עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

תרגילי צליל לכלי נשיפה ממתכת

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
yoni24
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47
הודעות: 94

הודעהנשלח: 20/09/2007 ב- 20:50:38    כותרת הודעה: תרגילי צליל לכלי נשיפה ממתכת תגובה עם ציטוט

בוקר טוב!!
בעקבות רצון עז לשפר את הצליל ודיון בפורום כלי עץ:
איזה תרגילים טובים לשיפור הצליל יש לחצוצרנים ושאר נגני בראס?
המורה שלי אמר לי לנגן הרבה ווקאליזים (קונקונה) ולמתוח צלילים ארוכים, אני אני חושב שזה לא כ"כ ספציפי לשיפור הצליל.
תודה,
קורץ יוני
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 20/09/2007 ב- 21:37:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צלילים ארוכים זה מאוד ספציפי. זה הכי בסיסי.
מתחיל כל אימון בצלילים ארוכים מסול אמצעי ויורד כרומטי עד דו פדל לפחות.
בכלל דו פדל הוא טוב לצליל. אם יש לי זמן אני עולה חזרה בעליה. עם תלמידים, בייחוד חדשים אצלי (לאו דווקא מתחילים) אני מתחיל מדו נמוך כדי להרפות את הלשון, הגרון וכו.

תרגילים של bending גם טובים לצליל - יורדים חצי טון או שניים בלי השסתומים וחוזרים לצליל ההתחלתי.

אח"כ אני עושה flow studies של cicowitz.

גם תרגילים של stamp טובים לצליל.

לכל דבר יש תועלת אם עושים אותו במחשבה ועם מטרה ברורה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
avihaymor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33
הודעות: 228
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 20/09/2007 ב- 23:55:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גם אני עושה צלילי פדל אפילו 5 דקות של צלילי פדל מאוד עוזרים!!!

עוד תרגיל טוב לצליל [בעיקר לדינמיקה] זה לנגן סולם ולהתחיל כל צליל בהכי שקט שאפשר - ולהגיע להכי חזק שאפשר [ולשים לב לכיוון] ואז לרדת שוב להכי שקט שאפשר, כל זה במסגרת שתי תיבות למשל... בתוך זמן לא ארוך אפשר לשים לב שזה עוזר לשליטה בדינמיקה ובעיקר בגבוהים...

אגב התרגיל של לרדת חצי טון בלי השסתומים הוא מעולה במיוחד להורדת הלחץ מהחצוצרה לשפתיים - אי אפשר לבצע את התרגיל הזה כמעט אם יש לחץ גדול מדי... שווה לנגן את זה לעיתים קרובות...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
yoni24
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47
הודעות: 94

הודעהנשלח: 22/09/2007 ב- 21:15:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה רבה לשניכם!
אני מנגן בתחילת כל אימון מדו עד סול פדל (הראשון מתחת לחמשה במפתח פה?) בצלילים ארוכים (10 פעמות לפי 60) ואף פעם לא חשבתי שעוזר עוזר לצליל, רק לאינטונציה.
יש לי סטאמפ אבל לא עבדתי איתו רציני עד עכשיו, אני חושב שאני אתחיל, כנ"ל על הBENDING שהמורה שלי ממליץ עליהם.
אף פעם לא שמעתי על ה-flow studies. אתה יכול לפרט?
שוב תודה,
יוני קורץ
נ.ב.- אהבתי את ההערה רעיון
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 22/09/2007 ב- 22:13:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הנה דוגמא. מנגנים את זה לפי חצאים מתחילים בערך רבע =60 ומנגנים קצת יותר מהר ככל שנוספים צלילים.
המטרה של התרגילים כפי שהשם מעיד היא להזרים את האויר. והעקרון של אויר זורם בחופשיות הוא המפתח לצליל פתוח וחופשי.

את כל התרגילים אפשר להוריד כרומטי כמו הראשון. אפשר לנגן גם עם לשון עם אותה תחושה של אויר רציף.

אלה תרגילים שcicowiz היה עושה עם תלמידיו ויש שני קבצים של תרגילים שאני מכיר שקיבצו שני תלמידים שונים שלו. הם שניהם מתחילים באלה וממשיכים בתרגילים נוספים של כשורה שחוזרים בירידה או עליה כרומטית.

ואח"כ יש קובץ של אטיודים מכל מיני מקורות לנגינה בלגטו.



Cicowiz.pdf
 Description:

Download
 Filename:  Cicowiz.pdf
 Filesize:  60.61 KB
 Downloaded:  576 Time(s)

חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 22/09/2007 ב- 22:25:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עוד כמה הערות. הקובץ שצרפתי הוכן עבור כמה מתלמידי, אבל התרגילים גם מתרחבים הלאה לצלילים יותר גבוהים. גם באוקטבה השניה מדלגים מלה לדו. יש לזה ערך בשתי האוקטבות בכך שזה מכריח אותנו לשלוח יותר אויר (או למהר את האויר) בטרצה הזאת.
אני אוהב בתרגיל הראשון גם להחליף את הלה בסי במול ואפילו בסי.
ארבע התיבות הראשונות חוזרות בכוונה לפני התרגיל שעולה לדו.

יש ערך רב לשיפור הצליל בכלל בהתעסקות הרגיסטר בינוני של הכלי כפי שמופיע בתרגילים האלה בהתחלה, מבלי להזניח את שאר המנעד אח"כ כמובן.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
yoni24
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 27/08/2007 ב- 09:13:47
הודעות: 94

הודעהנשלח: 23/09/2007 ב- 15:13:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני אתחיל עם התכנית לשיפור הצליל כבר באימון בוקר מחר!!
תודה רבה מדהימאיה!!!
עזרת לי מאוד עם ההסברים המעמיקים!
יוני קורץ (היום, ככל הנראה עם חיבה יתרה לסימני קריאה סימן קריאה )
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מתכת כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb