צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
maestro מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 04/04/2004 ב- 17:31:56 הודעות: 348 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 29/10/2004 ב- 23:02:20 כותרת הודעה: דמוקרטיה לעומת דיקטטורה |
|
|
בעקבות נושא שעלה בפורום כלשהו באתר חשבתי על הנושא
איפה לדעתכם המוסיקה (ואמנות בכלל) מתפתחים יותר טוב?
האם המשטר משפיע על המוסיקה?
תראו למשל את המוסיקה בארה"ב של ימינו לעומת סין (זו לא דיקטטורה.. אבל גם לא המדינה הכי חופשית").. המוסיקה בסין יפה מאד |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 29/10/2004 ב- 23:10:27 כותרת הודעה: |
|
|
מנקודת מבט היסטורית - שלטון היררכי או מונרכי או כל דבר הכולל בתוכו אצולה, תמיד השפיע לטובה על מוסיקה. בין אם זה מוסיקאים שהיו חייבים לחיות בחצר של מישהו, או רק להיתמך ע"י אציל (כמו שופן).
אבל המוסיקה גם יכולה בלי זה - למשל - כל הזרמים החדשים שנוצרו בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, שאני מאמין שנוצרו בעקבות השחרור ומתן זכויות אזרח, וכמובן הפיכת המוסיקאי ליותר עצמאי. |
|
חזור למעלה |
|
|
guysoft מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35 הודעות: 1173 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 30/10/2004 ב- 04:01:46 כותרת הודעה: |
|
|
נראה לי שמערכת האצולה בדרכים מסויימות הקפיאה את המוזיקה.. אם משווים את היידן שהיה צריך כל סוף שבוע לכתוב יצירה, וכנראה היה לו פחות זמן לחשוב על דברים חדשים.. לעומת בטהובן שהקדיש ל-9 סינפוניות כל כך הרבה זמן.. אפשר להניח (ובבקשה תתקנו אותי אם אני טועה) שהאצולה יוצרת הרבה מוזיקה.. אבל לא מוזיקה חדשה ושונה.. _________________ 42 |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 30/10/2004 ב- 19:48:46 כותרת הודעה: |
|
|
משטר רודה ומאיים תמיד גרם לפיתוח המדינה (ע"ע ההצלחה של רוסיה הקומוניסתית בכל התחומים) כי "רק נסה לא להצליח... " אבל אני מסכימה עם גיא (חלקית) לגבי ההשפעה על התכנים והמקוריות. עם זאת, נראה לי שהדבר תלוי גם בתקופות. היידן כתב כך כי זה היה אופי התקופה. מוצארט ובני זמנו, לדוגמא, לענ"ד, הביעו את דעתם באופן מאופק מאוד ולא הרבו לערב רגשות. יש להניח שהדבר נבע מאופי האנשים הציבור והתקופה ולא רק (אפילו לא בעיקר) מהמשטר.
הליברליזציה של העולם בנוסף לחופש הביטוי וחופש היצירה הביאה עמה גם "שחרור" גדול מערכים וממחוייבות למדינה בנ אתה חי או לחברה אותה אתה מייצג. דבר זה גרר אחריו גם יחס רציני פחות והשקעה פחותה בכל מה שעושים (מובן שמדובר ברוב העם ולא ביחידי סגולה) כך שאומנם מלחינים (שהם היו ויהיו יחידי הסגולה שבכל דור) נשארו כשהיו (וכמובן שהמוזיקה מושפעת מאופי התקופה) אבל עולם המוזיקה עצמו, לענ"ד, הושפע דוקא לרעה.
אולי זו ירידה לצורך עליה??? מי יודע... |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 30/10/2004 ב- 20:18:22 כותרת הודעה: |
|
|
אמממ....
תגדירו מוסיקה טובה ?! |
|
חזור למעלה |
|
|
guysoft מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35 הודעות: 1173 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 30/10/2004 ב- 21:16:32 כותרת הודעה: |
|
|
אני התכוונתי למוזיקה עם רעיונות חדשים.. במאה 20 אנשים היו מאוד חפשיים.. ולמוזיקה שלהם היו רעיונות שא אחד לא חשב עליהם מקודם.. אבל הם נשמעו.. ואני נגש למוסג בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות: קקאפוניה.. _________________ 42 |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 30/10/2004 ב- 23:15:59 כותרת הודעה: |
|
|
לפי דעתי הענייה (ואני הרי עשיר מאוד...(
הכל תלוי האם השלטון מתעניין במוזיקה או לא... האם הוא מחפש לבנות תרבות הבנויה הרבה על המוזיקה או לא...
אם כן אז יופי אם לא... אפשר להגיע לרמה של קובה לדוגמא שהמוזיקה האפשרית הייתה מה שהשלטון קבע... מה שאומר התפתחות מוזיקלית קשה שמה מבחינת יצירה! (ועל כן הרבה שמה בחרו לברוח משם...(
אבל אם לוקחים לדוגמא משטרים של תקופות הבארוק והקלאסית שבהן המלוכה אהבה מוזיקה ולקחה על עצמה מלחינים כדי שיכתבו הרי לכם התוצאה....
בקיצורו של דבר, אפשר לראות משטר דיקטטורי לחלוטין אבל שאוהב מוזיקה ויאפשר ליצור מוזיקה מכל סוגיה.... מי יודע.
אני לא חושב פשוט שזה קשור לדיקטטורה או לדמוקרטיה. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
|