עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

היוהאנס פסיון

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 11/04/2005 ב- 17:32:54    כותרת הודעה: היוהאנס פסיון תגובה עם ציטוט

כפי שחלקכם שם לב, השנה בפסטיבל ישראל יעלו את היוהאנס פסיון (של באך) בארצנו.

עימנואל, אייל, דרורה, כל החבר'ה,
מכירים ביצוע מועדף ליצירה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Caiphas
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 19:01:55
הודעות: 38
מיקום: תל אביב

הודעהנשלח: 11/04/2005 ב- 18:03:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

היכן ומתי זה יתקיים, ומי המבצעים?

אני מכיר שני ביצועים ליוהאנס פסיון.

האחד בניצוח אנדרו פארוט, עם הטברנר קונסורט ונגנים. סולנים רוג'רס קובי-קראמפ (אוונגליסט ואריות טנור), דייוויד תומאס (ישו ואריות באס), טסה בונר (סופראן), אמילי ואן אברה (אלט). הביצוע הזה הוא עם מקהלת סולנים, בה שני זמרים בסקציה.

השני הוא בניצוח פיליפ הרווכה, עם המקהלה והתזמורת של קולגיום ווקאל חנט. סולנים מארק פאדמור (אוואנגליסט ואריות טנור), סבסטיאן נואק (אריות באס), סיבילה רובנס (סופראן), אנדראס שול (אלט), מיכאל פולה (באס). פה המקהלה בגודל סטנדרטי של ביצועים אותנטיים -- 4 זמרים בסקציה.

אחד ההבדלים הכי משמעותיים בין הביצועים הוא שהביצוע של הרווכה הוא שחזור של הביצוע משנת 1725, המקהלה הפותחת היא הכוראל הידוע מהמתיאוס פסיון "O Mensch, bewein dein' Sünde groß" , וגם חלק מהאריות והמקהלות האחרות שונות ממה שקיים בביצועים הסטנדרטיים.

באופן אישי, אני יותר אוהב את הביצוע של הרווכה. יש לו את הטאצ' ההולנדי-בלגי-גרמני הזה שדרוש כדי לבצע באך. העדינות המעמיקה הזאת, שחסרה לרוב המבצעים האנגליים וגורמת להם להישמע לעתים ברוטאליים מדי כשהם מבצעים באך.

למרות זאת, לא אגיד שהביצוע של אנדרו פארוט לא טוב. הוא ללא ספק נפלא, ואי אפשר להמעיט מערכו של דייוויד תומאס בתפקיד ישו. הביצוע של פארוט הוא גם מעולה לאלה שלא מכירים את היצירה, מאחר והוא נמכר במחיר המצחיק של 40-50 ש"ח. (אבל שימו לב, הליברטו לא נמצא בחוברת של הדיסק!)

_________________
De torrente in via bibet: propterea exaltabit caput.


נערך בפעם אחרונה על-ידי Caiphas בתאריך 11/04/2005 ב- 20:29:54, נערך בסך הכל 2 פעמים
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 11/04/2005 ב- 19:11:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גרדינר, גרדינר, גרדינר.
NOTHING LESS THAN THE BEST סימן קריאה סימן קריאה סימן קריאה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Caiphas
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 19:01:55
הודעות: 38
מיקום: תל אביב

הודעהנשלח: 11/04/2005 ב- 20:26:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אולי תפרט? מי הסולנים? מה אהבת בביצוע?

גרדינר מלך, הוא תפור פיקס על ויואלדי והנדל, ואני מת על הביצועים שלו לבטהובן. אבל הוא קצת מתלהם מדי בשביל באך לדעתי.

_________________
De torrente in via bibet: propterea exaltabit caput.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 11/04/2005 ב- 23:19:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מתלהם סימן שאלה סימן שאלה ועוד בבאך סימן שאלה סימן שאלה סימן שאלה
אם כבר, אז לשם השוואה, המתאוס שלו ממש יבש לעומת הרווג החדש.
מה אהבתי בו? הכל סימן קריאה סימן קריאה

ולהלן הפרטים שביקשת:


BACH Johannes-Passion Gardiner
Soprano: Argenta, Nancy

Soprano: Holton, Ruth

Countertenor: Chance, Michael

Tenor: Rolfe Johnson, Anthony

Tenor: Archer, Neill

Tenor: Müller, Rufus

Bass: Varcoe, Stephen

Bass: Hauptmann, Cornelius

וגם תמונה:

חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 12/04/2005 ב- 16:21:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גם לי יש את הביצוע של גרדינר והוא נהדר.

אין לי ממש דרך להפריד ולהסביר למה הוא נשמע טוב, אז הנה מה שכתוב בספר שיש לי, בשם The Good CD Guide של גרמופון, על הביצוע הזה:

Gardiner gives a fresh appraisal of the work, with consistently fast tempos which suit his authenticall-scaled forces. Superb solo singers and splendidly fresh and alert choral singing are features of this interpertation, which stresses above all else the continuity of the work. The recording is in every way sympathetic to this approach, with excellent detail and a fine overall balance.

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 13/04/2005 ב- 00:14:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

למען האמת, אתה מוצא אותי בור בעניין. יש לי רק הקלטה אחת, זאת של טון קופמן.

היוהנס והמתיאוס פסיון הן שתי יצירות שאני עדיין מרגיש שהן "גדולות עלי", ואני לא מרגיש מוכן להתחיל להתעסק איתן... לכן הידע שלי בהן קטן מאוד.
מגלגל עיניים

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
בר
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 31/03/2005 ב- 11:17:15
הודעות: 14
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 14/04/2005 ב- 20:32:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מת על הפסיונים של באך . ..
גרדינר חזק , אבל אני לא כל כך אוהב . .
משום מה הרווגה מוצלח יותר פסיונים לדעתי
והוא גם מועדף עלי במיסה ובנגניפיקט. .
במיוחד במגניפיקט . .
אבל גם יש ביצועים מעולים לפסיונים עם Nikolaus Harnoncourt
ושניהם ניתנים להורדה באימיול בקלות . . .
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 14/04/2005 ב- 20:57:55    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה על ההמלצות...

מהאזנה למיסה עם גרדינר היו כמה דברים שלא אהבתי ביותר... ועל הרווגה אני סומך (למרות שיש לי את הביצוע הראשון שלו למתיאוס).

הרנונקור הוא בהחלט אופציה מעניינת.
מה שחשוב לי לדעת זה: אילו מהירויות כל אחד מהם לוקח? אני עדיין מעדיף את האיטיים יותר. למרות שגם במהירים אין שום פסול.

חוץ מזה, אני תמיד אלך להקלטה שבה שר פיטר קוי, הבס הנפלא. הוא זמר מעולה, והופך הרבה יצירות ואריות למדהימות עוד יותר.

בקשר לאי-מיול: לא נעים לי... כלומר, המבצעים האלה עדיין חיים, וזו גם יצירה שלא צריך לחרוש את כל העולם כדי למצוא אותה, היא בהישג יד. חוץ מזה שהמחירים לא יקרים כל כך כמו בעבר, וניתן למצוא ביצוע ראוי במחיר טוב (הגרדינר בטח יקר...).
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
בר
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 31/03/2005 ב- 11:17:15
הודעות: 14
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 15/04/2005 ב- 14:51:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ברור !
אימיול זה לא תחליף למקור כמובן מחייך
( ואני עוד עובד בחנות דיסקים בעעע )
הכוונה שלי היתה שניתן להאזין להשוות ולבחור ביצוע מועדף לפני שרוכשים ביצוע יקר
(גרדינר יקר , הרנונקורט יקר )
ואם יש לי 2 ביצעים למתאוס בבית . . .
לא אמהר לרכש נוסף . .
בטח לא בלי להתרשם קודם

טוב . .
נתפשר על היוהנס פסיון בניצוחו של קרל ריכטר . . .
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb