עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

בטהובן- קלאסיסט או רומנטיקן?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> קלאסיקה ורומנטיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 30/06/2005 ב- 10:35:28    כותרת הודעה: בטהובן- קלאסיסט או רומנטיקן? תגובה עם ציטוט

טוב זו שאלה מטרידה.
בכל מיני ספרים יש מחלוקות בעניין ("עולם הסימפוניה"=קלאסיסט. "מוסיקה קלאסית" של ג'ון סטנלי=רומנטיקן.ואלה הספרים היחידים שקראתי).
אולי השאלה לא חשובה, כי מה שחשוב זה המוסיקה, אבל בכל זאת נראה לי שאם הייתי מוצא תשובה מוחלטת לשאלה זה היה יוצר לי יחס מסוים למוסיקה עצמה.
מה דעתכם?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 30/06/2005 ב- 11:40:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אח בטהובן בטהובן....
אני חושב שספרים שמנסים להגדיר אותו במדויק לאיזו תקופה הוא שייך,
עושים לו קצת עוול. כי אצל בטהובן נראה לי שזה בעיקר עניין של התפתחות.

כלומר זה נכון הוא חי משהו כמו 20 שנה עד שמוצרט נפטר,
ועוד איזה 10 עד המאה ה19. ובגלל זה אפשר אולי להגיד שהוא קלאסיסט.
אבל הוא עושה כל כך הרבה שינויים לדוגמא במבנה הסונטה,
שקשה לקרוא לו קלאסיסט על זה.

אז אני פשוט קורא לו: אחרון הקלאסיקנים, וראשון הרומנטיקנים.
חבל דק מאוד. מגלגל עיניים

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 30/06/2005 ב- 11:48:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נראה לי שהשאלה הזו יותר מטרידה עבור מי שעוסק במוזיקולוגיה (דוגמת כותבי הספרים שהזכרת..), מאשר מוזיקאים...
מגניב
בשבילי בטהובן הוא בטהובן. הוא כל כך שונה ממלחינים אחרים, שלא הייתי מנסה לשייך אותו בהכרח לאיזו תקופה או סגנון.

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 30/06/2005 ב- 21:22:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני חושב כי העניין כבר נקבע והוסכם על כך שבטהובן חי ב2 התקופות וגם עשה במוסיקה שלו מ2 התקופות ושבר את החוקים. וסה"כ, כתב מוסיקה מדהימה !
איך אפשר להגיד שהוא לא חי בתקופת הרומנטיקה ? יש לו יצירות בעלות אופי מאוד רומנטי !

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 30/06/2005 ב- 22:00:33    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב, אני רק אחזור ואומר מה שכל השאר אמרו, רק במילים שלי:

הוא היה קלאסיציסט מושבע, ומושפע מאוד מהיידן לדעתי (למרות שהכחיש זאת) בראשית דרכו. אך גם ביצירות אלו אפשר לראות מעין פראיות, סערת רגשות וכו' שמאפיינות תקופה מאוחרת יותר.
בהלך רוחו דמה בטהובן לאמן המיוסרשל המאה ה-19, וכמו כן היה תומך נלהב בכל מיני אידאלים שונים שאפיינו את מאה זו.
אבל בכל זאת, רק מעט מאוד מיצירותיו הן רומנטיות באופן מובהק. הסונטות המאוד מאוחרות, הרביעיות המאוד מאוחרות, סימפוניה אחת... קונצ'רטי אינם רומנטים, לא האוברטורות וכל השאר.

את אותה שאלה במידה מסוימת אפשר לשאול על שוברט... גם הוא עונה במידה מסוימת על התיאורים הללו, בחלקם לפחות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Caiphas
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 19:01:55
הודעות: 38
מיקום: תל אביב

הודעהנשלח: 01/07/2005 ב- 01:05:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

חלוקת המלחינים לתקופות היא בחלק מן המקרים בעייתית.

יש מלחינים שהם באופן מובהק שייכים לתקופה מסויימת. אין ספק ש-י' ס' באך משתייך באופן מוחלט לתקופת הבארוק, ואין ספק שמוצרט משתייך באופן מוחלט לתקופת הקלאסיקה, וכך לגבי בראהמס והרומנטיקה. אך המעבר בין התקופות הוא לא עניין חד. מישהו צריך לעשות את המעבר ו"ליצור" את התקופה החדשה.

האם טלמן ובניו של באך משתייכים לבארוק או לקלאסיקה? ומה לגבי היידן? נסו להקשיב ליצירות שלו משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-18. האם אלה יצירות בארוק או קלאסיקה? הגבולות עלולים להיות מטושטשים.

אני חושב שבטהובן הוא ראשון ה"אחראים" לסיום התקופה הקלאסית ותחילת התקופה הרומנטית. כבר בסימפוניה השלישית שלו הוא מתחיל להרחיב את התזמורת, ומוסיף קרן שלישית. פרק הפינאלה של הסימפוניה החמישית הוא בכורה סימפונית לטרומבון, פיקולו וקונטרה-פגוט, והפרק האחרון של הסימפוניה התשיעית הוא כמעט באורך של סימפוניה שלמה, ומשלב מקהלה.

אז גם אם הכתיבה שלו היא לא באופן מובהק רומנטית, הוא המלחין המחדש ביותר שחי באותה תקופה, ואין ספק שהוא פתח את הפתח למוזיקה של המחצית השנייה של המאה ה-19.

_________________
De torrente in via bibet: propterea exaltabit caput.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 01/07/2005 ב- 10:56:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן... תקחו לדוגמא את סטרווינסקי שיצא לי ללמוד עליו הרבה השנה. האיש היה גאון.
היו לו מספר תקופות כתיבה סגנוניות שונות. התחיל לכתוב בסגנון של מורו רימסקי-קורסקוב.
זו הייתה תקופת המוסיקה האקספרסיוניסטית הרוסית שלו שנשמעת בFireworks ובבלטים.
התקופה הנאו-קלאסית שבאה לאחר מכן, אח"כ הכניס אלמנטים שהושפעו מג'אז, רגטיים וטנגו
למוסיקה שלו, אח"כ התחיל לכתוב מוסיקה סריאלית זמן קצר לאחר שנפטר שנברג כי רצה לבדוק
אילו כלים הוא יכול לקבל בשביל המוסיקה שלו מהרעיונות הללו של שנברג. והיצירות האחרונות
שלו כתובות בשיטת 12 הטונים.
אם תקחו בן-אדם שלא בקיא כל כך במוסיקה של סטרווינסקי ותשמיעו לו 5 יצירות מתקופות שונות
בחייו של סטרווינסקי, הוא לא יוכל להצביע על כך שכל היצירות הללו נכתבו בידי אותו מלחין.
לעומת זאת אם תשמיעו למישהו מספר סימפוניות של מוצארט מתקופות חייו השונות, ניתן יהיה
להצביע על כך שכולן נכתבו בידי אותו המלחין.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
EmmanuelOboe
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13
הודעות: 286
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 02/07/2005 ב- 15:22:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טל, אני רואה שסטרוינסקי כבר יוצא לך מכל החורים, הא? כל הודעה שלך כוללת את השם שלו בזמן האחרון... איך היתה הבחינה?

סליחה על סטיה מהנושא.
כמו שכולם אמרו, הוא קצת מזה וקצת מזה. אבל צריך לזכור, שהרבה מתייחסים לבטהובן כזה שבאמת התחיל ויצר את הסגנון הרומנטי. זהו.

_________________
Music is the soundtrack of our lives
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 02/07/2005 ב- 19:42:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

המבחן הלך לא רע... אני מקווה שיהיה בסדר. אין ציונים עדיין כי דורפמן בחו"ל.

אהממ... כן... איפה היינו מתבייש ?

בטהובן !

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> קלאסיקה ורומנטיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb