עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

נקישה משולשת-אני מקווה שככה קוראים לזה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 28/09/2005 ב- 12:16:19    כותרת הודעה: נקישה משולשת-אני מקווה שככה קוראים לזה תגובה עם ציטוט

ככה:
אני מתחילה לנגן יצירות שהמרכיב העיקרי של התווים הוא שש-עשריות, ולפעמים גם חלקי 32.. המורה שלי אמר שאי אפשר לנגן יצירות כאלו בנקישה רגילה, זה מאוד קשה...לכן יש נקישה משולשת, שבה משתמשים ביצירות עם המון תווים קצרים..
לשאלתי:
מזה נקישה משולשת?..מעונינת לצת הרחבה..
תודה רבה ויום נעים לכלם קורץ

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/09/2005 ב- 12:37:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב שהוא דיבר על סטקטו כפול.
אבל יכול להיות שאני טועה... אני לא בראסיסט. אבל זה נשמע לי תמוה.

נראה לי שהיה פעם אשכול בנושא הסטקטו הכפול.
והיו גם כמה עצות איך לעבוד על זה.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
עוגי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19
הודעות: 439

הודעהנשלח: 28/09/2005 ב- 12:46:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

סטקטו כפול זה כשעושים עם הלשון ט-ק-ט-ק-ט-ק-ט-ק-ט-ק-ט-ק?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/09/2005 ב- 12:54:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הנה השרשור
http://gnet.homelinux.com/phpBBHeb/viewtopic.php?t=1580

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 28/09/2005 ב- 12:57:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

סטקטו כפול ומשולש מבוססים על אותו עקרון, כמו שנאמר פה, חילוף בין T ל K.
זה מאפשר נגינה מהירה יותר עם הלשון בדיוק כפי שמתופפף יכול לחזור על צליל מהר יותר עם שתי ידיים מאשר עם יד אחת.

הדבר החשוב הוא קודם כל לגרום ל K להשמע חד וברור כמו ה T וגם לגרום לו להיות עצמאי ולא תלוי ב T. לשם כך מתרגלים את ה K בנפרד בהתחלה.

ההבדל בין סטקטו משולש לכפול הוא ביישום.
כאשר היצירה דורשת נגינה מהירה של שלישיות או ששיות משתמשים בקומבינציות כגון TTKTTK או TKTTKT. סטקטו כפול משמש לחלקי 16 או כל חלוקה זוגית אחרת ע"י חילוף בין T ל K- כמו TKTKTKTK
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 28/09/2005 ב- 13:45:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה..
[לא ממש הבנתי איך אמורים לעשות נקישה של "קה" אבל לא חשוב..המורה כבר יסביר בשיעור קורץ ]
צהריים טובים!

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 29/09/2005 ב- 18:13:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נקישת ה "קה" היא כפי שהיא נשמעת. את פשוט מפיקה את הצליל בעזרת "קה".
פשוט תגידי "קה" בלי החצוצרה. ותנסי לנגן כמה צלילים ככה רק עם "קה".
תנסי לנגן סולמות ככה עד שזה נשמע כמו הנקישה של ה"טה".
בשביל לעבוד על לשון כפולה ומשולשת, תפתחי את ספר הארבן.
תתחילי לעבוד על לשון כפולה מעמוד 175 בארבן.
תעבדי עם מטרונום ! מאוד חשוב ! מטרונום מטרונום מטרונום מכיוון שכבר שמעתי חצוצרנים שיש להם נטייה לנגן את הדברים האלה לא בקצב. זה במיוחד נשמע בלשון המשולשת.
זה צריך להיות מדוייק. אז מאוד חשוב לעבוד עם מטרונום.
תתחילי לאט ! לאט לאט. אם זה נשמע טוב לאט, זה ישמע מעולה כשזה יהיה מהיר.
תשימי את המטרונום על טמפו איטי ותנסי לשיר את התרגיל הראשון בלי החצוצרה.
פשוט ב - > טה קה טה קה טה, טה קה טה קה טה, טה קה טה קה טה.... וכו'.....
ואז תנסי לנגן את זה בחצוצרה. בהתחלה אולי זה לא ישמע מי יודע מה אבל קחי את הזמן.
אל תלחצי. אם תעבדי כל יום מספר דקות על זה עם הזמן התוצאות יגיעו. פשוט תתני לזה זמן.

לשון משולשת ! ארבן, מתחיל עמוד 155.
אותו הדבר, רק שבלשון משולשת אנחנו נשתמש ב -> טה טה קה
אז התרגיל הראשון יהיה: טה טה קה טה טה קה טה. טה טה קה טה טה קה טה.
וכו' !


בהצלחה ניצן ! אני שמח שאת מתאמנת ומתמידה !

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 29/09/2005 ב- 19:55:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה רבה טל!
הבנתי עכשיו...אבל עדיין יש כמה בעיות..
אין לי "ארבן" איך שקוראים לזה..[זה לא אומר שלא אקנה קורץ ],
אבל הבעיה הרצינית היא המטרנום...מאוד קשה לי לנגן עם מטרנום, הוא ממש מבלבל אותי , מוציא אותי מהריכוז של התווים...ועוד התוודות קטנה- אולי זה ישמע מוזר ולא נכון לנגן ככה אבל אני לא מצליחה אחרת, אשמח לקבל עצות..
ככה:
כשאני מנגנת, אני לא סופרת בראש, [או עם הרגל] 1,2,3,4 או ספירה אחרת [תלוי לפי הקצב ] אני פשוט מסתכלת מה כתוב בתחילת הדף ואם כתוב 2 חלקי 4 נגיד, אז אני יודעת כבר בראש מה הקצב, אני לא מצליחה לספור בראש או ברגל-שזה אותו עיקרון. לפי דעתי זה נובע מזה שמתי שאני מנגנת אני אומרת בראש את התווים, זה נורא כיף[אני לא יודעת אבל אם זה טוב..] כי אתה זוכר את כל השירים בעל-פה ולא צריך תווים ברגע שמנגנים איזה פעמיים שלוש..
טל, אני רוצה לשמוע מה אתה אומר על זה..ואם זו בעיה...איך לפתור אותה??

תודה קורץ

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 29/09/2005 ב- 21:58:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ניצן, המצב שאת מתארת הוא בדיוק הסיבה שמומלץ מאוד שתתחברי למטרונום.
כדי להתרגל לעבוד איתו, כדאי להתחיל עם דברים פשוטים עם רבעים וחצאים, ולא ישר להתנפל על דברים מסובכים יותר.
מה שחשוב זה לא לרדוף אחרי המטרונום, אלא להיות מודעת לו ולנגן איתו במקביל.
דרך מאוד יעילה (איך שהוא אני תמיד חוזר לעניין הזה) לעבוד עם מטרונום, היא קודם להקשיב לו ולדמיין את הנגינה בראש ורק אח"כ לנגן.

בקשר לקה - זה צריך להיות כמו קה עם מפיק ב -ה. ככה מבטיחים שהארטיקולציה תלווה באויר.

(ומחר בטח הטל שהתכוונת אליו יענה לך גם)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 29/09/2005 ב- 22:08:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צוחק
תודה רבה...
ת'אמת, זה נחמד שאתה כותב טל ויש שני טל שעונים לך תשובות טובות...

אבל...אני לא מבינה איך אפשר לעשות קה כאשר מחזיקים את השפתיים בפוזיציה של הפקת צליל..

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 29/09/2005 ב- 22:50:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תנסי וזה יבוא
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb