צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 14:24:55 כותרת הודעה: ויואלדי ומוסיקה קולית |
|
|
כיווון שהפורום די חצי מת (לפחות ע"פ תדירות ההודעות) חשבתי להחיות אותו ע"י משהו שעניין אותי לאחרונה: המוסיק'ה הקולית של ויואלדי.
כולם מכירים את ויואלדי, המלחין הדגול, הכנר הוירטואוז, שכתב 600 קונצ'רטי (וי"א: "כולם אותו דבר!" - אני לא כל כך מסכים עם זה, אם כי הם מאוד דומים) . ע"פ רוב הסולנים הם כנרים, צ'לנים ולעיתים יותר רחוקות, כלים אחרים (חלילית, צ'מבלו) . אבל המוסיקה הקולית של ויואלדי קצת פחות מוכרת. לאחרונה נראה לי שערוץ מצו מנסה להראות יותר ויותר מוסיקה קולית של ויואלדי (בכלל בערוץ הזה יש יצירות שהוא מראה הרבה ויש יצירות ותקופות שהוא מתעלם מהן..) גיליתי שמדובר במוסיקה קולית מעולה - ולא פחות מזה, וירטואוזית. בנוסף לזה, אתמול מצאתי פרטיטורה של אבא שלי (שפעם שר במקהלה של האקדמיה) שהיא מוסיקה דתית (קולית) של ויואלדי - גם ממש יפה. שווה לחפש ולשמוע ! |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 15:16:14 כותרת הודעה: |
|
|
אני אישית מכיר ממנו רק את הסטבאט מאטר המדהים,
ואת הניסי דומינוס שהיא גם יצירה מאוד יפה.
אז... אישית הן יצירות מאוד מומלצות.
נ.ב: יש לו גם רפרטואר ענקי של קונצ'רטי לבסון... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 21:27:49 כותרת הודעה: |
|
|
קונצ'רטי לבסון? לא מכיר, האמת.. בכלל, הרפרטואר של הבסון ככלי סולו הוא לא גדול, במיוחד בבארוק. לרוב זה כלי מלווה כחלק מהבאסו קונטינואו |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 22:05:55 כותרת הודעה: |
|
|
אמנם גם אני לא שמעתי יותר מדיי ויואלדי בחיי, אבל יצירותיו הקוליות בהחלט מדהימות.
את הגלוריה המפורסמת שמעתי בהקלטה ממש טובה שאני מחזיק, עם מרינר והסנט-מרטין שלו. באותו דיסק נמצא גם המגניפיקט של באך עם הרמן מאקס, שיבוא השנה (שוב!!) לארץ וינצח על הקאמרטה. הוא מנצח טוב מאוד.
ניסי דומינוס מצוין אחד שמעתי עם אנסמבל אד-רנום. יש לו הרבה כאלו.
אחד הדברים המוצלחים ביותר ביצירותיו הדתיות-קוליות מסוג זה, הוא המבנה הרב-פרקי שלהן, שלא מוצאים הרבה כמוהו. יש חוט שמקשר בין הפרקים השונים ומוטיבים חוזרים, שגורמים ליצירה קולית בת 8-16 פרקים להישמע אחידה ומותחת מהתחלה עד הסוף.
אולי חברי האתר יוכלו לעזור לי לאתר אריה לסופרן (או מצו סופרן? בעצם לא היה דבר כזה אז). אם אני לא טועה זה פרק של גלוריה, במקצב סיציליאני:
דו סי-דו, דו(אוקטבה למטה), דו(שוב חוזר למעלה) סי, סול,
לה סי-דו, פה (קווינטה למטה) סול, מי רה-דו.
תודה מראש...
בקשר לרפרטואר הבסוניסטי:
אני לא אהיה קיצנוי מדיי אם אומר שויואלדי הכפיל את הרפרטואר של הבסון (חי חי). לא סתם.. אבל הוא בכל זאת כתב מעל 30 קונצ'רטי.
חוץ מזה, בבארוק נכתב מרבית הרפרטואר לבסון, או לפחות החלק הגדול ממנו. חוץ מויואלדי יש גם יצירות של טלמן, פפוש, ועוד כל מיני. |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 22:29:21 כותרת הודעה: |
|
|
אהה! זה מזכיר לי את הסונטה הנפלאה של טלמן בפה מינור.. מומלץ ביותר! האמת היא שלא מצאתי הקלטה של זה בשום מקום, אפילו לא כmidi. אם מישהו יודע איפה אפשר למצוא... |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 23:43:52 כותרת הודעה: |
|
|
יופי של אשכול כלבבי.......
המוסיקה הקולית של ויולדי, ובעיקר זו הדתית היא תיבת אוצרות בלתי נדלית. כולם מכירים את הגלוריה ואת הסטבאת מאטר, אבל יש לו עוד המון יצירות מדהימות נוספות. אני מחזיק שתי סדרות שלמות ע"ג דיסקים של המוסיקה הדתית, ועוד ביצועים נוספים. אין לזה סוף. הלוואי וגם לא יהיה.
לשאלתך, עידן, היצירה היא Nulla in mundo pax sincera - מוטט לסופרן שנפתח באריה שציינת. אפשר לשמוע אותה בביצוע מהמם בדיסק הזה:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000042HT/qid=1129498254/sr=1-4/ref=sr_1_4/104-4434315-0326346?v=glance&s=classical
הדיסק כולל גם את הביצוע היפה ביותר לגלוריה המפורסמת וביצוע נאה ביותר של הניסי דומינוס עם ג'יימס באומן. לדעתי זה דיסק חובה בכל ספריה.
חוץ מזה צריך לזכור שויולדי כתב יותר מיצירה אחת על הטקסטים הליטורגיים המרכזיים. כך למשל יש גלוריה נוספת, שנפתחת במבוא יוצא מן הכלל מעין קנטטה, לאלט סולו, מספרה 588 ברשימת יצירות ויולדי (לעומת 589, הגלוריה המפורסמת), יש שני מגניפיקטים, 610 ו-611. ה-611 הוא גרסה זהה כמעט ל-610, רק שכאן יש יותר אריות.
יש שני דיקסיט דומינוס, שלוש באטוס ויר, שלוש סלווה רג'ינה, שתיים מהן לאלט, הראשונה יצירת מופת מאין כמוה, שתי לאודטה פוארי, שתיהן מוטטים לסופרן סולו, הלאודטה 601 היא היצירה השאפתנית ביותר שחיבר ויולדי לקול סולו. ביצוע שאין שני לו ניתן לשמוע בדיסק הזה:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005N8E7/qid=1129498642/sr=1-4/ref=sr_1_4/104-4434315-0326346?v=glance&s=classical
חוץ מהיצירות הדתיות יש גם הרבה קנטטות שכמעט ואינן מבוצעות ו/או מוקלטות. בכל זאת יצא השנה דיסק מעולה עם קנטטות לאלט עם הקונטרה-טנור המצוין פיליפ ז'רוסקי:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0006IQM4O/qid=1129498759/sr=2-1/ref=pd_bbs_b_2_1/104-4434315-0326346?v=glance&s=classical
ויש גם אופרות שבשנים האחרונות זוכות להכרה הולכת וגוברת, וטוב שכך כי יש כאן יצירות נפלאות
כמו שתי אלו:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00006IWQQ/qid=1129498852/sr=1-6/ref=sr_1_6/104-4434315-0326346?v=glance&s=classical
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00022LE38/qid=1129498890/sr=2-2/ref=pd_bbs_b_2_2/104-4434315-0326346?v=glance&s=classical _________________ ? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 23:50:07 כותרת הודעה: |
|
|
אוף!!!!!!!
הכתובות לתמונות לא יצאו כמו שצריך.
מנהלים, אנא לטיפולכם....... _________________ ? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 16/10/2005 ב- 23:58:57 כותרת הודעה: |
|
|
יחיאל: שנה הבאה תלמד באקדמיה יחד עם מיודענו דניאל, ועד כמה שזכור לי הוא מחזיק ביצוע של הסונטה הזו בבית. בהחלט יצירה יפה.
פיצי: רוב תודות. כשניסיתי לשיר את המנגינה הזו לאנשים מסוימים, או אפילו לנגן את זה (מה שנשמע יותר נורמלי...), הם בהו בי בי, בשמיים, בקירות... היא מופיעה גם בסרט מוזיקלי מפורסם כלשהו, לא? בכל מקרה תודה רבה.
ובקשר ללינקים ולתמונות...... עכשיו כבר מאוחר ואני עייף... אז מחר. או יותר טוב שתנסה לסנג'ר את גדיאל בשביל זה... |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/10/2005 ב- 01:43:35 כותרת הודעה: |
|
|
יחיאל זה כל המהפכניות אם אפשר לומר בויואלדי...
הוא הראשון שאשכרה לקח את הבסון בתור כלי קונצ'רטי בתקופת הבארוק.
הוא כתב כאלה 37 אם אני לא טועה. יכול להיות שיש עוד אבל שלא בטוחים ב100 אחוז שהם שלו.
אני ידוע שראיתי פעם באמזון דיסק עם אוסף של 37 קונצ'רטי של ויואלדי.
נ.ב: סינג'רתי את עצמי זה בסדר.
אין מה לעשות... יקה יישאר יקה לנצח. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 17/10/2005 ב- 13:20:37 כותרת הודעה: |
|
|
37 קונצ'רטי - מרשים ביותר! אבל רגע עד כמה היו כלים כמו בסון ואבוב מפותחים בתקופת הבארוק?
הסיבה לכך שכתבתי במקור
ציטוט: |
בכלל, הרפרטואר של הבסון ככלי סולו הוא לא גדול, במיוחד בבארוק. לרוב זה כלי מלווה כחלק מהבאסו קונטינואו |
היא כי למיטב הבנתי כלי הנשיפה (מעץ ובמיוחד ממתכת) בתקופת הבארוק לא היו מפותחים כל כך ולכן מלחינים "פחדו" לתת להם תפקידי סולו או תפקידים טכניים קשים. כמובן שיש יוצאי דופן כמו תפקיד החצוצרה בברנדנבורגי השני (נדמה לי - או אולי השלישי) ואחרים. אז מה הסיבה, אם כך, שויואלדי החליט לכתוב כל כך הרבה תפקידי סולו לבסון?
עידן - תודה. אני אשאל מדניאל (ראה הוזהרת!) בהזדמנות... |
|
חזור למעלה |
|
|
hagar משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/05/2005 ב- 14:04:16 הודעות: 94
|
נשלח: 17/10/2005 ב- 23:36:56 כותרת הודעה: |
|
|
11
נערך בפעם אחרונה על-ידי hagar בתאריך 18/12/2011 ב- 02:48:25, נערך סך הכל פעם אחת |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 18/10/2005 ב- 11:39:07 כותרת הודעה: |
|
|
הרפרטואר שלי כולל לא מעט ויולדי, אך לא מספיק.....
כמובן שרתי את הניסי דומינוס והסטבאת מאטר, ואני עכשיו עוסק בסלווה רג'ינה.
יצא לי לשיר את האריה מהגלוריה.
בתהליכי לימוד האריות מהמגניפיקט והדיקסיט דומינוס, המבוא לגלוריה 588 וגם שלוש קנטטות:
cessate omai cessate
alla caccia
qual per ignoto calle _________________ ? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 18/10/2005 ב- 11:53:28 כותרת הודעה: |
|
|
יחיאל,
הטכניקה הייתה מפותחת מספיק לכלי הנשיפה מעץ, כפי שניתן להסיק מהיצירות שנכתבו. כמובן שגם אז, כמו היום, יצירות מסוימות נכתבו למען נגנים מסוימים שהקומפוזיטורים סמכו על יכולתם.
עיקר ההתפתחות של כלי העץ היא באיכות הצליל ובעוצמתו. הבסון הקדום והאבוב הקדום, לפי דעתי, נשמעו גסים ולא מעודנים. את הבסון כלל לא שמעו, ואת האבוב היה צריך להחליש. כיום, גם בביצועי בארוק-אותנטי, הצליל של הפיות הכפולות נעשה מעודן יותר, כי נגנים הכניסו שינויים בכלים על מנת שצלילם יהיה סביר יותר, אך בכל זאת "בארוקי". את החליל לא שומעים עד היום ( ) .סתם.
בתכל'ס טכניקה זה עניין של אצבעות. או שיש לך מוטוריקה טובה, או שלא. הכלים אז פשוט היו פחות נוחים. קונצ'רטו של ק.פ.ע.באך לחליל הוא לא פחות קשה מסדרת ווריאציות רומנטיות ועתירות טכניקה, או ממוסיקה מודרנית. |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 18/10/2005 ב- 13:02:02 כותרת הודעה: |
|
|
האמת שאין לי הרבה מה להוסיף לפירוט המצויין של צבי, אני מאוד מחבבת ויואלדי קולי, כמובן הניסי דומיני, והסטאבט מאטר (ביצוע מעולה של באומן). היצירות המקהלתיות שלו (בעיקר הגלוריה והקרדו כמובן) הן כיף גדול לביצוע, וכמובן גם לשמיעה...
מהאריות היותר אהובות עלי היא האריה הנפלאה (מ"פארינלי" האופרה, נדמה לי?) sposa son disprezzata בביצוע מצויין של צ'צ'יליה... (תאמינו או לא זה נמצא בפסקול של ה"סופרנוס" ) |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 18/10/2005 ב- 20:20:43 כותרת הודעה: |
|
|
עידן, נראה לי שהבלבול שלי נבע מכך שחשבתי על הקלרינט והתפתחותו - בתחילת דרכו, היה מאוד קשה לנגן קטעים טכניים מהירים בקלרינט כי עדיין לא היו חצי מהמנופים וכל השכלולים האחרים שעוזרים לנו לנגן חלק... ( )
אבל מה עם כלי נשיפה ממתכת? אני לא ראיתי קטעים מסובכים מאוד לכלים הללו בבארוק.
ד"א, הקשבתי קצת (למה שאפשר) בלינקים ואני חייב לציין שזה לא רק ממש יפה, אלא גם הוכחה לכך שלא כל הדברים של ויואלדי הם אותו דבר... |
|
חזור למעלה |
|
|
The orange משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 06/07/2004 ב- 20:31:42 הודעות: 281 מיקום: ביער רחוק
|
נשלח: 21/10/2005 ב- 17:12:03 כותרת הודעה: |
|
|
בקשר ליצירות בארוקיות לקרן, יש כמה, שאמנם רובן לא קשות כמו יצירות יותר מודרניות, אבל הן בכלל לא קלות (לפי אמות המידה שלי לפחות).
אני יודע על קונצ'רטו של ויואלדי לשתי קרנות, ויש שם קטעים ממש גבוהים, ולא קלים בכלל.
לטלמן יש גם יצירות לקרן - יש לו קונצ'רטים לקרן שהם לא פשוטים בכלל, טריו לקרן חליל ומקלדת (לי יש את זה בביצוע עם פסנתר. היה אז פסנתר בכלל?), סוויטה לקרן, שני אבובים ומיתרים, ובטח יש לו עוד.
ויואלדי, לפי מה שאמרו לי לפחות, היה זה שהכניס קרנות ליצירות שלו בתור כלים אמיתיים ולא בתור כלים "תרועתיים" בלבד. _________________
|
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/10/2005 ב- 18:22:06 כותרת הודעה: |
|
|
הזכרת לי שפעם שמעתי יצירה של הנדל לארבע קרנות ותזמורת (בארוקית מן הסתם) - אבל הקרנות לא ניגנו ביחד, אלא אחת אחרי השנייה - ובעצם זה היה אותו אדם שניגן את כל הקטעים. לא רק זה - הוא גם ניצח! אני מדמיין? או שיש דבר כזה? |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 22/10/2005 ב- 20:09:56 כותרת הודעה: |
|
|
יחיאל הניחוש שלי הוא שהקרנן הנחמד הזה עשה טריק מאוד חביב:
הוא ניגן על ההקלטה שוב ושוב את כל התפקידים.
כלומר הוא ניגן פעם עם התזמורת את התפקיד הראשון נגיד,
אח"כ הוא נהיה לבד בחדר ההלקטות, הריצו את הקלטת התזמורת והוא ניגן את כל התפקידים על זה...
או איך שלא עושים. הוא פשוט הקליט על ההקלטה את כל התפקידים אחד אחרי השני.
ישנה הקלטה מאוד נדירה של יאשה חפץ שעושה את אותו הדבר בקונצ'רטו הכפול של באך.
הואיל וכנראה אף אחד לא ממש חשב שהוא יכול להיות משנה ליאשה,
אז הוא פשוט הקליט את שני התפקידים לבד....
זאת שיטת הקלטה מאוד מעניינת הייתי אומר. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 22/10/2005 ב- 20:35:22 כותרת הודעה: |
|
|
בהחלט ייתכן. זה היה מאוד מוזר שהקריין ברדיו אמר שאותו אדם משמש בתפקיד כל הקרנות ושהוא גם המנצח.
ד"א, ויותר קרוב לנושא המקורי של האשכול, מצאתי אתר שיש בו הרבה קבצים של מוזיקה קולית - דווקא אין שם את ויואלדי - בקבצי Midi, nwc וpdf . יש שם הרבה באך, פלסטרינה, ז'וסקן ועוד כל מיני.
http://www.cipoo.net/music_a.html |
|
חזור למעלה |
|
|
Saba_Tuba משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 23/09/2004 ב- 23:26:17 הודעות: 60 מיקום: כפר סבא
|
נשלח: 22/10/2005 ב- 23:00:02 כותרת הודעה: |
|
|
לגבי כלי המתכת בבארוק, אכן נכתבו קטעים לא קלים לכלים שהיו קיימים אז, שזה בעצם חצוצרה, קרן וטרומבון. כולם כמובן לא בעיצוב הנוכחי שלהם עכשיו. לרוב, לחצוצרה ולקרן לא היו שסתומים בכלל, וכדי לנגן צלילים עוקבים, היו מחליפים צינורות פשוט. אותה פעולה שעושים השסתומים כיום, ולטרומבון היה את הסלייד שיש היום עדיין.
אבל את הקטעים הטכנים ניגנו באותה תקופה עם השפתיים בלבד. יש קרננים כיום שמתמחים בנגינה על קרן עתיקה. זה ממש מדהים. פשוט עושים סולמות כרומטיים ע"י שינוי הצליל בשפתיים ושינוי המיקום של היד בתוך הפעמון. זאת אומנות שקשה מאוד לשלוט בה.
חצוצרות, היו מנגנים נורא גבוה כל הזמן, ושם האוברטונים מאוד צפופים, ואפשר באמת לנגן בלי שסתומים.
וטובה, לא היתה אז!!! ככתוב למטה... _________________ למה אין טובת בארוק?! לא פייר! |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 29/10/2005 ב- 17:52:43 כותרת הודעה: |
|
|
נתקלתי בעיתון בביקורת על סדרת דיסקים חדשה: וויולדי: קונצ'רטי לכלים שונים. (דיסק רביעי בסדרה)
תזמורת הבארוק 'זפירו' בניצוח: אלפרדו ברנרדיני
נאיב/אן-אם-סי
הנה חלק מהקטע:
חקר יצירותיו של "הכומר האדום", הלא הוא אנטוניו וויואלדי, מצוי עדיין בעיצומו. בספרייה הלאומית שבאוניברסיטת טורינו התגלו עוד בשנות השלושים של המאה ה-20 כשלוש מאות (!) קונצ'רטי לכלים סולניים שונים ותזמורת, כשלושים קנטטות, כעשרים אופרותכתריסר מוטטים ומספר זהה של יצירות דתיות אחרות, ועוד יצירות לא ידועות פרי עטו. חברת 'נאיב' הצרפתית השיקה בשנת 2001 פרויקט גרנדיוזי שאמור להכיל עם סיומו המשוער (בסביבות 2015) כשבעים כותרים מיצירות המלחין עם מיטב המבצעים המובילים בתחום, ותוך הבלטת מגוון יצירותיו השונות ... הדיסק החדש, רביעי בסדרה, מוקדש לקונצ'רטי שחיבר המלחין לסולנים מקבוצת כלי הנשיפה מעץ - חלילית, אבוב, קלרינט ובסון - בשילובים שונים, בליווי תזמורת מיתרים ... היצירות חוברו... בשנותיו המאוחרות של וויולדי. שימושו בקלרינטים, שהומצאו מאוחר יחסית, הוא בין הראשונים שמוכרים בהיסטוריה של המוסיקה. ... בהקלטה הנוכחית נעשה שימוש בשני אבובים נדירים במיוחד... שצלילם היפה והאינטואיציה שלהם נשמרו ללא פגם... ההרכב מנגן בחינניות ובעידון רב והדיסק מהנה למדי. עם זאת, מי שהתרגלו להקלטות נועזות וחריפות יותר של וויולדי - כמו בביצועיהם של רינאלדו אלסנדריני, פאביו ביונדי ... עלולים להתאכזב.
נכתב ע"י יהונתן בר-יושפט ב"מקור ראשון".
מעניין - אני רוצה לשמוע קונצ'רטי של ויואלדי לקלרינט.. כדאי לבדוק את העניין...
שבוע טוב! |
|
חזור למעלה |
|
|
EmmanuelOboe משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 14/04/2004 ב- 23:35:13 הודעות: 286 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 31/10/2005 ב- 09:56:17 כותרת הודעה: |
|
|
אני רוצה להבליט את ההמלצה של פיצי על הדיסק של פיליפ ג'ארוסקי. הוא מדהים! ראיתי אותו במצו לפני כמה חודשים, וחיכיתי שהדיסק שלו יגיע לארץ. זה היה בתקופה שעבדתי בצליל, אז ברגע שהדיסק הגיע במשלוח קניתי אותו מיד (למרות המחיר המופקע! אל תקנו בצליל). אבל זה היה שווה כל גרוש. וירטואוז של ממש.
באותו הדיסק, אגב, נמצאת "Alla Caccia" .
_________________ Music is the soundtrack of our lives |
|
חזור למעלה |
|
|
Chuka מנהל
הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15 הודעות: 180
|
נשלח: 01/11/2005 ב- 09:59:54 כותרת הודעה: |
|
|
כן גם אני ראיתי אותו במצו, הוא באמת מצויין. וגם נראה לא רע. |
|
חזור למעלה |
|
|
|