צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 05/05/2004 ב- 21:18:53 כותרת הודעה: צ'מבלו או פסנתר? |
|
|
לאחרונה התחלתי לנגן את הסונטה הראשונה של באך, כאשר יש לי פסנתרן צמוד שמת על היצירה הזו (וזו בלשון המעטה...) והוא עושה איתי חזרות קבועות.
עלה במוחנו הרעיון לנגן את היצירה עם צ'מבלו, כמו בימים הטובים. יש צ'מבלו בהישג יד, אם כי לא זמין כמו פסנתר...
מה לדעתכם עדיף? עם צ'מבלו או עם פסנתר? ואל תשכחו שהוא פסנתרן בהשכלתו, ולא צ'מבליסט. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 06/05/2004 ב- 10:16:04 כותרת הודעה: |
|
|
אבל..... לאיזה הרכב נכתב היצירה??? עם לווי צ'מבלו או פסנתר??
כי תמיד טוב יותר לשמוע את היצירה כפי שהיא נכתבה וכפי שהיא נוגנה אז....
חוץ מזה צ'מבלו מוסיף המון מבחינת האופי של היצירה...
זה יישמע יותר ברוקי!!!
אני מניח שזה לא הבדל כזה גדול לעבור מפסנתר לצ'מבלו... או שכן??? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 06/05/2004 ב- 17:25:03 כותרת הודעה: |
|
|
היצירה היא סונטה לחליל וצ'מבלו אובליגטו
עכשיו... בשביל פסנתרן, כל המגע בצ'מבלו שונה לגמרי. הקלידים נלחצים מאוד בקלות (הרבה יותר בקלות מאשר בפסנתר), וגם יש את הרגע, באמצע הלחיצה על הקליד, שהמפרט מתיישב על המיתר, ואז מתרחש רגע הפריטה - ברגע זה הקליד דורש לחיצה חזקה יותר, כדי שהמפרט יקבל מספיק כוח לפריטה.
חוץ מזה - אין דינמיקה, והכיוון הוא יחסי, ולא מושווה כמו בפסנתר. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 08/05/2004 ב- 13:33:39 כותרת הודעה: |
|
|
אם אתה אוהב ביצועים אותנטיים אז כדאי לך.
אם לא אז עזוב את זה ותעשה ביצוע של ימינו, שזה לא פחות יפה. _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
Agnus-Dei משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58 הודעות: 34
|
נשלח: 11/01/2005 ב- 23:21:25 כותרת הודעה: |
|
|
בתור צ'מבליסט,
אפנה את צומת לבכם לעובדה הבאה:
היצירה הזאת ושאר היצירות לבאך למקלדת (פרט לעוגב כמובן) נכתבו לצ'מבלו ולא לפסנתר.
אני לא אומר שאי אפשר לנגן את היצירה על פסנתר, אבל לנגינתה בצ'מבלו לא צריך לקרוא "ביצוע אותנטי" אלא פשוט ביצוע היצירה כפי שהיא נכתבה.
ובהקשר להבדל בנגינה בין פסנתר לצ'מבלו, אני עזבתי את הפסנתר לטובת הצ'מבלו לפני כבר יותר משנה וחצי ואני עדיין עובד על המגע והגישה השונה בין הכלים.
עילם |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו זאב. משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 29/07/2010 ב- 01:39:41 הודעות: 17
|
נשלח: 29/07/2010 ב- 01:58:21 כותרת הודעה: |
|
|
תראו אני בן 13 ואני מנגן גם בצ'מבלו וגם בפסנתר ועדיין זה קשה לעבור מצ'מבלו לפסנתר ומפסנתר לצ'מבלו.
צ'מבלו זה כלי מאוד עדין. והמגע בין פסנתר לצ'מבלו די שונה.באך כתב את כל היצירות(רובם) שאנחנו מנגנים בפסנתר לצ'מבלו למשל כמו הפסנתר המושווה (שדרך אגב זה לא תרגום מדויק התרגום המדויק הוא :המקלדת המכוונת היטב ) וקונצ'רטו איטלקי.
באך בערך חמש שנים או יותר לפני מותו זכה לראות את הפסנתרים הראשונים(פיאנו פורטה).
אבל הוא לא אהב את הצליל ואת התחושה והוא לא כתב אפילו יצירה אחת לפסנתר. |
|
חזור למעלה |
|
|
Meistersinger משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/07/2010 ב- 18:03:30 הודעות: 7
|
נשלח: 02/08/2010 ב- 22:11:50 כותרת הודעה: |
|
|
הסונטה הראשונה זו הזו במי מינור? עם הפרק האיטי של הרההההההההההההה מי רה דו סי דו לה סול? אם כן אני גם מת עליה
לנגן על צ'מבלו זה שונה לחלוטין מפסנתר, אם לפסנתרן אין שום הכשרה על צ'מבלו לא כדאי לך לנגן איתו את זה על צ'מבלו, זאת ועוד, הוא עלול לקרוע מיתר כי כמו שאמרת הטכניקה בצ'מבלו שונה לחלוטין. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 04/08/2010 ב- 01:37:02 כותרת הודעה: |
|
|
המספור שלהן אינו קבוע. אבל כן, במי מינור יש את הפרק הזה |
|
חזור למעלה |
|
|
|