צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 15/03/2005 ב- 16:04:03 כותרת הודעה: פיתוח קול ופיתוח דמיון |
|
|
איך שהוא, פורום הווקאליסטים ה"הו-כה-פעיל" שקט לאחרונה. אז יש לי שאלה לכל לומדי פיתוח הקול וכל מי שרוצה לענות;
כדי ללמוד פיתוח קול, אין ספק שדרוש דמיון פעיל ועולם דימויים עשיר... (לדעתי..). באיזה דימויים אתם או המורים שלכם משתמשים בזמן פיתוח הקול כדי להמחיש לעצמכם את הפעולות?
אני למשל אוהבת לדמיין שתי מעליות שנוסעות בו זמנית ומהר, אחת לכיוון הבטן והשניה לכיוון הראש. זה עוזר לי לעבוד על הקשר בין שרירי הבטן, הסרעפת והפקת הראש.
זה נשמע די מצחיק עכשיו שאני קוראת את זה, אבל אלה הדברים שעובדים אצלי
מה אצלכם?
|
|
חזור למעלה |
|
|
God מנהל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07 הודעות: 821 מיקום: Beyond the pearly gates,heaven
|
נשלח: 15/03/2005 ב- 20:00:37 כותרת הודעה: |
|
|
לא לגמרי קשור, אבל מספיק קרוב: גם ריצ'ארד, וגם מאוריציו משתמשים בדימויים על נשים בשביל להמחיש כל מני נקודות.... _________________ הללויה. |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 15/03/2005 ב- 20:03:35 כותרת הודעה: |
|
|
האמת זה שזה לא ככה רק בפיתוח קול.. בכלל בשביל מוזיקה צריך דימיון פעיל לפעמים למורים יש דוגמאות כ"כ מופרחות.. בטח למעין ויוג יהיה הרבה מה להגיב על זה פעם הייתי עם אח שלי בשיעור של אלי ולאיש הזה יש את הדוגמאות הכי ביזאריות ששמעתי כל מיני שטויות על רכבות...
בכל מקרה, לפי הניסיון העתיק מאוד מאוד מאוד והקצר מאוד מאוד מאוד בשירה גם למורים לפיתוח קול יש כל מיני דברים של "תדמייני ש..." מאיזשהי סיבה לא ברורה בשירה הדימיון הזה אף פעם לא עבד אצלי יותר מידי( אולי לאור העובדה שדי שנאתי את המורה השנייה שלי לפיתוח קול..) |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 16/03/2005 ב- 12:36:01 כותרת הודעה: |
|
|
דימויים של נשים דניאל? אני מפחדת לשאול..... |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 16/03/2005 ב- 21:37:08 כותרת הודעה: |
|
|
אפשר לשלב בין השניים.... מעליות שעולות ויורדות... נשים.. דימויים שפרויד היה אוהב .
גם אצלי בשיעור המורה אוהבת להשתמש בדימויים. מקקים, למשל, "כמו ג'וק שמטייל על המקלדת, כך האצבעות שלך צריכות לרוץ על הפסנתר (ולא לשקוע)", או "תחשוב שיש לך פומפות קטנות בקצות האצבעות, כמו למקק, האצבע נדבקת לקליד". רוב הדימויים קשורים למגע של היד בקלידים ולמשקל (הרגליים שורשים, הגוף גזע והידיים ענפים). בד"כ הדימויים שקשורים לדינמיקה היא מקשרת לדרך שבה אנשים מדברים. (אדגים במפגש... אם תרצו)
האמת היא שדימויים הם השפה של האמנות בכלל ולא רק מוזיקה, העושר של היצירה קשור באופן הדוק לדימויים ולמידת ההצלחה של ביטויים. ראיתי לאחרונה קלטת וידאו של האוניברסיטה הפתוחה של כיתות אמן עם ארתור רובינשטיין ואייזיק שטרן, שהועברו כאן בארץ, ומאוד מעניין לראות את הפרשנות שלהם ליצירות דרך דימויים. לדוגמא, ארתור רובינשטיין תפר סיפור שלם לקטע של דביסי על דג זהב ששוחה בנהר, נתפס בחכה ומצליח להשתחרר ממנה... _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
איילתהשחר משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 08/08/2004 ב- 19:29:16 הודעות: 297 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 20/03/2005 ב- 01:07:18 כותרת הודעה: |
|
|
מלימודי השירה שלי (אם כי זה היה מזמן מאוד מאוד...) אני לא זוכרת שלום דימויים. רק הסברים יבשים מה לעשות.
בשיעורי הפסנתר שלי הדימויים בד"כ מתיחסים להבעה ואותם אנחנו בונות בייחד. (המורה באני) במעיין דיאלוג. בכלל השיעורים שלי הם דיאלוג (לפעמים ויכוח) אחד גדול. את הטכניקה ושות' אני בד"כ תופסת מהתבוננות במורה שלי. (אולי נגיעה כשצריך). |
|
חזור למעלה |
|
|
|