עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

עיבודים למקהלה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> פורום קומפוזיציה ותוכנות הלחנה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 15:22:24    כותרת הודעה: עיבודים למקהלה תגובה עם ציטוט

שלום
אני צריך לכתוב עיבוד למקהלת גברים להמנון הלאומי "התקווה"
הקולות הם -באס, בריטון, טנור ראשון, וטנור שני.
האם יש כללים מיוחדים לגבי הכתיבה לסוג כזה של מקהלה..?
כי המנעד הוא צר ביותר ובלתי אפשרי לשמור על כללי הולכת הקולות המסורתיים.

חילופי קולות הם לגיטמיים ?
האם מקובל להוסיף קולות מעל המלודיה עצמה?
אם למישהו יש ניסיון בכתיבה לסוג כזה של מקהלה אני אשמח לקצת עזרה...

ואגב מישהו פה מכיר עיבוד מקהלתי לתקווה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 17:37:55    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יש לי עיבוד די נחמד של פאול בן חיים.
אם אתה רוצה, אני יכול לסרוק אותו ואז לשלוח אליך..
אבל בעצם זה עיבוד לסאטב ולא למקהלת גברים.
בכל מקרה - - אתה מעוניין?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 18:24:35    כותרת הודעה: מאוד מעוניין תגובה עם ציטוט

אני חייב לראות איזשהוא עיבוד...
אני אשמח אם תשלח , תודה.
אגב מי זה פאול בן חיים?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 18:27:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מלחין ישראלי יליד גרמניה.. 1897-1987
הוא אחד מהמלחינים היותר ידועים

אני צריך לסרוק את התווים... לאן לשלוח אותם?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 18:31:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:
אגב מי זה פאול בן חיים?


פאול בן חיים כתב את העיבוד המפורסם לתזמורת של "התקווה", שאני חושב שכל אחד מכיר (בין אם הוא מקשיב או לא למוזיקה קלאסית) סימן קריאה

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 18:47:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כן זה בהחלט העיבוד.. שרתי אותו עם המקהלה של בר אילן בטקס 50 שנה לבר אילן (כטנור.. )
יש לי שתי שאלות בקשר להמנוננו:
1. האם העיבוד לתזמורת כלי נשיפה (תזמ"צ וכו') הוא גם של בן חיים? זה אותו דבר או משהו/מישהו אחר?

2. באיזה סולם התקווה במקור (רה מינור או סול מינור?)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 19:21:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא חושב שהעיבוד של כלי הנשיפה הוא שלו...
אני חושב שזה של גרציאני אולי...
אגב אני הושפעתי מאוד מהעיבוד הזה של תזמורת צה"ל ....
אני גנבתי הרבה מהאקורדים שיש שם לטובת העיבוד שאני כותב...

תשלח לי לאימייל
matanen@netvision.net.il
אגב אם יש לכם גם את הפרטיטורה של התזמורת בעיבוד של פאול בן חיים או תזמורת צה"ל אני גם אודה לכם מאוד אם תשלחו!!!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
God
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07
הודעות: 821
מיקום: Beyond the pearly gates,heaven

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 19:31:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Ylock כתב\ה:


2. באיזה סולם התקווה במקור (רה מינור או סול מינור?)


אני דווקא ניגנתי את זה בתזמורת בדו מינור...

_________________
הללויה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
T 4 2
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34
הודעות: 445

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 19:42:26    כותרת הודעה: . תגובה עם ציטוט

אכן...העיבוד של תזמורת צה"ל עובד ע"י גרציאני הגדול מחייך

אנחנו בתזמורת מנגנים את העיבוד הזה כבר שנים...והוא כתוב ברה מינור

חוצמיזה, "התקוה" זה בכלל גנוב, ואז כששואלים מה הסולם במקור...לאיזה מקור מתכוונים? מגלגל עיניים

_________________
מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון -
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 19:43:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מתן - ב"ה מחר. אני צריך למצוא את זה קודם...

לגבי הסולם - אהה, עכשיו שאני חושב על זה, זה היה ברה מינור גם בתזמורת וגם במקהלה - - רק שאני מנגן קלרינט, אז זה בעצם היה בדו מינור מחייך
הייתכן שהושפעתי כל כך מהנגינה בקלרינט שאני גם התחלתי לשיר בטרנספוזיציה?! צוחק
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 22:25:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הסולם של התקווה בעיבוד של גרציאני הוא דו מינור.
כמובן שהקלרינתנים/חצוצרנים יגידו שזה רה מינור, והסקסופוניסטים יגידו לה והקרנות סול....
כל אחד והטרנספוזיציה שלו.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 23:08:04    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

התזמור הסמפוני המקובל הוא לא של בן-חיים אלא של ברנדינו מולינרי

אגב, כדאי לברר מי היה פאול בן-חיים (שנחשב לאבי המלחינים הישראלים)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 20/09/2005 ב- 23:22:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני פשוט סוגד לתקווה...
כל פעם שאני שומע את הביצוע הסימפוני אני נמס!!!
זה קורה פעמיים בשנה..
בפתיחת העונה של התזמורת ובסופה....
למישהו יש את הפרטיטורה?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Agnus-Dei
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58
הודעות: 34

הודעהנשלח: 21/09/2005 ב- 09:29:50    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא יודע מי הטיל עליך את המשימה הנוראה הזאת,
אבל אני בתור אחד שיש לו ניסיון בכתיבה למקהלה לא רואה איך אפשר לעשות את זה עם מקהלת גברים....
ההרכב פשוט לא מתאים מבחינה מנעדית.... צפוף מדי למלודיה שחולשת על פני אוקטבה שלמה.
לא הייתי מנסה להתחיל אפילו אבל אם אתה מתעקש אז בהצלחה!

עילם מגניב
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 21/09/2005 ב- 09:52:23    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:
המשימה הנוראה הזאת,

לי זה דווקא נשמע מאתגר... אני חושב שאני גם אנסה לעבד את התקווה למקהלת גברים.
מה המנעדים המקובלים לקולות השונים? כטנור, אני יודע שאפשר להתעלל בטנורים עם כל מיני תווים גבוהים, אבל אז יש את אלה שיכולים לשיר אותם ויש את אלה שצורחים אותם...
ובסים - - האם ניתן לדרוש מהם להגיע לרה (עם קו אחד מתחת לחמשה) ? או רק עד מי?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 21/09/2005 ב- 11:06:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אולי הגישה צריכה להיות שונה מכתיבה לsatb
בכך שהבסיס יהיה דואט, עם התפצלות ל-3 קולות לעיתים עפ"י הצורך.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 21/09/2005 ב- 11:51:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בעיבוד של בן חיים, סופרן ראשון פשוט שר את המנגינה ורק בסוף הוא מתפצל לשני קולות.
ד"א - מה באמת המקור של התקווה ? (המנגינה)
אני לא חושב שזה רק מהמולדבה של סמטנה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
מדהימאיה
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56
הודעות: 409

הודעהנשלח: 21/09/2005 ב- 13:10:15    כותרת הודעה: מתוך ויקפדיה תגובה עם ציטוט

The music for Hatikva is based on a folk song of unknown origin. The earliest known appearance in print was early 17th century Italy as "The Dance of Mantua". It has also been recognized in Spanish religious music as the Catholic song "Virgen de la Cueva" ("Virgin of the Cave") and the Jewish song "Prayer for the Dew". It's also recognizable as the Polish folk song Pod Krakowem.

The folk song was also used by a English-Jewish cantor named Meier Leon, who used the stage name Michael Leoni to perform secular and Christian music such as Handel's Messiah. Leon adapted the song into the Jewish hymn Yaigdal for his synagogue. This hymn was later adapted by Welselyan minister Thomas Oliver into the hymn To The God of Abraham Praise.

Bedrich Smetana likely adapted the melody from a Swedish version of the melody, "Ack, Värmeland" and used it for his symphonic poem "The Moldau", part of Má Vlast. This later became a Czech folk song, "Kočka leze dírou".

The modern adaptation of the music for Hatikvah was probably composed by Samuel Cohen in 1888. It's possible that he took the melody from Smetana's work, or that he got the melody from a Romanian version of the folk song, "Carutza cu bou" ("Carriage and Oxen").

Hatikvah is written in a minor key, one that may seem depressing or mournful to some people. However, as the title ("The Hope") would indicate, the mood of the song is uplifting.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 21/09/2005 ב- 17:28:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

! Gracias. Este mui interesante מגניב
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 21/09/2005 ב- 18:03:24    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

המשימה הוטלה עלי ע"י המפקד שלי....
אני משרת במקהלת הרבנות הצבאית (זה לא כמו שזה נשמע)
בעיקרון זאת להקה צבאית לכל דבר המבצעת שירים ישראליים רגילים ושירי להקות צבאיות ההבדל הוא..
שזאת מקהלה ושיש רק גברים .!
בקיצור אני הגיטריסט ולפעמים בא לי להשקיע באיזה עיבוד כי זה נשאר שם לדורות....
אז המקהלה היא בערך שני באסים, 3 באריטונים, שני טנור ראשון ,ושני טנור שני.
בעיקרון המעבד שלנו בד"כ כותב ל3 קולות ומדי פעם מפצל את זה ל4 קולות...

מהנסיון של מה ששמעתי וראיתי בעיבודים למקהלות כאלה לא תמיד הקול העליון ביותר שר את המנגינה אלה יש גם קולות לפעמים מעליו... כי באמת מבחינת המנעד זה בלתי אפשרי...
חוץ מזה שהזמרים אצלנו רובם לא זמרי מקהלה מקצועיים כך שהגבולות שלהם יותר צרים...

אני אסיים את העיבוד שלי בקרוב ותגידו לי מה אתם חושבים...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Contre Tenor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29
הודעות: 132

הודעהנשלח: 22/09/2005 ב- 12:13:07    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא רואה את הבעיה מבחינת מנעד של הטנורים מול המנעד של הסופרניות - גם ככה אף מלחין מתקופת הרומנטיקה והלאה התייחסו לעובדה ששגברים שרים אוקטבה נמוך, הם כתבו לגברים באותם מפתחות שהם כתבו לנשים (יש לי פרטיטורות מלאות של כמה וכמה אופרות רומנטיות (פוצ'יני/ורדי וכו') ובאף אחת מהן אין מפתח סול מונמך באוקטבה בשביל הטנורים, אלא הטנורים שרים ביחד עם הסופרן. אז מהבחינה של המנעד, אני לא חושב שהוא אמור להוות בעיה, אתה יכול לרשום לטנורים במפתח סול רגיל. השאלה היא מהן היכולות של זמרי המקהלה אצלכם - אני לא מאמין שיש לכם טנורים שיכולים לשיר מעל סול ושזה יישמע טוב - אז אני ממליץ לא לעלות מעל זה. עכשיו, לגבי ההבדל בין בריטונים לבאסים במקהלה - מימיי לא שמעתי שמבדילים ביניהם, ומימיי לא שמעתי על "בריטונים" במקהלה. יש סופרן, אלט, טנור ובאס. לא תמצא מצו סופרן ובריטון (באופן רישמי הכוונה, אך תמיד תמצא בריטונים ששרים תפקידי באס ומצו סופרניות ששרות תפקידי אלט). ככה שנשארת עם שני קולות - טנור ובאס. אני מאמין שהבאסים יכולים לשיר עד דו דיאז או רה, מעל זה זה כבר לא יישמע טוב.. דבר אחר שאתה יכול לעשות זה תפקיד באס יותר גבוה ותפקיד באס יותר נמוך, אבל אל תשתמש במושג בריטון - זה לא קיים במקהלות.
_________________
Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!

Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 22/09/2005 ב- 16:43:40    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

באיזה מקהלות זה לא קיים?!
אולי לא במקהלות אותנטיות...
במקהלות גברים מקובל מאוד לרשום תפקיד לבריטון.
הטנורים אצלנו הם לא מקצוענים בסול הם כבר יחנקו...
אבל אני לא צריך שהם יגיעו לסול בתקווה.... (רה מינור)
הבאס יכול לרדת מאוד נמוך ולעלות גבוה מספיק.
הבעיה נותרה רק אצל הטנורים.
תראו הכתיבה למקהלה כזאת היא כתיבה מאוד סגורה אבל אם כותבים עיבוד טוב זה נשמע משגע.
תגידו לי מה אתם חושבים על החלק הזה מתוך העיבוד שהתחלתי לכתוב...



התקווה.GIF
 Description:
 Filesize:  5.68 KB
 Viewed:  20812 Time(s)

התקווה.GIF


חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Contre Tenor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29
הודעות: 132

הודעהנשלח: 22/09/2005 ב- 23:41:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אתה יכול לשמור את זה בתור קובץ מידי (Midi)? אני נורא מצטער, אבל אני לא מסוגל לדמיין ארבעה תפקידים שונים בו זמנית... :\
_________________
Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!

Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 23/09/2005 ב- 06:02:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני אעשה את זה אבל זה יאלץ לחכות ליום ראשון בערב...
אני נוסע לשמירה בבסיס...
אז שבת שלום לכל חברי הפורום מאוד שמח
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 13/10/2005 ב- 20:23:02    כותרת הודעה: בבקשה תגובה עם ציטוט

זה קובץ מידי של סקיצה של העיבוד תגידו לי מה אתם חושבים...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Agnus-Dei
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:34:58
הודעות: 34

הודעהנשלח: 16/10/2005 ב- 23:50:21    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מנעדים מומלצים לגברים (ושלא יצעקו / יגרגרו)
לזמרים צעירים / חובבנים: בסים מפה נמוך עד דו דיאז וטנורים מדו (נמוך) עד פה.
לזמרים יותר מקצועיים: בסים ממי במול עד מי במול וטנורים מדו עד לה.
כאשר זמרים ממש מקצועיים עוברים אל מעבר למנעדים האלה.

עילם.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
matan__
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48
הודעות: 156

הודעהנשלח: 17/10/2005 ב- 01:26:02    כותרת הודעה: .. תגובה עם ציטוט

אל תדאג...
אני תפרתי את העיבוד הזה על מה שקיים אצלנו במקהלה...
כך שאני כתבתי את העיבוד על המנעדים הקיימים במקהלה שלנו...
יש לנו זמר באס מקצועי וכל השאר חובבנים מינוס...

בכל מקרה צריך להקליט להם את הקולות (אף אחד לא קורא תווים )
יש אנשים שבקושי יודעים מה זה סולם...
זה הזמן לבדיחה אחת המצחיקות ביותר (מהמציאות)!!!! מאוד שמח
פעם אחת בלילה כשהייתי אני הקלידן ועוד זמר טנור (לא ממש טנור) בבסיס בשמירה(אני בצבא במקהלה ) אז הייתי בחדר חזרות בבסיס עם הקלידן ואז בא לחדר הזמר שאגב לא עבר שום חינוך מוסיקלי אי פעם ואין לו מושג לגבי כלום סולמות תווים קצב -כלום ....
הקלידן התאמן על הקלידים ופתאום הזמר -תמיר(שם בדוי(או שלא)) החליט לחבר מיקרופן למיקסר והתחיל לשיר אז הוא ביקש מהקלידן שינגן לו איזשהו שיר של אייל גולן הקלידן כמובן לא הכיר את השיר אז הוא סתם ליווה אותו משמיעה בפשטות באיזשהו סולם סתם...
בקיצור הזמר שר את השיר והגיע לפזמון והוא כולו שמח ולא מאמין שהוא הצליח להגיע לאיזשהו תו מאוד "גבוה" שאייל גולן שר בפזמון והוא אף פעם לא הצליח להגיע אליו (וכמובן שבכלל הקלידן לא ניגן את זה בסולם המקורי) ואז הוא התקשר לאח שלו כולו מרוצה מעצמו לבשר לו שהוא הצליח להגיע לתו הזה בשיר ואז הוא שר לו את זה בטלפון בכלל בסולם שונה ממה שהקלידן ליווה אותו שנייה לפני...
הוא בטח פשוט כל פעם ניסה לשיר את זה עם הדיסק של אייל גולן בסולם המקורי ולא הצליח להגיע...
מאז אני והקלידן לא מפסיקים לצחוק על זה מאז... והוא אפילו לא מבין מה אנחנו רוצים ומה מצחיק. מחייך
לסיכום: החיים בזבל וכשהוא שר אני לא מוצא משמעות לחיי.... בוכה או מאוד עצוב
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ylock
פותר חידון המלחין השבועי
פותר חידון המלחין השבועי


הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00
הודעות: 676
מיקום: נ"צ 59

הודעהנשלח: 17/10/2005 ב- 13:44:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מזכיר לי משהו מהשנה שעברה...
שרתי במקהלה בבר אילן ואיתי בסקציית הטנורים היה בחור אחד, שלמד פיתוח קול איזה עשר שנים ויש לו מנעד מטורף (משהו כמו מפה <מתחת לחמשה במפתח פה> עד בסביבות רה <אוקטבה שנייה>, אבל הוא לא יודע תווים!! אז תמיד הייתי צריך להקליט לו לתוך הפלאפון את התפקיד שלנו, שיוכל ללמוד בע"פ.. פעם לפני קונצרט, שרתי לו משהו, אבל טעיתי באיזה מקום אחד - והוא למד את זה לא נכון! אאוץ', הסקונדה הזאת עדיין צורמת באזניי!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Saba_Tuba
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 23/09/2004 ב- 23:26:17
הודעות: 60
מיקום: כפר סבא

הודעהנשלח: 17/10/2005 ב- 17:15:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

קראתי נכון???
אין בריטונים במקהלות?!
שקר גס!
זה שהחלוקה הסטנדרטית במקהלות מעורבות היא ל4 קולות, לא אומר שאין שם 7-8 קולות.

ברגע שיש דיויזי בקול מסויים, ההפרדה בין הקולות מורגשת מאוד. יש סופרן, מצו סופרן, אלט, טנור ראשון ושני, בריטון ובאס. ויש הרבה פעמים דיויזי, אולי לא במוצארט, אבל במוסיקה יותר עדכנית יש בהרבה מאוד מקרים חלוקת קולות כזאת.

ובלי קשר לזה, באופן ספיציפי על הבריטונים, זה הקול הכי רגיל של גברים. זה גוון קול מסויים, לאו דווקא זה קשור למנעד.
אם כבר, ההיפך הוא הנכון, באסים זה הקול היותר נדיר. אין הרבה באסים אמיתיים (עילם, אתה למשל, באס... אתה לא צריך להתקומם...).

ואפילו בקולות הגבריים הנמוכים, יש חלוקה יותר קפדנית, יש באס פרפונדו, שזה הכי נמוך, יש באס לירי, יש באס קנטבילה, שזה כבר סוג של בריטון, יש בריטונים מכל מיני סוגים.
זה יותר תקף בזמרים מקצועיים. במקהלה, הכל מתערבב, זה מה שנותן צבע למקהלה.

לדעתי, קונטרהטנור לא יוכל להשתלב במקהלה מעורבת בצורה נוחה מדי. זה לא בדיוק אלט, כי הצבע ממש לא מתאים, וזה ממש לא טנור, כי זה צורת הפקה שונה לגמרי.
זה הקול הכי חריג! חח

_________________
למה אין טובת בארוק?! לא פייר!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
hagar
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 16/05/2005 ב- 14:04:16
הודעות: 94

הודעהנשלח: 24/11/2005 ב- 20:16:27    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

111
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> פורום קומפוזיציה ותוכנות הלחנה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb