צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
maestro מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56 הודעות: 348 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 29/05/2004 ב- 19:55:40 כותרת הודעה: סטקטו כפול |
|
|
אני מתחיל לעבוד קצת על סטקטו כפול כדי שכשאני אתחיל לעבוד על זה עם אלי זה יהיה קל,
אתם יכולים להציע תרגילים? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 29/05/2004 ב- 21:26:30 כותרת הודעה: |
|
|
לעשות הרבה דו גו דו גו??
התרגיל הכי פשוט והכי בסיסי הוא לעשות סולמות בדו גו דו גו (או טו קו טו קו) לאט מאוד, ולהעלות את הקצב. אני משוכנע שלאלי יש דברים יותר מתקדמים להציע לך בעניין. |
|
חזור למעלה |
|
|
Tsviki משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/04/2004 ב- 08:56:44 הודעות: 33 מיקום: נהריה
|
נשלח: 30/05/2004 ב- 11:49:20 כותרת הודעה: |
|
|
תתחיל בסטקטו כפול רק על צליל אחד, ורק 3 תוים, נגיד : דו דו דו (בסטקטו כפול)
עם הזמן תנגן יותר תוים, עוד צלילים, סולמות, מרווחים ומה שבא לך...
בהצלחה!!!
גם מומלץ לעבוד עם מטרונום, ולנגן כל פעם קצת יותר מהר. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 31/05/2004 ב- 13:48:47 כותרת הודעה: |
|
|
עד עכשיו לא ניגנת בכלל סטקטו כפול? _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 01/06/2004 ב- 13:57:42 כותרת הודעה: |
|
|
אז? גם אני לא מנגן עם כפול (למרות שלפיות כפולות סטקטו כפול זה בין הדברים הכי קשים) יותר מזה, המורה שלי אמר לי שהוא למד כפול רק בגיל 30 בערך... כך ש... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 01/06/2004 ב- 17:54:41 כותרת הודעה: |
|
|
דניאל זה לא אותו הדבר _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 01/06/2004 ב- 18:26:00 כותרת הודעה: |
|
|
בכלל הנושא הזה היה צריך להיות בנושא של בעיה טכנית שלא לשווא שמתי אותו. לכן אני לא עוזר לך יוגב. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 01/06/2004 ב- 18:33:14 כותרת הודעה: |
|
|
זהו יוגב,
אכלת אותה. הלכה הקריירה המוסיקלית.
הו בני!! עזור לו! מה הוא יעשה ללא עצתך? |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 01/06/2004 ב- 18:42:45 כותרת הודעה: |
|
|
תזלזל כמה שאתה רוצה. אם זה לא היה יוגב, הייתי מעביר את זה לפורום מחיקות. אני חושב שהייתי מביא לו עצה מאוד טובה שנובעת ע"י המורה הפילוסוף הדגול ריצ'רד ברלין (אין עליו). עד עכשיו כל שאר העצות שאני ראיתי, בוא נגיד, לא הכי טובות שראיתי. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 01/06/2004 ב- 19:06:28 כותרת הודעה: |
|
|
תעביר את ההודעה שלו לאשכול הרצוי, זה לא קשה... |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 01/06/2004 ב- 19:21:50 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא רואה דרך שאפשר להעביר הודעות של אשכול אחד לאשכול אחר. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
maestro מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56 הודעות: 348 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 02/07/2004 ב- 13:35:10 כותרת הודעה: |
|
|
בני
מספיק להיות מעצבן
תענה וזהו
מי קבע את החוק המטופש הזה? |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 03/07/2004 ב- 22:59:10 כותרת הודעה: |
|
|
טוב, אם אתה מתעקש....
אז כידוע אנחנו הברסניקים עושים "TA" "KA" במקצבים מהירים מפני שאי אפשר לעשות אותם ב- "TA" "TA".
לכן צריך לדאוג שה-"KA" ישמע טוב באותה מידה שנשמעת ה-"TA".
אז אני מציע:
תרגיל 1- תיבה ראשונה אתה מנגן 4 רבעים עלן צליל אחד של "TA", תיבה שניה אתה מנגן ארבע רבעים על צליל אחד של "KA", תיבה שלישית אתה מנגן שוב מנגן ארבע רבעים של "TA", תיבה רביעית אתה שוב עושה ארבע רבעים של "KA" וכ'ו וכ'ו עד שנגמר לך האוויר. הקצב הוא בסביבות של 60-80. על התרגיל יש לחזור כמה פעמים.
תרגיל 2- תיבה ראשונה אתה מנגן רבעים על צליל אחד ב- "TA" "KA", תיבה שניה אותו דבר, תיבה שלישית אתה מנגן שמיניות ב- "TA" "KA", תיבה רביעית אותו הדבר, תיבה חמישית אתה מנגן בחלקי שש-עשרה, תיבה שישית אותו הדבר, תיבה שביעית אתה מנגן בחלקי שלושים ושתיים, תיבה שמינית אותו הדבר, תיבות תשיעית ועשירית אתה חוזר לחלקי שש-עשרה, אחד עשרה שתיים עשרה אתה חוזר לשמיניות, שלוש עשרה ארע עשרה אתה חוזר לרבעים. בתרגיל הזה כנראה תצטרך הרבה אוויר אז אתה תוכל לעשות את זה במהירות של יותר מ-80.
כמובן שעל שני התרגילים אתה מנגן בכל צליל בנפרד (זה אולי עבודה מעצבנת אבל משתלמת) חשוב לדעת לנגן סטקטו כפול בכל מהירות, אפילו איטית, למרות שלא צריך אותה במהירות הזו.
אחר-כך, אם אין לך ספר תרגילים לסטקטו כפול, תנגן סןלמות בסטקטו כפול.
למשל בדו מז'ור תנגן: דו דו דו דו דו דו דו דו (חלקי שש- עשרה) דו ( רבע) הפסקה (רבע) רה רה רה רה רה רה רה רה (חלקי שש-עשרה) רה (רבע) הפסקה (רבע)............
אם לא הבנת, אז תשאל. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
maestro מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56 הודעות: 348 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 04/07/2004 ב- 22:02:48 כותרת הודעה: |
|
|
דבר שאלכס אמר לי, ולדעתי הוא די נכון..
לא כדאי להתייחס אל זה כאל TA ן KA אלא כTOO ן KOO |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 04/07/2004 ב- 22:07:11 כותרת הודעה: |
|
|
זה דיי משתנה... בארץ בד"כ מלמדים בשיטת ה-too koo כי קל יותר להפיק אותם לאנשים עם מבטא ישראלי-עברי (יש הסתגלויות שונות בלשון).
ביפן למשל, מלמדים עם ti ki ובאמריקה, אם אני לא טועה, עם ta ka.
אז לך על ה- too koo |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 05/07/2004 ב- 21:46:32 כותרת הודעה: |
|
|
לא, אני חושב שה-"Ta" "Ka" עדיף יותר מפני שה"אה" פותח הכי את הגרון וגם את הפה שזה אומר יותר אוויר... אני לא רואה למה יפני לא יכול להגיד "אה". תנסו ותשבו בין התנועות האחרות ותרגישו כמה הגרון נפתח. עובדה כשמפהקים אומרים "אה" ולא "אי". _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
|