צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 19:24:18 כותרת הודעה: הספטימה היורדת/נשארת |
|
|
שאלה קטנה בהרמוניה:
אם יש לי דומיננטה שניונית ואחריה ראשונה קוורטסקסט (של הסולם המקורי) - האם אני יכול להשאיר את הספטימה במקום? האם מהלך כזה לגיטימי בכלל?
לדוגמה: יש לי בסולם רה מינור את האקורד מי - סול דיאז - סי - רה ואחריו אני רוצה לשים רב - פה - לה כשהלה בבס. אז, מן הסתם, הספטימה של האקורד הקודם (הרה) תישאר במקומה באקורד החדש.
Is it possible?
|
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 20:50:40 כותרת הודעה: |
|
|
איזה מין מהלך זה ישר מדומיננטה שניונית לחמישית לקפוץ לראשונה...
דומיננטה שניונית צריכה לבוא עם הסבר מסוים
לדוגמא :
V7/V V8-7/I I
Description: |
|
Filesize: |
3.13 KB |
Viewed: |
10063 Time(s) |
|
|
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 21:04:27 כותרת הודעה: |
|
|
נכון, אבל גם הI6/4 צריכה להיות חלק ממהלך (קדנציאלי/עובר) ולא להופיע בחצי השני של התיבה עם פרמטה
אני מצרף את המהלך (אמנם בKeyboard style אבל לא משנה) . בעצם אפשר גם להכניס אקורד אחר במקום הדומיננטה השניונית, אבל נראה לי שכחלק מהמהלך הכרומטי זה דווקא מסתדר
Description: |
|
Filesize: |
3.8 KB |
Viewed: |
10055 Time(s) |
|
|
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 21:17:23 כותרת הודעה: |
|
|
יש לך פה טעות
א. קודם כל שכחת לסמן סי בקר באקורד מי מאז'ור .
ב. אמור להיות שם בכלל אקורד מי חצי מוקטן.
שים לב שבמלודיה יש לך שם סול בקר ולא סול דיאז וגם סי בקר...
ככה שיהיה קצת בעייתי להכניס לשם מי מאז'ור
|
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 21:22:59 כותרת הודעה: |
|
|
המהלך של השיר הוא:
Dm7 /GM7 /C7(4-3)/F7+ A7/Dm D7/GM Em7 -5/ DM E7 A7 /Dm
Dm7 /GM7 /C7(4-3)/F7+ A7/Dm D7/GM Em7 -5/ DM A7/Bb D7/
אגב , אתה כותב לאדון עולם או מה?
נערך בפעם אחרונה על-ידי matan__ בתאריך 22/09/2005 ב- 21:24:20, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 21:23:28 כותרת הודעה: |
|
|
אופס.. צודק, חסר הסי בקאר..
אבל לגבי הטענה השנייה לא הבנתי... איפה במלודיה יש סול בקאר שלא מסתדר? בתחילת התיבה? שם זה חלק מאקורד אחר. העניין הוא המהלך הכרומטי בבס. שם יש התקדמות מסול בקאר לסול דיאז (מה שבעצם יוצר מי מאז'ור בהיפוך) גם לא הבנתי איפה אמור להיות אקורד חצי מוקטן פה.
החצי מוקטן.
ד"א: הקטע הזה הוא ליווי ולכן הקווים של הקולות בו הם די משעממים..ץ האמת שגם בזה אפשר להשקיע אבל לא עשיתי את זה מספיק.
|
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 21:25:55 כותרת הודעה: |
|
|
תקשיב למלודיה של השיר כשמגיע החלק כשכתבת מי מאז'ור
|
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 21:26:28 כותרת הודעה: |
|
|
אהה.. עכשיו שראיתי את ההודעה השנייה אני מבין למה אתה מתכוון יותר. אני אנסה לתרגם את האקורדים שכתבת לקולות... תודה ולילה טוב!
|
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/09/2005 ב- 21:30:58 כותרת הודעה: |
|
|
כל פעם אנחנו שולחים תגובות ביחד ולכן הם לא ממש עוקבות...
בכל מקרה, מה שקרה זה ככה:
אתמול ישבתי לתומי מחכה לאוטובוס בירושלים ובאותו זמן הקשבתי לנגן אקורדיון (שלמען האמת לא היה משהו) שישב וניגן ליד המשביר. כשהוא ניגן אדון עולם, ניסיתי לפענח את האקורדים... אני די בטוח שהוא לא ניגן את מה שאתה כתבת לי, אלא יותר קרוב למה שאני כתבתי. אבל לכן הוא מנגן ברחוב, מן הסתם..
כשהגעתי הביתה, ניסיתי לנגן את האקורדים בפסנתר ולבדוק איך זה נשמע.. ואז עלתה השאלה המקורית שפתחה את השרשור הזה.
נ"ב: עכשיו הבנתי עד הסוף את העניין של המי (חצי מוקטן). בעצם לשיטתי המקורית (כאילו יש סי בקאר באקורד), נוצר דיסאוננס בין הסי במול במלודיה לסי בקאר (למרות שזה יצר EM7 - אבל הוא לא בדיוק מתאים פה וגם זה רק בשמיעה) - אתה בהחלט צודק! השאלה היא האם כדאי להשאיר את הסול דיאז בבס( ובעצם זה לא מי חצי מוקטן אלא משהו מוזר אחר) ?
|
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 30/09/2005 ב- 20:24:45 כותרת הודעה: |
|
|
סליחה שלא באתי לענות קודם... לא הייתי בפורומים כבר המון זמן.
בכל מקרה, המהלך שלך תקני בהחלט, אפילו באך היה מסכים. (כמובן, עם הבקאר החסר).
חמישית של חמישית צריכה להוביל לחמישית, אבל יכולה לבוא ביניהם ראשונה קוארט סקסט, משתי סיבות:
1. קוארט סקסטאקורד יכול תמיד לשמש כאקורד עובר, ועל כן אינו משפיע על ההרמוניה.
2. ראשונה קוארט סקסט היא תחליף לחמישית.
המהלך שלך בסדר גמור, אל תיתן שיגידו לך אחרת
ובקשר לספטימות, שתדע לעתיד:
יש שתי דרכים לפתור ספטימה - בסקונדה למטה או בפרימה (כלומר להשאיר אותה במקום).
_________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
|