צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מי המלחין שהשפיע הכי הרבה על עולם המוסיקה סקלאסיקה וברומנטיקה |
יוהן סבסטיאן באך (למרות שהוא נחשב גם כבארוקי) |
|
7% |
[ 1 ] |
יוסף היידן |
|
7% |
[ 1 ] |
וולפגאנג אמדאוס מוצארט |
|
23% |
[ 3 ] |
לודוויג ואן בטהובן |
|
61% |
[ 8 ] |
|
סך הכול הצבעות : 13 |
|
מחבר |
הודעה |
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 18:31:49 כותרת הודעה: באך, היידן, בטהובן, מוצארט.... כנסו ותראו.... |
|
|
יש לי שאלה.....
מי לדעתכם המלחין הטוב ביותר מבין ארבעת המלחינים הרבים... שכל אחד מהם עשה באמת מוסיקה נפלאה... מי לדעתכם תרם הכי הרבה למוסיקה...?
אם יש מלחינים אחרים שלדעתכם השפיעו יותר אז תכתבו... כל תשובה מתקבלת בברכה....
אך... לפחות הבחירה שלי בארבעת המלחינים הללו היא בגלל דעותיי האישיות בעיקר....
באך בישבילי מסמל את המוסיקה הטובה באמת... המוסיקה שמצד אחד כלכך פשוטה ומצד שני כלכך סבוכה..... מה גם שרוב הבסיס לקלאסיקה מסתמך על סגנון כתיבתו של באך....
בטהובן... הוא בעיקר הסוער שבחבורה שחידש רבות גם לאחר מוצארט.....
היידן... הוא לא לא ספק אבי הסימפוניה= מבסס הסיפוניה ובצורה מכובדת!! בכל זאת יש לו 104 סימפוניות.... ואבי רביעיות המיתרים.... פיתח את הכתיבה להרכב מופלא זה.....
ואחרון חביב... הוא מוצארט... שהוא מסמל עבורי גאונות.... וכל מה שאני אוסיף עליו ייגרע מאיכויותיו....
אז זהו....... תצביעו!!!ואשמח אם תגיבו.... בנוסף.... |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 22:03:10 כותרת הודעה: |
|
|
רוב המלחינים בתקופה הקלאסית היו משוכנעים שקארל פיליפ עימנואל באך הוא המלחין החשוב והמשפיע ביותר. מוצארט כינה אותו "האבא של כולנו". לאביו של קארל הייתה משמעות פחותה בעיני מרבית הקלאסיקאים.
אבל מן הרשימה שנתת כאן, בטהובן הוא המשפיע ביותר, לדעתי. הרומנטיקאים הראשונים חיו בצל שלו ממש. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 24/04/2004 ב- 09:33:24 כותרת הודעה: |
|
|
זו שאלה שאי אפשר לענות עליה...
כי כל אחד נבנה על השני, במיוחד ברשימה הזו... _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
yakim משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 29/06/2004 ב- 11:59:05 הודעות: 10 מיקום: עיר הקודש!!!!!
|
נשלח: 29/06/2004 ב- 12:48:31 כותרת הודעה: |
|
|
לדעתי זה בטהובן ,ללא ספק.
ברור שהרבה מלחינים הושפעו ממלחינים אחרים,אך החשובים יצאו מבטהובן. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ave maria משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36 הודעות: 292 מיקום: under the sea
|
נשלח: 29/06/2004 ב- 13:33:38 כותרת הודעה: |
|
|
לא מסכימה עם זה... _________________ =] |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 14:46:00 כותרת הודעה: |
|
|
האמת שנמנעתי לענות, כי זה באמת ממש ממש קשה.
מצד אחד, כל המוסיקה שאחרי באך מבוססת עליו באופן זה או אחר. אי אפשר לומר שאין משמעות למוסיקה של באך לקלאסיקאים, כי כל המוסיקה שלהם באה מתוך זה.
מצד שני, יש את מוצארט, גאון הקלאסיקאים, שהסגנון שלו כן השתקף אצל הבאים אחריו...
זה הרבה יותר חזק אצל בטהובן - כמו שאמר עידן, כל הרומנטיקאים חיו בצל שלו.
היידן, יופי לו, כתב סימפוניות רבות.
לדעתי הקרב הוא בין באך לבטהובן, ואני נותן להם טיקו. שניהם השפיעו על המוסיקה מאז ועד היום _________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 17:43:57 כותרת הודעה: |
|
|
בישבילי מוצאראט... זה כלכך מוסיקה יפה... אין יותר מושלם ממנה |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 18/07/2004 ב- 18:02:55 כותרת הודעה: |
|
|
לדעתי בטהובן...
הוא פרץ את הדרך לתקופת הרומנטיקה... אני אוהבת לנגן יצירות שלו. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/07/2004 ב- 21:30:24 כותרת הודעה: |
|
|
וואו.. כולם פה ממש אוהבים את בטהובן... |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 18/07/2004 ב- 22:33:13 כותרת הודעה: |
|
|
נו... מה הפלא הוא מדהים.... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 19/07/2004 ב- 01:04:52 כותרת הודעה: |
|
|
לא יודע.. שכולם יהרגו אותי פה...
אבל מוצארט...? באך..? לטעמי הרבה יותר מושכים מאשר בטהובן... |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 19/07/2004 ב- 12:36:58 כותרת הודעה: |
|
|
למה ומדוע...
נמק. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 19/07/2004 ב- 16:57:58 כותרת הודעה: |
|
|
המוסיקה שלהם... לא יודע.. בעיני היא מושלמת.... היא פשוט ממיסה אותי....
כשאני שומע מוצארט אני מרגיש כאילו החדר מתמלא באור.....
עם בטהובן.. אין לי את ההרגשה הזו..... הוא מלחין טוב... יש לו יצירות מאוד יפות... אבל זה לא בישבילי.. הוא לא ממש עושה לי את זה.. |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 19/07/2004 ב- 17:39:29 כותרת הודעה: |
|
|
לשם שינוי אני מסכימה עם עידו...
ש משהו במוצארט שהוא כ"כ פשוט אבל עם זאת כ"כ מתוחכם.. אוקיי יצא משפט פלצני לא בכוונה...
טוב חבל שאני ארחיב יוצאים לי משפטים מטומטמים... |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 19/07/2004 ב- 17:42:50 כותרת הודעה: |
|
|
למה את חושבת שזה משפט פלצני.. לדעתי זה ממש נכון |
|
חזור למעלה |
|
|
Julius Ceaser משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 03/08/2005 ב- 07:57:29 הודעות: 54
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 07:01:04 כותרת הודעה: מקצועות נשכחים... |
|
|
באך היא המתמטיקאי של המוסיקה מוצרט הפסיכולוג ובטהובן היה הפילוסוף...
תקנו אותי אם אני טועה....
J.C _________________ "האמנות קנאית היא, ואם יש לו לאדם גאוניות לציור, לשירה, למוסיקה, לארכיטיקטורה, או לפילוסופיה, הוא יהיה בעל רע ומפרנס גרוע". (ראלף וולדו אמרסון)
"לא ידעתי גאון שלא היה צריך לשלם, בכאב או בפגם פיזי או רוחני, עבור מה שהעניקו לו האלים". (מקס בירבום) |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 08:33:28 כותרת הודעה: |
|
|
היי, אם אינני טועה, השאלה הייתה "מי המלחין שהשפיע על הקלאסיקה והרומנטיקה. לא מי המלחין בעל המוסיקה הכי טובה ונעימה! לכן עניתי בטהובן (כמו רבים אחרים). נראה לי שכבר ניהלנו דיון מעין זה, אבל בכל זאת..
מוצרט היה מלחין מדהים. אני מסכים לגבי מה שנאמר, על האור בחדר, וכל המשפטים (ה"פלצניים") האחרים שנאמרו פה. אי אפשר לא להתמוגג כששומעים איך מוצרט לוקח (לדוגמה) מנגינה פשוטה וגורם לה להיות יצירת מופת (קחו לדוגמה, פרק רביעי של חמישיית הקלרנית). בנוסף לכך, מוצרט לא הלחין במאה אחוז לפי הצורות הקלאסיות המקובלות. הוא כן שבר את הכללים לפעמים והוא כן שבר את הצורות לפעמים. יש יצירות של מוצרט שתגידו אחרי שתשמעו - זה מוצרט?! אבל היצירות/ המהלכים/ הקטעים הללו הם רק חלק מינורי מתוך יצירותיו הרבות (מעל 600!) של וולפגנג. מוצרט לא היה מהפכן במלא מובן המילה.
ועכשיו לבטהובן.. היצירות המוקדמות שלו מצוינות! (סימפוניה מספר אחד לדוגמה). מורגשת בהן השפעה גדולה של היידן (שהיה מורה שלו). נכון, אולי אין בהם את החן של מוצרט, אבל הן באמת יצירות קלאסיות מצוינות. בסביבות אמצע חייו, התחיל בטהובן לשבור את הכללים המקובלים על ימין ועל שמאל. צורת הסונטה פותחה אצלו בצורה שונה מאוד מהמקובל.. הוא הכניס שינויי דינמיקה קיצוניים ויצר את אפקט האקורד התזמורתי המדהים.. הוא יצר מהלכים הרמוניים שלא היו קודם, שיצרו מתח רב ועד ועוד. אני חושב שהסמפוניה החמישית (דה דה דה דהההההההה) הייתה נקודת מפנה. בטהובן בעצם הביא את התקופה הרומנטית במו ידיו! לכן אני חושב שהוא המלחין המשפיע ביותר. |
|
חזור למעלה |
|
|
punto משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30 הודעות: 74 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 04/08/2005 ב- 23:07:44 כותרת הודעה: |
|
|
אין אנו עושים צדק אם המוסיקה כשאנו בונים פרמידת מלחינים. כאילו בטהובן עומד על כתפי מוצארט, מוצארט על כתפי היידן, היידן על באך ומעל כל אלה כל השאר. כאילו כל מלחין תרם ביצירתו מעט מעט וכך נעה אבולוצית המוסיקה, כנהר גדול האוסף את יובליו. להזכירכם, היידן האריך ימים ו"זכה" לראות במותו של מוצארט, הסמפוניות האחרונות שלו נכתבו כשבטהובן כבר כתב את הראשונות מבין הסימפוניות שלו! סגנונם של כל מלחין גדול הוא יחודי, שונה מושתת לא רק על מה שקדם לו ועל אלה שממלחתם למד, אלה גם על רחשי לבו ונסיון חייו.
אני חוזר שוב ואומר. מלחינים אנים מתחרים זה בזה בזירת איגרוף אשר בה אפשר לנצח בנוק-אאוט או בנקודות. הם אינם מתחרים בריצה אל איזה קו גמר אשר בו יכולה המצלמה לגלות מי חתך בחזהו המנופח את קו המטרה. אפילו מקץ 100 שנה אין טעם להציג שאלה כזו. שכן בעוד מאה שנה אולי יתחלפו היוצרות. דור חדש ימצא במוסיקה, מה שלא מצא קודמו. |
|
חזור למעלה |
|
|
|