צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 13:09:27 כותרת הודעה: בעל-פה.... |
|
|
סתם שאלה: איך אתם לומדים יצירות בע"פ? כלומר.. אם יש לכם שיטות מסוימות.. או שהיצירה פשוט נמצאת לכם בראש... או כל דבר....... _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 13:44:25 כותרת הודעה: |
|
|
כשאני למדתי יצירות בע"פ לא זכור לי שעשיתי משהו מיוחד... רציתי לדעת אותן בע"פ ועם הזמן (והרבה הרצות) זה הגיע. מה גם שבשלבים מסוימים ניסיתי לנגן את היצירה בע"פ עוד לפני שהייתי ממש בטוח בזה. אחרי יומיים-שלושה כבר הצלחתי לנגן בע"פ בביטחון רב. |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 14:40:43 כותרת הודעה: |
|
|
מסכים עם זה שאין טעם להכריז על לימוד בע"פ ולנסות למצוא שיטות ללימוד בע"פ.
אני חושב שאם לומדים יצירה כמו שצריך, התוצאה היא שיודעים אותה בע"פ.
המגבלה היחידה היא שצריך מספיק זמן.
והערה קטנה- להקדיש מספיק זמן (במודע) לחלקים שפחות קשים טכנית, ולפרק (או פרקים האיטיים). במצב של איזשהו ספק, בד"כ שוכחים את החלקים ה"קלים" יותר, בגלל שאת החלקים הקשים, מן הסתם, "חורשים" יותר. |
|
חזור למעלה |
|
|
Agnus-Dei משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58 הודעות: 34
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 14:41:19 כותרת הודעה: |
|
|
אני אישית מאמין בלמידה בע"פ.
הביצוע פשוט יותר מוצלח כאשר זה בע"פ. זה מכריח אותך להתרכז במוסיקה.
בקונצרטים ווקאלים כאשר היצירות לא טובעניות וגדולות מדי חייבים ללמוד בע"פ.
זה קל אחרי אימונים רבים.
בצ'מבלו לעומת זאת, היצירות ארוכות ומלאות פרטים ואין לי סבלנות ללמוד בע"פ...
כשאהיה זקן אלמד בע"פ.
עילם |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 15:27:54 כותרת הודעה: |
|
|
לעומת כל שאר האנשים שטוענים שאין שיטה, לי דוקא יש!!!
העניין הוא לפרק את היצירה וללמוד בעפ בחלקים. כל זה כבר אחרי שיודעים את היצירה עם תווים מספיק טוב.
כשיש לי יצירה שהיא דיי מוכנה ואני רוצה לנגן אותה בע"פ אני מפרקת אותה לקבוצות (עד 3 שורות בערך אחרת זה כבר יותר מידיי) וכל פעם לומדת קבוצה בע"פ. כשיש כמה שהן כבר מוכנות אני מחברת. וכך הלאה. זה כמובן דורש זמן, אבל עם עושים את זה כשהיצירה כבר דיי מוכנה זה עבודה של כשבועיים (לפחות אצלי זה ככה) _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 15:36:23 כותרת הודעה: |
|
|
אתם כולכם צודקים, וגם אני חושבת שנגינה בע"פ הופכת את הביצוע ליותר מוצלח... כי פשוט מרוכזים יותר במוסיקה ולא בתווים...
אחרי שאני מנגנת את היצירה כ"כ הרבה היא כבר בראש שלי ואני לא לומדת אותה בכוונה בע"פ, אבל לאחר שהיא כבר בראש שלי אני מחלקת אותה לחלקים (אמנם יותר גדולים משל חלילניתוש) ואז מחברת.. וזה עוזר..
הבעייה שלי היא שיש לי פחד שעל הבמה יהיה לי בלק-אאוט... _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 15:45:38 כותרת הודעה: |
|
|
זה כבר עניין אחר...
הכל עניין של שכמוע עצמי.
