עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

אנחנו מבינים יותר??

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> מוסיקה מודרנית
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 13/05/2004 ב- 10:44:06    כותרת הודעה: אנחנו מבינים יותר?? תגובה עם ציטוט

לא ידעתי באמת איפה לכתוב את זה אבל זה מתייחס לכל תקופה בעיקרון!!

הרבה מלחינים שקצת חרגו מהמוזיקה היותר "מסורתית" בימיהם... הנקראים מהפכנים לא הובנו כמעט אף פעם ע"י בני תקופתם!!
הם ראו אותם כמלחינים גרועים שכותבים מוזיקה שהורסת את האוזניים שלהם!!
הרבה דוגמאות אפשר להביא בינהם מהלר, או פולנק כמו שנאמר באשכול עליו, אולי גם בטהובן שהיה מאוד מהפכן!!!

אבל משום מה... אנחנו דווקא מאוד אוהבים אותם!!!
אז מה קרה פתאום?? המוזיקה נהיית יותר טובה? הזמן משבח את האיכות?
יש לנו אוזניים יותר פתוחות להרבה סגנונות של מוזיקה??
מה כל כך שונה אצלנו שאנחנו לא בורחים מהאולם כשמנגנים מהלר לדוגמא??

או שזה פשוט כלל אנושי שמלחינים לא מובנים ע"י אנשי תקופותיהם ורק כעבור זן מה הם מתחילים לקבל שבחים??
מחכה לתשובות... מחייך

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
מור
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26
הודעות: 1524
מיקום: מבשרת ציון

הודעהנשלח: 13/05/2004 ב- 13:53:31    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עידן תרצה לו על ההרצאה של יוסף טל- היית נכון?
(-זוכר:"מה זה להבין יצירה?")
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 13/05/2004 ב- 20:02:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בהרצאה התייחסתי יותר לשאלה של המדע כנגד (או במקביל) למוסיקה.

לנושא הזה שהוא העלה לא התייחסתי, מרוב שהוא האריך בדיבור.

לכל המצאה חדשה לוקח זמן להיקלט, זה מאוד טבעי. רק צריך שלא לנסות ולנתח יצירה של סטרווינסקי עם הכלים בהם היית מנתח הנדל. יש הרבה שוני ומעט חפיפה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 13/05/2004 ב- 21:45:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הנטיה הטבעית שלנו היא להשוות ולקבל דברים ביחס לדברים שקדמו להם. לכן בתקופתו של בטהובן הוא נחשב מהפכן, מלחין מוזר ואף גרוע.
אבל כיום כשאנחנו יודעים שיש מוסיקה שהיא "יותר גרועה" ו"יותר ביזארית" אנחנו לוקחים הכל בפרופורציות.
זה תמיד יהיה כך. אני לא חושבת שבטהובן עצמו חשב שהוא יהיה אחד הדמויות המשמעותיות בהיסטוריה המוסיקאלית שכל בנאדם ממוצא כיום (בעיקר שאינו מוסיקאי) יכליל אותו בין השלושה מליחנים ראשונים שעולים לראש (בייחד עם מוצארט ובאך קורץ )

זה כמו שהיום תרצה לשתול את עצמך עמוק בתוך האדמה כשאתה שומע איזו יצירה ביזארית לחלוטין של ארי בן שבתאי או דומיו. המוסיקה נהיית פחות ופחות מובנת עם השנים (לפחות לפי דעתי) ולכך אנו נוטים לאהוב את מה שנירה לנו מובן ואי לכך יפה לעומת מה שביזארי ולא מובן ואי לכך עשוי להראות לנו מכוער... מבולבל

_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 13/05/2004 ב- 21:53:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא חושב שבטהובן נחשב למלחין גרוע בזמנו, להיפך, הוא זכה לאהדה דיי גדולה מהקהל, והיה בין הבודדים שזכו להכרה עוד בחייהם, כמו היידן. אני חושב שאולי אפשר לומר זאת על באך, למרות שגם זה לא מדויק כל כך.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 14/05/2004 ב- 10:50:09    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה בהחלט נחמד מה שאת אומרת.. אבל לא כל המלחינים היו שנואים בזמנם!!!
אני בטוח שאת מוצרט מאוד אהבו בזמנו!!
את דבוז'ק גם היה אהוד מאוד על בן תקופתו ברהמס!!! (על כן, גם על קהל השומעים נראה לי... מגלגל עיניים )

אז למה יש כאלה שמייד מחבבים אותם וכאלה שלא???
מה הסוד? צריך להלחין לפי רוח התקופה ולזכות כמה שיותר "אוהדים"??
או שעדיף להיות מהפכן ולא להיות אהוב אבל מן הסתם עוד כמה עשורים כן....

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 14/05/2004 ב- 11:48:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מוצרט היה אהוד כי הוא כתב מוסיקה קומוניקאטיבית. שוב, זה הכל עניין של מורכבות וחוסר הבנה.ככל שהמוסיקה ניראת לך פחות מובנת הנטיה הטבעית שלך היא להעדיף על פניה מוסיקה שניראת לך כן מובנת ועל כן יפה.

התהליך הזה יקרה כל עוד המוסיקה מתקדמת. זה תהליך טוב (לפחות לדעתי)
עכשיו, מפה כבר נובעת ההעדפה, האם ליכתוב מוסיקה קומוניקאטיבית, ולא לפרוץ שום דרכים חדשות, או לחילופין להיות מהפכן ואולי פחות אהוב, אבל לדעת שתרמת משהו חדש למדע או במקרה שלנו להיתפתחות המוסיקה

_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> מוסיקה מודרנית כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb