עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

דו דיאז או רה במול?
עבור לעמוד 1, 2  הבא
 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
optimus2006
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 30/09/2007 ב- 14:51:56
הודעות: 2

הודעהנשלח: 30/09/2007 ב- 15:05:49    כותרת הודעה: דו דיאז או רה במול? תגובה עם ציטוט

שלום לכולם

שאלה קטנה:
כתבתי שיר בדו מזו'ר. אחרי חזרה עם הזמר גילינו שהשיר יושב עליו הכי טוב חצי טון למעלה, כלומר צריך לטרנספז את האקורדים.

מבחינת הכתיבה של ההרמוניה, איפה נכון יותר להתחיל: האם הסולם החדש יהיה דו דיאז מז'ור או רה במול מז'ור? האם יש בין שני סולמות אנהרמונים יש אחד ש"מקובל" לשימוש יותר מהשני?

וכן, ניסיתי לשכנע את הזמר שישיר כבר ברה מזו'ר, אבל המזימה הזו כשלה קורץ

תודה רבה מראש !
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 30/09/2007 ב- 16:32:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

האמת זה תלוי לאן אתם הולכים במהלך השיר,
אבל לדעתי יהיה יותר נורמלי ללכת לרה במול... כי ככה לפחות אם רוצים לעבור לחמישית לא מגיעית לסול# מז'ור.
חוץ מזה לי אישית יש חולשה לבמולים. קורץ

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
optimus2006
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 30/09/2007 ב- 14:51:56
הודעות: 2

הודעהנשלח: 30/09/2007 ב- 17:02:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן, באמת ישבתי וכתבתי את הטרנספוזיציה ברה במול וזה נראה הגיוני...

תודה סימן קריאה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
GreenFrog
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 25/04/2007 ב- 13:48:37
הודעות: 270
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 30/09/2007 ב- 17:23:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדעתי תמיד כשיש אופציות כאלה עדיף לכתוב בסולם עם פחות סימני היתק, זה יותר פשוט על העיניים.
_________________
One wonders whether the wether can weather the weather
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 30/09/2007 ב- 18:44:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב שמבחינה תיאורטית השינוי המתבקש הוא לדו דיאז מז'ור. אבל מכיוון שהפסנתר לא רגיש לכאלה דברים, זה לא משנה בתכל'ס.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יהודה
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 09/02/2007 ב- 00:30:57
הודעות: 15

הודעהנשלח: 30/09/2007 ב- 18:46:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מעניין מה שאתה אומר.. איזה כלים כן רגישים לכאלה דברים?
תודה...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 30/09/2007 ב- 19:03:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כלים שהכיוונון שלהם הוא לא קבוע (כמו כלי קשת וכלי נשיפה, וגם זמרים כמובן). אבל זה באמת לא משנה כל כך... יש כאלה שרגישים להבדל שבין סולם מוגבה, לבין סולם שהוא הטון-הבא מונמך.

ממש במקרה קרה לי בזמן האחרון מקרה זהה. קניתי כאן פטיפון ב-15 יורו, ושמעתי לי סטרוויסקי (השועל, למי שמתעניין). אח"כ שמתי את "העונות" של היידן, ומשהונשמע לי חשוד... היה פרק בסול מז'ור, אחד הראשונים שאני זוכר טוב טוב, שנשמע מוזר. הוא למעשה נשמע לי כמו סול מוגבה, ולא כמו לה-במול מז'ור... אח"כ ספרתי את מספר הסיבובים שהפטיפון עושה בדקה, וגיליתי שהוא מסתובב 35 פעמים עצוב אז הוא גבוה בחצי טון. אם מישהו יודע איך אפשר להאט אותו אני אשמח לדעת מזה! כי לא מצאתי באיזור מישהו שיודע לתקן פטיפונים.

אז בשורה התחתונה... אני חושב שאחרי התעסקות בכיוונון יחסי (כמו נגינה בזתמורת או בהרכב נשיפה\קשת) אפשר לפתח רגישות לדיאז\במול.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 01/10/2007 ב- 10:16:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה מה שקורה כשקונים פטיפון ב15 יורו!
_________________
PEACE, שקד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 01/10/2007 ב- 17:23:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני נשפן ומבחינתי אין הבדל בין דו דיאז לרה במול. זה אותם אצבועים, זה מז'ור, זה נשמע אותו דבר. הדבר היחיד שמשנה זה התווים שכתובים. נראה לי שלרוב האנשים יותר נוח לקרוא בסולם רה במול מאשר דו דיאז, אז זה מה שהייתי עושה.

דווקא פעם קרה לי בדיוק אותו דבר. ניגנתי בהרכב שיר בדו מז'ור והזמרת רצתה להעלות בחצי טון. המעבד רשם לי את התווים ברה במול אבל בגלל שעשינו טרנספוזיציה על המקום כבר התרגלתי לקרוא את התפקיד בדו דיאז מהתפקיד בדו (ולדמיין את הסימנים שחסרים) אז רה במול נהיה פחות נוח ובסוף השתמשתי בתפקיד בדו.

לא בדיוק הבנתי איך אפשר להבדיל בין סולם דו דיאז לרה במול משמיעה. אין פה השוואה לדו אלא הסולם עצמו הוא דו דיאז או רה במול אז איך אפשר לדעת? זה לא כמו הדוגמא עם התקליט, שיצירה שמכירים נשמעת פתאום מוזר (ואז לא רק הפיץ' משתנה אלא גם המהירות).
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 01/10/2007 ב- 17:48:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אין לי הסבר לזה. אני יודע שבאופן "אבסולוטי" דו דיאז נחשב לגבוה יותר מרה במול, בכיוונון יחסי. מה גם שהצבע של סולם רה במול הוא "רך" יותר מצבע של סולם בדו דיאז. אני חושב שבביצועים תקופתיים של מוסיקה עתיקה (מהמאה ה-17 ואחורנית) אפשר לשמוע את הבדלי הצבעים והגבהים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 14:37:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה מעניין. אני ממש לא מומחה למוזיקה עתיקה (זאת אומרת אני לא כל כך מבין בזה בכלל חוץ מלהקשיב למוזיקה) אבל לפי מה שאני מבין במוזיקה בכיוון יחסי דו דיאז ורה במול הם בכיוון שונה כשהם צלילים מובילים לרה ודו, אבל זה שונה כשהם הטוניקה של הסולם. יש למישהו מושג למה רה במול נחשב ליותר "רך" מדו דיאז? היו סיבות פילוסופיות מאחורי זה? האם במוזיקה שיש הבדל בין דו דיאז לרה במול יש בכלל יתירות בסולמות האלה, או שהיצירות תמיד בסולמות בלי סימנים בטוניקה, בלי קשר לכיוון עצמו?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Stewie Griffin
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03
הודעות: 120
מיקום: ראשון לציון

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 15:21:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ב"מקלדת המכוונת היטב", באך העדיף את דו דיאז מז'ור על רה במול מז'ור. מעניין למה הוא העדיף דווקא את הסולם הזה - אולי מבחינתו סימני ההיתק הנוספים היו יתרון ולא חיסרון מחייך
_________________
Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 15:58:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אבל באך לכאורה לא עקבי בעניין, הוא כתב פרלוד במי במול מינור ואת הפוגה ברה דיאז מינור what gives לדעתכם?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 16:22:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אולי בגלל ש"הפסנתר המשווה" הוא יצירה שכוונה לתת דוגמא לכיוון המושווה, הוא רצה להדגים את הגמישות של הכלי הזה במקרים אין-הרמוניים?...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Stewie Griffin
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03
הודעות: 120
מיקום: ראשון לציון

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 16:37:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נראה לי שהתבלבלת, באך כתב שני זוגות של פרלודים ופוגות במי במול מז'ור ועוד שני זוגות ברה דיאז מינור. זה הגיוני כי ברה דיאז מז'ור יש המון המון סימני היתק וזה כבר יהיה מוגזם ומיותר להשתמש בסולם הזה.
_________________
Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics!


נערך בפעם אחרונה על-ידי Stewie Griffin בתאריך 02/10/2007 ב- 22:05:44, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 18:25:35    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תשמע במקרה של מינור הבחירה היא סה"כ אותה תוצאה,
כי בין מי במול ורה דיאז מינור יש את אותם מספר במולים או דיאזים. וזה 6.
לעומת זאת במז'ור רה דיאז זה 9, לעומת מי במול שזה 3... יהיה טיפה מוגזם לבקש רה דיאז.
ולכן אני חושב שבאך העדיף דיאזים בעקביות, כאשר זה לא עבר את ה7.

אפשר לבדוק בקלות, מה העדיף באך: פה# מז'ור, או סול במול מז'ור?
האם הוא העדיף סי במול מינור... או לה# מינור?

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 20:36:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בספר בראשון באך בפירוש כתב פרלוד במי במול מינור ופוגה הרה דיאז מינור בצמד.

ואכן דווקא בפסנתר המושווה מה שחשוב זה איך זה נראה, כי אכן רה דיאז ומי במול הם אותו צליל.
וגם, כפי שנאמר אותו מספר סימנים.

הוא כתב פה דיאז מז'ור וסי במול מינור.
בעיקרון אני חושב שיותר פשוט לקרוא מה שבא קודם במעגל הקוינטות (מה שיותר קרוב לדו בקווינטות בעליה או בירידה), שזה גם כמה שפחות סימנים... לכן רה במול מז'ור עדיף לקרא מדו דיאז מז'ור.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Stewie Griffin
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03
הודעות: 120
מיקום: ראשון לציון

הודעהנשלח: 02/10/2007 ב- 22:14:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Dombi - לגבי סימני ההיתק אתה בהחלט צודק, לשניהם אותו מספר של סימני היתק. משום מה היה לי בראש סולם סול במול מינור כשכתבתי את ההודעה... (תיקנתי את הודעתי בהתאם)
מדהימאיה - גם את/ה (?) צודק/ת (?) - בדקתי בויקיפדיה ואכן לפי מה שכתוב שם הפרלוד והפוגה הם בסולמות שונים. זה מוזר כי בתווים שיש לי, שניהם כתובים במי במול מינור (עם 6 במולים).

_________________
Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
Amir
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 27/10/2007 ב- 19:39:25
הודעות: 63

הודעהנשלח: 30/10/2007 ב- 17:10:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לדעתי בסולמות צריך פשוט להתחשב רק בנוחות.
אבל אומרים שההבדל (בצלילים אנהרמונים) מתבטא בכלים כמו כלי נשיפה וקשת, שלנגן יש השפעה על גובה הצליל. אומרים שפסיכולוגית כשנגן רואה במול הוא חושב על צליל נמוך יותר, וכשהוא רואה דיאז אז גבוה יותר, וככה אם תכתוב לנגן כזה דו דיאז או רה במול, אז אמורים לשמוע הבדלים. כמובן שרק אם לוקחים את שתיהם ומשווים, אולי אפילו רק במחשב. אבל בתאכלס אין הבדל
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
SaxGod
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17
הודעות: 284
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 30/10/2007 ב- 18:00:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שמעתי שבתקופה ההיא היה הבדל בכיוון של דו דיאז ורה בימול,
אם אני זוכר נכון זה בגלל שהם כיוונו לפי קווארטות ואז נגיד
C-F-Bb-Eb-Ab-Db-Gb-Cb-Fb-Bbb
מבערך השלב הזה Cb היה נשמע קצת שונה מ B של היום, וכן הלאה
אבל לא נראה לי שהתאוריה הזאת נכונה
מבולבל
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
NR2
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/10/2007 ב- 01:58:15
הודעות: 80
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 30/10/2007 ב- 18:57:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עד כמה שזכור לי משיעורי תאוריה אז הם חשבו שיש הבדל שאותו אני לא זוכר כרגע..אבל הם האמינו שיש.

ואז באך עשה חוברת לפסנתרנים שהיו שתי יצירות אחת אחרי השניה אותו אצבוע רק אחד בדיאז והשני בבמול ואז הפתיע את כולם כשזה נשמע אותו דבר בדיוק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
קרן [יער] (:
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 12/09/2007 ב- 17:01:17
הודעות: 147
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 01:09:49    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הוו זמר בעייתי
לדעתי עדיף לעשות רה במול מז'ור.
כל הסולמות האלה הם סולמות מעצבנים אבל זה עדיף לדעתי על 7 דיאזים.
תלוי מה יותר נח לך לטרנספז ולזמר לקרוא בתווים.
ותזכור- חצי טון זה סקונדה קטנה. וסקונדה קטנה מדו זה לא דו דיאז זה רה במול.
לדעתי זה אמור להשפיע על כתיבת הסולם.
בהצלחה מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
SaxGod
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17
הודעות: 284
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 09:07:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חצי טון זה גם פרימה מוגדלת. ופרימה מוגדלת מדו זה דו דיאז מאוד שמח
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
NR2
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/10/2007 ב- 01:58:15
הודעות: 80
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 13:00:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

^^
זה מה שאני אמרתי לה והיא אמרה שאין דבר כזה פרימה מוגדלת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
קרן [יער] (:
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 12/09/2007 ב- 17:01:17
הודעות: 147
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 14:16:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נכון,כי לא לימדו אותי על זה
נוווו אל תהיו נודניקים =P
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
Stewie Griffin
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03
הודעות: 120
מיקום: ראשון לציון

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 19:52:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

NR2 - אתה טועה בכמה נקודות.
ראשית - ההבדל קיים, והוא הבדל פיזי/אקוסטי בתדרים של התווים. ההבדל הוא שונה בין כל שיטת כיוון (ובכיוון המושווה המודרני הוא 0) אבל בהחלט יש הבדל. אנשים לא "האמינו" שיש הבדל אלא הם כיוונו במיוחד את הכלים שלהם כך שיהיה הבדל והמוסיקה תישמע יותר "מכוונת" (כלומר היחסים בין התדרים יהיו כמה שיותר פשוטים - 2/3 עדיף על 21/29 למרות ששניהם נשמעים דומים)
שנית - באך לא כתב חוברת לפסנתרנים, כי הפסנתר לא היה כלי נפוץ באותם ימים. נכון שקוראים לזה בעברית "הפסנתר המושווה" אבל זה תרגום קלוקל: צריך להגיד "המקלדת המכוונת היטב".
שלישית - יש מספר דיעות סותרות בקרב המוסיקולוגים, אך רובם מסכימים שבאך לא כיוון את המקלדות שלו לכיוון מושווה כפי שאנו מכירים אותו היום, ולכן בכל מקרה היו הבדלים ביחסים בין התדרים בין הסולמות השונים. יתכן אפילו ש"המקלדת המכוונת היטב" נכתבה דווקא כדי להדגיש את ההבדלים האלה.

_________________
Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
קרן [יער] (:
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 12/09/2007 ב- 17:01:17
הודעות: 147
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 19:57:36    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אז אתה בעצם אומר שיש איזשהו הבדל באיך ששומעים את הצלילים דו דיאז ורה במול? הכוונה היא לא רק לפעם אלא גם להיום..[?]

הי רגע אתה ברק לא?,מרימון?. אם כן אז אני קרן הקרננית,באתי להיות הקרננית בשירימון בשלב השני ב"שרה". הא מגניב מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 20:19:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קרן [יער] (: כתב\ה:
אז אתה בעצם אומר שיש איזשהו הבדל באיך ששומעים את הצלילים דו דיאז ורה במול? הכוונה היא לא רק לפעם אלא גם להיום..[?]

התשובה היא... תלוי בקונטקסט. בכלים שבהם אפשר לשלוט על האינטונציה יש נגנים שמנגנים דו דיאז יותר גבוה מרה במול - אבל - רק כשדו דיאז הוא צליל מוביל לרה ורה במול הוא צליל מוביל לדו, בקונטקסט של סולם שיש בו את הצלילים רה ודו.

השאלה במקור היתה על סולם דו דיאז או סולם רה במול. אין שום הבדל ביניהם. אם יש שיר שרשום בסולם דו דיאז, ואז אותו נגן קורא את אותו שיר בסולם רה במול, אין אף נגן שינגן באינטונציה שונה את כל הצלילים בהגבהה או הנמכה שווה בדיוק בכל צליל. הנגן אולי יגביה את דו כצליל מוביל בסולם רה במול או את סי דיאז בסולם דו דיאז אבל זה משהו אחר לגמרי.

קרן [יער] (: כתב\ה:
תלוי מה יותר נח לך לטרנספז ולזמר לקרוא בתווים

אני משער שהזמר לא קורא את השיר מתווים בכל מקרה, אבל למקרה שכן - אפשר לעשות טריק. אם לזמר אין שמיעה אבסולוטית אפשר לכתוב לו את השיר עדיין בדו מז'ור ופשוט לתת לו לחשוב (אפשר לגלות לו זה לא סוד... מחייך) שדו דיאז הוא דו.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Yard Bird
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 29/10/2007 ב- 15:28:20
הודעות: 35
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 20:51:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היי אני חדש באתר (כתבתי את זה באחת ההודעות ששלחתי אבל לא משנה).
בקשר לשאלה: זה ממש תלוי בכלי שאתה מנגן. כנרים מנגנים דו דיאז יותר גבוה מרה במול, אבל זה באמת תלוי בהקשר.
בתכ'לס תשתמש במה שיותר נוח לך בעיניים, לנשפנים זה לא ממש משנה.
בכל מקרה, אני מסכים עם מה שקרן אמרה.

_________________
!YARD BIRD!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
קרן [יער] (:
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 12/09/2007 ב- 17:01:17
הודעות: 147
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 31/10/2007 ב- 22:00:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה באמת עניין של קונטקסט. לאן מובילים את המנגינה לדו דיאז או לרה במול,וככה הםיכולים להשמע שונה. ובקשר לסולמות,תודה על התשובה מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עבור לעמוד 1, 2  הבא
עמוד 1 מתוך 2

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb