עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

שאלה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי פריטה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 09/01/2005 ב- 20:10:30    כותרת הודעה: שאלה תגובה עם ציטוט

תקשיבו.. היום הייתי בקונצרט של 3 הניבלאיות בבצפר: זהר הילה ומאיה היה ממש ממש ממש ממש ממש טוב...
אבל זה העלה לי כמה שאלות:
שלמדתי אצל רגינה אז היא אמרה לי שיד ימין צריכה להיות יותר גבוהה מיד שמאל: יעני אגודל שמאל צריכה להיות בגובה של זרת ימין זה נכון??
חוץ מזה: מה אתם חושבים על לשחרר ידיים? (אני רוצה שאתם תגיבו אח"כ אני אענה...) זה טוב או שזה מאולץ מידי?
חוץ מזה וזה מופנה לכולם לאו דווקא לניבלאים שבינכם: איך מסיימים יצירה? (כן נאי יודעת שזה נשמע הזוי..) ואיך מתחילים?(נשמע עוד יותר הזוי..)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
sariela
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45
הודעות: 175
מיקום: תל-אביב

הודעהנשלח: 10/01/2005 ב- 12:46:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לגבי האגודל של יד שמאל - הוא צריך להיות מעל הקמיצה (ז"א אצבע רביעית) של יד ימין ולא באותו הגובה - בצורה הזו זה גם נראה הכי טוב והן גם לא פוגעות אחת בשניה.

לשחרר ידיים? למה הכוונה בדיוק?...

להתחיל ולסיים יצירה - זה כבר עניין תקופתי, מלודי וכו'...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 10/01/2005 ב- 14:09:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לגבי להתחיל ולסיים יצירה: המורה שלי תמיד אומרת לי לחכות איזה מאה שניות ואז לשים את הידיים על הנבל ואז אחרי עוד מאה שניות להתחיל(כמובן שאני אדם לא ממושמע..)
לגבי סיום העניין היה שהדבר הכי בולט היה זה שהן פשוט לא יודעו מה לעשות עם עצמן ברגע שהן סיימו לנגן ז"א הידיים שלהן נתקעו אי שם באוויר וזהו או אחרי אטימה בסוף.. מישהו הבין על מה אני מקשקשת?
לגבי לשחרר ידיים הכוונה ללהעיף אותם אחרוה רחוק רחוק ושבכלל יהיו משוחררות כל הזמן - חבל שאין לי שמץ באנטומיה נו החלק הזה שבו היד מתקפלת.. אלוהים.. אני אבדוק איך קוראים לזה..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
sariela
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45
הודעות: 175
מיקום: תל-אביב

הודעהנשלח: 11/01/2005 ב- 11:42:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אם אני מבינה למה את מתכוונת בלשחרר ידיים אז את מתכוונת לזה שמרחיקים אותם מהנבל וזה "כאילו" נותן הרגשה של שחרור. זה נראה נורא יפה וגם אני עושה את זה המון, אבל רק מתוך הרגל, תחשבי על זה שזה ממש לא פרקטי להעיף את הידיים כל הזמן, ככה את מבזבזת המון זמן בלהגיע ממקום למקום - לדוג' ביצירות בהן מנגנים ביד שמאל במקביל בבאס וברגיסטר הגבוה (זה קורה באימפרומפטי של פורה נדמה לי).
אבל באופן כללי המורה שלי אומרת שאפשר לזוז אבל במידה כזאת שלא תהיי בטיול. אני חושבת שזה כאילו משחרר אבל לא באמת והיא אומרת שזה מגיע מהפסנתר שגם שם מרימים ידיים באותה התנועה.

לגבי ההתחלה וסיום - אני חושבת שכל אחד מפתח לעצמו את הרגע לפני ורגע אחרי, ולדעתי המורה שלך אומרת לך ככה כי היא מתכוונת לזה שתתרכזי לפני תחילת יצירה במה שאת רוצה לנגן וכשתתחילי את היצירה זה יהיה כאילו את כבר באמצעה - כלומר תיבה שניה או שלישית וככה את לא תתני תחושה שלוקח לך זמן להכנס לזה.

לגבי סיום - לא הבנתי למה התכוונת, אבל ברוב היצירות כתוב במפורש כמה זמן צריך לחכות לפני שסוגרים את המיתרים, יש חלק שזה ממש אחרי התו האחרון - וזה קורה הרבה ביצירות קלאסיות שבהן יש רבע נגינה ושלושה רבעים הפסקה - אז את לא סוגרת ישר אחרי הרבע , אבל בחצי את חייבת לסגור. אם יש פרמטה לדוג' אז את חייבת לתת לצליל להדהד עוד כמעט תיבה לפני שתסגרי.
קפיש?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 11/01/2005 ב- 20:53:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוקיי .. הבנתי אבל לא נראה לי שאת הבנת אותי..
כן ברוב היצירות כתוב מתי לתקוע אטימה בסוף.. אגב צריך לפתח על זה דיון פה פעם על אטימות הייתה לי שיחה על זה לא מזמן עם כנר שטען שזה הסוד של הנבלאים שאף אחד לא צריך לדעת עליו חוץ מהם.. הבעייה הייתה שאחרי האטימה הן פשוט לא ידעו מה לעשות עם עצמן חוץ מלתקוע מבט מובך.. לא משנה לא על זה בדיון בכל מקרה..
לגבי התחלה: היא טוענת שאני צריכה להכניס לאווריה ולא להבהיל ברגע שאני מתחילה לנגן..(טוב לא יצא לי הכי מובן.. אבל חפיף..)
לגבי לשחרר ידיים: זה, לדעתי, דווקא נורא עוזר לצליל..במיוחד שצריך להפציץ- אז זה יוצא בלי שליטה.. מעבר לזה שזה נראה טוב..
לגבי התאוריה על הפסנתר זה מעניין.. אף פעם לא שמעתי על זה..- אגב יש עוד דברים כאלה יעני: שאולים מכלים אחרים?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
sariela
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45
הודעות: 175
מיקום: תל-אביב

הודעהנשלח: 11/01/2005 ב- 21:31:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מה יכול להביך באטימה? זאת פעולה רגילה לגמרי
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי פריטה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb