עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

קראית תווים וידע בתאוריה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 19/07/2005 ב- 20:05:07    כותרת הודעה: קראית תווים וידע בתאוריה תגובה עם ציטוט

טוב, אני לא זוכרת אם שאלתי את זה ואם כן אז תמחקו את זה,
ככה,
יצא לי להיות בסוף שבוע יחד עם מעין אצל נגן עוד בפקיעין בשם חרובי(מישהו מכיר הוא עשוה כל מיני פעילויות של יהודים ערבים עם אומנות?) קיצר,
הוא עכשיו מקליט דיסק, אין לו שמץ בקריאת תווים או בכל ידע בסיסי בתאוריה.. אותו מצב זה גם עם אלברט(מהג'ינג'יות אם מישהו יודע..) הוא ניהל עם אבא שלי ויכוחים על גבי ויכוחים על אם זה הכרחי.. וגם הוא הגיע למעמד של אמן ידוע...
אז ברצינות, אתם חושבים שאם אני יודעת שמה שאני מנגנת זה טרצה קטנה או שאני מנגנת בסול מינור או שלושה רבעים וכל זה באמת משמעותי.. או שזה דברים שאפשר להרגיש...?!
תחשבו על זה...(וגם תגיבו..)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Mico
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44
הודעות: 471
מיקום: מדינת היהודים

הודעהנשלח: 19/07/2005 ב- 20:48:25    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ת'אמת זה די משמעותי, כי זה נותן לך אפשרות הרבה יותר להבין את הכל, את מה שהמלחין רצה, את מה שהטרצה/סקונדה/מה שאת רוצה, מה זה בדיוק מסמל ביצירה. כן, אני מודה שלי אישית אין כוח לשבת ולנתח את כל היצירה וכל מרווח ומרווח ולחשוב: מה זה אומר? אולי בעתיד יהיה לי כוח. אבל גם לשבת על כל מרווח זה לא ממש הכרחי. אם יש מרווח שיוצר איזושהי תפנית במהלך היצירה שווה קצת להתעכב עליו. וגם השלושה רבעים או חצאים וכד' - זה הכל מסמל משהו: או דבר קטן ספציפי, או פרזה. אני מודה שיש יצירות שכאשר דווקא אתה לא מתחיל לנתח אותן, הן נשמעות יפה, וכאשר אתה מתחיל לנתח, פתאום יש איזה משהו מאכזב, אבל לא תמיד.
_________________
NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל Yahoo! Messenger MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 19/07/2005 ב- 21:50:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא מבין איך אפשר לנגן מוסיקה קלאסית בלי לדעת תוים. לעולם לא ניתן יהיה לנגן את היצירה בדיוק כפי שהמלחין דרש. המוסיקה המערבית הקלאסית היא בד"כ דיי דייקנית בנוגע למה שהיא רוצה. אני מבין איך זה עובד בפופ או בג'אז וכד'. במוסיקה המזרחית הקלאסית זה אפילו אבן פינה.

אלכס: אני דווקא מתקשה לנגן יצירה לפני שניתחתי אותה... וזה דיי מבאס לפעמים, כשעושים את העבודה השחורה לפני העבודה הפחות שחורה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 19/07/2005 ב- 21:51:26    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

באמת מי שלומד מוזיקה פופולרית, לא נזקק לזה.
ראיתי איזה אינטרמצו אחד, שורדי אירח את הסולן של מוניקה סקס, יהלי סובול, והם דיברו על ההבדלים בין הדרישות של כל סוג של מוזיקה. ויהלי באמת אמר, שלנגני רוק זה מפריע להתאמן כל יום, כי כל הקטע הוא להיות ספונטניים וזו האיכות שיותר חשובה להם.
במוזיקה קלאסית, שזה דבר מורכב כל כך, צריך לדעת תיאוריה בסיסית (אני מדבר על נגנים עכשיו..) ופיתוח יכולות השמיעה וההבנה של המוזיקה חיוני לביצוע טוב.

יש כמה גאונים ששמעתי עליהם שלא ידעו לקרוא תווים, כמו גיטריסט ג'אז מפורסם בשם דג'נגו ריינהרדט, שניגן מדהים. או ג'ימי הנדריקס. אבל לא נראה לי שרובנו ברמה שלהם.

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
T 4 2
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34
הודעות: 445

הודעהנשלח: 19/07/2005 ב- 22:48:38    כותרת הודעה: . תגובה עם ציטוט

גם אני ראיתי את התוכנית הזאת...

השאלה היא פשוט באיזה ז'אנר במוסיקה הבנאדם רוצה להתמחות...יש הבדלים משמעותיים, אבל בסך הכל לדעת תאוריה, סולפז' ותוים זה לא יכול להזיק, לדעתי.

_________________
מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון -
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
עוגי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19
הודעות: 439

הודעהנשלח: 19/07/2005 ב- 23:19:49    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לפני שאני מגיב, מור, כבר אמרנו שהג'ינג'יות זה גועל נפש? לשון
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Chuka
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15
הודעות: 180

הודעהנשלח: 20/07/2005 ב- 08:05:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תמיר אלברט גם היה חבר בנושאי המגבעת פעם שהם היו קיימים... הוא לא חזר בתשובה או משהו?

רוב האנשים שמנגנים מוזיקה פופולרית התחילו לבד, לא הרבה באמת עברו הכשרה קלאסית או הכשרה כל שהיא, ולכן יש הרבה נגנים שמבחינת יכולות הביצוע שלהם הם מתקדמים ביחס לידע התיאורטי שלהם, ובאיזה שהוא שלב לדעתי מבחינתם הפער נהיה גדול מידי בשביל לגשת אליו בכלל...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 20/07/2005 ב- 09:22:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אלכס- אבל ארבע רבעים שלוש רבעים וכו' זה כן דבר שאפשר להרגיש אותו... גם אם אקורד מסוים מוביל לאחר אפשר... השאלה היא אם זה כ"כ קריטי שלא יודעים להגדיר אותם וכו'..
אגב מה שעוד שמתי לב אליו זה שביחס לאנשים שלומדים תווים לשני אלה הייתה שמיעה די מפחידה...(יעני ביחס לאנשים שבחיים לא סבלו אף שיעור סולפג') הם מיד קלטו כל צליל וידעו איפה לנגן אותו... זה נראה לכם קשור: יעני שאתה לא לוומד לקרוא תוים אZ הדבר היחיד שאתה יכול לסמוך עליו זה השמיעה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 20/07/2005 ב- 10:21:12    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הדבר הכי חשוב להסתמך עליו במוסיקה זה השמיעה !
עם תווים או בלי תווים. שמיעה זה הדבר הכי חשוב, אבל הכי הכי חשוב !
להיות מסוגל להוציא דברים שהם שומעים זה דבר חשוב, כן.
הם יודעים לעשות את זה כי הם מתאמנים הרבה על לעשות דברים כאלה.
כשעושים את זה המון זה פשוט נהיה קל מאוד.
ידע בקריאת תווים ותיאוריה לא בהכרח קובעת או מגדרת מישהו כאמן או משהו כאמנות כיוון
שההגדרה לאמנות או אמן היא עדיין לא הוגדרה וגם לא תוגדר איי פעם. יש מספר דרכים להסתכל על זה ומספר תאוריות לעניין.
כיום, כל אחד שיש לו להקה, יודע לנגן קצת בגיטרה ולשיר ויש לו קהל מסויים ומקומות להופיע בהם, קורא לעצמו אמן.

בעניין המוסיקה הקלאסית. אני חושב שהיו כבר מקרים של כאלה שלא ידעו בחייהם לקרוא תווים או היה להם ידע בסיסי כל שהוא בתיאוריה אבל הפכו להיות נגנים טובים ביותר. מספיק אפשר לחכות מבצע קלאסי אחר ששמעת או ללמוד קצת על הסגנון. יש כאלה שיש להם את זה פשוט בצורה טבעית.

סטיבי וונדר הוא דוגמא נחמדה למישהו שלא יכול לקרוא בכלל אבל מנגן בקלידים מחייך אבל הוא שייך לז'אנר אחר. בכל אופן, אני בטוח שהשמיעה זה הדבר הכי חשוב אצלו. אני גם דיי משוכנע שיש לו שמיעה אבסולוטית וכך גם לרוב השאר שלא קוראים תווים.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 20/07/2005 ב- 10:35:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מכירפסנתרנית שיש לה שמיעה מצויינת ובגלל זה היא לא למדה תווים. היא פשוט זכרה את המנגינה מהשיעור ולמדה לנגן את זה ככה. והיא הגיעה לרמה ממש גבוהה בנגינה... כשהיא הגיעה ללמוד אצל מורה אחר, הוא פשוט לא האמין שהיא לא יודעת לקרוא תוים. צוחק סימן קריאה

אני חושב שבמקום מסוים, זה מתנקם בך. כי אתה לא יכול לקחת דף תוים ולנגן משהו חדש, שלא שמעת. ולהתחיל ללמוד את זה אחרי שאתה יודע לנגן טוב זה מאוד קשה. (גם אני התחלתי ללמוד תוים מאוחר יחסית, אחרי שכבר כמה שנים ניגנתי בגיטרה... ככה שאני יודע עך מה אני מדבר קורץ ) ותמיד יש יתרון למי שיכול לקחת דף תוים וישר לשיר בראש את המנגינה.

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 20/07/2005 ב- 11:09:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב, זה ברור שיש יתרון בלדעת לקרוא תווים. אחרי הכל, לדעת עוד שפה זה רק מועיל.
הידע בקריאת תווים זה כלי הכרחי למי שרוצה לנגן יצירות כתובות או לכתוב יצירות בעצמו כדי שאח"כ אני בתור מבצע אוכל להשתמש בכלי הזה ולקרוא את מה שנכתב.
זה כלי בנ"לי למוסיקאים לצורך הבנת אחד את השני.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
LudwigLover
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 10/05/2004 ב- 10:01:17
הודעות: 36
מיקום: London, England

הודעהנשלח: 22/07/2005 ב- 10:41:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

If you can't read music notes, you're not a real musician !
Every musician that respects himself must have the ability to read sheet music !

_________________
Yours trully,
Edward Brown
Conductor
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Mico
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 02/11/2004 ב- 10:02:44
הודעות: 471
מיקום: מדינת היהודים

הודעהנשלח: 22/07/2005 ב- 15:09:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Aaah LudwigLover, long time no see! Yeah, I knew you'd answer something like that.... מגלגל עיניים
וכמובן אני תומכת בזה שזה מאוד חשוב לדעת תווים, וכמו שטל אמר לדעת עוד שפה. אבל מישהו הזכיר פה מוסיקאים עוורים, שאין באפשרותם , אתה יודע, לא רק לקרוא תווים, אלא לקרוא בכלל.... אבל יחד עם זאת הם באמת מוסיקאים מצויינים שיודעים לנגן מצויין (ART TATUM, RAY CHARLES ועוד). אני כמובן עוד לא שמעתי על בראייל (או איך שמאייתים את זה) לתווים. יש גם אשנים עם דיסלקציה, ומאחר תווים צריך לקרוא, אז אני מניחה שיש להם בעיה גם עם זה, אבל יחד עם זאת שמיעתם מצויינת. אז מה בעצם איתם? הם לא מוסיקאים בכלל?....

_________________
NI!!! Nobody expects the SPANISH INQUISITION!!!!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל Yahoo! Messenger MSN Messenger
userFish
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21
הודעות: 240
מיקום: תל-אביב

הודעהנשלח: 22/07/2005 ב- 15:43:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב,אני למדתי עם מישהו עיוור בבצפר,והוא מנגן פסנתר מדהים,והוא לומד את כל מה שהוא מנגן בעל-פה,כי בגלל הנסיבות,אי אפשר ללמוד תווים.....
האמת,יש לי לקות למידה,ולמען האמת,אין לי בכלל בעיה בכל הנושא של קריאת תווים(יש לי בעיות אחרות,אבל לא בנושא הזה.....)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
shaked_shammah
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 22/04/2005 ב- 12:07:28
הודעות: 303
מיקום: בבית

הודעהנשלח: 23/07/2005 ב- 22:41:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מליחינים רבים היו עיוורים. וזה לא מנע מהם להיות מצוינים.
למשל: רודריגו (מחבר הקונצ'רטו דה ארנחואז המפורסם לגיטרה)
דיליוס (שאני לא זוכר עכשיו משהו שלו)
ולא זוכר עוד...
בכל אופן הם השתמשו בברייל (רודריגו) או נעזרו באדם אחר להכתיב לו (דיליוס).
בקשר לביצוע אין ספק שעדיף לדעת תווים ובכל זאת בתחומים לא קלאסיים אפשר להסתדר מצוין גם בלי...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> תיאוריה במוסיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb