צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
אור משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/12/2007 ב- 23:57:28 הודעות: 7
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 00:03:48 כותרת הודעה: אקורד 6 |
|
|
שלום,
יש לי שאלה קטנה: איך נקרא אקורד 6? יש לו שם? (לא סקסט אקורד, ז"א לא אקורד בהיפוך ראשון) אלא שבמקום קוינטה, מנגנים סקסטה.
תודה רבה! |
|
חזור למעלה |
|
|
avihaymor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33 הודעות: 228 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 00:38:34 כותרת הודעה: |
|
|
נגיד דו מזו'ור שנבנה מי סול דו נקרא דו מז'ור סקסטאקורד... בגלל שהדו זה הסקסטה למי.... סי סניור? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 00:49:39 כותרת הודעה: |
|
|
צריך לעשות אבחנה במקרה הזה בין בס ממוספר שבשימוש מוסיקה קלאסית (שנקרא סקסטאקורד, אבל זה לא מה שאתה מחפש כמו שאמרת) לבין מספור של מוסיקה קלה.
במוסיקה קלה הכוונה היא להוסיף סטקטה לאקורד במצב יסודי, כך שאמור להיווצר אקורד מרובע. זה בד"כ מופיע באקורדים מז'וריים , כמו למשל סול מז'ור 6 - GM6 הוא סול סי רה מי. במוסיקה קלאסית היו כותבים את זה - מי 6-5. אז אם אתה מתכוון לאקורד הזה, אין לי מוגש מה השם שלו אולי מז'ור שש? |
|
חזור למעלה |
|
|
אור משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/12/2007 ב- 23:57:28 הודעות: 7
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 01:03:12 כותרת הודעה: |
|
|
שלום,
קודם כל אני בת... ותודה לשניכם!
אכן התכוונתי למה שאתה לא יודע מה שמו... ושאלה: הופכים את זה באמת לאקורד מרובע? או שפשוט במקום הקוינטה, מנגנים סקסטה? |
|
חזור למעלה |
|
|
amitai90 משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12 הודעות: 167
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 01:21:45 כותרת הודעה: |
|
|
אקורד 6 הוא מרובע. נראה לי שלפעמים אפשר להשמיט את ה5. תלוי בשימוש שלו.
אבל זה לא הופך אותו לאקורד משולש... |
|
חזור למעלה |
|
|
clarnibass משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01 הודעות: 129
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 06:56:44 כותרת הודעה: |
|
|
איך הוא נקרא...? הוא נקרא אקורד 6 באמת!
כן זה אקורד מרובע שמוסיפים את ה-6 ובג'אז (בעצם תלוי איזה ג'אז) הוא מופיע הרבה גם במז'ור וגם במינור. |
|
חזור למעלה |
|
|
avihaymor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33 הודעות: 228 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 11:55:23 כותרת הודעה: |
|
|
אופס :S חשבתי שהתכוונת למשהו אחר... |
|
חזור למעלה |
|
|
אור משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/12/2007 ב- 23:57:28 הודעות: 7
|
נשלח: 14/12/2007 ב- 13:22:34 כותרת הודעה: |
|
|
תודה רבה לכולם!
שבת- שלום |
|
חזור למעלה |
|
|
Stewie Griffin פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03 הודעות: 120 מיקום: ראשון לציון
|
נשלח: 15/12/2007 ב- 01:24:44 כותרת הודעה: |
|
|
אכן, אפשר להשמיט את ה-5, ובדר"כ גם מוסיפים 9.
יש לציין כי התפקיד העיקרי של אקורד 6 הוא להחליף אקורד 7: למשל כאשר רוצים לנגן את השורש במנגינה על אקורד maj7 (מה שיוצר נונה קטנה בלתי נעימה בין הצליל העליון באקורד לבין צליל המנגינה).
כאשר יש גם 6 וגם 7 באקורד, הוא כבר לא נקרא אקורד 6 אלא 13, ואז ה-6 משמש לא כתחליף ל-7 אלא כצליל מתח. _________________ Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics! |
|
חזור למעלה |
|
|
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/12/2007 ב- 19:36:48 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא שמעתי על מקרים שהשש מחליף את השבע
אני חושב שזה יחסי לתקופה,
בג'אז ישן יותר, היה יותר שימוש באקורד 6 ( ואז גם בדר"כ הוסיפו 9 ) , ככל שזה התקדם הוסיפו 7 ( ואז השתמשו ב11 וב13 ) . נגיד סטנדרט רגיל מהריל בוק, כשיש אקורד משולש, ישמע יותר טוב אם תוסיף לו 6 ו7 יהרוס טיפה
ולא! געוואלד! אם זה משולש עם 6 אל תשמיטו את ה5! |
|
חזור למעלה |
|
|
Stewie Griffin פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03 הודעות: 120 מיקום: ראשון לציון
|
נשלח: 16/12/2007 ב- 01:17:13 כותרת הודעה: |
|
|
לא יודע על מה אתה מבסס את מה שכתבת, אבל אם כבר הזכרת ריל בוק, תסתכל בו ותראה שבכל סטנדרט שנגמר על צליל השורש של הסולם במנגינה, יש אקורד 6 ולא maj7... _________________ Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics! |
|
חזור למעלה |
|
|
clarnibass משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01 הודעות: 129
|
נשלח: 16/12/2007 ב- 06:53:34 כותרת הודעה: |
|
|
סאקסגוד אתה צודק מצד אחד אבל לא לגמרי. זה נכון שבעבר (ג'אז ניו אורלינס וכו') השתמשו הרבה באקורד 6 ובג'אז יותר מודרני השתמשו יותר באקורד מג'ור 7 אבל אלה הקצוות יחסית. סטואי צודק שה-6 מחליף את ה-7 הרבה פעמים וזה בעיקר בעיבודים. הסיבה היא לא נונה (או סקונדה) קטנה בלתי נעימה אלא תחושת הטשטוש של המנגינה שנוצרת ממנה, וגם לפעמים זה עוזר להולכת קולות לתפקידים יותר מלודיים. לדוגמא עיבוד לכלי נשיפה זאת דוגמא טובה שבה עושים את זה. זה לא עניין של אי נעימות או אפילו של חוקים, אלא ככל שיש יותר קונטרסט בין המנגינה לליווי המנגינה תהיה יותר ברורה וככל שיש פחות קונטרסט זה יגרום למנגינה להיות פחות בולטת והסקונדה/נונה תוסיף עוד טשטוש. השאלה היא אם רוצים טשטוש או הבלטה של המנגינה, איזה סוגי סאונד רוצים לעשות, כמה חשובים הקולות עצמם, ומה יותר חשוב כשאי אפשר לעשות הכל ביחד. |
|
חזור למעלה |
|
|
משתמש חדש משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 21/01/2008 ב- 21:34:03 הודעות: 2
|
נשלח: 21/01/2008 ב- 21:40:43 כותרת הודעה: מגניב |
|
|
בהצלחה ותתן לנו כבוד |
|
חזור למעלה |
|
|
|