...
אז להשתמש במפתח האוברטונים (לפחות לקלרינתנים) ולנסות לא לשנות שום דבר בשפתיים.
לשמור על אי ההתנגדות לצלילים הנמוכים כמו לגבוהים ולסופר גבוהים. (כלומר אוקטבה שלישית).

תרגילים יש אינסוף.
אפשר לתרגל אחידות גוון וצבע בכלי. את זה עושים עם ירידות או עליות בסקונדות קטנות,
ובצלילים ארוכים מנסים לשמור על הגוון של הצליל הקודם.
זה יכול לייאש בצורה מייאשת. ייאוש טוטאלי. אבל זה מאוד אפקטיבי.

תרגיל שאני עושה גם בגבוהים מאוד הוא ירידה כרומטית עם צליל שנשאר.
כלומר אני מתחיל ממי שלישי, ויורד מי רה#, מי רה, מי דו#. בהתחלה זה עוד קל....
אבל אח"כ זה נהיה מי סול סקסטה... וצריך לשמור שלא יהיה הפסקות ובלי גליסנדואים קטנים.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
amitai90
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12
הודעות: 167

הודעהנשלח: 17/09/2007 ב- 17:03:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גדיאל, תודה, אחלה תרגילים.

בא לך לכתוב קצת גם על סטקטו? או שזה נושא לשרשור אחר?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 17/09/2007 ב- 18:58:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לגבי התרגיל של ירידה על בסיס אותו צליל-
בעקרון זה עם נקישה או לגטו?

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
avihaymor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33
הודעות: 228
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/09/2007 ב- 20:38:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בסטסנטה רגילה לא כך?

דו סי דו סי במול דו לה דו לה במול דו סול דו סול במול דו פה דו מי וכן הלאה בצלילים הבאים גם [רה דו דיאז רה דו רה סי, מי במול רה מי במול דו דיאז]........ גם אני עושה את זה זה יופי של תרגיל... בחצוצרה עדיף לגטו כמובן ולשים לב לדגשים בצליל שמשתנה...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/09/2007 ב- 21:36:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ניצן ברור שלגטו... כל העניין, לפחות בקלרינט הוא שמרווחים גדולים שמתחילים מצליל מאוד גבוה אצלנו לא יעשו גליסנדו שיורדים.
ואני רואה את זה בהרבה יצירות.

בשביל סטקטו, אין לי ממש תרגילים. אני לקחתי לפני איזה שנה את אטיודי הסטקטו של רג'ינלד קל,
והם עזרו לי מאוד לשפר אותו.
חוץ מזה, עכשיו אני צריך לנגן שתי תיבות מטורפות של סטקטו בסיפורו של חייל של סטרווינסקי בפרק הפותח (מי שמכיר מכיר), וזה מספיק לי לכל היום רק מלהתאמן על זה כמה דקות. מבולבל

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
SaxGod
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17
הודעות: 284
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 18/09/2007 ב- 00:36:55    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בקשר לתרגיל של ה- מי רה דיאז, מי רה, מי דו דיאז, מי דו וכו'
המורה שלי המליץ לעשות את זה קודם כל גם בעליה מאוקטבה נמוכה יותר.. ושנית להוציא את הצליל ב- "הו" כלומר בלי נקישה, רק אויר.. לשמור על גוון נקי ואיכות של הצליל בהכל ( כמובן.. )
אחרי ה- "הו" .. לעבור ל- "קו" , "קו" זה הצליל השני שבסטקטו כפול ( שבדר"כ כלי מתכת משתמשים בזה ) .. במקרה של "קו" יותר קשה לשמור על אחידות הגוון של הצליל בעיקר בגבוהים..
אחרי ה "הו" וה "קו" עושים את התרגיל בלגטו.. שפה אתה אמור להגיע למצב שאתה מגיע מלדוגמא: מי סול, מי פה #, מי פה והצליל נשאר נקי בלגטו, בלי גליסנדואים בדרך
הסבר קצת מסורבל.. והתרגיל טיפה מייאש.. אבל דרך צלחה, לי זה עזר!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
yoni24
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47
הודעות: 94

הודעהנשלח: 19/09/2007 ב- 20:57:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מה עם תרגילי צליל לבראס? קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 19/09/2007 ב- 21:14:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה מוזמן לפתוח שרשור חדש בפורום שלנו. קורץ
_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 21/09/2007 ב- 11:57:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני (בקלרינט) לא עושה שום תרגיל לצליל. הכוונה לתרגילים כמו שהוצעו פה של הירידות במרווחים וכו'. כשהייתי יותר קטן אז עשיתי. אני לפעמים עושה את התרגיל שכתבת בהודעה הראשונה של האוברטונים (אף פעם לא ספרתי עד איפה הגעתי). הכוונה בלי ללחוץ על הרגיסטר. לא כל כך בשביל להתאמן אלא יותר כי אני אוהב את הסאונד של האובטונים בצורה כזאת (זה נשמע שונה מאשר פשוט לנגן את אותם הצלילים בדרך רגילה). בנוסף גם להוציא את האוברטונים מהצלילים הנמוכים (בעיקר בקלרינט בס) סצורה כמו מולטיפוניקס (לא יודע איך להסביר את זה כל כך אבל זה דומה לאוברטונים הרגילים). אני מתאמן על הצליל והדרך שלי היא כזאת: כל דבר שאני מנגן אני מנסה לשים לב לצליל. לא שיטה מהפכנית ומקורית אבל זאת הדרך שלי.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb