|
הקונסרבטוריון הוירטואלי The Virtual Conservatory
|
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 12/02/2005 ב- 22:53:28 כותרת הודעה: Untill the fat lady sings.... |
|
|
חשבתי שאולי תחלקו איתי את חוויות האופרה שלכם...
האם ראיתם?
איפה הייתם?
מה חשבתם?
ממה סבלתם?
וכ'ו וכ'ו...
Enlighten me!
|
|
חזור למעלה |
|
|
yonatan משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 05/01/2005 ב- 21:11:19 הודעות: 67 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 13/02/2005 ב- 00:00:29 כותרת הודעה: |
|
|
אופרה בכלליות??? |
|
חזור למעלה |
|
|
ריתי21 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27 הודעות: 87
|
נשלח: 13/02/2005 ב- 00:04:43 כותרת הודעה: |
|
|
נועה.
התגובה שלי לא תתייחס להפקה מסוימת שהייתי בה (לא הייתי כמעט בכלל), אלא יותר לדברים שאני שומע, ואני שומע די הרבה אופרה.
אחד הדברים שדמרים נוטים מאוד באלגנטיות להתעלם ממנו לחלוטין הוא הצד הדרמטי של האופרה. זו מוסיקה שבאה לתאר רגשות מסוימים ולגרום לקהל להזדהות איתם ולהשתתף, אבל הרבה זמרים, למרות שהם טכנאים מצויינים, לא מקפידים על עבודת השחקן שלהם, ולכן הביצועים שלהם משעממים/לא מרגשים.
העקרון הזה נכון לדעתי לא רק לגבי אופרה, אלא גם לגבי כל סוג של מוסיקה, כשבנאדם עולה על הבמה הוא צריך לדעת מה לעזאזל הוא עושה שם, מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך, ומה הוא רוצה להגיד, ומפריע לי שאנשים לא מיישמים את זה, בייחוד באופרה, שהיא הפקה תאטרונית לכל דבר.
מה דעתך? |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 13/02/2005 ב- 20:17:56 כותרת הודעה: |
|
|
אוקיי...
הייתי באופרה הישראלית, בביצוע של "כרמן" לפני שנתיים, נדמה לי, בניצוחו של דן אטינגר.
לדעתי הביצוע היה בנאלי מאוד, ולא מעניין במיוחד. חבל מאוד.
מה הפריע לי? שהבסוניסטית הראשונה חיקתה את הזמרים בזמן האריות שלהם, ושהקלרניתן הראשון הצטרף אליה בריקודים סוערים, מוחצנים, שמבזים את התזמורת. מה שהכי הפריע לי זה שהמנצח ידע על זה ושתק. מהמקום שבו אנחנו ישבנו הזמרים לא נשמעו כל כך בברור...
ביום חמישי אוכל לספר לכם איך היה בביצוע של "ווצק"! איזה כיף... |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 13/02/2005 ב- 23:45:52 כותרת הודעה: |
|
|
ריתי21 כתב\ה: |
נועה.
התגובה שלי לא תתייחס להפקה מסוימת שהייתי בה (לא הייתי כמעט בכלל), אלא יותר לדברים שאני שומע, ואני שומע די הרבה אופרה.
אחד הדברים שדמרים נוטים מאוד באלגנטיות להתעלם ממנו לחלוטין הוא הצד הדרמטי של האופרה. זו מוסיקה שבאה לתאר רגשות מסוימים ולגרום לקהל להזדהות איתם ולהשתתף, אבל הרבה זמרים, למרות שהם טכנאים מצויינים, לא מקפידים על עבודת השחקן שלהם, ולכן הביצועים שלהם משעממים/לא מרגשים.
|
הכוונה שלי היתה יותר לחוויה של לשבת באופרה, ופחות ללשמוע אופרה, במיוחד בגלל מה שהתייחסת אליו, החוויה התיאטרלית הבלתי נפרדת מהעניין, אבל, כמובן, כל הארה שקשורה לעניין תתקבל בברכה אצלי
דווקא בגלל שלא הייתי בהרבה אופרות, מעניין אותי לשמוע מה אנשים ראו ואיך הם התרשמו...
זמר אופרה טוב יודע להעביר את התחושות הנכונות גם בהקלטה בעיני, אבל אין טוב ממראה עיניים כמו שאומרים..
|
|
חזור למעלה |
|
|
ריתי21 משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 24/09/2004 ב- 15:51:27 הודעות: 87
|
נשלח: 15/02/2005 ב- 05:02:03 כותרת הודעה: |
|
|
את שואלת מה רואים???
תלוי מה התפיסה של הבמאי,
אם הוא בוחר להציג בריאליסטיות את ההתרחשות, התפאורה תהיה מאוד מורכבת, והתלבושות/תחפושות יהיו מאוד מורכבות, ויעוצבו בהתאם לתקופה שמדובר בה, מאוד בססגוניות ובתשומת לב לפרטים, עם הרבה ניצבים ואביזרים,
עד לרמה שאם מדובר, לדוגמא, ב"מסע הצלב" של ורדי, יהיו לך על הבמה הרבה "פראנקים" עם דגלים, שריונות, חרבות, רומכים, ואפילו מרכבות וסוסים(!) על הבמה.
אם התפיסה הבימתית היא קלאסית, יהיה בדיוק ההיפך:
התפאורה תהיה מינימליסטית וייצוגית, המציאותיות של ההתרחשות תיזנח לטובת סמליות,
כל מה שעל הבמה קיים רק לטובת הרעיון/רגש שההופעה עוסקת בו, וכשהדמויות/אירועים עוברים שינוי כאילו כל העולם משתנה יחד איתן.
הרבה במאים של הפקות מודרניות עושים את הבחירה הזו, וגם אם הבמה "ריקה" כביכול, זה לא גורע שום דבר מהעוצמה של המחזה, אפילו מוסיף.
בהתאמה, בהפקה ריאליסטית השחקנים ינסו לתת אשלייה של מציאות ככל האפשר, ולשמור על מה שנקרא "הקיר הרביעי", שהינו למעשה שקוף, והצופה מציץ דרכו לחייהם הפרטיים של הנפשות הפועלות.
בהפקה מודרנית או מסוג שאינו ריאליסטי, המשחק והשירה יהיו שונים ומשונים, עם ריקודים ואלמנטים של בלט, עירום, או מחזות אימה ו-"FREAK SHOWS", הרגשות שיובעו על הבמה יהיו מוחצנים ומאוד "גסים", והזמר פעמים רבות פשוט שר ישירות לקהל, מודע לקיומו ומשתף אותו.
וכמו שאמרתי קודם, תלוי אם השחקנים והבמאי טובים!
אם הם טובים, מצפה לך חוויה רצינית!
אם לא, הם יהיו לא כל-כך ממוקדים במה שהם רוצים לומר, במקרה הטוב,
ומגוחכים בצורה בלתי נסלחת במקרה הרע. |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 15/02/2005 ב- 11:26:06 כותרת הודעה: |
|
|
*להישאר ער... להישאר ער...
לא!! תרים את העפעפיים!!! אל תיתן להם להיסגר!!!
הייתי צריך לישון יותר לפני האופרה.... אל תירדם לא!!!!
ZzzzZZZZzzzzZZ*
וזאת הייתה חוויתי באופרה הראשונה שהייתי בה.... בגיל הכיתה ה'-ו' כשהלכנו להצגה של חליל הקסם עם הבית ספר שלי אז בצרפת.
נ.ב: מאז לא יצא לי ממש ללכת לאופרה... כולם בתל אביב!!! חלאס!!! _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 15/02/2005 ב- 21:21:20 כותרת הודעה: |
|
|
היי גם אני הולכת ביום חמישי ל"ווצק"!!!
בכל מקרה זה לא מה שרציתי להגיד, החוויה שלי מאופרה שזה מאוד תלוי (כמו שאמר/ה ריתי21 ) בבימוי ובמשחק , כי הייתי לדוגמא ב"אותלו" בקיסיריה ושם היו סוסים אמיתיים שרצו על החוף, והמוסיקה הייתה יפה, אבל לא אהבתי את השירה.
והייתי גם ב"מאדאם בטרפליי" לפני שנתיים והבימוי היה מאוד ראליסטי ומאוד נהניתי (למרות שהייתי עם 40 מעלות חום ואל תשאלו באיזה מצב יצאתי משם!!!!).
בכל מקרה בעניי הנאה מאופרה זה בעצם חוויה שבה נכנסים לעולם אחר למשך ארבע שעות ושוכחים מכאן ועכשיו, וכשיוצאים משם אומרים "קיבלתי מסר להיום", וגם אם זה משהו קטן - ז"א לא מסר שישנה את החיים, הוא מעיין קתרזיס כמו במחזות היווניים של לפני אלפי שנים...
נשמע נדוש?...
בכל מקרה המורה שלי מנגנת באופרה ככה שמידי פעם יוצא לה לתת לי כרטיס... |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 16/02/2005 ב- 11:55:23 כותרת הודעה: |
|
|
המממ חווית האופרה שלי..... הלכתי לכרמן עם הבצפר, ולא הייתי מוכן לזה - זה היה לפני שהתחלתי לאהאב מוסיקה קלאסית... ובניגוד לעידן, ממקום הישיבה שלי לא היה אפשר לראות את הבסוניסטית.... בקיצור, לא נהנתי....
מה שכן, אני כן יודע שהייתי מעוניין לנסות שוב, למרות שווצק לא נרה לי הבחירה הכי טובה לצורך העניין... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 16/02/2005 ב- 23:35:52 כותרת הודעה: |
|
|
אחח... עכשיו חזרתי הבייתה מהאופרה (רק 11 וחצי עכשיו... האופרה קצרה יחסית).
דניאל, זו באמת לא אופרה למתחילים, אבל זו גם לא אופרה סטנדרטית. זו יצירת אומנות ענקית, טקסט חזק כל כך, שמשתלב עם מוסיקה עוד יותר חזקה. משחק מוחצן, שגובל בתיאטרון אבסורד.
אם יצירת אומנות טובה יכולה לזעזע ולהזיז דברים, אז "ווצק" היא באמת יצירה גדולה. מזכיר את מה שואגנר רצה להשיג, שהצופה יעבור גם סבל ומשם תופק ההנאה. לא רק בידור ושעשוע. אגב, ברג מצטט את ואגנר לפני התמונה האחרונה.
על אופרה כזו אמר אחד המבקרים הראשונים שלה (משהו כזה): "לא ממש הבנתי לאן הגעתי, אבל אני חושב שזה בית-משוגעים".
עכשיו קיבלתי מושג חדש לגבי מה-יכולה-להיות אופרה. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 03/03/2005 ב- 07:23:55 כותרת הודעה: |
|
|
Cartman כתב\ה: |
המממ חווית האופרה שלי..... הלכתי לכרמן עם הבצפר, ולא הייתי מוכן לזה - זה היה לפני שהתחלתי לאהאב מוסיקה קלאסית... ובניגוד לעידן, ממקום הישיבה שלי לא היה אפשר לראות את הבסוניסטית.... בקיצור, לא נהנתי....
מה שכן, אני כן יודע שהייתי מעוניין לנסות שוב, למרות שווצק לא נרה לי הבחירה הכי טובה לצורך העניין... |
ווצק זו אף פעם לא בחירה טובה.. האופרה הזו לא לטעמי. הבחירות של האופרה הישראלית באמת מתחילות לעצבן אותי, במיוחד שתי ה"אופרות" הסיניות שהיו העונה - נורא ואיום.. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 03/03/2005 ב- 09:35:47 כותרת הודעה: |
|
|
מה שכן, אני מנסה להשיג כרטיס ל'פידליו' שהם מנגנים עוד מעט.... זה משהוא שמעניין אותי לשמוע _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 03/03/2005 ב- 11:00:46 כותרת הודעה: |
|
|
אני דווקא חושב שהשנה עשו בחירות מצוינות, והיו ביצועים טובים מאוד, לפי מה ששמעתי (מאנשים שבד"כ יש להם נטיה לקטול...).
מעניין לשמוע את כלת הצאר של רימסקי קורסקוב, או את מזפה של צ'ייקובסקי. זה הולך טוב עם אופרות מפורסמות יותר כמו ריגולטו ופידליו. ווצק היה בכלל אחת הבחירות היותר טובות שהם איי-פעם עשו. בכל פורומי המוסיקה לא מפסיקים לדבר על זה. אני חושב שזו יצירה גאונית ביותר. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 03/03/2005 ב- 11:57:22 כותרת הודעה: |
|
|
בחירת הרפרטואר של האופרה ראויה לציון מיוחד בשל התעוזה להעלות אופרות שהן מאוד לא מיינסטרים בביצה השמרנית המקומית. ווצק היא דוגמא מצוינת לכך, למרות שאני באופן אישי לא ידעתי איך לאכול את הדבר הזה.......כך היה גם עם כלת הצאר - הרעיון להציגה מצוין, הביצוע היה כושל.....בעונות קודמות יש לציין את האופרות של בריטן (במיוחד את בילי באד) וינאצ'ק, ובמיוחד שני הקטבים הגדולים - מלאך האש והכתרת פופאה.
הבעיה הגדולה של האופרה היא רמת הזמרים הנמוכה למדי. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 04/03/2005 ב- 20:47:42 כותרת הודעה: |
|
|
פיצי כתב\ה: |
בחירת הרפרטואר של האופרה ראויה לציון מיוחד בשל התעוזה להעלות אופרות שהן מאוד לא מיינסטרים בביצה השמרנית המקומית. ווצק היא דוגמא מצוינת לכך, למרות שאני באופן אישי לא ידעתי איך לאכול את הדבר הזה.......כך היה גם עם כלת הצאר - הרעיון להציגה מצוין, הביצוע היה כושל.....בעונות קודמות יש לציין את האופרות של בריטן (במיוחד את בילי באד) וינאצ'ק, ובמיוחד שני הקטבים הגדולים - מלאך האש והכתרת פופאה.
הבעיה הגדולה של האופרה היא רמת הזמרים הנמוכה למדי. |
אבל מה רע בלהציג אופרות "שמרניות"? במה חטאנו, אני, אתה ושאר הציבור הישראלי, שעליו ללכת לראות את הסיניות או את ווצק?!
למה שלא יציגו את טוסקה? אאידה (הביצוע מלפני שנתיים היה מעליב)? לוצ'יה די למרמור? לה בוהם? לס הוגנוצי? נורמה? לוקרציה בורג'יה? סונמבולה? משהו קצת יותר "נחמד לאוזן".. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 04/03/2005 ב- 22:24:17 כותרת הודעה: |
|
|
תן לי להבין:
לקהל חובבי המויקה הדודקפונית לא מגיע גם להנות מאופרה? ועוד יצירה מעולה כמו "ווצק"? חבל שאתה קוטל אותה כך... מתישהו תלמד לאהוב גם מוסיקה כזו, אז לא מומלץ לדבר בפזיזות.
# Much Ado in the Palace מה רע במוסיקה סינית? אני בעצמי לא שמעתי
# The Mighty Yang Women
# The Tsar's Bride - טונאלי
# Mazeppa טונאלי
# Pagliacci אופרה מוכרת, פופולארית, טונאלית
# Wozzeck לא-טונאלי
# Rigoletto מוכר, פופולארי, טונאלי
# Fidelio מוכר, פופולארי, טונאלי
# A Journey to the End of the Millennium - בכורה של מוסיקה ישראלית, המוסיקה טונאלית בעיקרה
# Samson et Dalila גם טונאלי.
8 אופרות (של בית האופרה שלנו), מתוכן 6 טונאליות ביותר, אחת לא טונאלית, ואחת טונאלית מורחבת. אני חושב שיש כאן אפליה לטובת המוסיקה הטונאלית!
קיים אוצר של בערך 20-30 אופרות פופולאריות ומפורסמות שבאופן קבוע נכנסים לרפרטואר בכל בית אופרה. למה לא לשמוע אופרות אחרות? אנחנו רוצים להכיר עוד דברים. האופרות הפופולאריות תמיד יושמעו, אתה יכול להסיר את הדאגה הזו מלבבך... וכדאי להכיר גם אופרות כמו ווצק, שזו יצירה קשה, אבל מספקת ומזעזעת, משהו שלא שוכחים, והיא לטעמם של אנשים אחרים שכן מעוניינים לשמוע אותה. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 04/03/2005 ב- 23:38:43 כותרת הודעה: |
|
|
holst כתב\ה: |
תן לי להבין:
לקהל חובבי המויקה הדודקפונית לא מגיע גם להנות מאופרה? ועוד יצירה מעולה כמו "ווצק"? חבל שאתה קוטל אותה כך... מתישהו תלמד לאהוב גם מוסיקה כזו, אז לא מומלץ לדבר בפזיזות.
# Much Ado in the Palace מה רע במוסיקה סינית? אני בעצמי לא שמעתי
# The Mighty Yang Women
# The Tsar's Bride - טונאלי
# Mazeppa טונאלי
# Pagliacci אופרה מוכרת, פופולארית, טונאלית
# Wozzeck לא-טונאלי
# Rigoletto מוכר, פופולארי, טונאלי
# Fidelio מוכר, פופולארי, טונאלי
# A Journey to the End of the Millennium - בכורה של מוסיקה ישראלית, המוסיקה טונאלית בעיקרה
# Samson et Dalila גם טונאלי.
8 אופרות (של בית האופרה שלנו), מתוכן 6 טונאליות ביותר, אחת לא טונאלית, ואחת טונאלית מורחבת. אני חושב שיש כאן אפליה לטובת המוסיקה הטונאלית!
קיים אוצר של בערך 20-30 אופרות פופולאריות ומפורסמות שבאופן קבוע נכנסים לרפרטואר בכל בית אופרה. למה לא לשמוע אופרות אחרות? אנחנו רוצים להכיר עוד דברים. האופרות הפופולאריות תמיד יושמעו, אתה יכול להסיר את הדאגה הזו מלבבך... וכדאי להכיר גם אופרות כמו ווצק, שזו יצירה קשה, אבל מספקת ומזעזעת, משהו שלא שוכחים, והיא לטעמם של אנשים אחרים שכן מעוניינים לשמוע אותה. |
זה שהמוסיקה טונאלית לא אומר שהיא טובה. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 04/03/2005 ב- 23:53:01 כותרת הודעה: |
|
|
לגופו של עניין -
האופרות הסיניות והאופרות הרוסיות שהציגו השנה אינן שייכות לעונה השוטפת של האופרה. אלו הפקות אורחות של המשכן, שכרטיסיהן נמכרו דרך תכנית המנויים של האופרה, אך אף אחד לא חייב ללכת לראות אותן, אלא אם כן הוא סקרן. 99% משאר העונה - פליאצ'י, ריגולטו, שמשון ודלילה, פידליו - אלו אופרות מיינסטרים לחלוטין. בסך הכל יש כאן אופרה אחת, ווצק, אשר בכל העולם היא כבר מזמן מיינסטרים, שאינה מוכרת כ"כ לקהל הישראלי. אז אני לא מבין מה בדיוק הטענה. אין מספיק אופרות כאלו בעונה?? אולי גם הפקה של יצירה ישראלית היא מיותרת לפי הדברים הללו...האם אתה חושב שבית אופרה יכול או צריך להתבסס רק על מוצרט-ורדי-פוצ'יני?? בעונה הבאה מתוכננת הפקה של יוליוס קיסר של הנדל, על פניו הפקה שאמורה לעניין אותך באופן אישי. אך לפי הדברים שכתבת זה לא מספיק שמרני... זה ממש איזוטריה...
ואגב, אני לא חטאתי בשום דבר...את הסיניות לא ראיתי כי לא עניין אותי, את הכלה המכורה ראיתי כי בדיוק עשיתי קורס על מוסיקה רוסית וזה היה אחלה תזמון עם החומר, ואת ווצק ראיתי כי רציתי לחוות את היצירה הזו ולהכירה, למרות שידעתי בערך מה צפוי לי. אין לי תלונות בכלל.להפך! אני מסיר את הכובע בפני הבחירות הרפרטואריות של האופרה. כיוון שאין לי מנוי אני בוחר למה ללכת, ולמשל אני מוותר מראש על ריגולטו. |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 05/03/2005 ב- 12:57:45 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא כזה חובב של אופרה, אבל הלכתי לראות את "מהומה בארמון" אחת משתי האופרות הסיניות שהיו כאן לפני כמה חודשים. עוד מישהו הלך?
אני חייב להגיד שיצאתי קצת מאוכזב. לא התאכזבתי מהז'אנר עצמו, להיפך, היה לי מושג כללי מה זה אופרה סינית ולא ציפיתי לשמוע אלמנטים מערביים כמו הרמוניה למשל. באותה הזדמנות אני רוצה גם להמליץ על הסרט "שלום לפילגש", שלא זו בלבד שהוא סרט מצוין, הוא גם סובב סביב האופרה של בייג'ינג, ויש בו קטעים יפים במיוחד מאופרה באותו שם.
לאופרה הספיציפית הזאת ("מהומה בארמון") יש עלילה די קלושה, שבעיתון הגדירו אותה די יפה כ"קופיקו בארמון". זה סיפור על איזה קוף שובב שעושה צרות בארמון של מלך הדרקון, או משהו כזה...
אני לא יודע מה המשקל של העלילה באופן כללי באופרה סינית, אבל בזאת לא היה לה ממש משקל. בראותי שאין ממש עלילה, ניסיתי להיתלות בקטעי השירה, שבאמת היו יפים. חבל ששירה סינית, אפילו אם היא יפה, יכולה להימאס אחרי חצי שעה בערך..
חוץ מהשירה היו כמובן קטעי ריקוד ואקרובטיקה. אין ספק שהם היו ברמה גבוהה, אבל לי אישית היה חסר קצת יותר מוסיקה במקום כל האקרובטיקה הזאת. יכול להיות שבאופרה השנייה שהוצגה היחס מוסיקה/אקרובטיקה-אומנויות לחימה הוא הפוך. אין לי מושג.
אני חושב שלקונצרטים מהסוג הזה חשוב מאוד להגיע עם ראש פתוח, והכי חשוב לא לצפות שזה יהיה כמו אופרה מערבית. ואכן, ראיתי לא מעט אנשים שלא ידעו בדיוק למה לצפות והתאכזבו מאוד.
מאחורי ישבה איזה זקנה אחת שהחליטה שאם היא לא נהנית, אז גם כל השורה שלפניה, אסור שתהנה. זאת הייתה פשוט בושה. מעניין באמת עד כמה מטורדי השלווה בקונצרטים הם דווקא אותם מבוגרים שמגיעים עם כל המעילי פרווה שלהם והחליפות המכופתרות |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 05/03/2005 ב- 23:28:13 כותרת הודעה: |
|
|
קהל ישראלי נוטה להיות קהל אגואיסטי בהרבה מקומות. לא מפתיע אותי שקהל שהוא גס בקולנוע או ברכבת יהיה גס גם באופרה, כי אחרי הכל, הם כבר יוכלו לספר מחר בברידג' שאתמול הם היו באופרה, הפרטים הקטנים כבר פחות משמעותיים |
|
חזור למעלה |
|
|
Mico משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44 הודעות: 471 מיקום: מדינת היהודים
|
נשלח: 07/03/2005 ב- 18:07:07 כותרת הודעה: |
|
|
טוב, אז גם אני כמן עידן ודניאל הייתי ב"כרמן", ופה אני צריכה לתקן אותם - זה לא היה לפני שנתיים, אלא לפני שלוש שנים. ו - כן, גם אני ראיתי את הבסונינסטית, ונרדמתי באקט השלישי, ו.... מה עוד?..... כרמן לא הייתה משהו, ו.... בקיצור לא היה משהו.
פעם ראשונה שהייתי באופרה הייתי בת איזה 8-9 ונרדמתי, לא הייתה תפאורה, והיו הרבה גברים שמנים (טוב, ככה צריך להיות) ששרו, ואני אפילו לא זוכרת מה זה היה...
ו... זהו בינתיים. _________________ NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
|
|
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb
|