צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 02/10/2005 ב- 11:49:02 כותרת הודעה: לוס אנחלס? נפטרה?! |
|
|
איזה שוטטות קטנה באינטרנט הביא אותי לאתר
שבו היה כתוב על זה שויקטוריה דה לוס אנג'לס נפטרה לפני חצי שנה בערך....
ב15 לינואר יותר נכון.
האומנם?! מה?!?!
איך לא שמעתי שום דבר בקשר לזה? לא בחדשות, לא בפורומים מוזיקה קלאסית...
שום כלום. לפחות לא ממה שזכור לי. היא באמת נפטרה?
פה ראיתי את זה (תראו בקטעים In Memoriam of)
http://www.cs.princeton.edu/~san/
_________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 02/10/2005 ב- 12:22:01 כותרת הודעה: |
|
|
אני בטוח שהייתה הודעת אבל בגראמופון. ודרך אגב - השם שלה זה אנחלס, ולא אנג'לס. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 02/10/2005 ב- 13:43:51 כותרת הודעה: |
|
|
המממ לפי מיטב הבנתי בספרדית (למרות שהיא דלה מאוד)
רק כשיש J כמו Jose ,Juan אומרים ח'... חואן, חוזה.
פה זה G.
De Los Angeles.... כי גם ככה קוראים לעיר.
אניווי... מוזר שלא היה טיפה של רעש מסביב, אפילו בחדשות... לא יודע _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 02/10/2005 ב- 14:32:20 כותרת הודעה: |
|
|
בספרדית גם G הופכת לחה כשיש אחריה I או E . לכן אומר אנחלס ו... ארחנטינה וכו'
ד"א (וסלחו לי על הבורות) - - מי הייתה אותה ויקטוריה לוס אנחלס?? |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 02/10/2005 ב- 16:27:08 כותרת הודעה: |
|
|
היא הייתה סופרן ספינטו מדהימה. אבל משום מה אף פעם לא הייתה מה-A List של הזמרות שכל הזמן שמעו עליהן בתקשורת.. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 02/10/2005 ב- 20:16:21 כותרת הודעה: |
|
|
אני בכלל חשבתי שהיא מתה מזמן, משום שבכלל לא שומעים עליה עוד. ולא רק זאת, יש לי תקליטים שלה מסוג "ההקלטות ההיסטוריות של...".
בכל מקרה, רב הצער והכאב. לפחות היא זכתה לחיים ארוכים. |
|
חזור למעלה |
|
|
hagar משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/05/2005 ב- 14:04:16 הודעות: 94
|
נשלח: 04/10/2005 ב- 15:53:45 כותרת הודעה: |
|
|
11
נערך בפעם אחרונה על-ידי hagar בתאריך 18/12/2011 ב- 02:40:53, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 04/10/2005 ב- 22:34:57 כותרת הודעה: |
|
|
כידוע, רק לאחר שמודיעים על מותו של פלוני, מתחילה בו הזכרות מחודשת.
לפיכך, לאחר ששמעתי את ההודעה המאוחת על מותה, החלטתי לתרגם מחשות למעשים ושמתי חלקים מן התקליט שיש ברשותי.
מדובר בזמרת בעלת איכותיות דרמטיות מרשימות, וגם בזרמת ששרה מוסיקה קאמרית ולידר באופן משכנע למדי. חבל על האבידה.
מישהו מן הווקאליסטים ידע לספר עליה? ומתי הפסיקה ההתעניינות בה? |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 04/10/2005 ב- 23:16:04 כותרת הודעה: |
|
|
היא זמרת מעולה, אבל דווקא איכויות דרמטיות מרשימות אין לה. התאים לה יותר הרפרטואר הלירי מאשר הרפרטואר הספינטו (רפרטואר דרמטי היא לא שרה בכלל, ובצדק). ההתעניינות בה כנראה נסתיימה כשהיא הפסיקה לשיר, לא? _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 05/10/2005 ב- 17:50:13 כותרת הודעה: |
|
|
שמעתי בתקליט את בקטע מתוך כרמן Seguidille (אם כך כותבים זאת), ולפי דעתי היא שרה אותו מאוד יפה.
ידועה לי גם הקלטה מפורסמת בניצוחו של וילה-לובוס, שבו היא שרה בניצוחו, יחד עם תזמורת רצינית מאוד, מוסיקה שהיא מן הסתם לא לירית. |
|
חזור למעלה |
|
|
Julius Ceaser משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 03/08/2005 ב- 07:57:29 הודעות: 54
|
נשלח: 05/10/2005 ב- 17:57:04 כותרת הודעה: ספרדית למתחילים... |
|
|
אולי נפתח קורס חדש, תחת הכותרת "ספרדית למתחילים"... _________________ "האמנות קנאית היא, ואם יש לו לאדם גאוניות לציור, לשירה, למוסיקה, לארכיטיקטורה, או לפילוסופיה, הוא יהיה בעל רע ומפרנס גרוע". (ראלף וולדו אמרסון)
"לא ידעתי גאון שלא היה צריך לשלם, בכאב או בפגם פיזי או רוחני, עבור מה שהעניקו לו האלים". (מקס בירבום) |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 05/10/2005 ב- 19:27:06 כותרת הודעה: |
|
|
ברשותי הקלטה שלה בביצוע כמה יצירות של ברליוז בנוסף ליצירות תזמורתיות...
בניצוחו של מונש ותזמורת בוסטון.
קול מאוד מרשים. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
hagar משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/05/2005 ב- 14:04:16 הודעות: 94
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 16:51:37 כותרת הודעה: |
|
|
111
נערך בפעם אחרונה על-ידי hagar בתאריך 18/12/2011 ב- 02:41:22, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 17:48:59 כותרת הודעה: |
|
|
נכון הגר, גם אני תהיתי לי.
שמעתי את האריה הזו במספר ביצועים, כי היא מאוד מאוד יפה, ואני לא חושב שאנחלס שרה את זה פחות טוב מכל ביצוע סטנדרטי וטוב אחר.
זמר\ת טוב\ה יכולים להסתדר גם אם תפקיד שאינו תואם את ההגדרה הקולית שלהם. פישר-דיסקאו מוגדר כבריטון, אך הוא שר תפקידים של באס וגם של טנור (בטנור הוא מוריד לפעמים, אם המנעד שלו לא מגיע לגבהים הנדרשים). זה לא מונע ממנו לעשות את מה שהוא עושה בצורה מבריקה, כי הוא באמת זמר מבריק לחלוטין. הנטיה לשים דברים כאלו במסגרת דטרמינסטית כזו, ועוד במוסיקה(!) היא לפי דעתי שגויה. *זמרים זורקים על עידן עגבניות וסטנדים* כן אני יודע שזה ראוי לסקילה, אבל אמרתי הרבה דברים שעליהם הייתי ראוי לסקילה, ואני עוד חי, הפלא ופלא. אמרתי אותם, ואני חי!
אחרי שהוצאתי את זה, אני אלך להאזין לה אולי עוד קצת... היא שרה בתקליט גם שירים של דה-פאיה - מאוד מאוד יפה. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 18:24:01 כותרת הודעה: |
|
|
אני משער שאנחלס מעבירה את כרמן כי הנמוכים שלה יותר עוצמתיים מזו של הסופרן הרגילה, אבל עדיין, היא רחוקה מלהשמע כמצו סופרן, תמוה.
לגבי דיסקאו - מעניין אותי מאוד אילו תפקידים של טנור הוא ביצע - בבקשה תרשום לי פה כדי שאוכל לשמוע בעצמי.
לגבי מה שאמרת, זה לא קשור לסוג של "הקבעות", אלא ידיעה של כל אחד את גבולותיו (אתה לא תצפה מקירי טה קאנאווה לשיר את ברונהילדה, ולא תצפה מוולטראוד מאייר לשיר את מוזטה), ומצד שני התחשבות ברצונותיו של המלחין. אם ביזה כתב את התפקיד למצו סופרן, הרי שמצו סופרן צריכה לשיר אותו ולא סופרניות מתיימרות (וכולם יודעים שיש מספיק כאלו, מיג'נס למשל).
נכון שיש כמה יוצאות דופן שמעבירות כל תפקיד שהן שרו (כמעט כל תפקיד שהן שרו), רוב האוכלוסייה לא ניחנה בכאלו אפשרויות ועליה לבחור היטב את הרפרטואר שלה. וכאן זמרים נבדלים מנגנים - בחירת הרפרטואר שלנו הרבה יותר קשה משלכם, ועלינו לחשוב טוב טוב ולשקול כל תו שיש בתפקיד כדי לבדוק אם יש לנו את האומץ לעלות איתו על הבמה..!!! _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
hagar משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/05/2005 ב- 14:04:16 הודעות: 94
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 18:44:44 כותרת הודעה: |
|
|
111
נערך בפעם אחרונה על-ידי hagar בתאריך 18/12/2011 ב- 02:41:53, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 20:11:48 כותרת הודעה: |
|
|
את צודקת בהחלט בקשר לצבע, ואני מבין למה הכוונה בהודעה כולה.
אני רוצה להוסיף:
עניין הצבעים כאן עשוי להיות תקף בכל כלי נגינה שהוא. זה כמו ההבדל בין הנגינה של כנר בעל צליל בהיר וצלול, לבין כנר בעל צליל עמוק ומלא. למעשה ניתן להגיע לשתי איכויות הצליל הללו ע"י אותו הנגן, אם רק ידע להפיק אותן.
ויש זמרים שיכולים לשיר ביצירה מסוימת באופן אחד, וביצירה אחרת באופן שונה.
יש גם עניין אחר, האם אנחנו אולי רוצים לשמוע גם את כרמן בקול של סופרן? זו בעצם פרשנות שונה. ופרשנויות שונות הן עניין מקובל.
אני נהנתי מן השירה של את האריה הזו, וזה הספיק... |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 20:20:18 כותרת הודעה: |
|
|
אז זהו - פה אני חולק עליך, ואני חושב שכל ווקאליסט יחד איתי - צבע קולי זה דבר מולד. סופרן לא יכולה לשנות את הצבע שלה כדי להשמע כמו מצו ולהיפך. ישנם כל מיני "אפקטים" קוליים שזמרים לומדים לעשות במהלך חייהם, אך הם בהחלט לא משנים את הצבע. זמר יכול להדגיש את הצבע שלו, להמעיט ממנו, להוסיף ברזל, להוסיף קטיפה, אך לא לשנות לא צבע ולא fach. אנחלס לא מתאימה לשיר את כרמן. נקודה. מריה קאלאס לעומת זאת, היא סופרן, והיא מתאימה לחלוטין לשיר את כרמן, והיא הכרמן הכי טובה ששמעתי מימיי (טוב, אולי חוץ מהורן שממש התלהבתי ממנה בתפקיד). קאלאס אפילו הקליטה את Che faro senza Euridice בסולם המקורי (דו מאז'ור) והיא נשמעת נפלא באריה הזו.
לא ענית לי עידן לגבי ההקלטות של דיסקאו בתפקידים טנוראליים.
הדוגמא שנתת היא גם לא נכונה. הדוגמא של שני כנרים בעלי צבעים שונים שמנגנים את אותה יצירה מקבילה לשתי זמרות בעלות אותו קול בעלות צבע בסיסי שונה ששרות אותה יצירה. אתה מבין? דוגמא יותר טובה היא כנר שמנגן את הברבור של סן סאנס, זה פשוט לא יישמע טוב, אתה מבין? זה עניין של מנעד, טסיטורה וצבע. יש סיבה למה מלחינים כתבו יצירה מסויימת לקול מסויים במנעד מסויים - כי זה המנעד שבו הקול הספציפי הזה נשמע הכי טוב. אתה לא תיתן לטנור לשיר מתחת לדו נמוך (כשרוב התפקידים לא יורדים אפילו ממי), ולמה זה? כי זה לא נשמע טוב!!!
מקווה שהבנת את הרעיון. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 22:12:06 כותרת הודעה: |
|
|
בקשר לדוגמא שנתתי - בסוף כתבתי שניתן להגיע לשתי איכויות צליל אצל אותו נגן.
ומבחינה אידאולוגית קשה לי להסכים עם העובדה שיש דברים מולדים שאינם ניתנים לשינוי או לתוספת. וגם אם הם לא ניתנים... אי אפשר לקבוע חד משמעית שלבצע יצירה מסוימת בקול X זה יפה ובקול אחר זה פחות יפה.
מצטער שלא ראיתי את השאלה ההיא... הלינק הקפיץ אותי מיד להודעה של הגר:
אצל דיסקאו אתה יכול למצוא למשל שירים שוברט שהם לטנור במקור. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 06/10/2005 ב- 23:24:52 כותרת הודעה: |
|
|
אבל את זה אתה לא מבין - אופרה זה לא לידר! מלחין כתב לקול ספציפי וככה זה אמור להשאר.
לגבי דיסקאו - נו באמת.. אתה נותן לי דוגמא של לידר? לידר יכולים לשיר כל הקולות, אז מורידים טרצה או מעלים טרצה, זו ממש לא בעיה. זו גם ממש לא דוגמא. קיוויתי שתיתן לי דוגמא לאריות מאופרות, כי הרי זה הוויכוח שלנו פה, אופרה, לא? _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
hagar משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/05/2005 ב- 14:04:16 הודעות: 94
|
נשלח: 07/10/2005 ב- 12:32:04 כותרת הודעה: |
|
|
11
נערך בפעם אחרונה על-ידי hagar בתאריך 18/12/2011 ב- 02:42:15, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
The orange משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/07/2004 ב- 20:31:42 הודעות: 281 מיקום: ביער רחוק
|
נשלח: 07/10/2005 ב- 14:35:29 כותרת הודעה: |
|
|
hagar כתב\ה: |
לגבי הנגנים- גם אני מסכימה עם דרור, זה ממש ממש לא אותו הדבר. לכלים קודם כל יש מנעד גלוי, איתו אתה עובד, וגם אם בהתחלה לא מגיעים לכל הצלילים בגלל איכות הנגן המתחיל- יש מנעד שאליו בסופו של דבר מגיעים, אין יותר או פחות.
|
דווקא (עד כמה שאני יודע, וזה נכון נראה לי גם לגבי שאר כלי הבראס) בקרנות אין מנעד קבוע, ויש יותר או פחות. מבחינת הצלילים הגבוהים אין גבול, ומבחינת הנמוכים - כנ"ל. _________________
|
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 07/10/2005 ב- 15:46:50 כותרת הודעה: |
|
|
זה נכון בכל הבראסים - במיוחד בכלים היותר נמוכים (אבל מן הסתם גם בחצוצרה וכו') ובעצם גם בכלים מעץ אפשר להפיק צלילים מאוד גבוהים - מעל למנעד ה"מקובל" (לפחות בקלרינט).
הנה לינק (שנראה לי היה בשרשור אחר) שמדבר על מנעדים של כלים :
http://www.musicarrangers.com/instruments/musicalinstruments.html
מישהו מכיר דבר דומה לווקליסטים ? כי אני קצת מבולבל בנוגע למנעדים המקובלים של כל קול |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 07/10/2005 ב- 16:58:28 כותרת הודעה: |
|
|
הסבר קצר לגבי הקולות:
סופרן - מדו ראשון ועד רה מעל לדו שלישי.
מצו סופרן - סול מתחת לדו הנמוך של הסופרן ועד דו שלישי.
קונטראלטו - מי מתחת לסול של המצו סופרן ועד פה שני.
קונטרה טנור - אותו מנעד של הקונטראלטו.
טנור - דו אוקטבה מתחת לדו האמצעי ועד דו שתי אוקטבות כלפי מעלה.
בריטון - סול מתחת לדו נמוך של הטנור ועד לה שתי אוקטבות מעליו.
באס - אין לי מושג מה התו הכי נמוך, אבל התו הכי גבוה הוא מי ראשון. _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 08/10/2005 ב- 20:48:13 כותרת הודעה: |
|
|
הצליל הכי נמוך של הבאס שאני יודע עליו הוא רה (כמעט שתי אוקטבות מתחת לדו ראשון) _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 08/10/2005 ב- 21:50:48 כותרת הודעה: |
|
|
המממממ אני ממש לא מקצוען אבל אני יודע שאני אישית,
ועם קצת מאמץ... יכול להגיע לדו הנמוך.
זה רק כדי להגיד... עד לאיפה מקצוענים אמיתיים יכולים להגיע. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 08/10/2005 ב- 22:03:11 כותרת הודעה: |
|
|
מישהו אמר בראס??
ככה: בכל כלי הבראס יש מנעד אין סופי-תלוי בדרגה של הנגן...[קשור לעוצמת נשיפה ושפתיים] ברור שבערך יש גבול שנגן אחד הצליח לנגן ואף אחד לא עקף אותו[**עדיין** -לכו תדעו אם בעוד כמה שנים יבוא איזה תותח שיעבור אותו באוקטבה, למרות שזה עדיין לא נשמע לי הגיוני..]
בכל מקרה, לבראס-השמיים הם הגבול אני לא בטוחה אם זה ככה בטרומבון...ניר ומעיין! תקנו אותי אם אני טועה..
וגם בחצוצרה כמובן..זה לא קשור לגובה של הצליל. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 09/10/2005 ב- 15:16:49 כותרת הודעה: |
|
|
רגע, רגע,
יש משהו שלא כל כך מובן לי (גם בקשר לווקלי וגם לכלי):
מה זה אומר להגיע לתו? אם אני יכול לשיר סול (במפתח פה למטה), אבל זה נשמע כמו משאית חונה, אז "הגעתי" לשם? ואם חצוצרן/ית יכול לנגן עד המנעד של פיקולו אבל זה נשמע כמו חריקת דלת צורמת במיוחד, אז הוא "הגיע" לשם?
ציטוט: |
בכל כלי הבראס יש מנעד אין סופי-תלוי בדרגה של הנגן...[קשור לעוצמת נשיפה ושפתיים] ברור שבערך יש גבול שנגן אחד הצליח לנגן ואף אחד לא עקף אותו[**עדיין** -לכו תדעו אם בעוד כמה שנים יבוא איזה תותח שיעבור אותו באוקטבה, למרות שזה עדיין לא נשמע לי הגיוני..] |
ניצן, די סתרת את עצמך... לבראס אין מנעד אין סופי, רק שנגנים שונים מסוגלים "להגיע" (?!) לרמות שונות. ד"א, בנוגע לטרומבון, אני חושב שכל טרומבוניסט עוצר באיפשהו אחר. יש שמגיעים עד רה (אוקטבה שנייה) ויש שמטפסים עד לפה.. אבל ניצן, תסתכלי שוב בלינק ששמתי בהודעה הקודמת שלי - כי שם זה מפרט את עניין מנעדי הכלים יותר טוב. |
|
חזור למעלה |
|
|
Contre Tenor משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29 הודעות: 132
|
נשלח: 09/10/2005 ב- 16:08:20 כותרת הודעה: |
|
|
המנעדים של הזמרים שציינתי הם המנעדים שהזמרים חייבים לבצע כמו שצריך, ולשיר באחידות מלמעלה למטה, ולהיות מסוגלים להחזיק כל תו כמו שצריך. כל מה שמעל או מתחת זה כבר בונוס, וכן, אם הזמר או הזמרת רוצים להופיע עם הבונוס הזה גם הוא צריך להשמע מצויין.
לגבי הסול שלך, אם עכשיו אתה נשמע כמו משאית חונה, יש שתי אפשרויות א) אתה טנור ותמיד זה יישמע ככה, ב) אתה בריטון וזה רק יישתפר ויישמע יותר טוב ככל שתלמד. אבל אתה לא לומד פיתוח קול, אז זה לא רלוונטי.. חחח _________________ Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!
Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei! |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 09/10/2005 ב- 20:28:39 כותרת הודעה: |
|
|
האמת היא ש...
א. אם יהיה לי זמן השנה, (היום ארגנתי את המערכת שלי באקדמיה, אבל בכל זאת אני לא בטוח כמה זמן יהיה לי..) אני דווקא רוצה ללמוד פיתוח קול
ב. לקחתי כבר כמה שיעורים, אמנם עם מורה לא הכי מוסמך... אבל זה כן מתח אותי קצת כלפי מטה (פעם גם לה וסי במול נשמעו כמו משאית)
ג. למרות הנ"ל נראה לי שבכל זאת אני טנור, זה גם הקול ששרתי המקהלה.
ד"א: שמתי לב שאני סוטה מהנושא המקורי - - לכן אני רוצה להביע דעה באותו עניין -
נראה לי שרק לאוזן היותר מאומנת והיותר רגישה למוסיקה ווקלית (מה שהאוזן שלי היא עדיין לא כל כך) תוכל לשים לב להבדלים בין זמר בריטון ששר תפקיד של בס לבין בס ששר את אותו תפקיד (לדוגמה). אני שמעתי כמה ביצועים של "אליהו", אחד מהם של זמר בריטון דווקא, ולא הרגשתי שהביצוע הזה נפל מהביצועים האחרים. |
|
חזור למעלה |
|
|
|