עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

Giovanni Punto

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 19/06/2006 ב- 22:04:31    כותרת הודעה: Giovanni Punto תגובה עם ציטוט

הגעתי למסקנה שהגיע הזמן להסביר למה הnickname שלי בפורום הוא punto.

(1746-1803) Giovanni Punto

ג'יאוואני פונטו הוא שם הבמה של אחד מאמני הקרן הגדולים והחשובים ביותר בכל הזמנים. פונטו נולד בבוהמיה כ- Johann Wenzel (Jan Vaclav) Stich, שם הוא גם קיבל את עיקר הכשרתו המוסיקלית כנגן קרן וגם כנגן כינור. אחרי תקופת מה בשירות תזמורות חצר שונות ברחבי בוהמיה וגרמניה הוא ברח לפריז, שם הוא פעל רוב חייו. שם הוא שינה את שמו לג'ובאני פונטו.
החל משנת 1796, פונטו החל לערוך מסעות הופעות כקרנן בכל רחבי אירופה. מוצארט שמע את פונטו מנגן בפריז והיה נלהב במיוחד. גם בטהובן שמע אותו והתלהב וכתב לו וניגן איתו בשנת 1800 את הסונטה לקרן ופסנתר אופוס 17.

בנוסף להיותו נגן וירטואוז פונטו היה גם מלחין. הוא כתב כ30 קונצ'רטי לקרן ויצירות קאמריות רבות לקרן. ביניהן שש הרביעיות לקרן באסון ויולה וכינור.

חשיבותו הרבה של פונטו באה לידי ביטוי בכמה מישורים.
ראשית, בימיו של פונטו התקיימה "חלוקת עבודה" בין הקרננים. שני סוגים של נגינה בקרן. קרן באסו- קרננים שניגנו תפקידים נמוכים ומרובי פאסאז'ים מהירים וקפיצות רגיסטרים. וקרן אלטו- קרננים שניגנו תפקידים גבוהים, ליריים ושירתיים. פונטו איחד את שני האסכולות. הוא היה הראשון שניגן את שתי התפקידים באותה מידת הצלחה. ותרומתו ניכרת גם היום בכך שאופיו של הכלי הוא מצד אחד שירתי לירי ומצד שני תרועתי ובראסי (יכול להיות שלולא פונטו היינו רואים היום בתזמורת שני סוגי קרנות...).

שנית, פונטו הציג את רעיונותיו על נגינה בקרן ואת הוירטואוזיות של הנגינה שלו בפני המלחינים הגדולים של תקופתו (מוצארט, בטהובן). ללא הכרות זו של המלחינים עם הקרן ויכולותיה בידי אמן אמיתי, הם לא היו משתמשים בה כפי שהשתמשו. הרי הם הם, ביחוד בטהובן, אלה שהכניסו את הקרן ככלי לירי נוסף בתזמורת, שווה מעמד לזה של כליי העץ. בניגוד למעמדה של החצוצרה לדוגמא שנשאר תפקיד הרמוני ריטמי בלבד.

ושלישית, קשור בשנית, חשיבותו של פונטו היא לא רק בקידום חשיבותה של הקרן בתזמורת ובהרכב הקאמרי הקלאסי/ת, אלה גם ההרחבת נפח הרפרטואר הסולני לקרן. מוצארט הועיד את הסימפוניה קונצ'רטנטה שלו לכלי נשיפה KV297B ואת חמשיית כלי הנשיפה ופסנתר שלו לפונטו. שם אנו באמת רואים את השפעתו של פונטו ואת סגנונו המיוחד. וכמוהו גם בטהובן, בסונטה שהוזכרה ,בשבעייה המפורסמת ובסימפוניות.

בנימה יותר אישית, לפני דעתי כל קרנן צריך להודות לפונטו על שהביא את הקרן צעד משמעותי קדימה למעמדה המודרני המכובד של הקרן בתזמורת. בלעדיו יכול מאוד להיות שהקרן היתה נשארת לא יותר מחצוצרה מנופחת...

_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886


נערך בפעם אחרונה על-ידי punto בתאריך 21/06/2006 ב- 20:17:08, נערך בסך הכל 2 פעמים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
guysoft
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35
הודעות: 1173
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 20/06/2006 ב- 00:27:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הכנסתי את זה לויקי קורץ


להלן קישור

אני אשמח אם מישהו יוסיף מידע נוסף

_________________
42
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 20/06/2006 ב- 08:18:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חוץ מהעלבונות הבוטים לחצוצרה...
תודה על המידע.
היה מעניין לקרוא ולדעת.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
The orange
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/07/2004 ב- 20:31:42
הודעות: 281
מיקום: ביער רחוק

הודעהנשלח: 20/06/2006 ב- 19:37:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אם כן, תודה לפונטו!
לא ידעתי עליו (או על קיומו) כלום עד עכשיו. זה באמת מעניין.

ואם אני לא טועה, הסונטה לקרן ופסנתר היא אופוס 17.
fresse

_________________
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 20/06/2006 ב- 22:32:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה כמובן צודק. הסונטה היא אופוס 17. אופוס 18 הן 6 הרביעיות הראשונות. כתבתי את זה על רגל אחד באמצע הלילה...
אני מבטיח להשקיע יותר להבא.

_________________
I have played over the music of that scoundrel Brahms. What a giftless bastard!
-- Pyotr Ilyich Tchaikovsky, 1886
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 20/06/2006 ב- 23:05:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מעניין מאוד, החכמתי.
תודה!

_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb