צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 26/07/2005 ב- 10:35:05 כותרת הודעה: לכל הנגנים החדשים ואלה שישמחו לתרום מנסיונם וזמנם |
|
|
שלום!!!
כאן תיבחן הכנסת האורחים שלכם, נגני הבראס, כולם מוזמנים לכתוב כאן את מה שהם חושבים שיכול לעזור לנגנים חדשים, אפילו דברים ממש בסיסיים, וכמובן גם תרגילים ממולצים, מה לעשות, מה לא לעשות, כדי שנגנים חדשים ישאלו ויעלו נושאים שאפשר לעזור בהם, וככה יהיה יותר קל לעזור להם
בהצלחה לכולם!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 26/07/2005 ב- 11:17:42 כותרת הודעה: |
|
|
שלום לך שוב Jonial, יפה שפתחת אשכול לנגני בראס מתחילים.
כפי שכתבתי לך כבר, אני אשמח לקרוא על מה אתה עושה בינתיים עם החצוצרה החדשה ומה פיענחת עד כה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 28/07/2005 ב- 19:02:03 כותרת הודעה: |
|
|
האמת ניראה לי שאתה לא ממש רוצה לדעת איך נשמע מה שיוצא מהחצוצרה, אבל עם הזמן יהיה בסדר. מצאתי כל מיני אתרים עם כל מיני הסברים לגבי חצוצרה, מצאתי רשימה של האיצבועים, ואני מנסה פשוט להתחיל לנגן סולם כרומטי ולבנות קצת את השפתיים, עוד בעוד שבועיים יהיה לי קצת זמן לקחת כמה שיעורים, שבטח יקדמו אותי קצת, ד"א החצוצרה שקניתי (אני קניתי?? שוב תודה לסבתא..) היא של חברת JUPITER חדשה עם פיית 7C שאין לי מושג מה זה אומר,
זהו, פחות או יותר |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 28/07/2005 ב- 20:01:52 כותרת הודעה: |
|
|
הבנתי. חצוצרת תלמידים זולה ומצ'וקמקת. לא נורא ! בשביל ההתחלה זה מצויין.
לפי מה שקראתי עליך באשכול האחר, כתבת שאתה מנגן בקלרינט כבר מספר שנים אז ישנם
מספר אלמנטים שהם משותפים. שבעצם חצוצרה וקלרינט הם ממשפחת כלי הנשיפה.
בכל אופן, בחצוצרה, הפקת הצליל מתחילה בפייה. אם אתה מסוגל לשלוט בפייה אתה גם תהיה מסוגל לשלוט בחצוצרה.
אני ממליץ לקחת כמה זמן לפני שאתה מנסה להתחיל לנגן בחצוצרה, ולהשתעשע עם הפייה.
תשב ע"י הפסנתר עם הפייה ותנגן צלילים ארוכים. מסול באמצע החמשה ובירידה כרומטית, למטה.
בתור התחלה, אל תנשום מהפה. שים את הפייה על השפתיים. אל תנסה לעשות שום פרצוף או שום דבר.
תרפה את השפתיים בעוד אתה מחזיק את הפייה על קצה השפתיים.
תשמע את הצליל סול בראש. תנשום בצורה טבעית דרך האף כמו שאתה נושם ביום-יום ותן נקישה עם הלשון - TA !
אם לא יוצא לך עם הנקישה. נסה להשתמש רק באוויר.
הצליל שאתה שואף להגיע אליו בפייה זה צליל אווירירי. לא צליל מרוכז ונקי. הצליל צריך להיות אווירי, פתוח ומהדהד.
והכי חשוב. תעשה את זה בכיף וברוגע.
תשתדל שלא לנגן יותר מ5-10 דקות בפייה ביום-יום. זה לא מומלץ.
ובכלל, כיוון שאתה רק מתחיל עכשיו, אל תנגן יותר מ20-30 דקות ביום. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 28/07/2005 ב- 20:49:51 כותרת הודעה: |
|
|
תודה רבה על העזרה!!
הייתי שמח אם תוכל להסביר לי קצת מה עושה חצוצרה לטובה או סתם משהו למתחילים,
עוד משהו משותף לקלרינט וחצוצרה, זה ששניהם בסולם B במול (בכלים היותר נפוצים)
שמתי לב שכדי לנגן בחוצרה צריך שפתיים ממש מטורפות!!, זה מאמץ בכלל לא פשוט
לצערי אין לי כ"כ הרבה זמן לנגן, ככה שאין הרבה סיכוי שאני אנגן יותר מחצי שעה ביום.
ועוד משהו, שייך לנסות לנגן צלילים גבוהים יותר מאלה שיוצאים יחסית בקלות, או עדיף לעבוד איזו תקופה על הנמוכים ואח"כ לעלות?
|
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 29/07/2005 ב- 16:45:05 כותרת הודעה: |
|
|
תעשה מה שאמרתי לך בתור התחלה.
ושים לב. אל תתאמץ יותר מהנדרש. רגוע ומשוחרר. זה הכי חשוב.
אל תלחץ דברים החוצה. תן להם לצאת החוצה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 30/07/2005 ב- 08:13:15 כותרת הודעה: |
|
|
אוף טץ, אמנם אני לא קשורה לפורום הזה, אבל הרגוע והמשוחרר הזה כל כך מעצבן אותי!!
המורה שלי לפסנתר אומרת לי להשתחרר, המורה שלי לפיתוח קול אומרת לי להשתחרר, הפסיכולוגית שלי אומרת לי להשתחרר, אפילו האופטומטריסט שלי רוצה שאני אשתחרר!!!
ככל שאני מנסה להשתחרר קורה הדבר ההפוך ואני יותר נלחצת...
(אני יודעת, אני צריכה לסיים את the inner game... אבל הספר עוד לא הגיע )
jonial תתחיל מלעבוד על זה... כי אח"כ זה הדבר שהכי קשה להטמיע... |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 30/07/2005 ב- 08:19:08 כותרת הודעה: |
|
|
נועה, אז אל. זה הכל בראש.
בכל מקרה, בחזרה לנושא האשכול. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 11:08:43 כותרת הודעה: |
|
|
שלום!!
אני אשמח אם מישהו יוכל קצת להסביר לי איך בדיוק עובד כל הקטע הזה של
השימון של החצוצרה, בקלרינט אין את כל השטויות האלה
תודה
ד"א כולם מוזמנים למצפה רמון בשבוע הבא יש מטר של סטרואידים, משהו שלא רואים כל יום ולא בכל מקום!! |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 11:46:04 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שהתכוונת למטר של "אסטרואידים", אלא אם כן זו היתה המלצה חמה לנגנים שרוצים לפתח שרירים...
_________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 12:24:32 כותרת הודעה: |
|
|
לא נכון אני משמן את הקלרינט שלי...
אומנם לא בתדירות גבוהה כמו חצוצרן, אבל העץ צריך שימון פעם ב...
וכן מטר של סטרואידים יכול להיות מצחיק _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 14:51:19 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי Jonial. אז השימון הולך ככה.
קודם כל אתה צריך לקנות שמן לחצוצרה.
הנפוץ ביותר שאני ממליץ לך לקנות שמן של Al Cass שנקרא FAST.
אתה לוקח את החצוצרה ומסובב את הבורג שמוציא את השסתום החוצה.
אתה יכול להוציא את השסתום פשוט החוצה ולטפטף שמן על גוף השסתום, לא לתוך החורים,
ולא איפה שהקפיץ. רק על הגוף מחוץ לחורים.
כשאתה מחזיר את השסתום בחזרה למקומו, תסובב אותו וחפש איפה שכתוב המספר עליו.
המספר צריך להיות מול העיניים שלך ולא לכיוון השני, אחרת זה לא יהיה מוברג נכון.
שהמספר יהיה לכיוון שלך ואז תכניס את השסתום ותסובב טיפה עד שתשמע קליק ואז זה המיקום
הנכון שלו. אחרי שעשית את זה עם כל שסתום סיימת את העבודה.
מה מצבך עם הפייה ? ניסית קצת לנגן עליה ?
דבר נוסף שאני יכול להמליץ לך עליו, זה התנ"ך של החצוצרנים, זה הוא ספר ה Arban אותו אתה יכול להשיג בארץ גם, במרו"ם או משהו.
אני לא ממליץ לקרוא את ההסברים שם של איך לנגן בחצוצרה כי זה לא בדיוק הכיוון של ימינו,
אבל בכל הספר יש תרגילים שמכסים את כל הנגינה בחצוצרה. כל סוגי הארטיקולציה, לגטו, ופרייסינג.
ובנוסף לכך אני מאוד ממליץ לך לבדוק את האשכולות הקודמים שפתחתי.
אחד עם וידאו של כיתות אמן של חצוצרנים מפורסמים. חפש אשכול שהכותרת מתחילה ב Yamaha Artist.
ואשכול נוסף שכדאי לך לקרוא זה את ה Vocal Approach to Orchestral Brass Playing. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 18:50:52 כותרת הודעה: |
|
|
תודה!!
לגבי השימון יש לי שמן שקיבלתי עם החצוצרה וזה בערך מה שעשיתי עד היום כבר כמה פעמים כשהיה ניראה לי שצריך, רק לא ידעתי מה לגבי ניקוי של הצינורות של השסתומים.
הפיה בסדר גמור, אני מגנן בה כבר ממש יצירות שלמות, צלילים גבוהים ונמוכים, סולמות, כל מה שניראה לי שאפשר, רק עדיין לא התרגלתי לעוצמה של החצוצרה, כמה רעש אפשר לעשות עם דבר כזה!!
מרו"ם??? אני מכיר את החנות בשם מרום, אם אני אראה שיהיה לי זמן להתעסק אם ספרים אני אחפש אותו
ד"א, ראיתי כבר לפני שבועיים את הוידאו של הכיתות אומן מהאתר של YAMAHA יש שם דברים מעניינים בהחלט, וגם כמה דברים מוזרים |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 19:17:10 כותרת הודעה: |
|
|
איזה דברים מוזרים יש שם ? _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 19:29:54 כותרת הודעה: |
|
|
זה יותר צחיק ומשעשע ממוזר, למשל ההוא שעושה סולמות וארפג'ים עם הפה לא זוכר מה עוד.. |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 23/08/2005 ב- 14:52:57 כותרת הודעה: שלום איש ! |
|
|
הבנתי נכון, אתה מתחיל לנגן בחצוצרה...
הכלי שלי
כמה טיפים: תנגן הרבה צלילים ארוכים זה חשוב בתור התחלה [בכל כלי] ...
אל תתאמץ יותר מדי לנסות עכשיו להפיק צלילים גבוהים, כל עוד אתה לא מנגן בששלמות את הנמוכים פשוט חבל על השפתיים שלך..
ועכשיו יש לי כמה שאלות..
כשאמרת שפתיים מטורפות למה התכוונת? [לי יש שפתיים די דקות וזה הולך לי טוב הנגינה..]
לאיזה צליל הכי גבוה אתה מגיע?
נגינה נעימה ותזכור שזה אחלה כלי
יום טוב לכולם _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 23/08/2005 ב- 21:22:58 כותרת הודעה: |
|
|
אחלה כלי, זה נכון, אבל אצלי הוא רק שני
שפתיים מטורפו הכוונה חזקות מאוד, צריך המון כוח כדי לנגן צלילים גבוהים, בנתיים אני מצליח לנגן עד מי השני, אני עושה צלילים ארוכים ומנגן סתם כל מיני שירים פשוטים כדי ללמוד את הצלילים, והולך דווקא לא רע
אני אשמח לקבל עוד עצות |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 24/08/2005 ב- 12:35:54 כותרת הודעה: |
|
|
פששששששששש....עד מי שני..יפה לך..
_________________________________
יש לנו אמונה והיא תנצח גוש קטיף והשומרון _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 25/08/2005 ב- 10:46:21 כותרת הודעה: |
|
|
מישהו כאן אולי יכול להסביר מה נחשב צלילים גבוהים/נמוכים בחצוצרה?
עד איזה צלילים כתובות יצירות נורמאליות, ולא מטורפות במיוחד?
כמה אוקטבות בכלל יש בחצוצרה? (בלי כל מיני שיגעונות) |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 25/08/2005 ב- 11:15:41 כותרת הודעה: |
|
|
הצליל הנמוך ביותר בחצוצרה הוא פה# שמתחת לחמשה. מתחת לפה# הזה עוד אפשר להוציא פדאלים. אבל ברפרטואר לחצוצרה זה לא יורד מתחת לפה# וגם אין הרבה פעמים את הצליל הזה מכיוון שזה כבר הגבול ברגיסטר התחתון.
ב90% מהרפרטואר לחצוצרה בתחום הקלאסי אין צלילים יותר גבוהים מדו-רה מעל החמשה.
ככה שמספיק שיהיו לחצוצרן קלאסי שתיים וחצי אוקטבות מבוססות ביותר, כשהסאונד אותו דבר בכל הרגיסטרים. בד"כ לחצוצרנים ממש חזקים יש לפחות פה-סול מעל החמשה.
וכמובן שיש את ז'אנר החצוצרנים שנקראים Screamers בתחום הביג-בנד שיכולים לנגן דו רביעי ומעלה. התפקיד שלהם נקרא Lead כי הם מנגנים ראשון ובד"כ הם מנגנים הכל אוקטבה או שתי אוקטבות מעל ממה שכתוב.
אבל בד"כ הם לא ישמעו כל כך טוב ברגיסטר הנמוך יותר. כל אחד בוחר בדרכו לאיזה ז'אנר ילך. אם לקאלסי או לג'אז.
ההבדל גם מאוד משמעותי בין הצליל של חצוצרן קלאסי לחצוצרן ג'אז. ככה שבכל אחד מהתחומים צריך ללמוד איך לעשות את זה בצורה הנכונה. גם בג'אז זה תלוי אם אתה מנגן Lead בביג בנד או אם אתה חצוצרן ג'אז שמנגן בהרכב ג'אז קאמרי.
אם אתה מעוניין לשמוע חצוצרני Lead אז יש לך את Maynard Ferguson או Arturo Sandoval.
חצוצרן Lead שתפס את תשומת ליבי לאחרונה ממש היה Wayne Bergeron.
הרשימה עוד מלאה... יש עוד הרבה כאלה.
אני אישית בכל אופן, לא אוהב את זה כל כך ... אני לא אוהב את סנדובל או פרגוסון יותר מדי
אני בכלל לא נמשך לעניין הזה של לצרוח הכל אוקטבה למעלה... בהתחלה זה ממש משעשע אבל זה נמאס אחרי כמה זמן כשמבינים שזה קצת חסר טעם.
אם אתה רוצה לשמוע משהו ממש מצחיק אז תכנס לכאן:
http://www.tasteebros.com/ _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 25/08/2005 ב- 13:54:07 כותרת הודעה: |
|
|
רגע, אז נגני ג'אז מנגנים יותר גבוהה מנגני קלאסי, או להפך?
אוי אני שומעת עכשיו ת'קישור, זה זוועה!!!
חחחחחח
זה הורס לי תאוזניים... _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 25/08/2005 ב- 14:24:12 כותרת הודעה: |
|
|
אין פה איזה עניין של מי מנגן יותר גבוה... זה תלוי בנגן ומשתנה מנגן לנגן.
זה תלוי במה אתה צריך ולמה אתה צריך את זה.
צריך להקשיב לסגנונות המוסיקה השונים הללו ולשמוע בעצמכם את ההבדל. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 28/08/2005 ב- 16:56:08 כותרת הודעה: |
|
|
עכשיו שטל לא כאן.. אני אשמח אם מישהו אחר יסביר לי משהו, מאחרי הסול השני יש כמה צלילים שיש שני איצבועים שאפשר לנגן אותם, איך בדיוק מחליטים באיזה משתמשים? זה בכלל משנה משהו? יש מצבים שמשתמשים באיצבוע שונה? |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 28/08/2005 ב- 17:49:21 כותרת הודעה: |
|
|
טל כאן...
הוא כבר הספיק לכתוב פה מאז שהוא טס _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 28/08/2005 ב- 23:36:43 כותרת הודעה: |
|
|
אם טל כאן אז בכלל יותר טוב, אבל למה לשגע אותו או לחכות שיהיה לו זמן לתת איזה הסבר אם יש עוד הרבה אנשים שבטוח יודעים להסביר את העניין הזה.. |
|
חזור למעלה |
|
|
userFish משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21 הודעות: 240 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 29/08/2005 ב- 00:55:23 כותרת הודעה: |
|
|
יש כמה אפשרויות לנגן צלילים מסוימים,ההבדל העיקרי בין איצבוע לאיצבוע,הוא הכיוון........ _________________ "אם תיתן למישהו דג,אז יהיה לו דג" |
|
חזור למעלה |
|
|
jrniol משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 19:24:33 הודעות: 48
|
נשלח: 29/08/2005 ב- 01:12:54 כותרת הודעה: |
|
|
רק הכיוון? או שפשוט יותר נוח מעברים מסויימים לעשות עם איצבוע אחד אז צריך להחליט מה עושים או שעושים מה שיוצא..? |
|
חזור למעלה |
|
|
userFish משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21 הודעות: 240 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 29/08/2005 ב- 12:35:38 כותרת הודעה: |
|
|
נגיד,אם יש לך קטע מהיר,שיותר נוח לך לנגן בו עם האיצבוע הפחות מכוון,אז לך על זה,כי לא ישימו לב לזה שהצליל לא מכוון(מעצם היות הקטע מהיר)
זה נגיד יכול להיות שיקול.... _________________ "אם תיתן למישהו דג,אז יהיה לו דג" |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 29/09/2005 ב- 13:52:02 כותרת הודעה: |
|
|
ככה, בקשר לכיוון בדיוק שאלתי את המורה שלי על זה השבוע...
שהיו לי הרבה מעברים בין רה ל-סול. הוא אמר שעדיף להתרגל לאיצבוע הנכון בגלל שזה לא מכוון...ניסיתי ושמעתי שסול באיצבוע של רה ממש ממש לא מכוון.
בעניין של נוחות, זה הכל עניין של הרגל.
בהצלחה
* אם אתה קונה את ARBEN הספר הזה שטל המליץ עליו, תספר איך הוא כי אני לא בטוחה אם לקנות או לא..גם ככה המורה שלי מצלם לי הכל..
תודה ויום נעים _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
|