צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 00:39:05 כותרת הודעה: השעמום בתזמורות הסמפוניות. |
|
|
בתזמורת סמפונית ברוב היצירות, הבראס (לא כולל קרן) מנגן בקושי שניים, שלושה צלילים. וכל מה שהוא עושה זה להדגיש בדרך כלל את הפעמה הראשונה של התיבה אחרי הפסקה של 50 תיבות, אני אומר לעצמי, האם זה הכרחי? הרי זה רק שניים שלושה צלילים מסכנים. למה לתת לבן-אדם לסבול? _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 08:46:12 כותרת הודעה: |
|
|
לא הגזמנו אה...
בכל מקרה ? כמה נסיון תזמורתי יש לך ?
כמה יצא לך לנגן בתזמורת סימפונית ? |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 13:35:10 כותרת הודעה: |
|
|
בני מסכימה איתך אין יותר סיוט מלספור 50 100 או מאתיים תיבות הפסקה..
אבל לנגן עם תזמורת זה ממש חביב.. למרות כל ההפסקות שיש- ושתמיד איכשהו באמצע אני מבלבלת את הספירה לגמרי.. |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 18:29:37 כותרת הודעה: |
|
|
תאמין לי שיש לי הרבה ניסיון. הייתי בכמה: בתזמורת של תיכון האקדמיה, בתזמורת של האקדמיה הגבוהה וניגנתי גם עם התזמורת הסמפונית של י-ם בערך פעמיים, (רק חבל שהם היו במשבר כלכלי באותו זמן) ולנגן יצירה כמו הסמפוניה ה-5 של בטהובן זה כמעט כמו לא לנגן בכלל. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 19:35:51 כותרת הודעה: |
|
|
מכל הסימפוניות של בטהובן התייחסת לסימפונייה שדווקא יש בה תפקיד יפה מאוד לחצוצרה.
ניגנתי את הסימפונייה הזו 4 פעמים שנה שעברה בפל"צ ונהנהתי מכל רגע.
וטחנתי הרבה סימפוניות של בטהובן.
יש הרבה לנגן בסימפונייה ה5.
הסימפונייה ה2 ממש הייתה מעצבנת ולא מהנה. לא אוהב את הסימפונייה הזו.
חוץ מזה... אם זה באמת היה משעמם כמו שאתה מציג את זה אז אני מניח שחצוצרנים לא היו עושים את זה.
אבל למה אתה חושב שאנחנו כן עושים את זה ? למה אתה חושב שעובדה... אני כן נהנה מזה ?
תתפלא. סימפוניות של בטהובן זה דבר שצריך לדעת לנגן. גם אנחנו החצוצרנים צריכים לדעת את תפקידנו שם.
נגינה בתזמורת זה דבר שונה מנגינה סולנית. זה כמו קפיטליזם לעומת סוציאליזם.
כשאני מנגן בתזמורת אני מתייחס לכל מה שקורה סביבי ונהנה מכל מה שקורה סביבי.
אני נהנה מהמוסיקה גם כשלפעמים אתה אומר: "אוף... אין סולו לחצוצרה /:"
וההפסקות לחצוצרנים זה דבר שהוא לא תלוי רק ברצון המלחין בסאונד מסויים.
זה גם בגלל המגבלות הפיסיות שלנו והמגבלות בכלי נגינה שלנו.
אני מנסיוני האישי אומר לך כי ה3 שנים שלי בפל"צ תרמו לי המון.
למדתי המון, קיבלתי המון נסיון והפכתי להיות נגן הרבה יותר טוב.
ואני אישית נורא אוהב את הסימפונייה ה5 של בטהובן מי לא ?
ותמיד שומעים את החצוצרות שם וזוכרים אותם ! יש שם מה לנגן זה מה שבטוח.
והאנדרנלין בפרק האחרון זה משהו מטורף ! זה ממש חימם אותי.
חוץ מהסימפוניות של בטהובן יש די והותר רפרטואר גדול עם הרבה תפקידים מרכזיים לחצוצרה.
מוסיקה מתקופת הרומנטיקה. כל מי ששומע סימפוניות של מאהלר תמיד יזכור את סקציית הבראס.
למשל שיצא לי לנגן בפל"צ סימפונייה מס. 9 של דבוז'אק. זה תפקיד לא קל ומאתגר ומעניין.
סימפוניות של צ'ייקובסקי... ניגנתי את ה5 וה6. שתיהן מדהימות ביופיין ויש שם תפקידים מפוצצים לבראס.
גם מאוד מהנה להיות חלק מסקציית בראס שכשיש רפרטואר כזה באמת זה עושה לך טוב.
וניגנו גם תכניות עם מוסיקה אמריקאית ! שיש שם המוןןןןן חצוצרות.
ומוסיקה ארמנית.........
תקשיב ! לא חסר !
זה פשוט נסיון מסוג אחר.
חוץ מזה, זה לא אומר שזה מגביל אותך.
חוץ מנגינה בתזמורת אפשר גם להקים הרכב בראס. חמישייה... שמינייה... עשירייה... מה שעולה על דעתך. שזה גם כיף לא נורמלי.
וכמובן שאתה גם יכול לנגן רסיטלים.
אין הגבלה.
אם אתה מתכוון פה להצלחה בין-לאומית בתור סולן... זה כבר סיפור אחר.
כאלה יש 1 לביליון וזה לא רק קשור בנגינה טובה. יש עוד קריטריונים להצלחה מסוג זה...
בכל מקרה... כל אחד צריך לעשות מה שטוב לו
ואני בטוח שבעוד כמה זמן אתה תשנה את החשיבה שלך כי זה קורה להרבה אנשים.
הרבה אנשים שניגנתי איתם וגם אני עצמי היינו ככה ואני יודע על דברים שחשבתי פעם שהם משעממים והיום אני מקשיב להם נונ-סטופּ.
עם הזמן דברים משתנים. השקפת העולם מתרחבת.
וזה עניינים של הרגלים. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 20:39:27 כותרת הודעה: |
|
|
אהאמת בני.. אני עם טל... זה נכון.. לא בכל המקומות יש לחצוצרנים סולו.. נו אז..? אני ממש דלוק על הסולו של החצוצרה מפטרושקה.....
אבל.. טל בקשר לשנייה של בטהובן... לדעתי זו אחת הימפוניות הכי טובות שהוא כתב... |
|
חזור למעלה |
|
|
Tsviki משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/04/2004 ב- 08:56:44 הודעות: 33 מיקום: נהריה
|
נשלח: 15/08/2004 ב- 00:20:23 כותרת הודעה: |
|
|
זה נכון שבתקופה היותר מוקדמת אין יותר מדי תפקידים לסקציית הבראס, אבל ככל שמתקדמים בזמן יש יותר ויותר בראס, וכמו שמישהו לפני ציין אני חייב להזכיר את מאהלר שיש תפקידים ממש יפים לבראס, ועוד דבר שאמרו, שמנגנים בתזמורת הקטע זה לא לספור את התיבות ולסבול עד לכניסה, תקשיב למוסיקה, תהנה ממנה, ותאמין לי שאז גם לא תצטרך לספור את התיבות, פשוט יודעים איפה להיכנ וזה לא כל כך מסובך, וגם בשביל זה יש מנצח.... |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 16/08/2004 ב- 11:49:37 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא מסכים איתך טל, חוץ מהעובדה שבסמפוניות המאוחרות יש קצת יותר תפקידים לחצוצרה ויותר לנגן. בסמפוניה של בטהובן מס. 5 אין הרבה לנגן. כל מה שאנחנו עושים זה או שמדגישים את הפעמות לפעמים או שמדגישים את התרועה הדרמטית של הפרק. זה נכון שהכיף בלנגן בסמפונית זה לשמוע את מה שמסביבך, אבל אני אומר שאני מרגיש מיותר שם. כשאני שומע את היצירה סתם במערכת סטריאו, אני לא שם לב לנוכחות של החצוצרות...
לתרץ את המלחין בגלל הסאונד שלנו, אתה טועה ביותר... כולם חושבים שחצוצרה זה כלי שמנגן רק חזק, חזק וחזק וזה ממש לא נכון הוא יכול לשלוט בדינמיקה, הוא יכול לנגן מנגינות ליריות שקטות. אם למלחין אין מה לכתוב לתפקיד חצוצרה, אז שלא יכתוב בכלל... _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 16/08/2004 ב- 14:12:29 כותרת הודעה: |
|
|
אני באמת לא מבינה שום דבר בחצוצורות אבל בכ"ז, תאר לעצמך איזה ציור מפורסם אם להוציא ממנו את כל הצבעים שרק מדי פעם מוסיפים גוון. אפילו אחד. אני בטוחה שהוא יהיה משעמם ושטוח. כידוע לי החצוצרה היא לא הכלי היחיד שלא מנגן כ"כ הרבה בד"כ וגם אם כן... הוא עדיין יחסר מאוד גם שהשתיקות שלה לא פחות חשובות מהאמירות.
ועוד באותו עניין, הרי גם בצמיאות לא כל מה שמשפיע בולט כ"כ... |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 16/08/2004 ב- 18:36:37 כותרת הודעה: |
|
|
מה ?! בסימפונייה ה5 זה תפקיד גדול לחצוצרות ושומעים את זה מצויין מאוד.
פרק שני זה סולו אחד גדול ל2 החצוצרות.
שבטהובן לא היה כותב לחצוצרות בכלל ?! החצוצרות והטימפני זה ההדגשות בסימפוניות... זה דגשים ששומעים אותם. הם לא נמצאים שם סתם. ככה בטהובן שמע את זה וכתב את זה על הדף. אי אפשר ללא זה.
ויש המון קטעים ליריים לחצוצרה בסימפוניות רומנטיות. לא כל התפקידים התזמורתיים לחצוצרה הם בהכרח תרועות.
חוץ מזה... אם אתה רואה בזה כדבר מיותר בני למה אתה חושב שאני אוהב את זה ?
איך אתה מסביר את זה ? אני עושה את זה כבר 4 שנים ונהנתי מכל רגע ואני אמשיך אם זה עד שיצא לי דם מכל החורים.
ואני יכול לציין רשימה של גדולי החצוצרנים התזמורתיים שעשו ועושים את זה ונהנים מכל רגע... ולכל אחד מהם הייתה יכולה להיות קריירה סולנית גדולה ביותר ומצליחה כי הם לא פחות טובים מהמעטים שעושים את זה:
Bud Herseth, Phil Smith, David Bilger, Michael Sachs, Charlie Schlueter
והרשימה הזו עוד ממשיכה בצורה כל כך ארוכה.
ואני יודע שהמורה שלי יגאל אוהב מאוד את העבודה שלו בתזמורת ואני בטוח מאוד שהמורה שלך בעצמו גם אוהב או אהב לעשות את אותו הדבר והוא עושה את זה כבר הרבה שנים.
אז איך אתה רוצה להסביר את זה ?
נ.ב
----
כדאי לך לבדוק את ה5 של בטהובן שוב. |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 19/08/2004 ב- 21:50:11 כותרת הודעה: |
|
|
אני יכול להסביר את זה בכך שהם נהנים מזה בגלל שהם אוהבים לשמוע ולנגן יחד עם התזמורת וגם מפני שעם התפקיד המועט שלהם כשיש להם משהו לירי לנגן או חלקי קטעים, הם יודעים שהם בולטים לעומת כלים אחרים שנבלעים יחד עם התזמורת כמו הכנורות, כנר יעשה טעות קטנה, לא ישימו לב לזה, לעומת חצוצרה שכל טעות יכולים לשים לב אליה. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 26/08/2004 ב- 21:52:57 כותרת הודעה: |
|
|
ואולי זאת הסיבה שלא נותנים לחצוצרה הרבה תפקידים....
סתם סתם...
ברצינות עכשיו: בחיי בני, איזו עוינות! אתה יודע להיות בתזמורת זה בדרך כלל אומר שאתה לא תנגן כל הזמן את התפקידים ההכי מעניינים ואולי דווקא כל הזמן מלווים...
אבל ברגע שיש לך סולו זה כבר וואוו אחד גדול כי כל הקהל מצפה מהנגן צליל ממש יפה!!
לכל כלי יש את הסולואים שלו... גם לכלי עץ אין כל הזמן סולואים... אני לא מבין למה אתה מרגיש כאילו אתם היחידם הדפוקים שלא מקבלים כלום... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
maestro מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56 הודעות: 348 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 29/08/2004 ב- 23:47:36 כותרת הודעה: לדעתי זה לפעמים כיף שיש הרבה הפסקה |
|
|
לדעתי זה כיף שלפעמים יש הרבה הפסקה כשזה ברצף
זה עדיף על תפקיגים כמו
להדגיש את הפעמה באותו צליל במשך 50 תיבות |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 30/08/2004 ב- 17:54:19 כותרת הודעה: |
|
|
אני מסכים שלא כל כלי צריך לקבל כל הזמן סולו, אבל כלי שצריך לנגן צליל אחד בכל היצירה, זה עלוב ביותר! בתזמורת כלי נשיפה התפקיד של החצוצרה מעניין גם כסולו וגם כלא סולו. בתזמורת סמפונית, כלי עץ מקבלים תפקידים לא רעים בכלל וכלי המיתר מקבלים תפקידים מכובדים ואנחנו הברס נישב מירב הזמן באי נגינה, לפעמים אני יכול להרגיש כאילו אני חלק מהקהל. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 02/09/2004 ב- 21:48:55 כותרת הודעה: |
|
|
תגיד בנימין יקירי,
למה אתה מצפה ממלחינים כמו מוצארט והיידן, שבתקופתם החצוצרה בכלל לא יכלה לנגן את כל הצלילים בסולם הכרומטי?
עצם העובדה שהוכנסו כלים כאלה לתזמורת היא מפליאה לכשלעצמה, משום שהמלחין היה אמור לדעת איזה צלילים הוא יכול להרשות לעצמו עפ"י הטרנספוזיציה של כל כלי, וכמובן באיזו מישה הוא יכול להשתמש בהם.
אני מנחש שלא בכל תזמורת היו חצוצרנים וירטואוזים שיכלו להגיע לכל הצלילים במנעד העליון (שבו כן קיימים כל הצלילים), ואני חושב שאתה מודע לקושי הרב בעניין הזה. למשוך קטע סולו שלם המנעד כזה זה לא קל, וזה קצת מסוכן... |
|
חזור למעלה |
|
|
|