עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

אקורד 6

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אור
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/12/2007 ב- 23:57:28
הודעות: 7

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 00:03:48    כותרת הודעה: אקורד 6 תגובה עם ציטוט

שלום,
יש לי שאלה קטנה: איך נקרא אקורד 6? יש לו שם? (לא סקסט אקורד, ז"א לא אקורד בהיפוך ראשון) אלא שבמקום קוינטה, מנגנים סקסטה.

תודה רבה!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
avihaymor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33
הודעות: 228
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 00:38:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נגיד דו מזו'ור שנבנה מי סול דו נקרא דו מז'ור סקסטאקורד... בגלל שהדו זה הסקסטה למי.... סי סניור?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 00:49:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צריך לעשות אבחנה במקרה הזה בין בס ממוספר שבשימוש מוסיקה קלאסית (שנקרא סקסטאקורד, אבל זה לא מה שאתה מחפש כמו שאמרת) לבין מספור של מוסיקה קלה.

במוסיקה קלה הכוונה היא להוסיף סטקטה לאקורד במצב יסודי, כך שאמור להיווצר אקורד מרובע. זה בד"כ מופיע באקורדים מז'וריים , כמו למשל סול מז'ור 6 - GM6 הוא סול סי רה מי. במוסיקה קלאסית היו כותבים את זה - מי 6-5. אז אם אתה מתכוון לאקורד הזה, אין לי מוגש מה השם שלו מחייך אולי מז'ור שש?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אור
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/12/2007 ב- 23:57:28
הודעות: 7

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 01:03:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שלום,
קודם כל אני בת... ותודה לשניכם!
אכן התכוונתי למה שאתה לא יודע מה שמו... ושאלה: הופכים את זה באמת לאקורד מרובע? או שפשוט במקום הקוינטה, מנגנים סקסטה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
amitai90
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 03/05/2007 ב- 16:18:12
הודעות: 167

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 01:21:45    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אקורד 6 הוא מרובע. נראה לי שלפעמים אפשר להשמיט את ה5. תלוי בשימוש שלו.
אבל זה לא הופך אותו לאקורד משולש...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 06:56:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

איך הוא נקרא...? הוא נקרא אקורד 6 מאוד שמח באמת!

כן זה אקורד מרובע שמוסיפים את ה-6 ובג'אז (בעצם תלוי איזה ג'אז) הוא מופיע הרבה גם במז'ור וגם במינור.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
avihaymor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 22/01/2007 ב- 04:27:33
הודעות: 228
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 11:55:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אופס :S חשבתי שהתכוונת למשהו אחר...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אור
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/12/2007 ב- 23:57:28
הודעות: 7

הודעהנשלח: 14/12/2007 ב- 13:22:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה רבה לכולם!

שבת- שלום מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Stewie Griffin
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03
הודעות: 120
מיקום: ראשון לציון

הודעהנשלח: 15/12/2007 ב- 01:24:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אכן, אפשר להשמיט את ה-5, ובדר"כ גם מוסיפים 9.
יש לציין כי התפקיד העיקרי של אקורד 6 הוא להחליף אקורד 7: למשל כאשר רוצים לנגן את השורש במנגינה על אקורד maj7 (מה שיוצר נונה קטנה בלתי נעימה בין הצליל העליון באקורד לבין צליל המנגינה).
כאשר יש גם 6 וגם 7 באקורד, הוא כבר לא נקרא אקורד 6 אלא 13, ואז ה-6 משמש לא כתחליף ל-7 אלא כצליל מתח.

_________________
Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
SaxGod
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 06/09/2007 ב- 13:23:17
הודעות: 284
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 15/12/2007 ב- 19:36:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא שמעתי על מקרים שהשש מחליף את השבע
אני חושב שזה יחסי לתקופה,
בג'אז ישן יותר, היה יותר שימוש באקורד 6 ( ואז גם בדר"כ הוסיפו 9 ) , ככל שזה התקדם הוסיפו 7 ( ואז השתמשו ב11 וב13 ) . נגיד סטנדרט רגיל מהריל בוק, כשיש אקורד משולש, ישמע יותר טוב אם תוסיף לו 6 ו7 יהרוס טיפה
ולא! געוואלד! אם זה משולש עם 6 אל תשמיטו את ה5!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
Stewie Griffin
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/05/2007 ב- 22:06:03
הודעות: 120
מיקום: ראשון לציון

הודעהנשלח: 16/12/2007 ב- 01:17:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא יודע על מה אתה מבסס את מה שכתבת, אבל אם כבר הזכרת ריל בוק, תסתכל בו ותראה שבכל סטנדרט שנגמר על צליל השורש של הסולם במנגינה, יש אקורד 6 ולא maj7...
_________________
Lisa, in this house we obey the laws of thermodynamics!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
clarnibass
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 28/10/2006 ב- 20:49:01
הודעות: 129

הודעהנשלח: 16/12/2007 ב- 06:53:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

סאקסגוד אתה צודק מצד אחד אבל לא לגמרי. זה נכון שבעבר (ג'אז ניו אורלינס וכו') השתמשו הרבה באקורד 6 ובג'אז יותר מודרני השתמשו יותר באקורד מג'ור 7 אבל אלה הקצוות יחסית. סטואי צודק שה-6 מחליף את ה-7 הרבה פעמים וזה בעיקר בעיבודים. הסיבה היא לא נונה (או סקונדה) קטנה בלתי נעימה אלא תחושת הטשטוש של המנגינה שנוצרת ממנה, וגם לפעמים זה עוזר להולכת קולות לתפקידים יותר מלודיים. לדוגמא עיבוד לכלי נשיפה זאת דוגמא טובה שבה עושים את זה. זה לא עניין של אי נעימות או אפילו של חוקים, אלא ככל שיש יותר קונטרסט בין המנגינה לליווי המנגינה תהיה יותר ברורה וככל שיש פחות קונטרסט זה יגרום למנגינה להיות פחות בולטת והסקונדה/נונה תוסיף עוד טשטוש. השאלה היא אם רוצים טשטוש או הבלטה של המנגינה, איזה סוגי סאונד רוצים לעשות, כמה חשובים הקולות עצמם, ומה יותר חשוב כשאי אפשר לעשות הכל ביחד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
משתמש חדש
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 21/01/2008 ב- 21:34:03
הודעות: 2

הודעהנשלח: 21/01/2008 ב- 21:40:43    כותרת הודעה: מגניב תגובה עם ציטוט

בהצלחה ותתן לנו כבוד מחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb