עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

מורה- תלמיד.

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מקלדת
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 11:39:00    כותרת הודעה: מורה- תלמיד. תגובה עם ציטוט

מה לדעתכם אמור להיות היחס של מורה לתלמיד?...
וכמובן בעניין דרך הביצוע.
האם צריך להקשיב למורה מכיוון שהוא מורה וכביכול "מבין" יותר ובעל ניסיון רב יותר?
או ללכת לפי מה שאתם מרגישים לנכון...?

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 12:48:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צריך לקחת מהמורה את המקסימום שהוא יכול להציע ולהקשיב לו, הוא מורה והוא דיי צריך לדעת. אבל, המקום שבו אני שמה את הגבול זה עינייני אנטרפרטציה.
אני אנגן איך שאני רואה את זה. ככה זה טוב לי. צריכה להיות סיבה מאוד טובה ומאוד משכנעת כדי להניע אותי מהפרשנות שלי.

_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 14:56:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

איך את יודעת לבחור איפה הגבול הזה.?
_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 17:34:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב זה לא כ"כ פשוט.
אבל בעיקרון, כל דבר שהוא טכני, אני לוקחת מהמורה שלי בלי להטיל ספק אפילו (למרות שיש לו כל מיני שיטות מוזרות. כמו למשל להגיד "לא יודע מה עשית, אבל זה נישמע טוב. תעשי את זה שוב"). אני יוצאת מנקודת הנחה שהמורה שלי הוא חלילן הרבה שנים (כן אני יודעת, אני לא בפורום המתאים אבל ניחא) והוא מבין הרבה יותר ממני, ויש דברים שהוא כבר היתמודד איתם ויודע לפתור ואני לא.

אבל כשזה מגיע לעשיית מוסיקה, עינייני אנטרפרטציה, החלטות על טמפו, דינאמיקה, ארטיקולציה, הדגשה של כל מיני דרים שאני רוצה - אני משתדלת שזה יהיה שלי. צריך טיעון מאוד מאוד טוב ומשכנע כדי לגרום לי לנגן אחרת ממה שאני רוצה. חשוב לי שעניין האינצרפרטציה המוסיקאלית יהיה ייחודי.

_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 20:31:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הנושא ממש מעניין... ואני ממש לא רוצה להפריע.. אבל תדעו שכבר פתחו את הנושא בפורום אחר...
זה פשוט בא ממני.. אני אומר כי אם לא אז מישהו אחר היה אומר...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
קקטוסית
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36
הודעות: 185
מיקום: אשדוד!!!!!

הודעהנשלח: 26/07/2004 ב- 20:54:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אצלי המורה יותר מציעה היא לא אומרת לי תעשי ככה תעשי ככה(כמובן שרק ואך ורק כשעושים מהיצירה מוסיקה) בסופו של דבר אני עולה לבמה(וזה לא קרה לי פעם אחת....) ומנגנת איך שאני מגישה את היצירה ולפעמים בכלל לא כמו שהמורה מרה ואז היא באה אלי ואומרת לי אוהה אליה נגנת יפה....חחחחחחחחח.....חחחחחח
טוב מה שרציתי להגיד ואמרתי זה אני אומרת המורה יודע אבל אני יעשה עם זה מה שבא לי...

_________________
-"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."

*בשביל להבין, חפש את היערה*
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 27/07/2004 ב- 14:27:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה שאמרת את מה שאמרת עידו.
אויי אלי אלי אלי...
בכל מקרה אני דיי מבינה אותך.

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
קקטוסית
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36
הודעות: 185
מיקום: אשדוד!!!!!

הודעהנשלח: 27/07/2004 ב- 19:35:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ממהההה?!
אני יודעת שיש לי דעות שונות אני דיי שונה פה מכולם....

_________________
-"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."

*בשביל להבין, חפש את היערה*
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 27/07/2004 ב- 21:40:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חחחחח נשמתי.
את מיוחדת.

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 27/07/2004 ב- 22:44:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מניח שזה קורה לכולנו שיש לנו משהו שאנחנו לא ממש מסכימים עם המורה אך מבצעים כמו שהוא רוצה ובקונצרט הדברים נראים קצת אחרת מאיך שהיה בשיעור...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
קקטוסית
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36
הודעות: 185
מיקום: אשדוד!!!!!

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 11:02:36    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אין מה להגיד על הבמה כל שונה.. אבל אצלי יש ממש דגש על ההכל הזה....חחחח
_________________
-"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."

*בשביל להבין, חפש את היערה*
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 12:00:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אף פעם אי אפשר לבצע יצירה פעמיים באופן מדוייק.
_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 14:34:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה נכון.... אבל.... ניתן ללכת בהוראות ובהדרכת המורה... או לפחות בכיוון
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 16:15:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה אחד הדברים המרגיזים יותר.
שבשיעור זה יוצא מעולה.
ובהופעה זה מעולה - (מינוס).
אולי בשיעור זה היה פוקס... אם כך המורה צריך לשים לב לזה לא?....

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 17:56:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כדי שדברים יצאו מצוייין בקונצרט.. הם צריכים להיות עוד יותר ממצויין באימון... ככה זה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
קקטוסית
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36
הודעות: 185
מיקום: אשדוד!!!!!

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 20:26:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

המורה שלי תמיד אומרת אם באימון זה לא יצא משהו אז בקונצרט זה יהייה טוב יותר אולי גם מצויין..
אני תמיד אומרת שצריך להבין את מה שמנגנים לא ללמוד כמו תוכים לדעת מה בא אחרי מה ואז הכל יצא מצויין

_________________
-"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."

*בשביל להבין, חפש את היערה*
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
עידו
משתמש על
משתמש על


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33
הודעות: 1054
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 21:50:14    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הכוונה שלי הייתה... ש... בקונצרט דברים נוטים יותר להתפקשש... אצל רובינו לפחות
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 28/07/2004 ב- 22:03:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נכון.. את זה הבנו.
אבל מה הייתה הנקודה.....??

_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
קקטוסית
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 21/06/2004 ב- 09:47:36
הודעות: 185
מיקום: אשדוד!!!!!

הודעהנשלח: 29/07/2004 ב- 11:00:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן בעיקר שהאימון היה ממש ממש מצויין!!!

שירה התכוונת אלי?

_________________
-"רחוב היסמין זה רחוב עגול בצורת P. אתן צריכות ללכת שמאלה. אני חושבת ש115 זה מצד שמאל, אז תסתכלו ימינה."
-"אוקיי, תודה."

*בשביל להבין, חפש את היערה*
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
concer_s
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06
הודעות: 308

הודעהנשלח: 29/07/2004 ב- 14:20:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא התכוונתי לעידו. מחייך
_________________
--------------------------------------------------------

אמרה הקלאסיקאית..
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
רקפת1704
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 02/08/2004 ב- 14:48:38
הודעות: 5

הודעהנשלח: 02/08/2004 ב- 15:05:18    כותרת הודעה: Re: מורה- תלמיד. תגובה עם ציטוט

concer_s כתב\ה:
מה לדעתכם אמור להיות היחס של מורה לתלמיד?...
וכמובן בעניין דרך הביצוע.
האם צריך להקשיב למורה מכיוון שהוא מורה וכביכול "מבין" יותר ובעל ניסיון רב יותר?
או ללכת לפי מה שאתם מרגישים לנכון...?


שלום לך,
לדעתי תפקידו של המורה לבנות אצל תלמידו את היכולת להיות מבצע עם דעה מגובשת משל עצמו וזאת לא עושים דרך מתן הוראות אלא דרך שאילת שאלות, ונתינת אינפורמציה רלוונטית לגבי התקופה אותה מנגנים. למשל אם התלמיד מנגן יצירה של באך חשוב להזכיר את הטכניקה שהיתה מקובלת בתקופתו של באך ולתת לתלמיד להבין כי באופני ביצוע מסויימים הוא לא יבטא את רוח הדברים של אותה תקופה.
שאלה הרבה יותר מהותית יכולה להישאל האם בכלל נחוץ להצמד לאויין של התקופות או שאינטרפרטציה היא עניין סובייקטיבי לא רק לאדם שמנגן אלא גם לתקופה בה הוא חיי ואין מקום לשימור קונספציות ביצוע עתיקות. זה דיון ענק שיכול להוות נושא למחקר בחינוך מוסיקלי לדעתי.
בכל מקרה אני לא מאמינה שתפקידו של המורה להגיד לתלמיד מה לעשות או איך לעשות. תפקידו של המורה לספק אינפורמציה רלוונטית ולכוון את התלמיד להבנה עמוקה של החומר אותו הוא לומד. את המסקנות המובילות לביצוע זה רק התלמיד יכול לעשות בעצמו.
כמובן שבשלבי ההוראה הראשונים נלמדת הטכניקה של הביצוע כלומר דיוק בטקסט מבחינת קריאה נכונה של תוים ומקצבים. ההבעה המוסיקלית היא דבר שנמצא הרבה הרבה מעבר לכך. ויש מקום לתת לתלמיד לבטא עצמו כפי שהוא מוצא לנכון במידה והטקסט מבוצע כהלכה.
אגב, לאופני ביצוע שונים חייב להיות הסבר הגיוני כלומר נדרש ממבצע לתת הסבר מדוע הוא מבצע כך ותשובה כגון: כך אני מרגיש" לא מתקבלת בחוגי הביצוע האקדמיים העולמיים .
מקווה שעניתי.
רקפת. קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
maestro
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56
הודעות: 348
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 03/08/2004 ב- 14:04:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב שצריך לעשות בדיוק מה שהמורה אומר.
לא נעים ממש להתווכח איתו על הפירוש כי יש לו טיפה יותר נסיון
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> כלי מקלדת כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb