צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 29/04/2004 ב- 08:55:35 כותרת הודעה: טריל בארוק |
|
|
אני בטוח שכולכם כבר נתקלתם באיזו יצירה בארוקית בטריל. יש המון מהם.
רציתי לפתוח דיון על איך אתם חושבים שצריך לבצע אותו, ועוד יותר חשוב איך המורה אמר לכם לעשות, אם הוא בכלל הסביר משהו... על פי דברים כאלה אפשר למדוד מורה טוב.
בסוף הדיון, בתקווה שיהיה דיון, אביא את ה"תשובות המוחלטות" (כי הרי בארוק זה דבר עם חוקים מאוד מוגדרים...)
אז קדימה! _________________ Music is the soundtrack of our lives
נערך בפעם אחרונה על-ידי EmmanuelOboe בתאריך 29/04/2004 ב- 23:30:41, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 29/04/2004 ב- 09:04:40 כותרת הודעה: |
|
|
טוב, הטריל הבארוקי צריך להתחיל מלמעלה, כי בתקופת הבארוק הייתה השפעה דתית מאוד גדולה על המוסיקה, ולכן הטריל מלמעלה הוא כאילו 'בחסות האל'.
הטריל בא על הפעמה, לא לפנייה.
הוא מתחיל לאט, ומתמהר עם זמן הטריל (שקצב ההאצה נקבע ע''י אורך הצליל המדובר).
לפעמים גם נהוג להוסיף 'נכשלג' - התווים האלו שבאים אחרי הטריל, שכאילו מובילים לצליל הבא.
אני לא בתוך עם הם רצויים או לא. אני יודע שבטריל קלאסי כן, אבל בקשר לבארוק, סשה הייה בעד, וריצ'י נגד... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 29/04/2004 ב- 20:44:04 כותרת הודעה: |
|
|
אני מסכים עם דניאל, אך מסייג חלק ממה שאמר:
לדעתי בפרקים איטיים, מעין "אריות", הטריל אכן אמור להתחיל לאט ולהאיץ. אך זה לא מתאים בפרקים מהירים. שם הקצב של הטריל צריך להיות קבוע, ולא מהיר מדיי. טריל ששני כלים עושים בו זמנית צריך להיות מתואם בדיוק בין שני הכלים שעושים אותו.
וד"א, לפעמים יש אפוג'טורה לפני הצליל עם הטריל, ובד"כ היא באה מלמעלה. וכשזה קורה, אז בחלק מהמקרים אין צורך להתחיל את הטריל מלמעלה.
ובקשר לדת: הדת תפסה טרמפ על זה שהטריל מתחיל מלמעלה, ויחסה אותו ל"מהות האלוהית" הזו, כלומר הקישוט בא לפני לאמונה. זה פשוט יותר יפה. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 00:04:11 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שמה שעידן יותר מתאים.. כי את מה שאשפר לעשות עם טריל בקטעים איטיים לא ניתן לעשות בקטעים מהירים.....
הטריל הוא חגיגה מוסיקאלית ... הטריל כפי שנוגן בבארוק הוא מאסטוזו והוא מבריק ומרגש.....
במיוחד בקטעים האיטיים עם התמהרות הטריל והאפוג'טורה |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 10:34:45 כותרת הודעה: |
|
|
אמממ עמנואל (כן כן אתה, לא עידו)... אתה בוחן אם מורה הוא טוב או לא טוב ע"פי הידע שלו בטרילים ?
אולי שוב הבנת הנקרא שלי לא טובה... תקן אותי אם פגעתי בך.
בכל מקרה... בנושא הטרילים.
יש 2 אסכולות או יותר בעניין הזה וכל אחת אומרת משהו אחר אז ככה שאי אפשר
להחליט בוודאות דברים... נכון לגבי הרבה דברים אגב.
יש שאומרים שאם הקדמה לצליל עם הטריל באה מלמעלה אז הטריל יהיה טריל עליון.
וכשזה בא מלמטה או אותו הצליל אז הצליל לא יקדים בצליל עליון.
אך זו רק דוגמה אחת.
אני לא מומחה לטרילים.
זה לא כזה מדאיג אותי במיוחד.
נ.ב.
-----
הנה העריכה שאני עושה להודעה
מצטער עידו ! לא שמתי לב.
הנה אני מחליף את השם.
נערך בפעם אחרונה על-ידי טל כץ בתאריך 14/07/2004 ב- 11:39:31, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 15:30:09 כותרת הודעה: |
|
|
חחח... טוב... |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 17:45:46 כותרת הודעה: |
|
|
האמת שגם אני לא מבינה בזה כל כך... אבל זה נושא מעניין..
עד עכשיו לא שמתי לב אליו ברצינות כ"כ... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 17:52:05 כותרת הודעה: |
|
|
כן זה באמת נושא מעניין .. אבל הנה לפי הדיון שהתנהל פה יש כל מיני צורות חשיבה בקשר לטריל הבארוקי.. וכל אחד עושה מה נראה לו.... |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 18:00:27 כותרת הודעה: |
|
|
אהבתי את הדיון הזה...
גרם לי לשים לב... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 18:03:02 כותרת הודעה: |
|
|
ולפסנתרנים זה גם מאוד חשוב.. לכם יש המון רפרטואר בארוקי.....
והרבה באך.. איזה כיף לכם...
אני מקנא |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 18:24:34 כותרת הודעה: |
|
|
אין לך במה לקנא...
לפעמים זה לא כל כך תענוג לנגן באך... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 18:53:27 כותרת הודעה: |
|
|
זו המוסיקה הכי טובה שירה... רק עיבודים אני מנגן.... וכשאני מנגן אני כלכך נהנה מבאך...
אני ממש מקנא |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 19:49:11 כותרת הודעה: |
|
|
טל,
כן, אני שופט מורים על פי דברים קטנים. בשבילי, אם מורה לא יודע את ההבדל בין טריל קלאסי/מודרני/בארוק , או לא יודע שיש הבדל בין סטקטו של סטרוינסקי ושל בטהובן, אז זה סימן די טוב שהוא לא ממש יודע מוסיקה. כדי ללמד, צריך קודם כל לדעת.
ובקשר לטרילים מלמעלה או מלמטה או באלכסון, יש לכל אחד מהם שם וצורה. נראה לי שכבר הגיע הזמן לכתוב את זה... מה שכן את צודקת שיש מספר אסכולות. די דומות בכל מקרה.
אז תוך יומיים שלושה אכתוב לכם סיכום קטן על העניין.
יום טוב _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 19:55:46 כותרת הודעה: |
|
|
אוי אתם רעים...
למה להזכיר פה טרילים...
זה לא אשמתי שאתם לוחצים על כפתור..
אבל אצלנו טרילים זה אחד הדברים היותר קשים מבחינה טכנית |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 19:57:31 כותרת הודעה: |
|
|
חחח.. מה לעשות כל כלי והמגבלות שלו... ועמנואל.. טל זה בן לא בת... |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 21:46:01 כותרת הודעה: |
|
|
עמנואל עמנואל...
אין צורך להגזים. בסך הכל שאלתי על טרילים.
אתה "הוצאת לי מילים מהפה"... תתייחס למה ששאלתי ואל תרחיב את השאלה שלא שאלתי. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 20:46:31 כותרת הודעה: |
|
|
עמנואל רק רוצה להחכים אותנו בדעותיו... אז יאללה עמנואל.... |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 20/07/2004 ב- 21:25:58 כותרת הודעה: |
|
|
בכל מקרה.. הקישור שלך לא ממש עובד |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/07/2004 ב- 18:37:23 כותרת הודעה: |
|
|
עכשיו הוא כן _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/12/2004 ב- 19:38:34 כותרת הודעה: |
|
|
ועכשיו הוא כבר לא. טוב נו. לא משנה.
בכל מקרה, במבט לאחור על המאמר, למרות שהוא היה בסדר, יש עוד הרבה יותר מזה.
קראתי מאז ספר שאני מאוד ממליץ עליו:
Johann Joachim Quantz - On Playing the Flute
שהשם לא יבלבל אתכם - הוא מיועד לכל המוסיקאים! מאוד שווה את ההשקעה... אפשר למצוא אותו בספריה באקדמיה בתל אביב, או להזמין מספיר. הוא עלה לי שם 170 שקלים.
זה היה מאוד יומרני מצידי לבוא בקטע של "אני יודע הכל על טרילים" ואני מחטיף לעצמי מכות על הראש ברגע זה ממש כדי לחסוך לכם את העבודה. ייקח שנים עד שאתקרב ללדעת הכל על קישוטי בארוק. אבל לפחות זאת התחלה _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
|