אם את משכנעת את עצמך שיהיה טוב, ושאת יודעת את זה ושהכל מוכן אז זה יעבוד.
אבל אם את פוחדת שישהיה לך בלק אאוט, וכל הזמן תדברי על מה יקרה אם יקרה לך בלק אאוט אז זה יכול לקרות לך באמת...
תאמיני בעצמך! _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 15:49:09 כותרת הודעה: |
|
|
אני מאמינה בעצמי, אני מאמינה בעצמי, אני מאמינה בעצמי...
אני מאמינה בעצמי! _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 16:09:32 כותרת הודעה: |
|
|
או!
ככה צריך!!!!!!!! _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 16:38:16 כותרת הודעה: |
|
|
חחח.. סתם, זה לא שזה באמת עבד עכשיו אבל אני מקווה שאני באמת אאמין בעצמי... _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 18:08:39 כותרת הודעה: |
|
|
טוב בקשר לללמוד בעל פה אני מסכימה עם כולכם שזה חשוב.. אבל באמת זה נכנס לראש לבד ולא צריך לשבת ולשנן..(חוץ ממשהו אחד שאני פשוט לא מצליחה ללמוד בעל פה.. איזה אטיוד מעצבן שכל הזמן חוזר על עצמו זה משגע אותי... או משהו עוד יותר נורא התפקידים באנסמבל הם כ"כ קלים אבל הם כל הזמן חוזרים על עצמם עם שינויים קטנים.. לא משנה עזבו את זה..)
בכל מקרה דברים נכנסים לראש לבד אחרי שעובדים עליהם זמן מסויים..
בקשר ללשכוח הכל.. האמת זה שאם את מדברת על הרסיטל אז זה רק יצירה אחת בעל פה אז זה לא כ"כ נורא וגם זו יצירה שאת תחרשים עליה מלא אז אני מאמינה שיהיה לך טוב...לשכוח הכל... זה דבר שבדרך כלל לא קורא.. אלא אם כן את בלחץ היסטרי.. אבל בדרך כלל נזכרים לא?!
אני אגיד לכם מה הבעיה העיקרית שלי הנושא הזה: אם אני עוצרת באמצע אני אף פעם לא יודעת מאיפה להתחיל מחדש(שאני מנגנת בעל פה..) ז"א אני יודעת להתחיל יצירות רק מההתחלה!!- גם בסתם אימון חביב בבית.. זה תמיד בלאגן שלם שמפסיקים באמצע: אני לא זוכרת כלום אין לי מושג איזה פדלים יש(טוב זה בעיה של ניבלאים.. זה הדבר הכי נורא...)
בכל מקרה: ויקי יהיה טוב.. תאמיני בעצמך.. ובהצלחה.. |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 18:18:14 כותרת הודעה: |
|
|
טוב.. מור, יש לפני הרסיטל את המוזיקאי מצטיין ששם אני לוקחת כמעט הכל בע"פ...
וגם לי קורה את אותו הדבר! כשעוצרים באמצע כ"כ קשה להתחיל שוב מאותה נקודה! או להזכר בכלל מאיפה להתחיל....
בכל מקרה.. תודה=) _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 19:02:19 כותרת הודעה: |
|
|
אבל לפי הבנתי...
אומנם יצירות רומנטיות וקלאסיות בהחלט מנגנים בע"פ.
אבל בדר"כ נמנעים מלנגן יצירות מודרניות בע"פ... לפחות ככה שמתי לב בכל הקונצרטים שהייתי בהם. (במיוחד סונטות מודרניות) או שאני טועה? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 22/01/2005 ב- 19:15:56 כותרת הודעה: |
|
|
אני מאמין שזה בגלל שביצירות מודרניות הבסיס הטונאלי הוא רעוע או לא קיים, ואנשים פחות מורגלים לזכור בעל-פה מה שהם לא תמיד שומעים. תחשוב על זה: לעשות הכתבה של מנגינה טונאלית זה בד"כ הרבה יותר פשוט מאשר לעשות הכתבה של מנגינה א-טונאלית... יותר קשה לזכור את רצף הצלילים אם הבסיס של הסולם רעוע, כי בד"כ נעזרים במיקום הצליל בסולם. דבר שיותר קשה לשיר, גם יותר קשה לזכור בע"פ.
בתכל'ס, אנשים מקדישים פחות תשומת לב למוסיקה מודרנית... וכך גם מתקשים לזכור אותה בע"פ. ככה זה ברוב המקרים לפחות. |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 23/01/2005 ב- 10:22:40 כותרת הודעה: |
|
|
מה שעידן אמר הוא בהחלט נכון.. בגלל זה נמנעתי מלקחת את היצירה הישראלית שלי בע"פ..
ואם כבר מדברים על מה לקחת בע"פ... אתם חושבים שסונטה רומנטית מנגנים בע"פ? או בכלליות סונטה.. הרי זו מוסיקה קאמרית ומוסיקה קאמרית לא נהוג לנגן בע"פ.. (או שזה כן נהוג כי זה רק 2 כלים?!) _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 23/01/2005 ב- 10:40:46 כותרת הודעה: |
|
|
הסיבה שלא מנגנים בע"פ את היצירות הישראליות ו/או המודרניות היא בגלל שרובינו מנגנים אותם לצאת ידי חובה, ולכן מקדישים להן פחות זמן ותשומת לב מאשר ל"סונטה של ברהמס" (לדוגמא).
לא נראה לי סביר שלא נוכל ל"שיר" (או לשמוע באוזני רוחינו) יצירה מודרנית שאנחנו מנגנים.
וזה מביא אותי לתגובתי הראשונה לנושא:
אם היצירה מוכנה כמו שצריך, אז אנחנו יודעים אותה בע"פ (אם צריך להופיע אותה בע"פ או לא, זה כבר עניין אחר.) |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 23/01/2005 ב- 10:50:24 כותרת הודעה: |
|
|
לי אישית באמת יותר קשה לזכור בע"פ יצירה מודרנית... לא בגלל שאני מקדישה לה פחות זמן (ואני באמת נהנית לנגן את היצירה הישראלית שלי...) אלא בגלל שבאמת כמו שעידן אמר, בסיס המרכז הטונלי רעוע ביצירות מודרניות! _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 23/01/2005 ב- 18:31:57 כותרת הודעה: |
|
|
א- דווקא היצירה הישראלית שלי הייתה נורא יפה וחביבה.. נורא נהנתי לנגן אותה פשוט ברגע שהחלטתי שאין רסיטל אז נפתרתי ממנה היא פשוט הייתה אמורה להיות היצירה הגדולה שלי ברסיטל(אין לי מושג למה.. ככה יצא..) והיא לא נכנסה לראש בגלל האורך אבל האמת זה שהיא הייתה נורא קליטה וחביבה... וגם השקעתי בה יחסית יותר זמן מלשאר היצירות..
דווקא אותה לא נגנתי כדי לצאת מידי חובה בניגוד לקונצ'רטו של הנדל למשל..
בקשר ללהתחיל יצירות מהאמצע... הייתי עובדת על זה עם המורה שלי לדעת להתחיל את היצירה ממקומות מסוימים.. לא בשביל אם קורה ועוצרים אלא כי נורא נורא קשה לעבוד בבית אם מסוגלים לנגן רק מההתחלה.. פשוט תתחילי לתרגל את עצמך להתחיל ממקומות מסוימים באמצע..
בכל מקרה ויקי, אני אישית מעדיפה לדעת דברים בעל פה ככה לא עסוקים כל הזמן בתווים..והכי גרוע אפשר בסוף לשים את התווים על העמוד אבל לא להיות תלויים בהם.. אבל זה עניין אישי נראה לי... בכל מקרה כפי שאני מכירה אותך יהיה טוב... |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 23/01/2005 ב- 22:43:33 כותרת הודעה: |
|
|
ויקי, אני לא חושב שיש קשר בין סוג המוסיקה\תקופת המוסיקה לזה שהיא אמורה להיות מנוגנת בע"פ. זה תלוי עד כמה המבצע יכול ורוצה לעשות את זה, אין שום נוהג.
בחמישיה ניגנו את כל הרסיטל בע"פ, וני ניגנתי את מרבית הרסיטל בע"פ (גם את מה שנחשב מוסיקה קאמרית). אני פשוט חושב שיותר טוב לי לנגן בע"פ, והיצירה שלא ניגנתי בע"פ הייתה "יזכור" של ינעם ליף, ולא היה שום סיכוי שהייתי יכול לזכור אותה בע"פ. אלו סיבות טכניות. |
|
חזור למעלה |
|
|
Mico משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44 הודעות: 471 מיקום: מדינת היהודים
|
נשלח: 24/01/2005 ב- 10:35:30 כותרת הודעה: |
|
|
בעקרון אני מסכימה עם עידן שיצירה מודרנית באמת נורא קשה לזכור בע"פ, במיוחד אייבס, שנברג וכד'. אבל אם למשל יש יצירה מודרנית שהיא באמת יפה ולא א-טונלית לחלוטין, אז זה לא יהיה ממש בעיה, שוב בתנאי שאלה לא מהמלחינים הנ"ל. יש דבר שבאיזושהי דרך יכול לעזור ללמוד יצירה כלשהי בע"פ, וזה כאשר המלודיה/נושא ראשי נקלטים איכשהו במוח, ואז זה פשוט יכול להתנגן שם, למשל כשאתם מחכים לאוטובוס, או כל זמן אחר כאשר משעמם ורוצים להעסיק את המוח איכשהו באותו זמן. זה יכול לעזור מידי פעם, אבל שוב, כל אחד והשיטה שלו. _________________ NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 24/01/2005 ב- 15:51:07 כותרת הודעה: |
|
|
עידן, זה באמת נכון שיצירות קאמריות בהרכב גדול (כמו חמישייה) לא מנגנים בע"פ וזה ידוע...
פשוט סונטה זו יצירה קאמרית להרכב מצומצם של 2 כלים ואז באמת אפשר לנגן אותה בע"פ נראה לי..
זה לא שיש חוק כזה שאומר שמוסיקה קאמרית לא מנוגנת בע"פ אבל זה הנוהג ולא אני המצאתי את זה.. _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 24/01/2005 ב- 17:13:17 כותרת הודעה: |
|
|
תראי, עובדה שזה שיפר לנו את הרמה לנגן בע''פ...
לגבי בלקאאוטים, אני מציע לארגן עמוד עם התווים, אבל לנגן כמה צעדים ממנו, כך שיהיה ברור שאת בע''פ, אבל שמקסימום תוכלי להעזר עם תרגישי בעייה מתקרבת. _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 24/01/2005 ב- 18:47:58 כותרת הודעה: |
|
|
אוי שכחתי להגיב קודם...
אז בקשר לאיך ללמוד בעל פה, גם לי יש שיטה ואני חושב שהיא די טובה. מחלקים את היצירה לחלקים (משהו כמו 2-3 שורות כל אחד) כמו שכתבתם, ומתחילים ללמוד אותם מהסוף להתחלה!
זתומרת שאם למדתי את 3 השורות האחרונות, אח"כ אני אנסה ללמוד את השלוש שלפניהן + השלוש שלמדתי קודם. ואח"כ 3 שורות חדשות ואחריהן כל ה-6 שלמדתי קודם. לדעתי זה "מכניס" את הקטע הרבה יותר טוב לראש!
חוצמזה לגבי דרכים להשתמש בזיכרון. אמרו לי שיש 3 דרכים לזכור ולהיזכר בקטע:
1. דרך המנגינה/שמיעה. זיכרון של המנגינה מבחינה שמיעתית. ככה אנחנו זוכרים למשל את השירים שאנחנו שרים.
2. זיכרון חזותי. מדמיינים את דף התווים ומנסים לזכור ולהיזכר איך נראית המנגינה על הדף. קודם כל מבחינת מרקם או קצב ואח"כ מבחינת מנגינה.
3. זיכרון של האצבעות. את זה יש לנגנים כמובן, והם יכולים לזכור מה צריכה להיות האצבע הבאה ואיזה תנועה היד צריכה לעשות.
כשיש בעיה לזכור קטע ספציפי באחת מהשיטות, אפשר להשתמש באחת השיטות האחרות. |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 24/01/2005 ב- 20:56:12 כותרת הודעה: |
|
|
אני מבין שקשה ללמוד יצירה מודרנית.
ושלא כולם לוקחים אותן לצאת ידי חובה.
ואינני אומר כלום בעד או נגד ביצוע בע"פ. זה לדעתי לגמרי לשיקול הנגן, ולא צריך לגרוע בשום אופן (גם לא בתחרות) מהערכת איכות הביצוע.
אבל, לאמר שקשה ללמוד יצירה מודרנית כי היא אטונלית, זה כמו לאמר שקשה לאכול מרק עם מזלג!!! טונליות היא בהחלט לא הפואנטה ביצירה אטונלית, וצריך להבין את היצירה, ומה שכן מניע אותה כדי לבצעה.
אם אי אפשר לשיר (או לשמוע בראש) את ה"מלודיה" כמה לא-מלודית שתהיה,
אז המבצע לא בשל ולא מוכן לבצע אותה. אולי כלים מסויימים יכולים "לעשות כאילו", אבל בשירה ובכלי נשיפה ממתכת, אין סיכוי להצליח לבצע יצירה בלי שאפשר לשמוע בראש ואו לשיר אותה. (כבר אמרתי את זה?).
בכל אופן הצלחה רבה לכל הלומדים בע"פ. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 24/01/2005 ב- 22:33:19 כותרת הודעה: |
|
|
ויקי, תשמעי, בשורה התחתונה צריך לעשות מה שטוב. אני יעדיף תמיד לנגן בע"פ, כי ני חושב שככה אני מנגן יותר טוב, ואני גם לא צריך להתעסק עם התוים (גם הראיה שלי לא משהו, מה שמכריח אותי להיות מאוד קרוב לעמוד או לשים משקפיים). ובמוסיקה קאמרית חשוב פי כמה לא להתקע בעמוד, עם רוצים ליצור קשר מסוים עם הנגנים האחרים. אני חושב שבלי עמודים תמיד יהיה עדיף. מה גם שמשום מה הקהל מאוד מתרשם מזה... בבחינות למוסיקאי דורשים לנגן בע"פ, ובבחינות של הרסיטל מקבלים בונוס על נגינה בע"פ. |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 26/01/2005 ב- 18:13:15 כותרת הודעה: |
|
|
טוב גם לי כמו לך, עידן, יותר טוב לנגן בע"פ.. יותר ריכוז וכו'..
נראה לי שאני פשוט צריכה לתרגל את עצמי לנגן בע"פ כמה שיותר.
שאלה- בשיעורים אתם גם מנגנים בע"פ...?! _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 26/01/2005 ב- 19:56:05 כותרת הודעה: |
|
|
אם אני יודע את היצירה בע"פ, אז אני מנגן אותה בע"פ גם בשיעור. ורצוי שאני אזכור גם להביא את התוים שלה...
סולמות ותרגילים אני בד"כ מנגן בע"פ, למרות שהתוים נותנים לי קצת ביטחון... |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 26/01/2005 ב- 21:04:35 כותרת הודעה: |
|
|
אלא אם כן זה לצורך תרגיל (למשל לנגן תוך כדי הליכה בחדר) אז אני לא מנגן בע''פ יצירה אפילו אם אני יכול _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/01/2005 ב- 12:35:33 כותרת הודעה: |
|
|
טוב שאני נמצאת פה הרבה ומגיבה בזמן... בכ"א...
לגבי ע"פ:אנסה לתת את השיטה שלי, אם היא טובה למישהו, מה טוב, אם לא... לא. העיקר למצא את השיטה לך. זה ממש אינדיבידואלי...
כל אחד והצרות שלו וכמו שציין עידן, לפעמים הן אפילו יעילות... לי יש בעיה רצינית עם הראיה (מה שאומר בפועל שאני לא ממש רואה את התוים ממקום מושבי לפני הפסנתר או אם אני לא מעמידה את העמוד בצמוד אליי, ליד הנבל וגם כשאני עייפה, תוך שניות מתערבבים לי כל התוים וכל השורות ואני לא מסוגלת להסתכל בתווים בכלל... כיף, נכון? ) בכ"א, כתוצאה מכך, אני לומדת (או יותר נכון, קולטת) את היצירות פחות או יותר בע"פ כבר בימים הראשונים של עבודתי עליה. (אחרת א"א לעבוד...) גם שא"א לעבוד על הצליל כשלא יודעים את היצירה באמת טוב... מה שכן, ללמוד בע"פ באופן "ממוסד" יוצא לי כשאני עובדת על יצירה על "ליווי" (כלומר הקול/היד שלא מנגנת את המנגינה) קשה או לא נוח מה שמכריה ללמוד אותו בע"פ כדי לא "להתבכבש" בו כל הזמן או,לחלופין, קטעים שלמים של ארפדז'ים ושות'. אז אני עושה כמה דברים: א .אם זה ארפדז'ים/אקורדים מפורקים או כל דבר דומה לזה, אני מנגנת אותם ביחד (לשמוע ולהכיראת ההרמונים) ב.מפרקת אופן באופן שונה ממה שהם כבר מפורקים (להכיר את ההרמוניה עו דיותר טוב) ג. מנסה לנגן בע"פ עפי ההגיון (בד"כ, אפילו במודרני!, יש כזה) ד. עובדת על הקטעים שלא זכרתי בחלקים קטנים, כהצעת מריה (חלילניתוש).
את המנגינה המנחה נראה לי שקולטים מיד גם בלי ללמוד בע"פ. לגבי קולות ביניים וכאלו, הדרך פשוט לנגן כל צרוף אפשרי עד ששומעים את כל הצרופיםכשמנגנים את כולם (אז בטוח כבר זוכרים בע"פ).
ובכלל, אם עובדים על יצירה, כמו שאמרו כולם, על האינטונציה, הצליל וכאלו בייחוד אם חיים אותה (ואם עובדים עליה בראש, כמו שיונתן [נראה לי] אמר בשרשור אחר) היצירה נכנסת לזכרון מעצמה. זהו לגבי זה. שכחתי משהו?
לגבי לחץ/פחד-במה/בלק-אאוט:נראה לי שתצטרכי להתגבר על על השניה של לעשות לבמה, מרגע שתתחילי לנגן, בייחוד אם תצליחי לגרום לעצמך להתחיל בצליל מרשים, המוזיקה כבר תזרום לבד (הרי באמת את יודעת...) ואת תמצאי את עצמך מאזינה לה מהצד. זה בכ"א, מה שקורה לי בד"כ... (כלומר... כשאני מוכנה לקונצרט...) אני בטוחה שיהיה טוב! בהצלחה! |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 27/01/2005 ב- 15:27:22 כותרת הודעה: |
|
|
לדעתי זכירה בע"פ זה פשוט עניין של לנגן הרבה את היצירה.
נגינה של כמה ימים על יצריה אחת פשוט מכניסה את התווים לראש ואפשר כבר לנגן בע"פ. במיוחד בימים שלפני הקונצרט אז כדאי כבר לנגן את היצירה/ות בע"פ (את אלה שצריך כן?) כדי להתרגל לעניין הזה.
אבל באמת הדבר ההכי מפחיד זה בלקאאוטים... ואם מחשבה פתאומית עוברת לי בראש... איי קרמבה! _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
|