צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 28/09/2005 ב- 12:16:19 כותרת הודעה: נקישה משולשת-אני מקווה שככה קוראים לזה |
|
|
ככה:
אני מתחילה לנגן יצירות שהמרכיב העיקרי של התווים הוא שש-עשריות, ולפעמים גם חלקי 32.. המורה שלי אמר שאי אפשר לנגן יצירות כאלו בנקישה רגילה, זה מאוד קשה...לכן יש נקישה משולשת, שבה משתמשים ביצירות עם המון תווים קצרים..
לשאלתי:
מזה נקישה משולשת?..מעונינת לצת הרחבה..
תודה רבה ויום נעים לכלם _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/09/2005 ב- 12:37:29 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שהוא דיבר על סטקטו כפול.
אבל יכול להיות שאני טועה... אני לא בראסיסט. אבל זה נשמע לי תמוה.
נראה לי שהיה פעם אשכול בנושא הסטקטו הכפול.
והיו גם כמה עצות איך לעבוד על זה. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 28/09/2005 ב- 12:46:45 כותרת הודעה: |
|
|
סטקטו כפול זה כשעושים עם הלשון ט-ק-ט-ק-ט-ק-ט-ק-ט-ק-ט-ק? |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 28/09/2005 ב- 12:57:11 כותרת הודעה: |
|
|
סטקטו כפול ומשולש מבוססים על אותו עקרון, כמו שנאמר פה, חילוף בין T ל K.
זה מאפשר נגינה מהירה יותר עם הלשון בדיוק כפי שמתופפף יכול לחזור על צליל מהר יותר עם שתי ידיים מאשר עם יד אחת.
הדבר החשוב הוא קודם כל לגרום ל K להשמע חד וברור כמו ה T וגם לגרום לו להיות עצמאי ולא תלוי ב T. לשם כך מתרגלים את ה K בנפרד בהתחלה.
ההבדל בין סטקטו משולש לכפול הוא ביישום.
כאשר היצירה דורשת נגינה מהירה של שלישיות או ששיות משתמשים בקומבינציות כגון TTKTTK או TKTTKT. סטקטו כפול משמש לחלקי 16 או כל חלוקה זוגית אחרת ע"י חילוף בין T ל K- כמו TKTKTKTK |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 28/09/2005 ב- 13:45:15 כותרת הודעה: |
|
|
תודה..
[לא ממש הבנתי איך אמורים לעשות נקישה של "קה" אבל לא חשוב..המורה כבר יסביר בשיעור ]
צהריים טובים! _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 29/09/2005 ב- 18:13:15 כותרת הודעה: |
|
|
נקישת ה "קה" היא כפי שהיא נשמעת. את פשוט מפיקה את הצליל בעזרת "קה".
פשוט תגידי "קה" בלי החצוצרה. ותנסי לנגן כמה צלילים ככה רק עם "קה".
תנסי לנגן סולמות ככה עד שזה נשמע כמו הנקישה של ה"טה".
בשביל לעבוד על לשון כפולה ומשולשת, תפתחי את ספר הארבן.
תתחילי לעבוד על לשון כפולה מעמוד 175 בארבן.
תעבדי עם מטרונום ! מאוד חשוב ! מטרונום מטרונום מטרונום מכיוון שכבר שמעתי חצוצרנים שיש להם נטייה לנגן את הדברים האלה לא בקצב. זה במיוחד נשמע בלשון המשולשת.
זה צריך להיות מדוייק. אז מאוד חשוב לעבוד עם מטרונום.
תתחילי לאט ! לאט לאט. אם זה נשמע טוב לאט, זה ישמע מעולה כשזה יהיה מהיר.
תשימי את המטרונום על טמפו איטי ותנסי לשיר את התרגיל הראשון בלי החצוצרה.
פשוט ב - > טה קה טה קה טה, טה קה טה קה טה, טה קה טה קה טה.... וכו'.....
ואז תנסי לנגן את זה בחצוצרה. בהתחלה אולי זה לא ישמע מי יודע מה אבל קחי את הזמן.
אל תלחצי. אם תעבדי כל יום מספר דקות על זה עם הזמן התוצאות יגיעו. פשוט תתני לזה זמן.
לשון משולשת ! ארבן, מתחיל עמוד 155.
אותו הדבר, רק שבלשון משולשת אנחנו נשתמש ב -> טה טה קה
אז התרגיל הראשון יהיה: טה טה קה טה טה קה טה. טה טה קה טה טה קה טה.
וכו' !
בהצלחה ניצן ! אני שמח שאת מתאמנת ומתמידה ! _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 29/09/2005 ב- 19:55:20 כותרת הודעה: |
|
|
תודה רבה טל!
הבנתי עכשיו...אבל עדיין יש כמה בעיות..
אין לי "ארבן" איך שקוראים לזה..[זה לא אומר שלא אקנה ],
אבל הבעיה הרצינית היא המטרנום...מאוד קשה לי לנגן עם מטרנום, הוא ממש מבלבל אותי , מוציא אותי מהריכוז של התווים...ועוד התוודות קטנה- אולי זה ישמע מוזר ולא נכון לנגן ככה אבל אני לא מצליחה אחרת, אשמח לקבל עצות..
ככה:
כשאני מנגנת, אני לא סופרת בראש, [או עם הרגל] 1,2,3,4 או ספירה אחרת [תלוי לפי הקצב ] אני פשוט מסתכלת מה כתוב בתחילת הדף ואם כתוב 2 חלקי 4 נגיד, אז אני יודעת כבר בראש מה הקצב, אני לא מצליחה לספור בראש או ברגל-שזה אותו עיקרון. לפי דעתי זה נובע מזה שמתי שאני מנגנת אני אומרת בראש את התווים, זה נורא כיף[אני לא יודעת אבל אם זה טוב..] כי אתה זוכר את כל השירים בעל-פה ולא צריך תווים ברגע שמנגנים איזה פעמיים שלוש..
טל, אני רוצה לשמוע מה אתה אומר על זה..ואם זו בעיה...איך לפתור אותה??
תודה _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 29/09/2005 ב- 21:58:32 כותרת הודעה: |
|
|
ניצן, המצב שאת מתארת הוא בדיוק הסיבה שמומלץ מאוד שתתחברי למטרונום.
כדי להתרגל לעבוד איתו, כדאי להתחיל עם דברים פשוטים עם רבעים וחצאים, ולא ישר להתנפל על דברים מסובכים יותר.
מה שחשוב זה לא לרדוף אחרי המטרונום, אלא להיות מודעת לו ולנגן איתו במקביל.
דרך מאוד יעילה (איך שהוא אני תמיד חוזר לעניין הזה) לעבוד עם מטרונום, היא קודם להקשיב לו ולדמיין את הנגינה בראש ורק אח"כ לנגן.
בקשר לקה - זה צריך להיות כמו קה עם מפיק ב -ה. ככה מבטיחים שהארטיקולציה תלווה באויר.
(ומחר בטח הטל שהתכוונת אליו יענה לך גם) |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 29/09/2005 ב- 22:08:37 כותרת הודעה: |
|
|
תודה רבה...
ת'אמת, זה נחמד שאתה כותב טל ויש שני טל שעונים לך תשובות טובות...
אבל...אני לא מבינה איך אפשר לעשות קה כאשר מחזיקים את השפתיים בפוזיציה של הפקת צליל.. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 29/09/2005 ב- 22:50:11 כותרת הודעה: |
|
|
תנסי וזה יבוא |
|
חזור למעלה |
|
|
|