עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

סונטה של פולנק לחליל

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
gallilit
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:59:34
הודעות: 39
מיקום: ת"א

הודעהנשלח: 29/05/2005 ב- 16:58:12    כותרת הודעה: סונטה של פולנק לחליל תגובה עם ציטוט

לפני כמה זמן התחלתי לנגן את הסונטה של פולנק......... מאוד שמח
התחלתי לנגן את הפרק הראשון..... פרק מקסים ומדהים אם קצת קטעים קשים (טכנית) אבל התגברתי ...הפרק השני פשוט לוקח אותך למקום מסתורי ....גם בו נתקלתי בקשיים אבל עברתי אותם לא עם הרבה בעיות..... ואז הגעתי לפרק השלישי רשע מאוד פשוט!!!!
איך אפשר בכלל לגשת אליו , הוא מפחיד, רק מלשמוע את ההקלטה אני אפילו לא רוצה להתקרב אליו!!!!

כל פעם שאני מנגנת ומתאמנת על היצירה מחדש, אני מנגנת את הפרק הראשון והשני - אבל אני פשוט לא מצליחה להסתכל על השלישי!!!!!!!!!! שלא תבינו אותי לא נכון ,אני סה"כ כן אוהבת כשיש חלקים קשים ביצירה וגם ניגנתי ,נראה לי דברים קשים יותר, אבל יש גבול!!!

מישהו יכול להגיד לי מאיפה לוקחים את האומץ לנגן פרק כזה?!?!?!?!?!?

אני מרגישה דופק את הראש בקיר . באמת.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 29/05/2005 ב- 19:00:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עם הפרקים השלישי מהסונטות של פולנק צריך בדר"כ הרבה סבלנות.
ואת לא ממש לבד...
גם הפרק השלישי בסונטה לקלרינט ממש לא פשוט, מהיר עם אצבוע מאוד מסורבל לפעמים.

העיקר להתחיל לנגן אותם בחצי המהירות, ולנגן את זה לאט מאוד.
וכל פעם שמרגישים שהקצב האחרון הולך טוב מורידים את המשקולת של המטורונום.
אני לא רואה ממש שיטה אחרת, העיקר באמת להיות סבלני.
(ולדעת שבסוף נוכל להיות גאים לנגן כזה קטע מסובך)

אגב... כדאי גם להקשיב במקביל לביצועים שונים של היצירה.
אולי זה ייתן כמה טיפים או משהו... אי אפשר לדעת.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 29/05/2005 ב- 19:02:26    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אין ספק, יצירה מדהימה אבל ממש קשה!!
הקטע הוא לעבוד קשה...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 29/05/2005 ב- 21:07:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בקשר לפרק השלישי:
אני יכול לעזור בכך שאומר לכם שהחלקים הקשים באמת הם קצרצרים. יש שלושה פסאז'ים קשים בעמוד הראשון, ופסאז' קשה (שמופיע בעמוד הראשון) בעמוד האחרון. כלומר יש 24 צלילים שצריך להתמודד איתם, וזו גם נחמה. כל השאר זה מלודיות\סטקטים\ארפג'ים ושאר דברים שונים ומשונים. כלומר ההתמקדות העבודה צריכה להיות בחלק מאוד מאוד קטן.
לבוגרי טפנל ומואיז זה יהיה פשוט חזרה על התרגילים שהם עשו בחוברות התרגילים הללו. יש גם ספר מאוד טוב של משה אפשטיין על עבודה סזיפית בצלילים הגבוהים, הוא עשוי לעזור.

בקשר לפרק הראשון: לדעתי הוא קשה משום שהוא צריך להיות סופר מדויק, וצריכה להיות בו שליטה טובה מאוד בדינמיקה, בקפיצות בין מנעדים, ולגטו ובסטקטו טובים. ויש כמובן את המי-סי-סול-סי-מי המעצבנים האלה... ובתכלס כל מה שצריך לעשות זה לדאוג שהם יהיו מדויקים, כמו כל היצירה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
gallilit
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:59:34
הודעות: 39
מיקום: ת"א

הודעהנשלח: 29/05/2005 ב- 22:53:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בקשר לנגינה נאט, זה מה שאני עושה . מנגנת את זה כמו צב....
וזה עדיין קשה- גם בפחות מחצי הקצב!!!!

מישהו מכיר ביצועים אחרים ליצירה.
יש לי רק 2 ביצועים של אותו אחד. של מישל דבוסט, האחד מפעם- כשהוא היה בשנות ה-20 לחייו והשני מעכשיו , הקלטתי את הקונצרט שהוא נתן בפליציה.

נראה לי שאני גם אחפש את הספר של משה אפשטין
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
nitznutz5
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 08/09/2004 ב- 22:20:42
הודעות: 41

הודעהנשלח: 15/06/2005 ב- 22:10:38    כותרת הודעה: מכירה את הבעיה תגובה עם ציטוט

לאו דווקא בפולנק כמו בכל יצירה רגילה שיש בה את הפסאז'ים המעצבניים ..
לאחרונה נוכחתי לדעת שהפתרון היחיד בערך הוא עבודה איטית ,
והרבה הרבה הרבה הרבה
מואיז מואיז מואיז , רק מואיז , אין לכם מושג איזה שיפור משמעותי אני מרגישה עכשיו ..
אני והוא חברים כבר שנתיים והטכניקה שלי התקדמה מאודדדד בזכותו
ואת זה אני מוכיחה לעצמי ע"י הקונצ'רטו ברה של מוצרט ..
ניגנתי אותו לפני שנתיים והרגשתי עבודה בתוך כל הקטעים האלה ,
היום חזרתי לנגן אותו ובד"כ לוקח לי פחות מ3 דקות להושיב קטע קשה באצבעות ..
אז לשאלתך :הרבה מואיז , כמה שיותר וגם אני ממש ממש ממש ממליצה ללכת עם חוברות אטיודים , כל שבוע אטיוד , גם הם משפרים את הטכניקה בצורה מדהימה ..

בהצלחה !
נ.ב -אני מציעה לא לשמוע את היצירה , קודם להכיר , לדעת קצב ,מה שקורה כששומעים יצירה לפני שמנגנים אותה ומושיבים אותה באצבעות , מנגנים אותה משמיעה ואז יש הרבה מאוד טעויות
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
Ave maria
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36
הודעות: 292
מיקום: under the sea

הודעהנשלח: 16/06/2005 ב- 07:51:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גם אם תנגני פרזות מהסוף להתחלה זה עוזר להושיב אותן באצבעות.
_________________
=]
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
God
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07
הודעות: 821
מיקום: Beyond the pearly gates,heaven

הודעהנשלח: 16/06/2005 ב- 17:38:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פרזות מהסוף להתחלה? על זה אף פעם לא שמעתי.... המום
_________________
הללויה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
nitznutz5
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 08/09/2004 ב- 22:20:42
הודעות: 41

הודעהנשלח: 18/06/2005 ב- 19:11:09    כותרת הודעה: מירי תגובה עם ציטוט

את יכולה אולי להסביר במה התכוונת לנגן פרזות מהסוף להתחלה ?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 18/06/2005 ב- 20:24:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוי גם אני עובדת בשיטה המחרפנת הזאת.. שאגב ממש עוזרת.. כי תמיד שעובדים לפי הסדר לא מגיעים לסוף.. אם הבנתי למה את מתכוונת...יעני לא לנגן הפוך.. אלא פשוט להתחיל מהפרזות האחרונות. ולהתקדם אחורה..(זה ברור?!)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 18/06/2005 ב- 23:29:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

וגם בדר"כ (לפחות בקונ'צרטי),
המשפטים האחרונים או הדף האחרון כולל את החלק ההכי קשה ביצירה כי זה הסוף ותמיד שמה יש הכי הרבה חלקי שש עשרה כדי לסיים בצורה מרשימה.
אז גם אני לפעמים משקיע דווקא מהסוף להתחלה.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
gallilit
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:59:34
הודעות: 39
מיקום: ת"א

הודעהנשלח: 19/06/2005 ב- 21:25:54    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מודה, גם אני משתמשת בנגינה מהסוף להתחלה - אבל לא בגלל שהקשה ביותר הוא בסוף אלא כי לפעמים פשוט צריך לנגן משהו אחר .... אבל עדיין יש יצירה להשלים, כך שזה עובד מצויין.

עוד משהו בקשר ל"מהסוף להתחלה" לפעמים זה ממש ממש טוב גם לנגן פרזות מהסוף להתחלהבאמת. כלומר לנגן מהתוים האחרונים לראשונים (זה 'מושיב' את האצבעות במקום).

מה שכן בהחלט טוב להתחיל הרבה פעמים מהקטעים הקשים ביירה כך שכשמגיעים אליה כדי לנגן הרקטיעים הללו בכלל לא ניראים מסובכים כ"כ !!! מאוד שמח
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
OmRi CoHeN
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 21/12/2004 ב- 20:07:51
הודעות: 7

הודעהנשלח: 19/06/2005 ב- 23:04:36    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עידן צודק..זה באמת לא פרק קשה..אם הצלחת את הפרק הראשון זה לא הרבה יותר קשה..כי גם בפרק הראשון מגיעים לצלילם גבוהים

ויש לי עוד עצה בשבילך
יש שם כמה פסאזים שאפשר לנגן אותם בצלילים עיליים וזה ממש מקל את העבודה..
למשל הפסאז' לה, סול, פה מי: פה מי רה דו רה אפשר לנגן בצלילים עליים
ולנגן כאילו את מנגנת צלילים גבוהים רק על צלילים יותר נמוכים

ובמקום מה שכתבתי למעלה את תנגני:
רה:דו דיאז, סי, לה:סי, לה ,סול, פה ,סול

מקווה שעזרתי
עומרי
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
nitznutz5
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 08/09/2004 ב- 22:20:42
הודעות: 41

הודעהנשלח: 20/06/2005 ב- 13:09:44    כותרת הודעה: אממ תגובה עם ציטוט

אם הבנתי נכון ,אתה מדבר על לעשות כביכול אובר טונים .. אבל השיטה עצמה לא מומלצת במיוחד אלא אם המלחין כתב את זה כאופציה, עדיף לשבור את הראש השיניים והאצבעות ..זה רק מועיל ומשפר את הטכניקה ברמות מטורפות ..
ושוב ...מציעה לך ביותר , לעשות סולמות של מואיז ואטיודים ..
והרבה מזה ..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי עץ כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb