צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/12/2004 ב- 11:00:54 כותרת הודעה: סולמות, ארפד'ים ושאר יצורים מעבנים... |
|
|
מה אתם אומרים, הכרחי לחרוש סולמות וארפד'ים בשביל לדעת לנגן טוב? (כן כן... השאלה כוללת גם את האטיודים של צ'רני הידועים לשמצה [כמובן רק בגלל השעמום הנורא לנגן אותם]...)
וגם, אפשר ללמד ישר על דברים קשים שלא לרמתך? (לא תמיד כיף להתשלם ל'יונתן הקטן' ל'האוטו שלנו' בכל רמה שזה לא יהיה אם זה כבר לא מעניין אותך [כן כן אני יודעת... תמיד אפשר למצא אתגר בכל דבר... ובכ"ז]) |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 14/12/2004 ב- 13:04:08 כותרת הודעה: |
|
|
לפי דעתי זה הכרחי. זה מקנה שליטה טובה בכלי. גם אני עושה את זה (לנו יש את מואיז!). אם פסנתרנים עשו את זה במשך דורות, אז כנראה שיש בזה משהו... |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/12/2004 ב- 13:08:15 כותרת הודעה: |
|
|
אני מניחה שהשאלה היא לא האם, הכלל, יש בזה תועלת. ברור שיש. השאלה היא האם דוקא חרישה על סולמות משעממים היא הפתרון היחיד. דוג' לאלטרנטיבה: לנגן מההתחלה (לדוג') יצירות של שופן שממילא מריץ לך את כל הסולמות בכמה צורות, אטיודים של ליסט וכד'... אולי האיכות בהתחלה לא תהיה משהו אבל זה ישתפר והעבודה הרבה יותר מעניינת... |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 14/12/2004 ב- 16:56:27 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שאת צודקת, גיטה.
המורה שלי, למזלי, קשובה למה שהולך אצלי והפסקנו עם התרגילים המעצבנים הללו לפני כמה זמן. ובאמת דווקא קל לי יותר לעשות את זה עכשיו (סולמות וארפג'ים) בצורה נכונה, כלומר עם העברת המשקל והכל, בלי "בומבות" של הבוהן באמצע, בגלל הקטעים (המאתגרים) שעבדנו עליהם.
יש לי בעיה דומה עם קטעים אינפנטיליים שלא מדברים אלי. לא "יונתן" אמנם, אבל כל דבר שמריח לי עממי/פופולארי/ילדותי. כרגע זה החוברת לילדים של ברטוק. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/12/2004 ב- 20:55:13 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא יודעת האם אני צודקת, לביא.
כשהייתי קטנה ורק התחלתי לנגן, המורים החלטרישים (סליחה) שהיו לי, לא טרחו לעבוד איתי על סולמות וארפד'ים (איך קוראים להם בעברית???) והתוצאה עגומה...
א.אין לי טכניקה ואני לא מסוגלת לנגן דברים שהם ברמה שלי מבחינות אחרות. (הרעיון שנתתי, של עבודה על דברים מאתגרים יותר אכן טוב כשמתחילים ללמוד מאוחר [מה שלא טוב כשלעצמו] אבל ביצירות לילדים [שילדים יכולים להבין מבחינה מנטאלית] אין את כל הדברים הללו כמעט...) אמנם זה, אכן, מה שאני עושה עכשיו (עובדת על אטיודים של שופן וכד' אפילו שאין שום סיכוי שאוכל להם כרגע...) אבל זה קצת מאוחר מידי וגם מאוד מאוד מבאס לא להצליח (אפילו תאורטית) מה שעקרונית כבר יכולת להיות מסוגל לעשות...
ב. וזו הצרה האמיתית... הוא שכאשר מתרגלים סולמות ושות' המשך כמה שנים מראשית הנגינה, מתרגלים ותכירים את כל הטונליות והאופי של כל הולמות, לומדים לזהות אותם וכל הדברים מעין אלו מה שממש ממש ממש חסר לי עכשיו...
לגבי יונתו הקטן... לזה התכוונתי... בשלב מסויים גם 'פור אליז' הופך להיות יונתן הקטן... |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 14/12/2004 ב- 22:09:54 כותרת הודעה: |
|
|
לפי דעתי, יש משהו בסיסטמטיות של חוברות התרגילים המעצבנות.
פרט לטכניקה הם יעילים לעוד כל מיני דברים... אצלי למשל זה צליל, נשימות וכד'.
חוץ מזה, כשעובדים על טכניקה, מרגישים שעובדים רק על טכניקה (כמה טכניקות בו זמנית אם כבר). ואם עושים את זה תוך כדי עבודה על יצירה, העניין עשוי להסיח את הדעת מהעבודה השחורה.
אבל יוצא לי גם לעבוד על טכניקה בעזרת יצירה. במקרה הזה זה נובע מהסיבה שאני לא מכיר תרגיל טוב כל כך לסטקטו כמו התרגיל שאני עושה עם a mid-summer night's dream - פרק הסקרצו. |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/12/2004 ב- 11:46:53 כותרת הודעה: |
|
|
ודאי שיש משהו... אגב, אני, לדוג', דוקא אוהבת לעבוד על טכניקה אני רק כל הזמן מצטערת מחדש שלא עשיתי את זה בזמן...
לעבוד על טכניקה ביצירות זה אכן בעייתי... דורש יותר מידי זמן וגוזל זמן מהעיקר. אך מה לעשות...? (בדיעבד כמובן)
מסקנה אחת מהצרות שלי הפקתי, אשתדל מאוד לדאוג שילדי, שיהיו בע"ה, יעבדו על הטכניקה מראש. |
|
חזור למעלה |
|
|
ליסט משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 17/04/2004 ב- 17:16:34 הודעות: 113
|
נשלח: 04/01/2005 ב- 16:31:16 כותרת הודעה: |
|
|
זה גם תלוי לאיזו רמה את רוצה להגיע במנגינה:
אני למשל לא עובד כל כך על תרגילים, וכן מצליח לנגן יצירות ברמה טכנית גבוהה.
אמנם אני לא מגיע לרמה של הופעה בקונצרט, אבל מבחינתי זה מספיק. - המנגינה זורמת, וכו'.
כמובן שתרגילים (אם לא מתים משיעמום) יכולים רק לעזור.
והאטיודים של שופן הם הדבר הכי מהנה מבחינת תרגילים ,אני חושב, שקיים.
חוץ מזה שהם קצת קשים מדי ... |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 04/01/2005 ב- 17:59:59 כותרת הודעה: |
|
|
לכל אדם יש את הכישרון שלו. יש אנשים שטכניקה באה להם בקלות יחסית. (אחותי, למשל) ויש אנשים שלא. בכ"א, הכל יחסי. יש דברים טכניים שאני יכולה לנגן בקלות. יש כאלו שלא. אני מניחה שגם אטיוד של שופן אצליח להביא לרמה מסויימת. השאלה היא האם זה יחק לי שנה או שנתיים ברמתי הנוכחית...
לעניין הרמה, יש עניין לנגן כך שיהיה נסבל לשמוע. |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 04/01/2005 ב- 18:09:14 כותרת הודעה: |
|
|
אה, עוד משהו קטנטן.
ליסט, זו אני סנילית או שלא הצגת את עצמך? (לא מצאתי בעץ של היא הוא מי...) מי אתה? כמה זמן אתה מנגן? סליחה אם אני שואלת שוב... |
|
חזור למעלה |
|
|
ליסט משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 17/04/2004 ב- 17:16:34 הודעות: 113
|
נשלח: 04/01/2005 ב- 19:12:47 כותרת הודעה: |
|
|
נכון, כמובן שהכל תלוי גם בכישרון.
כישרון+תרגול = מנגינה.
ומי שיש לו פחות כישרון צריך לתרגל יותר כדי לתת "אותה" מנגינה. ולהיפך.
זה לפחות הבסיס, ככה נראה לי...
לא הצגתי את עצמי מפני שמדובר בפורום, וחלק מהעניין הוא האנונימיות (לא?) , ולא חשתי צורך להציג את עצמי.
אבל עם את מתעקשת ...
אני גם סטודנט. לומד בטכניון ומנגן מכיתה א-ב.
מנגן (מנסה לנגן?) בעיקר מהתקופה הרומנטית. שופן, ליסט, רחמנינוב, סנסנס, בטהובן...
גם על עצמך לא כתבת יותר מדי... |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 04/01/2005 ב- 23:53:36 כותרת הודעה: |
|
|
יש עץ באוף טופיק, בו כל אחד מציג את עצמו, (העץ היבש לעניני מי הוא מי). אליו התכוונה גיטה (איילתהשחר), כולנו הצגנו שם את עצמנו. זה חוסך כאב ראש, עושה סדר. אתה לא חייב...
מה שבילבל את גיטה כנראה (סולחת על שאני מסביר?) זה תאריך הצטרפותך לאתר...
על כל פנים ברוך הבא! מר ליסט הנכבד. _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 01:01:07 כותרת הודעה: |
|
|
אבל בחזרה לענייני הסולמות...
בתכלס זה נורא חשוב שמעי, ולא רק בגלל התרגילים של הסולמות אלא כי זה גם מקנה את הידע הבסיסי המוזיקלי. איזה סולם כמה דיאזים יורדים כמה במולים נוספים וכו'...
חוץ מזה ידיעת סולמות זה טוב לאלתור/קדנצות.
ואין כמו חרישה של חצי שעה על כל הסולמות האפשריים כדי לחרפן את השכנים אה?? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Saba_Tuba משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 23/09/2004 ב- 23:26:17 הודעות: 60 מיקום: כפר סבא
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 02:36:50 כותרת הודעה: |
|
|
לדעתי, אין דבר יותר חשוב מסולמות, ארפז'ים ואטיודים.
פשוט ככה.
שהתחלתי לנגן, אמנם על טובה, אבל לנגן, לקח לי הרבה שנים טובות, משו כמו 5 שנים אחרי שהתחלתי שרק התוודעתי לעולם הזה של סולמות וכרומטיקה, ואני נורא מתחרט על זה.
התחרטתי לפחות, השלמתי הכל מאז...
אבל כיום, לתלמידים שלי, ולא משנה באיזה כלי, אני ישר מפציץ אותם בסולמות וארפז'ים, כי זו הדרך הכי טובה להתוודע לכלי.
באופן מפתיע, הם מתמודדים עם זה יפה מאוד.
לא מזמן קיבלתי טובה חדשה, בסולם אחר, ונאבקתי הרבה איתה בהתחלה. ורק אחרי כמה ימים של סולמות מכל הסוגים, ואטיודים, למדתי להכיר אותה כמו שצריך.
וגם שלקחתי ליד טרומבון והתחלתי לנגן, רק סולמות הוציאו אותי מהחוסר יכולת לנגן כמו שצריך.
זה פשוט שם את הכל במקום הנכון.
בקיצור, אם רוצים להתרגל לכלי טוב יותר, זו הדרך. |
|
חזור למעלה |
|
|
guysoft מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35 הודעות: 1173 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 11:08:12 כותרת הודעה: |
|
|
אממ חשבתי מה לכתוב בקשר לנושא הזה.. גם אני מתחבט בשאלה האם ואיך לנגן סולמות וארפז'ים.
בדיוק דברתי על זה עם עידן והוא אמר שהוא שומע את רוב הכנרים וכלי הקשת מנגנים סולמות לאט לאט בשביל לעבוד על הצליל והקשת. זכור לי שהייתי עושה את זה בשעורים, עכשיו שאני לבד ורוצה לנגן להנאתי אני עובר עליהם פחות, פה ושם מנגן ארפז'ים ותרגילים שאני זוכר עוד מהימים בהם למדתי עם המורה לכינור שלי. וכמה חלקים נוספים מארפז'ים מספר שגיטה נתנה לי.
אני יודע שעוד מאט יבואו המון זועם של קלידנים ויעיפו אותי.. _________________ 42 |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 16:32:27 כותרת הודעה: |
|
|
עידן ומר סבא טוביה (לפעמים אני זוכרת את השם... באמת... .),
הוא אשר אמרתי כמה הודעות קודם. הלא כן? אני מסכימה ב100%. אגב, עכשיו בנבל אני ממש חורשת על סולמות וארפדז'ים וממש אין כמו זה. אני אפילו זכיתי בתכונה יעילה למדי. אני באמת נהנית מזה... ו, אני ממש ממש מרגישה כמה זה יעיל. (טוב.. אחרי הניסיון המר מהפסנתר...)
[זעקה נרגשת: אנשים, בחרו לילדים שלכם (שיהיו בע"ה) מורים טובים! חבל על הזמן שלהם אם לא... סוף זעקה. עדיין קשה לי עם עברי בפסנתר... איזה בזבוז של שנים... (לא שאני מסירה את האחריות גם מעצמי, כמובן)]
מר ליסט, תודה על התשובה. 2 שאלות: א. אתה עדין לומד עם מורה? ב.לא הבנתי. זה שאתה יכול לנגן יצירות ברמה גבוהה די פשוט. אתה מנגן הרבה זמן בכ"ז... (גם שתלוי איך אתה מגדיר רמה גבוהה ואיך אתה מגדיר מנגן...) אבל ממה שאתה אומר משתמע שאתה לא רואה את העבודה על סולמות, ארפדז'ים ושות' כהכרחי. הבנתי נכון? גם כשהיית קטן יותר לא עבדת על דברים כאלו בכלל?
אגב, לא קשור, גם אחי לומד בטכניון, אחי הגדול למד ואמא שלי מתרגלת מקוה שאתה נהנה. ברוך הבא לפה! (סוף סוף יש פסנתרן נוסף...)
גיא, אחותי מנגנת סולמות גם מהר... ממה שאני יודעת, בכל כלי זה אותו הדבר. צריך לנגן בקצב שאתה יכול לנגן איכותי ולאט לאט להעלות את המהירות. לגבי תרגילים, רוצה עוד משהו? חוברת נוספת? שאשאל את אחותי מה היא עושה? ושוב, השאלה היא מה הרמה שרוצים להגיע אליה. (ולא סתם טרחתי להשיג לך תוים מסויימים... אהמ האמ...) |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 16:35:14 כותרת הודעה: |
|
|
טוב בניגוד לרוב האנשים השפויים אני נורא נורא נורא אוהבת לעבוד על טכניקה- נראה לי שזה בגלל המורה הקודמת שלי.. היא הייתה מכריחה אותי להכין אטיודים כל הזמן.. בטח שאפשר ללמוד טכניקה דרך יצירות... עדיין יש משהו באטיודים ובשינון של טכניקה שאי אפשר לוותר עליו(לדעתי כמובן..)
אפשר ללמוד דברים קשים לרמתך.. אני עושה את זה בדר"כ שאני רוצה להתקדם בצורה קיצונית... הבעיה היא שהרבה פעמים זה הרבה הרבה יותר מעצבן מאשר לנגן יונתן הקטן.. |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 16:53:01 כותרת הודעה: |
|
|
כך אני עובדת בפסנתר בד"כ אלא שאם את מנגנת דבר הרבה יותר קשה מרמתך, רוב הסיכויים שבזמן סביר לא תוכלי להביא אותו למצב נורמאלי. כמובן שזה יקדם אותך מאוד, אבל אני, אישית, סובלת אח"כ מזה שמה שאני מנגנת אפילו לא קרוב לאיך שאני רוצה לשמוע את זה...
וכן, גם אני בין המוזרים שאוהבים לעבוד על טכניקה. נכון כיף? (אבל תסכימי איתי שמרגיז לעבוד על דברים שכבר הייית אמורה לדעת אותם מלפני כמה שנים טובות והם עוצרים אותך מלהתקדם...) |
|
חזור למעלה |
|
|
ליסט משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 17/04/2004 ב- 17:16:34 הודעות: 113
|
נשלח: 05/01/2005 ב- 19:31:26 כותרת הודעה: |
|
|
לאיילת:
א. לא, מאז הצבא אני לא לומד עם מורה. וכרגע אין לי זמן לזה גם, לצערי.
ב. עד התיכון הייתי במגמת מוזיקה, לא ניגנתי באמת, ההורים שלי דחפו אותי לנגן (ואני כמובן מודה להם מאוד על כך!)
כך שלא התקדמתי לשום מקום, והייתי מנגן רק בשיעור עם המורה.
בתקופת התיכון חל המהפך בחיי שם גיליתי את הקסם שבמוזיקה. ורק אז התחלתי להתקדם באמת.
אני כן יודע שעבודה על סולמות וכו' חשובה מאוד, אבל אני עצלן (לצערי) , ואין לי חשק להתאמן עליהם.
לכן אני מנגן רק מנגינות שאני נקשר אליהן. שרובן מהתקופה הרומנטית.
ואני מסכים עם הזעקה הנרגשת שלך. אני מכיר מישהי שניגנה לא משהו, אבל אחרי חצי שנה עם גיל שוחט היא השתפרה באופן מדהים.
זה מאוד חשוב שהמורה יהיה טוב. |
|
חזור למעלה |
|
|
|