צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 21:18:53 כותרת הודעה: נגנים בתנועה |
|
|
איך זה שבמוסיקת הג'אז תמיד ימצאו נגנים\הרכבים שעושים הצגות על הבמה? בין אם זה פוזות מוגזמות או טילטולים\נפנופים\משחקים עם הכלי וכו'... ארטורו סנדובל, למשל, מנגן וגם מעשן בו זמנית, לפעמים...
אני חושב שכל העסק הזה של הצגות בנגינה הוא מגוחך. זה מיותר ומסיט את תשומת הלב מהמוסיקה. אני לא אומר שצריך לנגן כמו פסלים, אלא עם תנועות גוף שבאות עם הנגינה באופן טבעי. |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 23:05:44 כותרת הודעה: |
|
|
איפה ראית את ארטורו סנדובל מעשן ומנגן באותו הזמן? אני חושב שהתנועות באים עם המוסיקה בצורה טבעית בדיוק באותה מידה כשאתה עולה על קצות אצבעות רגליך כשאתה עולה לצליל גבוה בחליל שלך ועם כל השאר התנועות. שלא נדבר על פסנתרנים המנוענעים את כל גופם בשביל איזו יצירה פשוטה בכדי להראות שהם מלאים ברגש. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
Tsviki משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 18/04/2004 ב- 08:56:44 הודעות: 33 מיקום: נהריה
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 23:15:13 כותרת הודעה: |
|
|
ברור שכשמנגנים יש תנועה של הגוף, אבל יש נגנים שממש מגזימים, בייחוד באסיסטים.
שיש להם לנגן איזה 3 תוים והם עושים כאילו הם מנגנים איזה משהו מטורף לגמרי... |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 23:25:27 כותרת הודעה: |
|
|
לא יודע.. נראה לי שכל הקע של הג'ז זה גם להצחיק את הקהל ולעשות סצנות (ע"ע אלברט...)
אבל אני אישית שונא לזוז!!! בשבילי זה נראה מגוחלך לזוז ולהתפתל כל ךכ הרבה.. אני לא רוצה לעשות כאב ראש לקהל!!
ובכלל כשזה חמשייה או רביעיה כלשהי... אוח הראש שלי!!! _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 18/04/2004 ב- 23:35:20 כותרת הודעה: |
|
|
אתם קלאסיקאים, יותר מדי שמרנים... כשתתחילו לחיות בעולם הג'אז אתם תבינו שאנחנו נעים עם המוסיקה, אפילו אין אין הרבה לנגן... וזה לא נכון שלבסיסטים אין הרבה לנגן, יש להם הרבה פראזות מסובכות. _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 19/04/2004 ב- 22:16:50 כותרת הודעה: |
|
|
אבל מה הקשר בין התנועה לצלילים... אם אתם אוהבים לזוז, אז תלכו לרקוד, זה לא תורם שום דבר למוסיקה עצמה.
ולדימיר הורוביץ פעם הקצין את זה ואמר שכל תזוזה קטנה שלא קשורה ישירות לנגינה, מפריעה לו לנגן. אומנם ברור שהגוף נע באופן טבעי, אבל יש כאלה שעושים סצנות של ממש... קופצים, מרימים את הכלי (כשהוא בפה שלהם), מסובבים את הגב לקהל ואז שוב חוזרים, הולכים תוך כדי נגינה וכו' וכו'... אני לא מצליח להבין האיזה צורה זה תורם. זה אפילו הורס את עמוד האויר ואת התמיכה (לנשפנים). |
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 16:30:43 כותרת הודעה: |
|
|
תנועות בנגינה זה לא משהו שקיים רק בג'אז- קחו לדוגמא(-קיצונית המיוחד..) את גיל שחם... |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 16:56:42 כותרת הודעה: |
|
|
או את ז'קלין דו-פרה!!!
ממש תולעת... _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
CBH משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 13/04/2004 ב- 22:02:38 הודעות: 188
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 17:37:01 כותרת הודעה: |
|
|
יש קשר בין התנועה לצלילים ולקצב. לדוגמא קח את פאנקורטרון... סקסציית הברס נעה עם הצלילים ורוקדת עם השיר באותו הזמן. בשתי ההופעות האחרונות הבאנו תנועות שבאות להראות מתי אנחנו מנגנים ומתי לא... זה כיף, אנשים אוהבים את זה, למה לא? _________________ Brass control |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 23/04/2004 ב- 22:05:14 כותרת הודעה: |
|
|
כי זה לא תורם למוסיקה |
|
חזור למעלה |
|
|
Shaps משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 18:00:42 הודעות: 35
|
נשלח: 24/04/2004 ב- 23:38:57 כותרת הודעה: |
|
|
תשמעו אנשים
מצטער מאוד...
אבל אתם לא מסתכלים על זה מנקודת מבט הגיונית בכלל...
זאת לא תריכה להיות שאלה של "למה לעזעזל נגנים זזים כשהם מנגנים?"
אלא "מה מניע אותם לעשות את הדברים האלה?"
ולהגיד את האמת... לדעתי בבלוז ובג'אז וגם ברוק נגן זז לפי הקצב ולפי ההרגשה שלו...
הרכבי פופ (גם בשנות החמישים - the wonders וגם בימינו - ברינטי וחברותיה) הן רוקדות כי אין להן מה להציע חוץ מריקוד ואת הגוף שלהם...
כל הנגנים של אותה תקופה זזו על הבמה בגלל הרגש וה"דרייב" שנתנה להם המוסיקה ואני מבין אותם כל פעם שאני הולך לנגן או בחזרות או באיזה חלטורה או משהו כזה...
ג'אז מבטא המון אצל בן אדם
אז אני יכול להבין אם צ'ארלי פארקר יתחיל להזיז את הראש מצד לצד עם כל טריאולה שהוא מנגן באמצע סולו... _________________
|
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 14/08/2005 ב- 16:39:31 כותרת הודעה: |
|
|
זה עניין של גישה.
קודם כל - למשל מישהו שמתופף בתופים אפריקאים ומרגיש את הקצב, רוקד איתו, זה בא לו מבפנים.
המוסיקה הזו באה עם מסורת של ריקוד.
הכל התחיל מהמוסיקה של העבדים השחורים, ובמוסיקה הזו יש שיר למשל ששרים בו "הפטיש מכה" ואז נותנים מכה בפטיש, משהו כזה.
זה פשוט מחובר בסגנון הזה להרגיש את המוסיקה ולזוז איתה.
אם אתה מדבר על דברים יותר מוגזמים, אז זה גם כדי לתת "שואו" מסויים, לתת לקהל גם חוויה נעימה לעיניים.
התנועה מכניסה את הנגנים לאנרגיה מסויימת, סקסופוניסט אחד אמר לי פעם שכשהוא מאלתר הוא נמצא בעולמות אחרים, כאילו הוא נכנס לאיזה טראנס, וזה הכי טבעי שבעולם שהוא יזוז איך שהוא מרגיש ויעשה מה שבא לו.
הג'אז בבסיסו הוא הרבה יותר חופשי מבחינת נגינה, בתור זמר, כשאני שר ג'אז אני לא צריך טכניקה אופראית. זה לא שג'אז יותר קל כי יש שם גם את הפאן של האילתור, אבל מבחינת הטכניקה, אני לא צריך את הכל, היא מוסיקה הרבה יותר חופשית וככה מביעים אנרגיה.
הרבה רואים בקונצרט לא רק מוסיקה אלא גם שואו נלווה.
אישית אני לא חושב ככה, אבל יש כאלו שחושבים ככה. |
|
חזור למעלה |
|
|
Shugu משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 20/03/2005 ב- 19:23:09 הודעות: 10
|
נשלח: 23/08/2005 ב- 21:20:47 כותרת הודעה: |
|
|
אם כבר צ'ארלי פארקר הוזכר כאן, אז הוא דווקא היה מנגן בצורה קפואה לחלוטין ובלי שום תנועה מיותרת. לעומת זאת, כפי שכבר צויין, "מחלת" התנועות ה"מיותרות" והמוגזמות תוקפת קלסיקאים רבים מאוד, אז לא נראה לי שזה כל כך קשור להבדל בין קלסיקאים לג'אזיסטים. נראה לי, כמובן בהכללה גסה ביותר, שקלסיקאים אוהבים לתקוף נגינה "לא-לגטימית" של ג'אזיסטים כדי להפחית מהמעמד של המוסיקה הזו כצורת אומנות עלאית (בעיני כמובן), אבל זה ויכוח שעדיף לא לגלוש אליו. הנקודה החשובה יותר היא שנגנים כמו ארתורו סנדובאל למשל הם וירטואזים בכזאת דרגה שקשה להגיד שהתנועות שלהם מגבילות אותם בצורה כלשהי ואז אם באמת מדובר ב"שואו" לקהל, מה רע בזה? מה רע בזה שמוסיקאי יכול להיות גם וירטואוז ברמה הגבוהה ביותר וגם בדרן, שמתקשר עם הקהל ומלהיב אותו? זה חלק מהאישיות התיאטרלית שלו ומהצורך שלו לתקשר עם הקהל, ויש גם קלסיקאים כאלה. ראיתי את קני גארט לא מזמן, והוא מתנדנד כל הזמן במהלך הנגינה כאילו (או בעצם לא כאילו) שהוא בסוג של טראנס. לדעתי מדובר בנגן וירטואוז בכל קנה מידה מוסיקלי וגם במקרה שלו אי אפשר להגיד שהתנועות שלו מגבילות או מפריעות בצורה כלשהי למוסיקה. אולי זה מפריע לאנשים מסויימים מבחינה ויזואלית אבל זה עניין של טעם אישי וסגנון ולא עניין מוזיקלי. |
|
חזור למעלה |
|
|
kimbombo משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 14/11/2005 ב- 18:24:01 הודעות: 5
|
נשלח: 14/11/2005 ב- 21:09:47 כותרת הודעה: תנועות הן חלק חשוב מההופעה! |
|
|
חברים!
כשתנועות הנגן הן ספונטניות ובלתי נשלטות, זה הדבר הכי טבעי שיש, וכך גם קולות שיוצאים לנגנים מהפה (קית' ג'ארט משמיע קולות של קוף). זה טבעי, זה נכון, זה עוזר לנגן בביטוי שלו.
לעומת זאת, תנועות של ריקוד של זמרים או נגנים (כמו שסקציית בראסים זזה יחד) הן חלק חשוב מההופעה, ועליהן עובדים בחזרות. לצערינו חלק גדול מהקהל לא מקשיב למוסיקה אלא בוהה ברקדנים/ות. במוסיקה קצבית כמו מוסיקה לטינית הדבר חשוב שבעתיים- המוסיקה לא שווה ללא תנועות על הבמה. שימו לב בלהקות הכי גדולות תמיד יש כוריאוגרפיה של כל סקציית נגנים- הבראסים זזים יחד, זמרי הקורו עושים את אותם צעדים ברגליים. זו הדרך היחידה לעמוד על הבמה! _________________ kimbombo que resbala pa la yuca seca |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 14/11/2005 ב- 22:12:10 כותרת הודעה: |
|
|
אני עדיין חושב שלזוז כמו אני לא יודע מה,
זה בזבוז אנרגיה, ובמקום להשתמש באנרגיה הזאת בתנועה,
אפשר להשתמש בו הרבה יותר כדי ליעל את הנגינה.
אני לא אומר שצריך להישאר כמו פסל.... אבל להקטין ל10-20 אחוז לא יהרוס לך את הכיף של לנגן.
בקיצור, לתת את כל מה שיש לך אך ורק בנגינה. ולא בשום דבר אחר. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
userFish משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 01/04/2005 ב- 22:23:21 הודעות: 240 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 14/11/2005 ב- 22:40:57 כותרת הודעה: |
|
|
פעם הופעתי בהרכב חימום לאיזה הרכב דיקסילנד(שאגב אלברט ניגן שם,והוא גם עישן וניגן בו זמנית ),ושמתי לב שבזמן שנגן אחד מאלתר זה זמן בשביל שאר הנגנים(שלא מלווים)לשתות,לדבר אחד עם השני וכאלה,וזה ממש מזור לראות את הנגנים מסתובבים על הבמה בלי קשר לכלום......ובקשר לתפקידים של הבאס-אין יותר מידי תפקידים קשים ומסובכים(לפחות לא ממה שאני מנגן....)
ולגבי הנושא המקורי של האשכול-כשאנשים זזים בזמן כשהם מנגנים,כל עוד זה בגבול הטעם הטוב,זה מעיד על אמינות של הנגן,כמה שהוא נהנה ממה שהוא מנגן..... _________________ "אם תיתן למישהו דג,אז יהיה לו דג" |
|
חזור למעלה |
|
|
|