עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

אסכולות נגינה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
God
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07
הודעות: 821
מיקום: Beyond the pearly gates,heaven

הודעהנשלח: 06/06/2004 ב- 10:31:17    כותרת הודעה: אסכולות נגינה תגובה עם ציטוט

אולה.

לכולם ידוע שקימות כל מני אסכולות שונות לנגינה כיום. בואו נשרשר את מה שאנחנו יודעים על האסכולות השונות בקלים שלו - כך שכולנו נוכל לדעת!

אז ככה. בבסון. אני מכיר את האסכולה הגרמנית, הדוגלת בצליל כבד, מסיבי, אפל, בניגוד לאסכולה האמריקאית המחפסת צליל בהיר, שירתי, אפילו עדין לעיתים.

ומבחינת סטקטו, אני יודע על האסכולה הרוסית הדוגלת בצלילים קצרים וחדים מאוד - מבחינת הפקה צריך לחתוך אותם עם הלשון - יעני לשון גם בהתחלה, וגם בסוף הצליל. האמריקאים משדברים על סטקטו גדול יותר - על זה שהחדות היא על התחלת הצליל, ולא על סופו - לא חותכים סטקטו.

אז זהו. עכשיו תורכם.

_________________
הללויה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 09/06/2004 ב- 20:26:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

דניאל, ככל שעוברות לך הבגרויות, אתה כותב יותר כמו אנאלפאבט. שים לב לשגיאות שלך! זאת כבר השלישית שאני קורא.

לגבי אבוב, זה מתחלק לקטגוריות:

אסכולות בפיות/צליל
האסכולה הגרמנית שואפת לצליל דק מאוד, ברווזי כמעה, מאוד לא עמוק. דוגמה מושלמת: הוליגר.
האסכולה הצרפתית שואפת לצליל שהוא קל ושירתי, אבל בכל זאת עם עומק. אני חושב שאנסה את זה יותר מאוחר בחיים שלי. זה מאוד יפה. דוגמה מושלמת: מוריס בורג (אבל לא כמו שהוא הופיע בארץ לפני שנתיים. קחו הקלטות ישנות)
האסכולה האמריקאית דוגלת בצליל רחב מאוד, כבד, עמוק. לפעמים יותר מדי. הכובד וההתנגדות מקשים עם ריצות של טכניקה מהירה.

ובנגינה עצמה פרופר:
הייתי מחלק את זה יותר כללי כי אני לא יודע בדיוק מאיפה כל דבר, אז אחלק לאירופאית ואמריקאית.
האירופאית דוגלת יותר בטכניקה, במיוחד בצרפת. הנגנים שיוצאים מהקונסרבטוריון בפריז או בליון הם בעלי טכניקה מדהימה, מופת לכל הנגנים. מה שכן, אלא אם כן הם נולדו עם זה, חסר להם קצת מוסיקה.

האמריקאית שמה הרבה דגש דווקא על מוסיקה, החיבור שבין הצלילים. הטכניקה שלהם פחות טובה, והם לא יוכלו לנגן פאסקולי באותה מהירות, אבל לפחות מה שהם מנגנים יש לו משמעות.


ובקשר לסטקטו הרוסי, אני חושב שזה בכל כלי הנשיפה. זה מין סטקטו שעוצרים אותו עם הלשון. זה נורא גס לטעמי.

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 16/06/2004 ב- 22:08:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כיום האסכולה השלטת והעיקרית בעולם כולו לנגינת חליל היא האסכולה הצרפתית, שפותחה בעיקר ע"י מרסל מואיז, ותלמידיו שהמשיכו את מסורתו.
הבסיס לצליל עפ"י מואיז הוא צליל אחיד, לאורך כל הרגיסטר. אין זה אומר שאי אפשר לשנות את גוון הצליל וכד', אך זה מדגיש את האחידות והמרקם של הצליל.
קיים כמובן התרגיל המפורסם של מואיז, שנוספו עליו עוד אלף ווריאציות לפחות. מתחילים בצליל מסוים, מעצבים את הגוון שלו, מחזיקים אותו, וממנו יורדים במרווח מסוים (בד"כ זה יהיה חצי טון, שזה המרווח הכי קטן, וקל יחסית לגרום לו להיות אחיד) לצליל הבא, מחזיקים גם אותו, לוקחים נשימה, וממשיכים מהצליל הזה הלאה.


נערך בפעם אחרונה על-ידי holst בתאריך 14/07/2004 ב- 09:49:47, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 14/07/2004 ב- 00:17:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אחלה תרגיל.. אימצתי אותו גם בכלי שלי...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 14/07/2004 ב- 16:50:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש למישהו הצעה לתרגיל טוב בפסנתר....?
_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 14/07/2004 ב- 17:16:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אין לכם מלא מלא חוברות של תרגילים..? חשבתי שלסנתר יש בלי סוף...
אני טועה..?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
master moshe
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26
הודעות: 44

הודעהנשלח: 15/07/2004 ב- 01:47:03    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לפסנתר יש מלא טכניקות... הרבה סוגי צליל...
פסנתר זה כלי מטורף... מה המצב שירה ומירי? (זה להב!)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 15/07/2004 ב- 11:58:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

להב!!!
דיייייייי
כנראה שיש חוברות... אבל לי אין אותן בבית !
להב, תמליץ לי על משהו טוב.. אתה תותח.

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 15/07/2004 ב- 20:55:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

על מה אתה מנגן להב?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 00:16:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

איפה אתה להב ...??
_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
master moshe
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26
הודעות: 44

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 01:26:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני פסנתרן...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
master moshe
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26
הודעות: 44

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 01:30:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

המלצה: אטיודים של שופן - מגוון ענק של טכניקות וגם קטעים נורא יפים.
מי שיכול לנגן את כולם יכול לנגן כל יצירה של שופן. (ושל הרבה מלחינים קשים אחרים)
תבלו...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 10:11:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן. אבל יש אטיודים שהם ממש ממש קשים של שופן לא?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
master moshe
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26
הודעות: 44

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 12:37:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש אטיודים שלקח לי יותר משנה עד שהצלחתי לנגן אותם, ואין לך מושג כמה היה שווה את המאמץ.
למשל, אני מנגן עכשיו תוכנית חדשה שכוללת 3 יצירות גדולות של שופן, ואין לי שום בעייה טכנית איתן, למרות שהן קשות מאוד.
והסיבה היא שהיצירות של שופן מכילות בתוכן את אותן טכניקות שאתה מוצא באטיודים.
ככה אני קורא את היצירה והטכניקה כבר לא בעייה ואפשר להתחיל לדבר על המוסיקה!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 14:12:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ואוו.....
_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 22:45:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן... אז מה אתה מנגן של שופן..?אולי קונצ'רטו ראשון ומדהים??
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
master moshe
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26
הודעות: 44

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 23:17:15    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אולי גם אותו...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 23:33:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מת עליו.. מכיר את הביצוע של רובינשטיין לקונצ'רטו.?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
master moshe
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26
הודעות: 44

הודעהנשלח: 16/07/2004 ב- 23:53:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יצא לי לשמוע אותו נורא מעט, וגם לא בביצועים טובים כל כך.
שמעתי אותו עם הסינית/יפנית/אוקראינית הצעירה הזאת לפני בערך שנתיים עם הפילהרמונית...
זה היה זוועה...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 17/07/2004 ב- 00:02:30    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גם אני שמעתי את הקונצרט ההוא -

ואני דווקא נהנתי, יותר מכל הקונצרטים של הפילהרמונית שהייתי בהם עד היום.

לשם שינוי זה לא היה אפרורי ומשעמם כמו בד"כ.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 17/07/2004 ב- 00:21:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

להב.. אתה חייב לשמוע את רובינשטיין מבצע את הקונצ'רטים.. שניהם מעולים.. אני יותר מתחבר לראשון את שניהם הוא מבצע מעולה.. ואת הראשון ממש פנטסטי... חייב לרוץ לשמוע
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb