צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
yoni24 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47 הודעות: 94
|
נשלח: 20/09/2007 ב- 20:50:38 כותרת הודעה: תרגילי צליל לכלי נשיפה ממתכת |
|
|
בוקר טוב!!
בעקבות רצון עז לשפר את הצליל ודיון בפורום כלי עץ:
איזה תרגילים טובים לשיפור הצליל יש לחצוצרנים ושאר נגני בראס?
המורה שלי אמר לי לנגן הרבה ווקאליזים (קונקונה) ולמתוח צלילים ארוכים, אני אני חושב שזה לא כ"כ ספציפי לשיפור הצליל.
תודה,
יוני
|
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 20/09/2007 ב- 21:37:48 כותרת הודעה: |
|
|
צלילים ארוכים זה מאוד ספציפי. זה הכי בסיסי.
מתחיל כל אימון בצלילים ארוכים מסול אמצעי ויורד כרומטי עד דו פדל לפחות.
בכלל דו פדל הוא טוב לצליל. אם יש לי זמן אני עולה חזרה בעליה. עם תלמידים, בייחוד חדשים אצלי (לאו דווקא מתחילים) אני מתחיל מדו נמוך כדי להרפות את הלשון, הגרון וכו.
תרגילים של bending גם טובים לצליל - יורדים חצי טון או שניים בלי השסתומים וחוזרים לצליל ההתחלתי.
אח"כ אני עושה flow studies של cicowitz.
גם תרגילים של stamp טובים לצליל.
לכל דבר יש תועלת אם עושים אותו במחשבה ועם מטרה ברורה.
|
|
חזור למעלה |
|
|
avihaymor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33 הודעות: 228 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 20/09/2007 ב- 23:55:05 כותרת הודעה: |
|
|
גם אני עושה צלילי פדל אפילו 5 דקות של צלילי פדל מאוד עוזרים!!!
עוד תרגיל טוב לצליל [בעיקר לדינמיקה] זה לנגן סולם ולהתחיל כל צליל בהכי שקט שאפשר - ולהגיע להכי חזק שאפשר [ולשים לב לכיוון] ואז לרדת שוב להכי שקט שאפשר, כל זה במסגרת שתי תיבות למשל... בתוך זמן לא ארוך אפשר לשים לב שזה עוזר לשליטה בדינמיקה ובעיקר בגבוהים...
אגב התרגיל של לרדת חצי טון בלי השסתומים הוא מעולה במיוחד להורדת הלחץ מהחצוצרה לשפתיים - אי אפשר לבצע את התרגיל הזה כמעט אם יש לחץ גדול מדי... שווה לנגן את זה לעיתים קרובות...
|
|
חזור למעלה |
|
|
yoni24 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47 הודעות: 94
|
נשלח: 22/09/2007 ב- 21:15:44 כותרת הודעה: |
|
|
תודה רבה לשניכם!
אני מנגן בתחילת כל אימון מדו עד סול פדל (הראשון מתחת לחמשה במפתח פה?) בצלילים ארוכים (10 פעמות לפי 60) ואף פעם לא חשבתי שעוזר עוזר לצליל, רק לאינטונציה.
יש לי סטאמפ אבל לא עבדתי איתו רציני עד עכשיו, אני חושב שאני אתחיל, כנ"ל על הBENDING שהמורה שלי ממליץ עליהם.
אף פעם לא שמעתי על ה-flow studies. אתה יכול לפרט?
שוב תודה,
יוני
נ.ב.- אהבתי את ההערה
|
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 22/09/2007 ב- 22:13:21 כותרת הודעה: |
|
|
הנה דוגמא. מנגנים את זה לפי חצאים מתחילים בערך רבע =60 ומנגנים קצת יותר מהר ככל שנוספים צלילים.
המטרה של התרגילים כפי שהשם מעיד היא להזרים את האויר. והעקרון של אויר זורם בחופשיות הוא המפתח לצליל פתוח וחופשי.
את כל התרגילים אפשר להוריד כרומטי כמו הראשון. אפשר לנגן גם עם לשון עם אותה תחושה של אויר רציף.
אלה תרגילים שcicowiz היה עושה עם תלמידיו ויש שני קבצים של תרגילים שאני מכיר שקיבצו שני תלמידים שונים שלו. הם שניהם מתחילים באלה וממשיכים בתרגילים נוספים של כשורה שחוזרים בירידה או עליה כרומטית.
ואח"כ יש קובץ של אטיודים מכל מיני מקורות לנגינה בלגטו.
Description: |
|
Download |
Filename: |
Cicowiz.pdf |
Filesize: |
60.61 KB |
Downloaded: |
576 Time(s) |
|
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 22/09/2007 ב- 22:25:42 כותרת הודעה: |
|
|
עוד כמה הערות. הקובץ שצרפתי הוכן עבור כמה מתלמידי, אבל התרגילים גם מתרחבים הלאה לצלילים יותר גבוהים. גם באוקטבה השניה מדלגים מלה לדו. יש לזה ערך בשתי האוקטבות בכך שזה מכריח אותנו לשלוח יותר אויר (או למהר את האויר) בטרצה הזאת.
אני אוהב בתרגיל הראשון גם להחליף את הלה בסי במול ואפילו בסי.
ארבע התיבות הראשונות חוזרות בכוונה לפני התרגיל שעולה לדו.
יש ערך רב לשיפור הצליל בכלל בהתעסקות הרגיסטר בינוני של הכלי כפי שמופיע בתרגילים האלה בהתחלה, מבלי להזניח את שאר המנעד אח"כ כמובן.
|
|
חזור למעלה |
|
|
yoni24 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47 הודעות: 94
|
נשלח: 23/09/2007 ב- 15:13:48 כותרת הודעה: |
|
|
אני אתחיל עם התכנית לשיפור הצליל כבר באימון בוקר מחר!!
תודה רבה מדהימאיה!!!
עזרת לי מאוד עם ההסברים המעמיקים!
יוני (היום, ככל הנראה עם חיבה יתרה לסימני קריאה )
|
|
חזור למעלה |
|
|
|