עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

חזרתי לפורום הנחמד הזה לשאול לגבי הרמה שלי.

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Shoni1998
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 22/02/2012 ב- 17:45:42
הודעות: 16

הודעהנשלח: 30/11/2012 ב- 18:05:06    כותרת הודעה: חזרתי לפורום הנחמד הזה לשאול לגבי הרמה שלי. תגובה עם ציטוט

היי, יש לי שאלה על הרמה שלי, ובגלל שלא שמעתם אותי אני אנסה לפרט על היצירות התרגילים שלי ועוד.
ילדה בגילי שמנגנת בערך ברמה שלי ויותר זמן ממני לא התקבלה לתלמה ילין ומעניין אותי לדעת מה חלילנים ומוזיקאים חושבים על הרמה שלי.
אני בן 14.5, ומנגן קצת יותר מארבע וחצי שנים.
אני משתדל להתאמן יותר משעה ביום, מנגן תרגילים כרומטיים, כל מיני סולמות ותרצות- כמובן עם מטרונום.
מבחינת תרגילי צליל אני מנגן אוקטבה ראשונה, שניה, שלישית וויברטו במטרה שהצליל ישמע פתוח כמה שיותר.
היצירה העיקרית שלי כרגע היא la dlute da pan של מוכה, ואני בפרק השלישי (לדעתי הוא קשה מהאחרים בהרבה אבל זה נתון לויכוח).
אם יש עוד חיים בפורום, מישהו יודע איך אני ביחס לשנות הלימוד/ אחרים?

ועוד שאלה קטנה. אם מורים אומרים שחשוב לשמור את האצבעות על הכפתורים, למה הרבה נגנים מרימים אותן גבוה?
תודה לכולם.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 30/11/2012 ב- 19:33:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הרבה נגנים מקצועיים עושים לפעמים כל מיני דברים טכניים שהם ההפך ממה שהם מטיפים לתלמידים לעשות מחייך זה עניין של הרגל.
אני גם אומר לתלמידים שלי בחצוצרה לשמור את האצבעות על השסתומים. אני עצמי משתדל להזכיר לעצמי לעשות את זה גם.
לפעמים אני לא עושה את זה מתוך הרגלים רעים מן העבר. אך ככל שאני מתרגל יותר ויותר לעשות כך וכשאני עובד על משהו ברצינות אז העניין הזה נכנס יותר ויותר למערכת.
העניין של לשמור את האצבעות קרוב לכפתורים בהחלט יעיל מאוד כשצריך לנגן דברים מהירים. אם האצבעות רחוקות מדי קשה להספיק לחזור בחזרה לכפתור בזמן והיעילות
הטכנית נפגעת.

לגבי עניין הרמה לא נוכל לענות מכיוון שלא שמענו אותך מנגן.
רמת הנגינה והפיתוח שלה אינה מתבססת על מספר שנות לימוד,גיל או מספר שעות אימון.
יכול להיות מישהו שמתאמן 4 שעות ביום במשך כמה שנים אבל לא מצליח לנגן כל כך טוב ויכול להיות מישהו
שמנגן שעה וחצי ביום אותו מספר שנים ומנגן הרבה יותר טוב.

למה? כי פיתוח הנגינה מתבסס על איכות האימון! אם האימונים מתנהלים בצורה חכמה, יעילה, וכל דקה מנוצלת לעשיה מקסימלית אז הנגינה מתפתחת בצורה הכי יעילה.
חוץ מזה, מכיוון שעניינו הם בעשיית מוסיקה, מעבר ליכולת לנגן נמוך גבוה מהר לאט חזק חלש ישנה חשיבות מירבית ליכולת שלנו לתקשר עם המאזין ולהעביר את המסר ביצירה.
אז מעבר לשעות האימון גם פיתוח ידיעת השפה המוסיקלית היא בעלת חשיבות אדירה. הקשבה לרפרטואר של הכלי, הקשבה לרפרטואר של כלים אחרים. מוסיקה קאמרית, מוסיקה סימפונית, ג'אז רוק פופ וכו'.

ישנם מספר היבטים למה הופך מישהו לנגן טוב ומרשים ואילו דברים מחפשים כשמאזינים למישהו מנגן. אתה צריך לשים את עצמך בנעליים של המאזין ולחשוב על איך אתה בתור
מאזין היית רוצה לשמוע את עצמך מנגן ולשאוף לשם. אם עדיין לא התחלת לפתח את החשיבה הזו אז זה סימן שאתה לא מאזין מספיק למוסיקה.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Shoni1998
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 22/02/2012 ב- 17:45:42
הודעות: 16

הודעהנשלח: 30/11/2012 ב- 20:10:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טל כץ כתב\ה:
הרבה נגנים מקצועיים עושים לפעמים כל מיני דברים טכניים שהם ההפך ממה שהם מטיפים לתלמידים לעשות מחייך זה עניין של הרגל.
אני גם אומר לתלמידים שלי בחצוצרה לשמור את האצבעות על השסתומים. אני עצמי משתדל להזכיר לעצמי לעשות את זה גם.
לפעמים אני לא עושה את זה מתוך הרגלים רעים מן העבר. אך ככל שאני מתרגל יותר ויותר לעשות כך וכשאני עובד על משהו ברצינות אז העניין הזה נכנס יותר ויותר למערכת.
העניין של לשמור את האצבעות קרוב לכפתורים בהחלט יעיל מאוד כשצריך לנגן דברים מהירים. אם האצבעות רחוקות מדי קשה להספיק לחזור בחזרה לכפתור בזמן והיעילות
הטכנית נפגעת.

לגבי עניין הרמה לא נוכל לענות מכיוון שלא שמענו אותך מנגן.
רמת הנגינה והפיתוח שלה אינה מתבססת על מספר שנות לימוד,גיל או מספר שעות אימון.
יכול להיות מישהו שמתאמן 4 שעות ביום במשך כמה שנים אבל לא מצליח לנגן כל כך טוב ויכול להיות מישהו
שמנגן שעה וחצי ביום אותו מספר שנים ומנגן הרבה יותר טוב.

למה? כי פיתוח הנגינה מתבסס על איכות האימון! אם האימונים מתנהלים בצורה חכמה, יעילה, וכל דקה מנוצלת לעשיה מקסימלית אז הנגינה מתפתחת בצורה הכי יעילה.
חוץ מזה, מכיוון שעניינו הם בעשיית מוסיקה, מעבר ליכולת לנגן נמוך גבוה מהר לאט חזק חלש ישנה חשיבות מירבית ליכולת שלנו לתקשר עם המאזין ולהעביר את המסר ביצירה.
אז מעבר לשעות האימון גם פיתוח ידיעת השפה המוסיקלית היא בעלת חשיבות אדירה. הקשבה לרפרטואר של הכלי, הקשבה לרפרטואר של כלים אחרים. מוסיקה קאמרית, מוסיקה סימפונית, ג'אז רוק פופ וכו'.

ישנם מספר היבטים למה הופך מישהו לנגן טוב ומרשים ואילו דברים מחפשים כשמאזינים למישהו מנגן. אתה צריך לשים את עצמך בנעליים של המאזין ולחשוב על איך אתה בתור
מאזין היית רוצה לשמוע את עצמך מנגן ולשאוף לשם. אם עדיין לא התחלת לפתח את החשיבה הזו אז זה סימן שאתה לא מאזין מספיק למוסיקה.


תודה על התשובה המהירה.
אולי יום אחד תוכלו להאזין לי בקונצרטים (למרות שאני כרגע לא מתכוון לפנות לתחום הזה לפרנסתי).
אני אוהב לשמוע ביוטיוב ובקונצרטים גם כלים אחרים, חלק יותר וחלק פחות וחשוב לי מאוד לשים את עצמי בנעליו של המאזין.
מבחינת מוזיקליות אני מנגן כיום כמה יצירות שיעזרו לי לעבוד על גוונים בצליל ופחות על להיות מרשים מבחינה טכנית.
אני מבין שעד שלא ישמעו אותי לא יוכלו לקבוע איך אני מנגן, ואני אסמוך על המורה שלי ועל הצוות שמלווה אותי בהרכבים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 30/11/2012 ב- 20:14:35    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה בן 14.5. אתה עוד לא יודע מה תעשה לפרנסתך מחייך

קח את הזמן, ותהיה ילד כל עוד אתה יכול. להיות מבוגר זה לא כזה כיף כמו שזה נראה מחייך

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 02/12/2012 ב- 13:16:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בעיקרון כל מה שטל אומר הוא נכון. יש להקשיב לטל.

אין לי מושג בנוגע לעניין של האצבעות. בעיקרון אם מוצאים את ההחזקה האידאלית, זה לא ממש משנה כמה רחוק האצבע נמצאת מהשסתום. באמת ישנם וירטואוזים לא מעטים בכלל, שהאצבעות שלהן מאוד רחוקות מהשסתומים. זה קורה אבל לרוב ביד ימין. יד שמאל אחראית על סול דיאז. במקרה הזה, הזרת חייבת להיות קרובה אליו במצב משוחרר כמה שיותר. אחרת כל נגיעה במפתח הזה תביא ליציאת החליל מאיזון.
מה גם שזה מפתח ולא קלפה רגילה, לכן התגובה שלו איטית יותר.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb