צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 09/07/2005 ב- 18:25:16 כותרת הודעה: האם אתם מקשיבים למוסיקה שנכתבה לכם? |
|
|
או בעצם השאלה היא: עד כמה אתם שומעים מוסיקה שנכתבה לכלי שלכם, או לקול שלכם? מה אחוז הדיסקים בביתכם שהוא דיסקים של כלי הנגינה? כמה מוזיקה תזמורתית, או מוסיקה קאמרית שלאו דווקא קשורה לכלי הנגינה שלכם?
תגובותיכם... ולא רק מנשפנים. |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 09/07/2005 ב- 18:44:48 כותרת הודעה: |
|
|
ואוו אני ארגיש ממש ממש ממש רע לכתוב את זה... אבל שאני חושבת על זה יוצא שאין לי יותר מידי דיסקים של נבל... שומעת קצת יותר בסיפריה במידה ואני באזור.. אבל האמת היא שאנמי גם לא שומעת יותר מידי נבל... שזה קצת עצוב... אם בדיסקים שיש לכם בבית בכוונה היא גם לדיסקים של ההורים שלי והאחים שלי אז אולי 5% מהדיסקים הם של נבל אם לא פחות... |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 09/07/2005 ב- 19:55:03 כותרת הודעה: |
|
|
לא יודע כשחושבים על זה....
דווקא יש לי לא מעט דיסקים מיצירות לקלרינט, אבל הם בהחלט לא הרוב.
בינתיים בשבילי לקנות דיסקים זה בעיקר כדי להכיר יצירות, וכמה שיותר.
אולי בעוד כמה שנים אני אהיה רודף ביצועים. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
maayan משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/10/2004 ב- 21:44:05 הודעות: 320
|
נשלח: 09/07/2005 ב- 21:00:39 כותרת הודעה: |
|
|
יש לי דיסקים של טרומבון(ממש לא הרבה יש לציין...-בעיקר גאז...וניצן הרעוז- הקלטה שהוא הקליט לאודיציה... אחחח מה טוב שיש קשרים-אתה רואה טל??? ככה אני אתקבל לגוליארד!!! ) בכל אופן, אמממ יש לי הרבה מוסיקה תזמורתית וגאז והרבה יצירות לכינור...(אם כבר- אז למישהו יש הקלטה של הקונצרטו השני לכינור של שפור??? מצאתי את התווים ובא לי לשמוע הקלטה של זה- ניגנתי את זה לפני שלוש-ארבע שנים בערך....)אההה ויש לי דיסקים של כל מיני זמרות.... מהתקופה שהייתי שרה בה... אחח היו ימים... |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 10/07/2005 ב- 00:32:09 כותרת הודעה: |
|
|
באופן כללי כמות הדיסקים הקלאסיים בבית הוא פחות מ50 אחוז מהדיסקים (למרות שכמעט כל התקליטים בבית הם קלאסיים אבל זה לא כל כך נחשב כי אנחנו לא שומעים אותם כבר כמעט שנה כי הפטפון התקלקל .מצד שני, 90 אחוז מהתקליטים הם מוסיקה עתיקה!!!)
רק לארונה כמות הדיסקים הקלאסיים מתחילה לתפוס תאוצה.
ובכן, דיסקים עם חליל מודרני יש לי בערך שלושה, ואני לא כ"כ טורחת לשמוע כי רוב הדיסקים שיש בחנויות הם בביצועים של כביכול גדולי החלילנים (רמפל, גלווי, ניקולא, פהו, וכו')ואותם אני ממש לא מסוגלת לסבול..
בכל מיקרה כמות הדיסקים בביצועים אוטנטיים גדלה . אני מאוד נהנית לשמוע מוסיקה לחליל בארוק,וכן לכלי בארוק אחרים. (לצערי אני חייבת להודות שחלק גדול מהם לא באמת שלי אלא של שוטפי לדירה ולחיים אבל בכל זאת, לאט לאט אני צוברת הון )
בלי קשר לזה מוסיקה תזמורתית זה נחמד . יש לי את כל הסימפוניות של מאהלר, כמה ברטוקים, כל מיני דיסקים של מוסיקה למקהלה, קצת מוסיקה קאמרית (שנים או3 דיסקים) ומוסיקה לפסנתר אין לי בכלל... _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 10/07/2005 ב- 11:51:57 כותרת הודעה: |
|
|
טוף:
את הדיסקים הראשונים שלי התחלתי לקנות בערך לפני 9 שנים, אך את הדיסק הראשון לחליל קניתי לפני שנתיים בערך. כלומר שעד אז אספתי בעיקר מוסיקה תזמורתית...
מוסיקה לחליל אני שומע בעיקר בגלל שאלו יצירות שאני אמור לנגן, וגם כי יש כמו יצירות יפות. מרבית היצירות הגדולות ביותר לא נכתבו לחליל לצערי... כך שיש לי דיי הרבה מכל שאר הז'אנרים, ודיי הרבה מוסיקת בארוק ביניהם.
לאחרונה הכפלתי את כמות הדיסקים לחליל, כשקניתי מארז של חמישה דיסקים עם קונצ'רטי קלאסיים דיי נידחים ברובם, לחליל...
שאלה קטנה למריה: מה את מתכננת לעשות עם התקליטים? |
|
חזור למעלה |
|
|
חלילניתוש משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35 הודעות: 301 מיקום: עיר החודש
|
נשלח: 10/07/2005 ב- 12:22:56 כותרת הודעה: |
|
|
מה זאת אומרת. אני מתכוונת לתקן את הפאטפון מתישהו ולחזור לשמוע אותם.
אם מישהו יודע איפה מתקנים פטפון אני אשמח לדעת... _________________ אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן! |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 10/07/2005 ב- 12:49:53 כותרת הודעה: |
|
|
אני שומע המון קונטרה טנורים. לא רק כי חשוב לשמוע קולות ולהתרשם ממוסיקאים מקצועיים באותו התחום, אלא גם כי מדיסקים אני שואב את עיקר הרפרטואר שלי. אני שומע אריה יפה או קנטטה מעניינת, ואני הולך לחפש את התווים ואני לומד את היצירה.
אוסף הדיסקים שלי כולל כ-900 דיסקים, כאשר 90% מזה זה מוסיקה ווקלית מכל הסוגים - אופרה, לידר, אורטוריה, מוסיקה עתיקה, מקהלתית וכו'. אז יש הרבה חומר לקונטרה טנור, אבל גם הרבה מאוד חומר אחר שאני מאוד אוהב. חוץ מדיסקים יש לי גם כ-100 קלטות וידאו ו-DVD של אופרות.
חוץ מווקלית יש לי סימפוניות של מאהלר שאני מאוד אוהב, וקצת סימפוניות וקצת קונצ'רטי לפסנתר של מלחינים נוספים, אבל אותם אני פחות שומע. |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 10/07/2005 ב- 14:12:27 כותרת הודעה: |
|
|
ובכן, המוזיקה אצלי מתחלקת בעיקר לשלושה סוגים (מבחינת הכמות): מוזיקה תזמורתית, מוזיקה קולית ומוזיקה לפסנתר (שלצורך העניין, הוא הכלי שלי...).
זה אומר שרוב הסונטות והקונצ'רטי שיש לי הם לפסנתר.
טוב, יש לי הרבה שופן והרבה מהסונטות של בטהובן... זה כבר איזה עשרים תקליטורים... והפסנתר המושווה - עוד ארבעה תקליטורים. יש לי גם קצת מוזיקה קאמרית, רביעיות וחמישיות. וכמה יצירות לצ'לו (שני קונצ'רטים, והסוויטות של באך) _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
Mico משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44 הודעות: 471 מיקום: מדינת היהודים
|
נשלח: 10/07/2005 ב- 20:42:40 כותרת הודעה: |
|
|
בקשר אליי: יש לי כל מיני דיסקים, אני לא יודעת מה בדיוק תופס את הרוב: מוסיקה לפסנתר, תזמורתית, ג'אז...
מן הסתם יש לי מוסיקה לפסנתר, אבל עכשיו נדמה לי שיש לי פחות מדי ממה שצריך. יש לי ביצועים שונים של הקונצ'רטי של רחמנינוב (כולל של רחמנינוב עצמו), אוסף של חמישה דיסקים של הפסנתרנים הגדולים של המאה (מיכלנג'לי מנגן את ה-IMAGES של דביסי, ורחמנינוב מנגן את כל הקרנבל של שומן ועוד), 5 דיסקים של יכטר בקונצרט, 2 דיסקים כפולים של ברנדל שמנגן מוצרט, עוד יצירות ממש יפות ומוכרות לפסנתר מבוצעים ע"י פסנתרנים פחות ידועים ויותר ידועים.
בתזמורתית יש לי את הברלינר פילרמוניקר עם קרייאן שמבצעים את מוסורסקי, רוול, סימפוניות של מאהלר, בטהובן... אוטו קלמפרר מבצע ווגנר... דיסק כפול של מנוחין... רקוויאם של מוצרט (מה שמזכיר לי שאין לי כל כך מוסיקה קולית )... דוד אויסטרך ובנו מבצעים משהו (שכחתי עכשיו מה...) שלישיה של ריכטר, רוסטרופוביץ' ואויסטרך מבצעים בראהמס ובטהובן... כל מיני דיסקים של NAXOS....
כרגע זה כל מה שאני זוכרת מקלאסי. מן הסתם יש לנו גם ג'אז, וגם לכלים שונים: ארמסטרונג, דייויס, קולטריין, אלה פיצג'רלד, פרקר ועוד. ואי אפשר כמובן להתעלם מי פסנתרני הג'אז: אלינגטון, באד פאוול, קית' ג'ארט, וכמובן אחד מפסנתרני הג'אז הגדולים ביותר (לדעתי) והאהובים עליי ביותר - מישל פטרוצ'יאני.
אבל זה ממש לא מספיק לדעתי, רצוי שיהיה עוד.
סך הכל ניתן לראות שיש לי כל מיני דברים ויותר מביצוע אחד. _________________ NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
shaked_shammah משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28 הודעות: 303 מיקום: בבית
|
נשלח: 11/07/2005 ב- 12:49:40 כותרת הודעה: |
|
|
טוב הדיסקים שלי הם ככה:
50% זה רוק קלאסי ופרוג (ויסלחו לי כולם).
ה 50% השניים זה קלאסי, שגם מורכבים משתי קבוצות:
50% אחוז מהקלאסי זה דיסקים של אבי,וזה בעיקר יצירות מוכרות (בטהובן באך מוצרט ויולדי)
50% זה הדיסקים הקלאסיים שלי שהם רובם ככולם בנטיה מאוד מודרנית (היצירה המוקדמת ביותר שקבוצה זו היא תמונות בתערוכה).
חוץ מזה יש גם די הרבה תקליטים, אבל גם הם של אבי ולכן גם הם ברובם יצירות מפורסמות אבל גם תמיד נחמד לשמוע אותן בפטיפון הישן.
בכל מקרה ניתן ללמוד שכמות המוסיקה לחליל (שזה הכלי שלי) לא גדולה כ"כ.
היצירות המפורסמות לחליל אף פעם לא יהיו מפורסמות כמו אחיותיהן לפסנתר, או לכינור, או לתזמורת. לכן אבי לא קנה הרבה יצירות לחליל.
ואני בגלל חיבתי למוסיקה מודרנית, שלא סיפקה הרבה לחליל, גם לא הוספתי הרבה חליל בלית ברירה.
טוב זהו,
שקד |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 11/07/2005 ב- 17:34:09 כותרת הודעה: |
|
|
כקלרניטן, חסר שלא יהיה לי לפחות את הקונצ'רטו של מוצרט (בבאסט הורן!) ושל וובר (בביצוע של שרון קאם ותזמורת לייפציג). לאחרונה הוספתי גם את החמישייה של מוצרט ואני עדיין מחפש ביצוע מוצלח ביותר לחמישייה של ברהמס (שאתם חייבים להודות, אין עליה... ) . אבל בסה"כ, יש לי בעיקר דברים אחרים; סימפוניות של בטהובן, קונצ'רטים לפסנתר של מוצרט, כל מה שאני מוצא של ברהמס... כן, כן... כל הדברים הרגילים... תמיד נחמד למצוא יצירה טובה בביצוע טוב (כמו הסקרצדה <או איך שלא כותבים את זה> של רימסקי בביצוע הסימפונית של בוסטון, עם אוזווה) ולא משנה עם היא לכלי שלך או לא . |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 11/07/2005 ב- 22:06:25 כותרת הודעה: |
|
|
שחרזדה מאת רימסקי-קורסקוב אתה מתכוון.
בוסטון ואוזווה... המממ... לא נשמע לי משהו.
בכל אופן,
מכיוון שכל מי שלא נשפן מעץ גם ענה אני אצטרף גם כן. לא הבנתי למה פתחת את האשכול הזה פה מלכתחילה עידן.
אני מקשיב להקלטות של כל הדברים שאני מנגן. אם זה סולו, מוסיקה קאמרית או מוסיקה תזמורתית.
מגיל צעיר ביותר מצאתי את עצמי לומד המון רק מלהקשיב לנגנים הכי גדולים שמנגנים בכלי שלי.
זה נותן לי את הרעיון של הסטנדרד אליו אני צריך לשאוף. איך נגן חצוצרה צריך להשמע.
איזה צליל יש לו, ארטיקולציה, דינמיקה וכו'. ואני מקשיב לכל יצירה במספר ביצועים בשביל ללמוד
גם מזה וגם מזה ולראות מה ההבדלים בין כל המבצעים הללו ולראות מה יותר מושך את האוזן שלי
ומה פחות. אני מקשיב המון למוסיקה לבראס. חמישיות בראס מכיוון שאני מת שתהיה לי חמישייה משלי יום אחד.
אני מקשיב המון למוסיקה תזמורתית. יצירות שיש בהם תפקידי תזמורת גדולים לחצוצרה, ולומד איך חצוצרן צריך להשמע בדברים מסוג זה.
ב4 שנים אחרונות הלכתי להרבה קונצרטים. בעיקר לקונצרטים של הפילהרמונית בשביל לבוא לשמוע את התזמורת בפעולה, והמורה שלי וסקציית הבראס.
למדתי המון מזה וזה ממש נותן השראה לנגינה וכיוון כל שהוא לנגינה שלי.
זה לא טוב להיות 'out' אם מישהו רוצה להיות מבצע טוב. צריך ללמוד מהגדולים ביותר.
אני חושב שזה מאוד מאוד חשוב להקשיב לדיסקים ומוסיקה. לומדים מזה המון.
לקחת כלי נגינה ולהתאמן עליו בלי להיות מודע בכלל לאיך אנשים אחרים בעולם מחוץ לחדר שלך נשמעים זה לא טוב.
אני חושב שאחד הדברים שהכי עזרו לנגינה שלי זה זה שהשקעתי המון זמן בלהקשיב למוסיקה,
ועד היום אני מקשיב יום יום למוסיקה בהקלטות או מוסיקה חיה. זה חלק בלתי נפרד ממני.
אגב,
אני גם ממליץ מאוד להקשיב לנגנים גדולים לא רק בכלים שלכם ! לי אישית יש כמה דיסקים בבית
לכינור, וחליל, וטרומבון, ופסנתר ועוד כל מיני. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 11/07/2005 ב- 22:49:12 כותרת הודעה: |
|
|
האמת טץ... רציתי לשאול באמת...
קניתי לא מזמן דיסק של חצוצרן בשם מוריס אנדרה?? לא יודע.... היו שמה הרבה מאוד קונצ'רטי לחצוצרה אז חשבתי להכיר קצת.
ואין לי משוג ממש אם הוא נחשב טוב רע מצויין אדיר אלוהי....
ויחיאל... ביצוע טוב לחמישייה יש לסבינה מאייר עם ABQ.
בהוצאת אמי. כדאי לך לשמוע. (אם לא שמעת עדיין) _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 12/07/2005 ב- 12:30:11 כותרת הודעה: |
|
|
סבינה מאייר? שמעתי את השם, אבל לא את הנגינה... אני אחפש!
לגבי ההודעה של טל - וואי, כל הכבוד לך על ההשקעה! גם אני מחפש כמה ביצועים ליצירות שאני מנגן ואם אני יכול לשמוע אותם בקונצרט - בכלל מעולה. אני רק רוצה להוסיף שממש חשוב לשמוע גם כלים אחרים, כי יש הרבה מלחינים ששומעים בראש שלהם כלי אחר ממה שהם מלחינים אליו - אני אסביר. אם אני מנגן את הסונטה של ברהמס (מה שאני במקרה עושה... ) ולא מכיר היטב את הצליל החם והעמוק של הויולה, אני פשוט לא אנגן את זה טוב מספיק. ברהמס (שהלחין את היצירה לקלרינט או ויולה) חיפש ברג'יסטר הנמוך של הקלרינט צליל עמוק וקודר, ואם קלרניטן שומע רק נגני קלרינט אחרים, הוא לא יוכל להגיע לזה. וזאת רק דוגמה אחת! ראית פעם בסונטה לפסנתר של בטהובן הוראות למבצע - כמו חליל, כמו אבוב וכו'. אם הפסנתרן לא שומע את הכלים האלו מספיק, הוא ינגן את זה כמו... פסנתר. לכן ממש חשוב להקשיב ולשמוע את כל המבצעים הגדולים, בכמה שיותר כלים.. |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 12/07/2005 ב- 20:36:03 כותרת הודעה: |
|
|
זה לא למה שהתכוונתי.
אם אני אנגן יצירה שנכתבה במקור לכלי אחר זה עדיין ישמע כמו חצוצרה ולא כמו מפוחית.
אני גם לא אנסה להשמע כמו מפוחית. הרעיון זה לבדוק איך זה נשמע בסט-אפּ אחר.
אני כמובן נותן את הצליל הכי יפה שאני יכול.
מה שהתכוונתי בזה שחשוב לשמוע מבצעים לא רק בכלי שלך זה בשביל לשמוע איך נגנים אחרים עושים מוסיקה ולא רק בכלי שלך.
לשמוע מה הם עושים מבחינה מוסיקלית בכלים שלהם וללמוד מזה בשביל הנגינה שלך.
אתה יכול לעשות אנלוגיות של כל מיני דברים כגון "פה אני רוצה שזה ישמע כמו פיציקטו בכינור",
אבל לא מומלץ לנסות להוציא מחצוצרה צליל של כינור
אני פשוט אשנה משהו במחשבה שלי אבל עדיין בגדר צליל יפה בחצוצרה.
בקשר למוריס אנדרה גדיאל.
מוריס אנדרה ידוע כאגדה בקרב החצוצרנים והמוסיקאים בעולם.
הוא עדיין חי ונושם. בן איזה 80-82 לא זוכר בדיוק.
חצוצרן פיקולו מדהים, אהוב וידוע כמעט על כל מי שמנגן בחצוצרה.
הקליט המון דיסקים. הרבה הקלטות משנות ה60.
כתב הרבה רדקציות לחצוצרת פיקולו מיצירות לאבוב וכל מיני. הקליט את כל הרדקציות שעשה בעצמו.
יש לי הרבה דיסקים שלו אבל למען האמת אני לא ממש ממש אוהב אותו. לעיתים קרובות אני אפילו
לא סובל את הנגינה שלו. אבל יש כמה פנינים. זה טעמי בכל אופן.
אני לא סולד מזה שהוא חצוצרן מעולה. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
~vick~ משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 24/10/2004 ב- 19:05:11 הודעות: 362 מיקום: בעמק המומינים
|
נשלח: 13/07/2005 ב- 09:10:44 כותרת הודעה: |
|
|
מוזר, בניגוד לרוב האנשים פה לי יש בעיקר דיסקים לקלרנית...
רק בשנתיים האחרונות התחלתי לקנות דיסקים לאו דווקא לקלרנית, אלא יצירות תזמורתיות/מקהלתיות/ או כלים אחרים בכלל... אני לא קונה את הדיסקים הכי טובים שיש בינתיים, כי אני פשוט רוצה להכיר את היצירות.. ואני מאוד נהנית.
יחיאל, אני כמו גדיאל באמת ממליצה בחום על הדיסק של סבינה מאייר עם רביעיית אלבן ברג. יש לי את הדיסק הזה וחרשתי עליו כל כך.... ואם לא שמעת את הנגינה של סבינה מאייר, אני גם מאוד ממליצה לך לשמוע, כדי להכיר... היא באמת נחשבת כאחת הטובות בעולם.
האמת שרוב הדיסקים שלי לקלרנית הם בביצועה של סבינה... והם בכלל הדיסקים הראשונים שקניתי _________________ CLARINET PLAYER
Parking
----->ONLY<-----
all others will be scaled
=) |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 13/07/2005 ב- 11:22:54 כותרת הודעה: |
|
|
טל, הבנתי את מה שאתה אומר.. גם אני לא התכוונתי שכדאי להוציא צליל של כינור מחצוצרה, או צליל של חצוצרה מאבוב
בכל מקרה, טוב לשמוע כמה שיותר מבצעים גדולים, ובעצם גם מבצעים קטנים יותר..
אה, אני הולך לחפש ביצועים של סבינה, תודה על ההמלצות. |
|
חזור למעלה |
|
|
|