צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
NR2 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/10/2007 ב- 01:58:15 הודעות: 80 מיקום: כפר סבא
|
נשלח: 31/10/2007 ב- 14:10:20 כותרת הודעה: עתיד במוסיקה |
|
|
אז כתגובה להודעה לפני כמה ימים על שמוסיקאים צריכים להרוויח יותר אני שואל את עצמי
האם יש עתיד בתחום המוסיקה?
(שואל כקלאסיקאי)
ועוד שאלה מתי בפעם האחרונה צפיתם במופע של תזמורת סימפונית\הרכב קאמרי? |
|
חזור למעלה |
|
|
Amir משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/10/2007 ב- 19:39:25 הודעות: 63
|
נשלח: 31/10/2007 ב- 18:50:54 כותרת הודעה: |
|
|
אם הרכבי תזמורות היו ממומנים רק על ידי הקהל שהיה בא, אז בטח שלא היה עתיד.
אני בטוח לגמרי שכל תזמורת שקיימת בארץ קיימת רק מכספי תרומות.
אז יש עתיד, אם תכנס לאחת התזמורות היותר נחשבות, או תהיה מורה בקונסרבטוריון ורעב ללחם.
אבל תמיד אפשר לערוק. D:
הפעם האחרונה הייתה תזמורת סימפונית ראשון, לפני איזה שבוע וחצי, אבל זה בעצם היה רק בגלל שהלכנו כל מגמת מוזיקה של התיכון שלי. |
|
חזור למעלה |
|
|
SaxGod משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17 הודעות: 284 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 31/10/2007 ב- 21:04:59 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא חושב שיש עתיד בתחום המוזיקה, אלא אם כן אתה ה-כ-י ט-ו-ב.. ולא רק זה, צריך גם קשרים...
אבל זאת עבודה צדדית נהדרת!!!
ה"הופעה" האחרונה שהלכתי אליה הייתה של טריו- סקסופון קונטרה-באס וגיטרה.. במקום חביב ונחמד בירושלים שנקרא "המרקיה" |
|
חזור למעלה |
|
|
קרן [יער] (: משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 12/09/2007 ב- 17:01:17 הודעות: 147 מיקום: כפר סבא
|
נשלח: 31/10/2007 ב- 21:48:57 כותרת הודעה: |
|
|
תשמע נדב,אני עוד אחפור לך על זה במסנ' בלי סוף אבל כדאי שתשמע את זה גם כאן
להתקדם במוסיקה בחיים זה רק עניין של החלטה.
זה מתחיל בגיל צעיר,ללכת לתזמורות הטובות ביותר,לעשות הרבה הרבה הרבה הרבההההה אודיציות,לא להתקבל לרובן אבל לחלק כן,ללכת לקרן שרת,לפעמים לקבל קרן ולפעמים לא,לנגן בכל מיני הרכבים,לנסות לבלוט.
וגם אם לא מצליחים עם כל זה,לפחות אפשר עם חלק לא?. ואז השאר תלוי בך. בלי מורה,אלא אם כן תחליט ללמוד באקדמיה או לקחת שיעור פרטי,אתה תצטרך להחליט את הדרך שלך לבד. אתה יכול ללכת לכל מיני אודיציות לתזמורות סימפוניות,ובקצב שאתה מתקדם עכשיו אני בטוחה שתצליח.
כל הקטע הזה של מוסיקאים לא מצליחים ולא מתפתחת קריירה,זה לא נכון. כל אחד מחליט מה לעשות עם עצמו בסופו של דבר. בנאדם יכול להשאר בשורה האחרונה בכינור ראשון בתזמורת הסימפונית הכי פחות ידועה בארץ ובכל זאת לקבל את השכר שלו,כי הוא החליט להיות שם.
הוא מנגן בדיוק כמו כולם,רק שלא הרבה מכירים אותו.
העניין הוא מה אתה תעשה עם עצמך ולא מה שאנשים יעשו ממך.
והתשובה שלי היא שאין לי תשובה. כל אחד בוחר אם יהיה לו עתיד או לא.
אבל תראה,נגיד מוצרט? בתקופה שלו כולם חשבו שהוא משוגע,ואם עכשיו הוא איכשהו היה חוזר כולם היו מעריצים אותו. מבין? תמיד יש איזשהו עתיד לכל מוסיקאי. אלא אם כן הוא בוחר לא להתפרסם.
וכדאי לך כבר מעכשיו ללכת לאודיציות לכל מיני תזמורות כדי שעוד אנשים יכירו אותך בתור נגן ולא רק עפר עין-הבר,מישה גלוזמן והמורה שלך. חחח סתם,אבל באמת חשוב שתכיר עוד מוסיקאים ומנצחים בתחום ותראה אם כדאי לך להמשיך הלאה,המלצה שלי,לך לבחינה למקובצת,אולי גם לפל"צ אם יתחשק לך.
הקונצרט האחרון שראיתי של תזמורת היה לפי דעתי של התזמורת הקאמרית הקיבוצית. עם הקונצ'רטים הברנדנבורגים של באך.
ושל הרכב היה של טריו אבישי כהן. שזה קונטרבס,פסנתר,ותופים. עם אבישי כהן,שי מאסטרו ומארק ג'וליאן. |
|
חזור למעלה |
|
|
דרו משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/02/2005 ב- 12:47:28 הודעות: 169 מיקום: רמת גן
|
נשלח: 02/11/2007 ב- 17:45:40 כותרת הודעה: אנשים.... |
|
|
יש גם קריירה מוסיקלית לא כנגן תזמורת...שמעתם על זה? |
|
חזור למעלה |
|
|
Amir משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/10/2007 ב- 19:39:25 הודעות: 63
|
נשלח: 02/11/2007 ב- 18:13:51 כותרת הודעה: Re: אנשים.... |
|
|
דרו כתב\ה: |
יש גם קריירה מוסיקלית לא כנגן תזמורת...שמעתם על זה? |
צודק!
אסור לנגן קלאסי להפסיד את התענוג שלנגן ברחוב!
נכון, יש עוד אפשרויות,
אבל לנגן בתזמורת או להיות מורה לכלי נגינה, זה העבודות הכי קבועות ובטוחות.
כל דבר אחר הוא פחות בטוח, וחוץ מלהיות מורה או בתזמורת, כמעט ואין משרות עם הכנסות קבועות. |
|
חזור למעלה |
|
|
clarnibass משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01 הודעות: 129
|
נשלח: 03/11/2007 ב- 09:32:00 כותרת הודעה: Re: אנשים.... |
|
|
Amir כתב\ה: |
נכון, יש עוד אפשרויות,
אבל לנגן בתזמורת או להיות מורה לכלי נגינה, זה העבודות הכי קבועות ובטוחות.
כל דבר אחר הוא פחות בטוח, וחוץ מלהיות מורה או בתזמורת, כמעט ואין משרות עם הכנסות קבועות. |
ללמד אפשר בכל מקרה. יש הרבה נגני תזמורת שגם מלמדים. לכן נראה לי שהכוונה לנגינה עצמה, ואז יש שתי אפשרויות (או אולי אפילו פילוסופיות). אפשר לנסות להכנס לפינה קיימת, זאת אומרת משהו כמו לנגן בתזמורת, להתאים את עצמך לתפקיד שדרוש. האופציה השנייה היא להחליט מה רוצים לעשות, וכמעט להתעלם מהצד הכלכלי. יש נגנים שעושים את זה, חלק מהם עושים רק את זה, וחלק מתפרנסים גם בעוד דרכים כמו ללמד, וכו'. נראה לי שזה יותר עניין של אישיות של כל בן אדם, יש כאלה שמעדיפים להכנס למסגרת ולבצע, ויש כאלה שמעדיפים ליצור בעצמם רעיונות שלהם. דבר ראשון כל אחד צריך להחליט מה מתאים לו ואחר כך להחליט כמה הוא מוכן "להקריב" בשביל זה (להקריב = להתפרנס בעוד דרכים או להרוויח פחות, וכו'). |
|
חזור למעלה |
|
|
דרו משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/02/2005 ב- 12:47:28 הודעות: 169 מיקום: רמת גן
|
נשלח: 03/11/2007 ב- 09:35:22 כותרת הודעה: רבותי.... |
|
|
אתם חוזרים לעניין התזמורות...
יש חיים מעבר לתזמורות - מה עם נגני כלים שאינם תזמורתיים?
מה עם הוראה ברמה באמת גבוהה (באקדמיות וככה).
מה עם נגינה (קבועה) בהרכבים קאמריים
יש לכם, לדאבוני, ראייה מאד צרה של מה זה מוסיקאי... |
|
חזור למעלה |
|
|
clarnibass משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01 הודעות: 129
|
נשלח: 03/11/2007 ב- 10:08:48 כותרת הודעה: Re: רבותי.... |
|
|
דרו כתב\ה: |
אתם חוזרים לעניין התזמורות...
יש חיים מעבר לתזמורות - מה עם נגני כלים שאינם תזמורתיים?
מה עם הוראה ברמה באמת גבוהה (באקדמיות וככה).
מה עם נגינה (קבועה) בהרכבים קאמריים |
למקרה שהתכוונת למה שכתבתי - אולי לא הייתי ברור אבל לכל אלה (ולעוד הרבה אפשרויות נוספות) התכוונתי כשכתבתי "כל אחד צריך להחליט מה מתאים לו". ממש לא התכוונתי לחזור לעניין התזמורת. מה שאני עושה הוא שונה מאוד מנגינה בתזמורת וגם די שונה מכל הדוגמאות שכתבת, אבל לא הייתי כותב שהראייה שלך צרה בגלל שלא הזכרת את האפשרות הזאת. |
|
חזור למעלה |
|
|
קרן [יער] (: משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 12/09/2007 ב- 17:01:17 הודעות: 147 מיקום: כפר סבא
|
נשלח: 03/11/2007 ב- 12:39:11 כותרת הודעה: |
|
|
רוב הנגנים שמנגנים רק בהרכב קאמרי הם נגני ג'אז.
כל השאר מנגנים בדרך כלל בתזמורת ובהרכב קאמרי ובגלל זה אני חושבת שהתעלמו קצת מהנושא הזה של נגינה בהרכב קאמרי.
אני מדברת עכשיו על נגנים קלאסיים,כי לפי מה שהבנתי זה הנושא שמדברים עליו כאן. |
|
חזור למעלה |
|
|
דרו משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 21/02/2005 ב- 12:47:28 הודעות: 169 מיקום: רמת גן
|
נשלח: 03/11/2007 ב- 15:18:26 כותרת הודעה: נא להרחיב את ידיעותיכם רבותי: |
|
|
נגני פסנתר, גיטרה, נבל, מנדולינה, חליליות, טרברסו, לאוטה, צ'מבלו וכו...כולם חיים ממוסיקה ללא תזמורות.
הרפרטואר הקלאסי מכיל עוד כמה וכמה דברים |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 03/11/2007 ב- 17:06:24 כותרת הודעה: |
|
|
לא כל נגני ההרכבים הקאמריים מנגנים בתזמורות. ישנן רביעיות מיתרים, חמישיות מתכת, אנסמבלים של מוסיקה עתיקה וכו' שמתפרנסים ממוסיקה קאמרית נטו. כמובן שהרבה מן הנגנים האלה, מתפרנסים בנוסף לכך מהוראה במוסד לימודים גבוה. אגב, אני מסכים לחלוטין עם דרורה לגבי הראיה הצרה. התמזל מזלי, ובמקום שאני נמצא בו אני מבין כמה האפשרויות של המוסיקאי פתוחות. יש המון דברים לעשות. לפעמים צריך קצת לצאת מן הקונחיה ולבדוק את האפשרויות שלנו. יש תנועה שלמה של מוסיקאים שעוסקים בביצוע מוסיקה חדשה וזה מאוד פופולרי. יש מוסיקאים שמתחילים פרוייקטים עצמיים לחלוטין של מוסיקה חדשה. יש מוסיקאים שעוסקים במופעי בידור תאטרליים למיניהם.
ומה עם הלחנה ? ניצוח ? פרילנסינג ? הרבה מוסיקאים מתפרנסים יפה מאוד מפרילנסינג ואפילו מעדיפים את זה על גבי לנגן בתזמורת קבועה. וזו נקודה אחרת שנוגעת בהבדל בין להתפרנס ממוסיקה ולהנות מחיי המוסיקה.
ולסיום, נקודה מאוד חשובה. אני מאמין גדול שמוסיקאי חייב להיות גמיש. במיוחד לאלו מאתנו שמעוניינים בעבודה תזמורתית, זה מאוד חשוב להיות גמיש. בשביל להיות המוסיקאים הכי טובים שאנחנו יכולים להיות זה חשוב לקבל נסיון בנגינה סולנית, נגינה קאמרית, מוסיקה עתיקה, מוסיקה חדשה, ג'אז, פופ, רוק, הלחנה, עיבוד, ניצוח וכו'. ככל שנדע יותר ויותר, הסיכוי להתפרנס ממוסיקה גדל. זה מאוד חשוב להתנסות בכל מיני דברים כל הזמן. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
|