צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Agnus-Dei משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58 הודעות: 34
|
נשלח: 07/03/2005 ב- 15:32:16 כותרת הודעה: לגיטימציה לכתוב "מוסיקה שכבר נכתבה" |
|
|
בין יצירותי,
כתבתי מוסיקה בסגנונות עתיקים שונים ובין השאר זכיתי לביקורות כמו:
"המוסיקה הזאת כבר נכתבה", "למה לכתוב דבר כזה?" וכד'.
הלוואי והייתי חי בתקופה נושנה מתקופתנו בה הייתה לי הלגטימציה לכתוב את המוסיקה שכל כך יפה בעיני. למה היום אסור לי?
למה אם על יצירותי במקום השם שלי היה איזה שם עלום עם שנות ולידה ומיתה נושנים, היו מבצעים אותן ביתר שמחה?
שלא תבינו, אני לא מתבכיין. אני רק לא מבין למה כמלחין כיום אני מחוייב לתקופה בה אני חי.
העובדה הזאת הובילה אותי לצערי להפסיק לכתוב (לפחות כך זה בשנה האחרונה) ולהפסיק לראות את עצמי כמלחין.
מה דעתכם?
עילם
(כמה מיצירותי בסגנון נושן ניתן למצוא בדף זה באתר שלי: http://www.elamrotem.com/early.htm) |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 07/03/2005 ב- 17:41:18 כותרת הודעה: |
|
|
בדיוק היום בבי"ס הייתה לנו הרצאה על פנדרצקי.
פנדרצקי כותב יצירות בסגנון המוסיקה העתיקה ואף כתב "רקוויאם פולני".
המורה שלנו שהרצתה קראה לו בשם "יוהאן כריסטיאן פנדרצקי" וזה כבר אומר הכל..
הוא מלחין מאוד אהוב ומצליח למרות שהוא לא חי בתקופה נושנה מתקופתינו.
אולי דווקא בגלל שהוא כותב בסגנונו של באך הקהל יותר אוהב ומזדהה עם יצירותיו מאשר עם יצירות דיסוננטיות של מלחינים עכשויים אחרים. _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 07/03/2005 ב- 20:11:33 כותרת הודעה: |
|
|
אחד המלחינים המוערכים והאהובים ביותר היום הוא ארבו פארט שכותב בסגנון רנסנס/בארוק עם ניחוח מודרני. אתה יכול לשאוב ממנו השראה להמשיך בדרכך. חוץ מזה שכיום, כשמלחינים כותבים כל מיני דברים חסרי שחר ומתעקשים לקרוא לזה מוזיקה.......מה הפלא שהקהל בורח באמצע, במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב בכלל לא מגיע. לכן סגנון מוכר/הרמוני/עם מחשבה ברורה יהיה מועדף באזני הקהל.
בקיצור - תמשיך במה שאתה עושה ואל תתחשב בכל מיני ביקורות לא מעודדות. |
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 07/03/2005 ב- 21:18:21 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שבין השאר זה עניין של המיקום שלך - ממה שהבנתי, האקדמיה בתל אביב עובדת באמת למוסיקה "מודרנית" יעני כזו שמגרה את האינטלקט, ולא את החוש האסטתי - בירושלים למשל, הרבה יותר מקבלים מוסיקה בעלת מבנה והרמוניה... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 07/03/2005 ב- 22:22:33 כותרת הודעה: |
|
|
"בירושלים למשל, הרבה יותר מקבלים מוסיקה בעלת מבנה והרמוניה" ממתי??? בשיעור קומפוזיציה האחרון של ידידי ס', אותו ס' הגיש למורה שלו נושא. אך אבוי! הנושא התחיל ב-דו רה מי פה, וזה כמעט סולם! אסור... כמו כן שלוש תיבות ומעלה באותו משקל זה "משעמם", וכמו כן רצוי להתשמש ב-21\32 וכד'. הסגנון השולט באקדמיה, חוץ ממיכאל וולפה בערך, הוא מעין סגנון חופשי שזה דודקפוניה בלי החוקים ובלי מבנה.
אני לא רואה שום פסול בשימוש בשפה מוסיקלית עתיקה (לפי הקטע ששמעתי) להבעת רעיונות חדשים. כל עוד יש לה מבנה, צורה, אסטתיקה ותכונות משלה, אז למה שלא תהיה לה זכות קיום?
קראתי פעם משפט קצר וקולע על סיבליוס: "השתמש בשפה מוסיקלית ישנה להבעת רעיונות חדשניים". וכמו שפיצי הוסיף, יש כיום מלחינים נחשבים כמו ארבו פארט שמשתמשים במינימליזם של ימי הביניים, או בשפה המוסיקלית של שוסטקוביץ' ופרוקופייב וכו'.
אני לא מעריך את מרבית הקומפוזיציות שנעשות בארץ. המעט שאני כן מעריך הן יצירות שלא פוחדות מטונאליות, מבהירות, ממבניות מוסיקלית, ומתרחקים מכל מיני תעלולים שנועדו למשוך תשומת לב, ואלו נכתבות בידי מלחינים כמו מיכאל וולפה, יחזקאל בראון, וייזנברג, ינעם ליף ועוד.
מדעותיו של מרבית החומר האנושי-הקומפוזיטורי בארץ לא הייתי חושש ולא הייתי לוקח ללב.
מוסיקה היא אל-זמן ואל-מקום, המשך הלחנה נעימה!
ויקי: ממתי הרקוויאם של פנדרצקי נשמע כמו באך?? לא שמעתי אף יצירה שלו שדומה לזה בכלל... הכי הרבה שוסטקוביץ'...
נערך בפעם אחרונה על-ידי holst בתאריך 15/03/2005 ב- 10:43:15, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 08/03/2005 ב- 00:03:36 כותרת הודעה: |
|
|
ויקי? פנדרצקי??? כריסטיאן באך.? מה? _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 08/03/2005 ב- 01:17:55 כותרת הודעה: |
|
|
holst כתב\ה: |
אני לא רואה שום פסול בשימוש בשפה מוסיקלית עתיקה (לפי הקטע ששמעתי) להבעת רעיונות חדשים. כל עוד יש לה מבנה, צורה, אסטתיקה ותכונות משלה, אז למה שלא תהיה לה זכות קיום?
קראתי פעם משפט קצר וקולע על סיבליוס: "השתמש בשפה מוסיקלית ישנה להבעת רעיונות חדשניים". |
עידן אני חושב שאתה עולה כאן על הנקודה.
אצל מלחינים חדשים (ואתה, עילם - מלחין, ושאף אחד לא יגיד לך אחרת!) תמיד יש את החשש הזה לכתוב משהו שאחרים כתבו. זה לא משנה בכלל באיזה סגנון אתה כותב, גם למלחינים מודרניים יש בדיוק את החשש הזה. כדי לכתוב משהו שבטוח שאף אחד אחר לא כתב צריך לכתוב משהו באמת מופרע, ורוב הסיכויים שגם על זה מישהו אחר כבר חשב. זאת שאלה שאני גם כן שואל את עצמי, והשפה שלי שונה מאוד משלך (יצירות אטונליות וכו'). אבל אם הייתי מנסה באמת כל הזמן לכתוב משהו שאף פעם לא נכתב, הייתי משתגע!
לכן אני חושב שהעיקר הוא לא לבדוק כל הזמן עד כמה אתה דומה בכתיבתך למישהו אחר. זה הרי תמיד יקרה. הרעיון הוא לחשוב מה אתה יכול להכניס למוסיקה שהוא כן מקורי שלך.
יחזקאל בראון למשל. אז נכון שהוא לא מפחד מהרמוניה, מסולמות וכל מיני דברים שבעיני מורים רבים הם כמעט כפירה. אבל אי אפשר לטעון שאין מקוריות במוסיקה שלו. הוא לקח שפה מוסיקלית ורתם אותה לצרכים שלו. וכך גם ארוו פרט למשל.
ודניאל, ההבחנה שלך ממש לא מדויקת בעיניי. קודם כל החלוקה היא לא בין אקדמיות לדעתי, אלא יותר בין מורים. יש כאלה שיכולים לשגע לך תשכל עם דיבורים אינטלקטואליים על דודקפוניה ונוסחאות מתמטיות, וכך גם נשמעות היצירות שלהם. יש כאלה שעדיין כותבים אטונלי אבל מסתכלים מזוית הרבה פחות אינטלקטואלית ויותר אסתטית. אתה עושה כאן חלוקה מאוד מלאכותית לא רק בין אקדמיות אלא גם בין סוגי מוסיקה, כאילו שמצד אחד יש את המוסיקה המודרנית המופרעת הזאת, שכל דבר שנשמע קצת הרמוני זה ממש מילה גסה בעיניה, לבין מוסיקה קצת פחות מודרנית, שיש בה הרמוניה. אני חושב שהאמת היא (אחרי שנרגעו קצת מכל האוונגרד), שיש מקום לשני הדברים! |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 08/03/2005 ב- 12:23:49 כותרת הודעה: |
|
|
תקופת ההלחנה הראשונה של פנדרצקי שייכת לזרם האוונגרד אך הוא זנח אותו כמו מלחינים אחרים לאט לאט..
פנדרצקי משתמש באלמנטים מהמוסיקה העתיקה ומשלב אותם בשפה עכשווית.
תשמעו את הרקוויאם ואת ה"פסיון" ותיווכחו.. אלו יצירות עכשוויות שלו שממשיכות את באך. _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 08/03/2005 ב- 23:17:49 כותרת הודעה: |
|
|
בסופו של דבר עילם, אני לא חושבת שיש מלחין שמעדיף שהיצירות שלו יעבדו על אינטלקט בלבד, אם תחשוב על זה, כולם רוצים לשמוע ולהשמיע מוזיקה שפועלת על הרגש.
אם אתה כותב מה שמרגש אותך, זה פשוט עובר למאזין באותה צורה, וזה כל מה שצריך להוביל אותך.
בקיצור, תלחין גוד דמ איט! |
|
חזור למעלה |
|
|
Agnus-Dei משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58 הודעות: 34
|
נשלח: 15/03/2005 ב- 09:46:40 כותרת הודעה: |
|
|
כנראה בעקבות מה שנכתב באשכול על ידי ועל ידכם קרה נס.
פתאום חזרתי להלחין!
בימים אלו אני מלחין קנטטה לחליל טרוורסו (חלילניתוש), סופרן וקונטינואו.
הסגנון בארוק מוקדם, הטקסט עברי מהתנ"ך כמובן.
אעדכן אתכם בהמשך.
זה ממש כמו קבוצת תמיכה כאן,
עילם |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 15/03/2005 ב- 11:12:37 כותרת הודעה: |
|
|
בהצלחה! |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 17/03/2005 ב- 13:08:18 כותרת הודעה: |
|
|
יו. יצירה לטרוורסו!!! יש! יש!יש!
בתור מישהי שמכירה קצת יצירות שלך (ואפילו ביצעתי אחת פעם) אני חושבת שאין בכלל ספקות שמה שאתה כותב זה טוב ונכון.
אני חושבת שזה מביע התחברות מאוד עמוקה לאסטטיקה שאתה אוהב במוסיקה. אז מה אם זה אסטטיקות של מוסיקה מתקופה עתיקה. זה שאמנו חיים בתקופה אחרת היום זה לא אומר שהאסטטיקה הזאת צריכה להעלם.
לדעתי, יש לגטימציה לכל סגנון מוסיקאלי.
כמו שאמרתי למישהו - אין לי בעיה עם שום טעם או סגנון מוסיקאלי. לכל אחד יש הזכות לכתוב ולהעדיף מוסיקה בסגנון זה או אחר לפי רצונו.
אני כן נגד אי קיום תעם מוסיקאלי, שזו לא ניראה לי הבעיה שלך.
[ ולפני שסוקלים אותי במקלות ואבנים אסביר - כשאני אומרת אי קיום תעם מוסיקאלי בכוונתי לא לתעם גרוע,כי אין כזה דבר, לדעתי. אלא אני נגד חוסר דיעה גורף. אנשים שהכל אותו הדבר להם. זה קצת מרגיז]
אני חושבת שאתה מלחין מוכשר עם ידעה ברורה למה שאתה רוצה לעשות ואתה בכיוון הנכון.
לגבי ביצוע, יש לי חברים השקימו לפני כשלושה שבועות רביעיה קולית (מעורבת) וסיפרתי להם שאתה כותב חומרים למקהלה בסגנון עתיק והם מאוד הביעו התעניינות.
יש מי שרוצה לבצע דברים. אני בעצמי אשמח לכמה שיותר! _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
|