עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

סוגי סאונדים

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אייל אוריאל
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/02/2006 ב- 15:43:46
הודעות: 23
מיקום: זכרון יעקב

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 10:54:49    כותרת הודעה: סוגי סאונדים תגובה עם ציטוט

יש לי שאלה שאני לא מבין אותה אני שומע הרבה חצוצרנים ואני שם לב שלכול אחד יש סאונד שונה ואני לא יודע לקשר את הסאונד שלי לאף נגן אחר פשוט זה לא דומה לאף אחד אולי כי פשוט אין לי עדיין סאונד ואיך מפתחים סאונד
_________________
חולה בנשמה על חצוצרה אני בן 26 ורק לפני שנתיים יתחלתי לנגן על חצוצרה בהתחלה זה היה ניראה לי בילתי ניתן ליישום אבל אים הזמן והמון זמן יתחלתי לנגן שדרך אגב לדעתי זה שהכי קשה לנגינה פיזית ואני מקווה שכול חיי אני ינגן ויתחזק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל AIM Yahoo! Messenger MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 13:10:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

3 דברים קובעים את הסאונד שלך:
1. הציוד שאתה מנגן עליו- חצוצרה ופיה
2. טכניקת הפקת הצליל שלך
3. הקונספט שלך בראש (איך אתה רוצה להשמע)

בעקרון הציוד שאתה מנגן עליו צריך להיות תקין ומתאים לסאונג שאתה רוצה להפיק.
כמוכן, טכניקת הפקת הצליל צריכה להיות יעילה, ונכונה.
ככל שאלה יהיו יותר טובים ומתאימים כך תתקרב יותר ל- 3.

לעומת זאת 3, לדעתי, מתעצב ע"י כל מה שסובב אותך, ואתה חווה ממש כמו אישיות.
וכמובן האזנה למבצעים שונים רבים. אתה כך ממיין ובמודע ולא במודע את מה שאתה אוהב ומה שאתה לא אוהב. ומעצב בסופו של דבר את הסאונד שלך.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 17:40:26    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בתגובה לתגובתך טל, אני רוצה להביא את הנקודה כי יש להבדיל בין Sound ל Tone.
העניין הוא בדומה לקול האנושי. לכל בן-אדם יש קול משלו וכך גם לכל אינסטרומנטליסט יש "קול" משלו.
לכל אחד יש את הקונספט שלו בראש של איך הוא רוצה להשמע. אבל הסאונד שלך תמיד יהיה אותו הסאונד.
הדבר הזה שעל פיו אני אוכל לאמר שזה אתה ולא מישהו אחר. משהו שמייחד אותך.
את הסאונד שלך אתה יכול לצבוע בכל מיני צורות ולעשות כל מיני מניפולציות בדומה לדברים השונים שאתה יכול לעשות עם הקול שלך.
כך שבקטעים שונים אתה תוכל לחפש Tone שונה בצליל שלך.
שימוש בציוד שונה אכן משפיע על הצליל שלך ופותח לך אפשרויות של איזה טון אתה מחפש ברגע זה או אחר.
הרבה חצוצרנים משתמשים בפיות שונות לדברים שונים וחצוצרות שונות לדברים שונים. וזה כבר טעם אישי שמתפתח עם צבירת הנסיון.

אתה לא צריך לקשר את הסאונד שלך לנגנים אחרים, כי אתה אף פעם לא תשמע כמוהם והם אף פעם לא ישמעו כמוך.
אתה יכול להגיע לשליטה טובה בכלי הנגינה עצמו בדומה להם (כמובן במסגרת היכולות הפיסיות שלך), אבל אתה אף פעם לא תשמע כמו מישהו אחר.

תהיה גאה במה שיש לך להציע סימן קריאה

כי זה כל מה שיפה באמנות הביצוע.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 17:46:35    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לפי דעתי, אלמנט משמעותי נוסף שצריך להתחשב בו הוא תרגילי צליל וצלילים ארוכים. בלעדיהם הצליל פשוט לא יכול להתייצב או להתפתח.

ועוד דבר אייל,
אל תיקח את זה אישית ואין לי שום כוונה להעליב, אבל חוסר הפיסוק בהודעות שלך גורם להן להיות לא נעימות לקריאה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אייל אוריאל
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/02/2006 ב- 15:43:46
הודעות: 23
מיקום: זכרון יעקב

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 18:51:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

האים אני צריך לנגן כל יום צלילילם ארוכים ? ואים כן אז איך ובאיזה אופן
_________________
חולה בנשמה על חצוצרה אני בן 26 ורק לפני שנתיים יתחלתי לנגן על חצוצרה בהתחלה זה היה ניראה לי בילתי ניתן ליישום אבל אים הזמן והמון זמן יתחלתי לנגן שדרך אגב לדעתי זה שהכי קשה לנגינה פיזית ואני מקווה שכול חיי אני ינגן ויתחזק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל AIM Yahoo! Messenger MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 19:33:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן, צריך לנגן כל יום צלילים ארוכים. אני לא מתיימר לומר באיזה אופן. אני קיבלתי בשנתיים וחצי האחרונות כמות דיי גדולה של תרגילי צליל ומתוכם בחרתי את אלו שעובדים אצלי הכי טוב והם הכי מועילים. בעיקרון צריכים להיות לך התרגילים שמתאימים לחצוצרה, למרות שרוב תרגילי הצליל בכלי נשיפה הם דיי זהים. אני חושב שאתה צריך לנסות תרגילים שונים ולהרכיב לעצמך סדרת תרגילי צליל שאותם אתה עושה מדיי יום.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 01/03/2006 ב- 19:42:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה יכול לנגן כל יום צלילים ארוכים אם אתה רוצה.
אתה יכול להכניס את זה כחלק מהחימום שלך או אחרי החימום שלך.
רק אל תעשה את זה יותר מדי. אתה יכול גם לעשות את זה בכל מיני צורות.
אם במנעדים שונים, בדינמיקות שונות וכו'. אתה רוצה לשאוף לשימוש טוב באוויר, צליל יציב, נקי,
מפוקס, שיהיה בדיוק במרכז ושהצליל יהיה שווה בכל המנעד.
אתה יכול למשל להתחיל על סול אמצעי ולרדת בצורה כרומטית עד לפה# נמוך ובחזרה למעלה בכרומטיות לסול אמצעי.
תבחר טמפו איטי, למשל כל צליל 4 פעמות ובין צליל לצליל תיבה ריקה של 4 פעמות בה ב2 פעמות אתה מוציא את האוויר וב2 פעמות האחרות
אתה נושם ואז אתה מנגן את הצליל הבא. והכל בקצב. תרקע עם הרגל או תנגן עם מטרונום. עניין הקצב מאוד חשוב.
תנגן כל צליל בדינמיקה רכה ביותר. תקשיב לצליל ותשמע כי הוא יציב. בתרגיל שכזה תנגן ללא ויברטו.
כשאני אומר יציב אני מתכוון לכך שהוא לא רועד, שהאינטונציה בו לא משתנה אלא הוא יציב.
כאילו היית שר אותו ואני ממליץ לך גם לנסות לשיר את הצלילים באופן שבו אתה רוצה לנגן אותם.
הגוף שלך יעשה מה שאתה מבקש ממנו לעשות. אתה צריך להיות מרוכז.
בנשיפה שלך אתה לא רוצה להפעיל כח על האוויר. אתה לא רוצה לדחוף אותו החוצה אלא לתת פשוט לאוויר לזרום. שים לב כי חלק הגוף העליון שלך רגוע ואתה לא מרגיש לחץ או דחיפה כל שהיא למעלה.
זה יכול להיות תרגיל טוב כחלק מהחימום שלך לתחילת היום או משהו כזה. להכניס הרגלים טובים לנגינה שלך ולהביא את עצמך לאיזון בין הנשיפה להפקת הצליל.


תרגיל צלילים ארוכים נוסף שאתה יכול לעשות במהלך היום זה תרגיל חביב לעבוד על המנעד שלך.
שוב אתה בוחר טמפו מסויים שנוח לך. אתה מתחיל על סול אמצעי ואז אתה יורד חצי טון לפה# ואח"כ אתה עול חצי טון מסול ללה במול, ואז אתה יורד חצי טון מפה# לפה ואז מלה במול
ללה וכך הלאה אתה בעצם מרחיב את המרווחים בחצאי טונים מצד אחד למנעד הגבוה ומצד שני למנעד הנמוך. בתרגיל הזה אתה יכול לנגן בדינמיקה כמו מצו-פורטה - פורטה.
הרעיון הוא שיהיה לך צליל שווה בכל המנעד של החצוצרה. לכל צליל גבוה שאתה מנגן אתה צריך לגשת אליו באותה הצורה שאתה ניגש לצליל הנמוך שבא לפניו. שים לב שאתה מנגן את כל הצלילים באותה הדינמיקה.
תנגן עד לאן שאתה יכול כמובן. אל תהרוג את עצמך. כשתגיע למנעד שיותר קשה לך לנגן בו כבר אל תמשיך עוד ועוד. תנגן עד לאן שאתה יכול כרגע. כשתגיע לצליל שקשה לך כבר לנגן תנסה אולי פעמיים ואם
אתה לא יכול אז אתה לא יכול. יש זמן, אתה לא ממהר לשום מקום. זה חשוב שתנגן את התרגיל בצורה בריאה ולא תנסה להרוג את עצמך.

בכל אופן, בהצלחה.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אייל אוריאל
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/02/2006 ב- 15:43:46
הודעות: 23
מיקום: זכרון יעקב

הודעהנשלח: 02/03/2006 ב- 14:30:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חברה תודה לכם על התשובות . יש תרגיל חימום של "ארתורו סנדובל" שהוא אומר לקחת את כל הסולמות .שכמובן מתחילים מסולם דו מזור ואז לנגן אותם ב"ארפגים" 8 פעמות כל צליל בקצב מטרונום של 60 .האמת שזה תרגיל ארוך מאד זה לוקח לי בערך חצי שעה כל יום האים זה יעיל?
_________________
חולה בנשמה על חצוצרה אני בן 26 ורק לפני שנתיים יתחלתי לנגן על חצוצרה בהתחלה זה היה ניראה לי בילתי ניתן ליישום אבל אים הזמן והמון זמן יתחלתי לנגן שדרך אגב לדעתי זה שהכי קשה לנגינה פיזית ואני מקווה שכול חיי אני ינגן ויתחזק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל AIM Yahoo! Messenger MSN Messenger
ניצן_גפן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52
הודעות: 634
מיקום: ברקיע השביעי

הודעהנשלח: 02/03/2006 ב- 16:10:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נגינה של תווים ארוכים תמיד מועילה. במיוחד אם היא בשנים הראשונות של פיתוח הצליל...
אבל השאלה איך אתה עושה את זה..
חשוב שתהיה מודע לצליל שאתה מפיק, ולא תנגן סתם כדי "לסיים" את התרגיל...

_________________
"...אמור מעט ועשה הרבה; "
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb