צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 06/06/2004 ב- 10:31:17 כותרת הודעה: אסכולות נגינה |
|
|
אולה.
לכולם ידוע שקימות כל מני אסכולות שונות לנגינה כיום. בואו נשרשר את מה שאנחנו יודעים על האסכולות השונות בקלים שלו - כך שכולנו נוכל לדעת!
אז ככה. בבסון. אני מכיר את האסכולה הגרמנית, הדוגלת בצליל כבד, מסיבי, אפל, בניגוד לאסכולה האמריקאית המחפסת צליל בהיר, שירתי, אפילו עדין לעיתים.
ומבחינת סטקטו, אני יודע על האסכולה הרוסית הדוגלת בצלילים קצרים וחדים מאוד - מבחינת הפקה צריך לחתוך אותם עם הלשון - יעני לשון גם בהתחלה, וגם בסוף הצליל. האמריקאים משדברים על סטקטו גדול יותר - על זה שהחדות היא על התחלת הצליל, ולא על סופו - לא חותכים סטקטו.
אז זהו. עכשיו תורכם. _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 09/06/2004 ב- 20:26:29 כותרת הודעה: |
|
|
דניאל, ככל שעוברות לך הבגרויות, אתה כותב יותר כמו אנאלפאבט. שים לב לשגיאות שלך! זאת כבר השלישית שאני קורא.
לגבי אבוב, זה מתחלק לקטגוריות:
אסכולות בפיות/צליל
האסכולה הגרמנית שואפת לצליל דק מאוד, ברווזי כמעה, מאוד לא עמוק. דוגמה מושלמת: הוליגר.
האסכולה הצרפתית שואפת לצליל שהוא קל ושירתי, אבל בכל זאת עם עומק. אני חושב שאנסה את זה יותר מאוחר בחיים שלי. זה מאוד יפה. דוגמה מושלמת: מוריס בורג (אבל לא כמו שהוא הופיע בארץ לפני שנתיים. קחו הקלטות ישנות)
האסכולה האמריקאית דוגלת בצליל רחב מאוד, כבד, עמוק. לפעמים יותר מדי. הכובד וההתנגדות מקשים עם ריצות של טכניקה מהירה.
ובנגינה עצמה פרופר:
הייתי מחלק את זה יותר כללי כי אני לא יודע בדיוק מאיפה כל דבר, אז אחלק לאירופאית ואמריקאית.
האירופאית דוגלת יותר בטכניקה, במיוחד בצרפת. הנגנים שיוצאים מהקונסרבטוריון בפריז או בליון הם בעלי טכניקה מדהימה, מופת לכל הנגנים. מה שכן, אלא אם כן הם נולדו עם זה, חסר להם קצת מוסיקה.
האמריקאית שמה הרבה דגש דווקא על מוסיקה, החיבור שבין הצלילים. הטכניקה שלהם פחות טובה, והם לא יוכלו לנגן פאסקולי באותה מהירות, אבל לפחות מה שהם מנגנים יש לו משמעות.
ובקשר לסטקטו הרוסי, אני חושב שזה בכל כלי הנשיפה. זה מין סטקטו שעוצרים אותו עם הלשון. זה נורא גס לטעמי. _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 16/06/2004 ב- 22:08:09 כותרת הודעה: |
|
|
כיום האסכולה השלטת והעיקרית בעולם כולו לנגינת חליל היא האסכולה הצרפתית, שפותחה בעיקר ע"י מרסל מואיז, ותלמידיו שהמשיכו את מסורתו.
הבסיס לצליל עפ"י מואיז הוא צליל אחיד, לאורך כל הרגיסטר. אין זה אומר שאי אפשר לשנות את גוון הצליל וכד', אך זה מדגיש את האחידות והמרקם של הצליל.
קיים כמובן התרגיל המפורסם של מואיז, שנוספו עליו עוד אלף ווריאציות לפחות. מתחילים בצליל מסוים, מעצבים את הגוון שלו, מחזיקים אותו, וממנו יורדים במרווח מסוים (בד"כ זה יהיה חצי טון, שזה המרווח הכי קטן, וקל יחסית לגרום לו להיות אחיד) לצליל הבא, מחזיקים גם אותו, לוקחים נשימה, וממשיכים מהצליל הזה הלאה.
נערך בפעם אחרונה על-ידי holst בתאריך 14/07/2004 ב- 09:49:47, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 00:17:51 כותרת הודעה: |
|
|
אחלה תרגיל.. אימצתי אותו גם בכלי שלי... |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 16:50:52 כותרת הודעה: |
|
|
יש למישהו הצעה לתרגיל טוב בפסנתר....? _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 17:16:51 כותרת הודעה: |
|
|
אין לכם מלא מלא חוברות של תרגילים..? חשבתי שלסנתר יש בלי סוף...
אני טועה..? |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 01:47:03 כותרת הודעה: |
|
|
לפסנתר יש מלא טכניקות... הרבה סוגי צליל...
פסנתר זה כלי מטורף... מה המצב שירה ומירי? (זה להב!) |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 11:58:32 כותרת הודעה: |
|
|
להב!!!
דיייייייי
כנראה שיש חוברות... אבל לי אין אותן בבית !
להב, תמליץ לי על משהו טוב.. אתה תותח. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 20:55:37 כותרת הודעה: |
|
|
על מה אתה מנגן להב? |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 00:16:19 כותרת הודעה: |
|
|
איפה אתה להב ...?? _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 01:26:20 כותרת הודעה: |
|
|
אני פסנתרן... |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 01:30:20 כותרת הודעה: |
|
|
המלצה: אטיודים של שופן - מגוון ענק של טכניקות וגם קטעים נורא יפים.
מי שיכול לנגן את כולם יכול לנגן כל יצירה של שופן. (ושל הרבה מלחינים קשים אחרים)
תבלו... |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 10:11:24 כותרת הודעה: |
|
|
כן. אבל יש אטיודים שהם ממש ממש קשים של שופן לא? |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 12:37:42 כותרת הודעה: |
|
|
יש אטיודים שלקח לי יותר משנה עד שהצלחתי לנגן אותם, ואין לך מושג כמה היה שווה את המאמץ.
למשל, אני מנגן עכשיו תוכנית חדשה שכוללת 3 יצירות גדולות של שופן, ואין לי שום בעייה טכנית איתן, למרות שהן קשות מאוד.
והסיבה היא שהיצירות של שופן מכילות בתוכן את אותן טכניקות שאתה מוצא באטיודים.
ככה אני קורא את היצירה והטכניקה כבר לא בעייה ואפשר להתחיל לדבר על המוסיקה! |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 14:12:11 כותרת הודעה: |
|
|
ואוו..... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 22:45:17 כותרת הודעה: |
|
|
כן... אז מה אתה מנגן של שופן..?אולי קונצ'רטו ראשון ומדהים?? |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 23:17:15 כותרת הודעה: |
|
|
אולי גם אותו... |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 23:33:25 כותרת הודעה: |
|
|
אני מת עליו.. מכיר את הביצוע של רובינשטיין לקונצ'רטו.? |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 16/07/2004 ב- 23:53:27 כותרת הודעה: |
|
|
יצא לי לשמוע אותו נורא מעט, וגם לא בביצועים טובים כל כך.
שמעתי אותו עם הסינית/יפנית/אוקראינית הצעירה הזאת לפני בערך שנתיים עם הפילהרמונית...
זה היה זוועה... |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 00:02:30 כותרת הודעה: |
|
|
גם אני שמעתי את הקונצרט ההוא -
ואני דווקא נהנתי, יותר מכל הקונצרטים של הפילהרמונית שהייתי בהם עד היום.
לשם שינוי זה לא היה אפרורי ומשעמם כמו בד"כ. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 00:21:34 כותרת הודעה: |
|
|
להב.. אתה חייב לשמוע את רובינשטיין מבצע את הקונצ'רטים.. שניהם מעולים.. אני יותר מתחבר לראשון את שניהם הוא מבצע מעולה.. ואת הראשון ממש פנטסטי... חייב לרוץ לשמוע |
|
חזור למעלה |
|
|
|