צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/04/2004 ב- 23:07:41 כותרת הודעה: |
|
|
אתה חושב שהשחורים חשבו על כל זה כשהם שרו לראשונה בלוז בזמני העבדות שלהם בארה"ב?? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 18:26:01 כותרת הודעה: |
|
|
אתה חושב שהמלחינים הקלאסיים ידעו את חוקי ההרמוניה הקלאסית בזמנם? _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 23:01:52 כותרת הודעה: |
|
|
אתם משווה בין מלחינים לבין זמרים שחורים ששרו כדי להעביר את הזמן???
לא נראה לי שכשהם שרו הם התחילו לחשוב איזה ספטימה יש ליד הקווינטה של הדומיננטה!!!
הם המציאו מנגינות... אין לי מושג איך פתאום אנשים התחילו להביא לי פה תבניות למנגינות!!
תמיד חייבים לעשות את זה מסודר?? ואולי זה לא מסודר??? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 23:27:20 כותרת הודעה: |
|
|
אתה צודק גדיאל, כשהם שרו, הוא רק היו צריכים לשיר כאשר מי שמלווה אותם היה צריך לחשוב על זה, האמת שגם הם לא היו צריכים לחשוב על זה. הבלוז נולד מה-"country music" במקביל לשירי עם אצלנו. מדובר על שלושה אקורדים פשוטים, אין הרבה על מה לחשוב. זה נכון שהמבנה לא בדיוק הי קבוע, אבל ההגיון תמיד אמר שמתחילים בדרגה ראשונה עם ספטימה או בלי, להם זה נשמע טוב עם ספטימה. ומין הסתם בטבעיות יעברו אולי לרביעית ומין הסתם יחזרו לראשונה וכ'ו. הם לא חיפשו אקורדים מיוחדים ומסובכים, הם הלכו על הפשוט ביותר והקליט ביותר... וככל שזה התפתח, הבלוז נהיה למסורת ולמבנה ייחודי מוסיקלי עם חוקים מסויימים. כמו שהמלחינים הקלאסיים יצרו מקובלות הרמונית משלהם שהפכה לחוקי הרמוניה בסולפז' אצל ולנטין...
אבל גדיאל, אתה הורס לי את האשכול עם הויכוח הזה, אני רוצה שהכל יועבר לאשכול חדש...
מר מנהל, תוכל לעשות משהו בנידון? _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
jhona67 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24 הודעות: 47
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 11:19:26 כותרת הודעה: |
|
|
דומבי יש לי שאלה:
מה אתה חושב, האם הרמוניה נולדה לפני התאוריה או להפך?
וכך בחשבון שאני לא מנסה להתחיל שום ויכוח פה...
פטריסיה |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 12:42:50 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב לפני... הרמוניה לפני תיאוריה!!
כלומר לדוגמא כשני אנשים שרים סתם לכיף... הם ינסו כמה שיותר לשיר בהרמוניה ולא לעשות הפרשים שהאוזן לא סובלת (אני כמובן מדבר על שני אנשים רגילים שלא בהכרח מבינים בתאוריה ולא יודעים האם הם שרים בטרצות או בטוניקה!!)...
ולכן אני אמרתי... לא נראה לי שעל זה חשבו השחורים כשהם שרו את זה!!
ספטימות וכו'... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
jhona67 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24 הודעות: 47
|
נשלח: 25/04/2004 ב- 06:31:09 כותרת הודעה: |
|
|
או קיי!
אם אתה חורש קצת בהיסטוריה, אתה תראה שגם אצל הקלסיקאים וגם אצל המוסיקה הקלה, ג'אז וכו' זה עובד פחות או יותר כך: משהו משחק עם מוסיקה ומגיע למשהו שהוא אוהב, על בסיס חוקים קיימים, ומשם פורץ קדימה ואומר לעצמו: מה קורה אם אני לא הולך לפי חוקים אלו... הוא באמת ממציא משהו שעד אז לא ניסו או עשו. אחריו באים אלה שאוהבים את הסגנון ה"חדש" וכך נולד משהו...
פתאום משהו מנתח את החידוש וכותב את החוקים שהוא מוצא בהם: השינוי הופך לצורת עבודה חדשה ומזה יוצא אמירה, חוק. אנשים מתחילים לכתוב לפי ה"חוקים" ואוופפפס!! משהו מתחיל את המעגל מחדש...
זה קורה גם בג'אז וגם בקלסיקאים. כמה שיותר תלך אחורה, תמצא את אותו תבנית, עד שתגיע לאדם הקדמון שהתחיל לשיר ולנגן כדי להעביר מסר למרחקים...
פטריסיה |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 25/04/2004 ב- 08:44:21 כותרת הודעה: |
|
|
אבל איך אתה ממציא חוקים למוזיקה ש.. אולי אין לה חוקים???
כלומר, אתה בעצם מסבך משהו פשוט!!! (לפי ההנחה שלי...שזה היה משהו פשוט, בלי תבניות. רק שרים על הבעיות שלהם בעבודה!!)
השחורים היו שרים מאוד נחמד כדי להעביר את הזמן... ואתה עושה מזה מוזיקה לקונצרטים???
האם בכלל אפשר עדיין לקרוא לזה "בלוז"? כי הרי זה גם לא משקף יותר את המוזיקה שהשחורים היו שרים ואת האווירה של השירים... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
jhona67 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 19:15:24 הודעות: 47
|
נשלח: 25/04/2004 ב- 12:16:17 כותרת הודעה: |
|
|
קודם כל אני בת, מן הסתם, פטריסיה זה לא שם של בן.
עכשיו, מוסיקת הג'אז פרץ לאולמי קונצרטים מכובדים בהחלט מאז גרשווין.
אבל, זה לא העיניין, אלה שלא ממציאים חוקים. מחפשים את ההיגיון שמאחורי היצירה, ומנתחים את זה, ושמים אותו במשפט מסודר שייתן לאחרים דרך להגיע לאותו סגנון, למשל
וכן, אפשר לקרוא לזה עדיין בלוז,
תקרא קצת על סולם בלו נוט והניתוח הפילוסופי של הצליל
פטריסיה
שיהיה לך ברור, אני שומעת ג'אז וגם קלסי בבית, ולא דוקא מה שנקרא קלסי קל.
|
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 02/05/2004 ב- 23:10:45 כותרת הודעה: |
|
|
jhona67 כתב\ה: |
אבל, זה לא העיניין, אלה שלא ממציאים חוקים. מחפשים את ההיגיון שמאחורי היצירה, ומנתחים את זה, ושמים אותו במשפט מסודר שייתן לאחרים דרך להגיע לאותו סגנון, למשל
|
אז רגע שאני אבין:
המשפט המסודר הזה שנותן לאחרים דרך... זה לא להמציא חוק??
כלומר הם מוצאים היגיון... מסדרים במשפט= חוק תבניתי לא??? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 15/06/2004 ב- 11:49:36 כותרת הודעה: |
|
|
לא ממש הבנתי על מה שדיברת בהתחלה... על המבנה... אני אשמח אם תפשט את זה...
לא הבנתי אם דיברת על תווים, אקורדים...
תודה
|
|
חזור למעלה |
|
|
בלוז משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 07:25:23 הודעות: 4
|
נשלח: 13/07/2004 ב- 07:41:44 כותרת הודעה: הפוך, הג'אז התפתח מהבלוז |
|
|
בלוז לא חייב להיות 12 תיבות, לא חייב להיות 4 רבעים , וגם אם הוא 12 תיבות הוא לא חייב להיות בסדר ההחלפות שציינת, אגב והמבנה שציינת איננו המבנה ה"קלאסי" של 12-bar-blues אלא של רוקנרול. |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 13/07/2004 ב- 23:14:11 כותרת הודעה: |
|
|
האמת שגמני לא הבנתי על מה דיברת בהתחלה.
תסביר... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/07/2004 ב- 08:55:24 כותרת הודעה: |
|
|
חח בני.... גם אני לא ממש הבנתי את ההסבר שלך... אנא הסבר שוב |
|
חזור למעלה |
|
|
master moshe משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 23:40:26 הודעות: 44
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 01:36:55 כותרת הודעה: |
|
|
אם אני לא טועה, המבנה שכתבת קצת שגוי (כמה נורא להתחיל לכתוב בפורום הזה עם הודעת ביקורת... מצטער... )
נדמה לי שזה
תיבה 1-4: דרגה ראשונה
תיבה 5-6: דרגה רביעית
תיבה 7-8: דרגה ראשונה
תיבה 9: דרגה חמישית
תיבה 10: דרגה רביעית
תיבה 11: דרגה ראשונה
תיבה 12: דרגה ראשונה/חמישית
מי שלא הבין מה הכוונה למבנה, מה שכתוב כאן (אני כמעט בטוח, אבל יכול להיות שלא, שמעתי פטרושקה בזמן שכתבתי את זה...),
זה סדר האקורדים הבסיסי בבלוז.
למי שלא יודע מהם דרגות - אקורד בסולם ביחס לטוניקה (הדרגה הראשונה).
לדוגמא, בסולם דו מז'ור דרגה ראשונה תהייה דו מז'ור, דרגה רביעית תהייה פה מז'ור וחמישית - סול מז'ור. אני מניח שאת זה רובכם יודעים.
אם תנגנו את האקורדים האלה על פי הסדר הזה ועל פי התיבות המצויינות, תנגנו בעצם קורוס ("בית") של בלוז.
על האקורדים האלה תוכלו לאלתר, והסולם הבסיסי לאילתור הוא הסולם הפנטטוני.
מקווה שעזרתי... |
|
חזור למעלה |
|
|
בלוז משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 13/07/2004 ב- 07:25:23 הודעות: 4
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 07:09:32 כותרת הודעה: עוד יותר גרוע - אקורדים מאז'ורים |
|
|
האקורדים 7 של ההצעה הראשונה כבר יותר עדיפים. אם בהצעה הראשונה זה עוד קרוב לבלוז או בוגי-ווגי, ההצעה הזאת זה כבר רוקנרול. שתי ההצעות יכולות להיות נקודת הסתכלות מוגבלת של מוזיקה קלאסית על בלוז, רק דבר חשוב זה שמה שקראתם לו "תיבה 10" צריך להיות V ולא IV , ובדר"כ האקורד הבסיסי משתנה בין המז'ורי ל 7 וכל השאר 7. הנסיון הזה מפספס את כל הבלוז. חילופי האקורדים הם הדבר הכי פחות חשוב בבלוז, זו לא מוזיקה "קלאסית". יש בלוז 8 תיבות 16 תיבות ואפשר למצוא הרבה בלוזים של 10 11 תיבות ואפילו 9 13 או 14. יש בלוזים באקורד אחד , בשניים ולפעמים יכול להיות ב 4. הסדר גם משתנה, ישנם כללים שאם עוברים עליהם זה עלול להיות מחוץ לבלוז, אבל הרעיון העיקרי לא מגיע בכלל מהאקורדים. מאידך זה רעיון טוב למי שרוצה להתחיל לקחת איזה סדרה של 12 תיבות כמו A7 A7 A7 A7 D7 D7 A7 A7 E7 E7 A7 A7 , קודם כל ללמוד כמובן את הסולם של הבלוז ואח"כ להשתמש בסדרה של האקורדים הזו. אבל יותר טוב זה לעשות חיפוש ל Blues licks להוריד כמה ולעבוד לפיהם ואז זה ישמע יותר קרוב לבלוז. |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 12:02:23 כותרת הודעה: |
|
|
עכשיו... ניסית.
אבל לא הבנתי.
יותר מידי אנשים מסבירים.. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/07/2004 ב- 20:53:02 כותרת הודעה: |
|
|
כן... גם אני לא ממש הבנתי עדיין... |
|
חזור למעלה |
|
|
|