צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 21/12/2005 ב- 17:36:07 כותרת הודעה: ארפג'ים וסולמות |
|
|
היי,
לאחרונה התחלתי לעבוד על זה שוב ברצינות.. מה שלא קרה כבר 3-4 שנים..והמורה שלי עשתה מן דף כזה לכל התלמידים שלה..שבו היא כותבת את המהירות שכל אחד הם צריך לנגן.
אז, אתמול התיישבתי לנגן קצת סולמות וארפג'ים שזה דבר שבדרך כלל אהוב עליי במיוחד וגיליתי שאני פשוט לא מסוגלת לנגן את זה במהירות שהיא ביקשה- אלוהים זה כ"כ לאט אפשר למות.. כמובן שתוך כמה דקות העלתי והעלתי לעצמי את המהירות במטרונום וגיליתי שרק כפול מזה בערךאני מסוגלת לנגן עם המטרונום(ולא לרוץ) ואפילו להנות מזה.. כמובן שזה לא גרם לי להפסיק להעלות את המהירות במטרונום עד שנשברתי מתישהו.
בכל מקרה- זה באמת כ"כ משמעותי לעבוד על כל זה בקצב של צב? הקצב האיטי הזה גורם לאצבעות שלי לרעוד בסולמות כאילו יש לי פרקינסון מה גם שאני פשוט לא מסוגלת(כן תגידו מה שתרצו " אין לא יכול יש לא רוצה.." ) לנגן ביחד עם המטרונום כ"כ לאט..אני מבינה שבקצב צבי אפשר לתקוע את האצבעות בהתלהבות בתוך היד ויש הרבה זמן גם להזיז את הידים לאחורה אבל אי אפשר להגיע לאותן תוצאות אם אני אעבוד על זה קצת יותר מהר? ואז אני אפסיק להיות עסוקה בלנגן ביחד עם המטרונום ואוכל להיות עסוקה בלהכניס אצבעות ליד להעביר אותן בזמן וכו' וכו' |
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 21/12/2005 ב- 20:13:39 כותרת הודעה: |
|
|
חשוב מאוד להתחיל עם קצב איתי במטרונום...
הרבה פעמים קורה שיותר קל לנגן משהו במהירות גבוהה מאשר נמוכה...
אני עובד על איזה אטיוד של ארפג'ים והרבה יותר קל לי לנגן אותו מהר מאשר לאט...
ופה נכנס לעניין איזשהו כלל שחבר שלי (דווקא פסנתרן ג'אז) אומר לי...
כל דבר שלא מצליחים לנגן צריך לעבוד עליו - גם אם זה לנגן במטרונום רבעים במהירות 3BPM
.... וכמובן שגם לנגן 1/32 במהירות 250BPM....
ואגב כשאת מטפסת במטרונום מעלה מעלה - מה הקפיצות שלך?
|
|
חזור למעלה |
|
|
מור מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 11:32:26 הודעות: 1524 מיקום: מבשרת ציון
|
נשלח: 21/12/2005 ב- 20:51:34 כותרת הודעה: |
|
|
בדר"כ 5... לפעמים 10... במיוחד בהתחלה שזה עוד נורא איטי אז 10..הקטע הוא שהמטרה בכל התרגילים האלה אצל המורה שלי זה שהאצבעות יהיו במקום הנכון והידיים יזוזו לאחורה והכל יהיה כמו שצריך... אז א אני לא מצליחה לעשות את זה ב40 אבל מצליחה לעשות את זה ב90(המספרים לא חשובים כרגע זה דוגמא) למה לא לנגן את זה מהר אם גם ככה הכוונה היא להגביר מהירות...(וגם להצליח לנגן את זה במהירות הזאת...) |
|
חזור למעלה |
|
|
matan__ משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 20/09/2005 ב- 11:31:48 הודעות: 156
|
נשלח: 21/12/2005 ב- 22:59:24 כותרת הודעה: |
|
|
נראה לי שפשוט צריך להרגיל את עצמך להצליח לנגן כל דבר כמו שצריך בכל טמפו שיכול להיות אי פעם...
זה פשוט עניין שצריך לפתח....
גם לי יש חולשה בקצבים איטיים.
* עוד עניין זה שחשוב מאוד לשמור על טכניקה נכונה של נגינה ואם מנגנים טכניקה נכונה כשמנגנים לאט אז גם כשמתחילים לטפס במהירות הטכניקה היא עדיין כמו שצריך...
אבל אם מתחילים במהירות גבוהה אז קשה לשמור על התנועות בדיוק רב....
אולי המורה שלך רוצה שתרגילי את כף היד לתנועות הרצויות במהירות איטית קודם...
ואגב אולי הקפיצות שלך בטמפו הם גבוהות מדי...
אולי קפיצות של 3?
ככה בד"כ אני מתאמן...
זה מתיש - זה בטוח!!!! |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 21/12/2005 ב- 23:27:43 כותרת הודעה: |
|
|
אני מעוניין להציע לך שיטה הפוכה.
תתחילי נגיד מקצב שנראה לך סביר ונחמד, אולי קצת מהיר. (90 נמשע לי טוב ככה באיזור)
אבל כל פעם שאת טועה, את מורידה. ואל תעשי לעצמך הנחות! תורידי ותורידי!!
כמובן לא כל פעם ב5 או עשר, אלא ב2-3.... אחרת את תגיעי מהר מאוד עד לתחתית הבור.
בכל מקרה, להורדות בקצב הזה יש (לפחות לי) השפעה כזאת שגורמת לי להתרכז עוד יותר,
כי אם אני אטעה... זה יירד ויירד. ומי ירצה שהמהירות תרד?
בקיצור תנסי, אולי זה יעבוד לך גם טוב. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
sariela משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 18/06/2004 ב- 18:19:45 הודעות: 175 מיקום: תל-אביב
|
נשלח: 22/12/2005 ב- 11:23:41 כותרת הודעה: |
|
|
אחד הדברים החשובים ביותר שקצב איטי ומטרונום נותנים זה יציבות. נכון שזה הרבה יותר מעייף כי זה דורש ריכוז גבוה יותר, אבל מצד שני יש אפשרות לשים לב לפרטים שקשה יותר לשים להם לב בטמפו מהיר.
אני ממליצה לך לשים לב לכמה נקודות חשובות כשאת מנגנת לאט (כל דבר ולא רק סולמות וארפג'ים):
1. כששתי הידיים מנגנות אוניסון האם הן באמת מנגנות ביחד? ז"א שהאצבעות לא מנגנות מתי שבא להן (כמו ימין לפני שמאל במאית השנייה או להפך) אלא מתי שאת מחליטה.
2. רעשים וציפורניים. שימי לב שאת לא מרעישה כשאת מניחה את האצבעות ופורטת אותן - הרעש בד"כ מגיע ממגע של ציפורניים או כריות האצבעות עם מייתרים רוטטים (כאלו שכבר פרטת עליהם)- זה אולי הכי קשה להוריד רעשים כי זאת עבודת נמלים אבל היא לא פחות חשובה מהיציבות כי זה נורא מפריע, וזה משהו שכמעט ואי אפשר לתקן כשמנגנים מהר אלא רק כשעובדים על זה בטמפו איטי ואח"כ ממהרים אותו.
3. איכות הצליל - איך שלא תנסי - כשמנגנים מהר קשה באמת לשים לב לצליל, לעומת זאת כמנגנים לאט אז פתאום אפשר לשמוע כל צליל ולחשוב האם הוא יפה או לא ואיך משיגים תוצאה יפה/טובה יותר.
ואם תצליחי לעשות את כל אלה ביחד אז אני מורידה בפנייך את הכובע, גם תגלי שלנגן לאט זה הרבה פחות משעמם ממה שנראה.
מבחינת סולמות וארפג'ים - הנבל הוא מיוחד במינו - אנחנו לא חייבים לדעת בדיוק מתי צריך פה דיאז כמו בפסנתר כי רשום לנו שינוי בפדל, ולכן כל פעם שעושים טרנפוזיציה לסולם אחר האיצבוע נישאר אותו איצבוע ולכן זה לא ממש משנה באיזה סולם עושים את זה, מה שכן חשוב הוא לשים לב לדברים שהזכרתי קודם בכל מני ווריאנטים - ז"א פעם בסולם רגיל, פעם בטרצות, פעם לנגן שתי ידיים באוניסון ופעם להחליף את המשולשים לדוגמא: דו,מי,סול,דו ביד שמאל מול מי,סול,דו,מי בימין (אגב זה קשה כי הקוורטה כל פעם במקום אחר...)
באופן כללי המורה שלי לא דוגלת בעבודה פדנטית על סולמות וארפג'ים, אלא בעבודה על נגינה של אוקטבות ומעלה בשתי הידיים, וגם עבודה פדנטית של היצירות עצמן. |
|
חזור למעלה |
|
|
Rany משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/10/2006 ב- 21:01:55 הודעות: 23
|
נשלח: 12/11/2006 ב- 22:45:30 כותרת הודעה: |
|
|
אני מסכים עם כולם .
עבודה איטית ונכונה היא הדרך הנכונה להגיע לרמה טכנית גבוהה וכתוצאה מכך הבעת הרגשות המוסיקליים ביתר קלות .
כן , זאת עבודה שחורה אך משתלמת בסופו של דבר.
חשוב לציין שעבודה במקביל עם סוגי טכניקה שונים , מפרה כפליים את היכולת הטכנית .
לדוגמא , כאשר נעבוד על ארפג'ים ולאחר מכן נעבור לסולמות נמצא עצמנו עולים דרגה ביכולת ובזריזות של יד ימין . תרגילי ארפג'ים הם בעיקר ליד ימין , וסולמות ליד שמאל.
כל שיטה טכנית עוזרת לשנייה , לאחר תרגול נכון.
חשוב גם לדעת לנוח .
למרות שזה נשמע קצת חריג , גם יצירה שעבדנו עליה מספר ימים או שבועות , צריכה לנוח . הכוונה היא לקחת מנוחה מאותה יצירה ולנגן משהו אחר .
שתחזרו לנגן לאחר מכן , תרגישו התקדמות בכמה דרגות . אחרי הכל גם הראש עובד לא רק הידים .
בהצלחה ,
רני |
|
חזור למעלה |
|
|
ליסט משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 17/04/2004 ב- 17:16:34 הודעות: 113
|
נשלח: 15/11/2006 ב- 19:32:12 כותרת הודעה: אצבוע של ארפג'ים |
|
|
בפסנתר -
מה האיצבוע הרגיל של אקורד דו מג'ור? (של 2 אוקטבות ומעלה)
יד ימין: 5, 3, 2, 1, 3, 2, 1
יד שמאל: 1, 2, 4, 1, 2, 4, 5
משהו כזה?
זה הסטנדרטי?
או שסטנדרטי זה להתחיל דו ביד ימין באצבע שנייה למשל.
כי המרחק בין סול לדו (ב"חילוף") מאוד גדול.. .
|
|
חזור למעלה |
|
|
Rany משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/10/2006 ב- 21:01:55 הודעות: 23
|
נשלח: 16/11/2006 ב- 16:44:06 כותרת הודעה: |
|
|
אין לך טעות זה האצבוע הסטנדרטי .
אם בחזרה המרחק בין האצבעות גרם לך לחשוב אחרת , כנראה שתצטרך לעבוד על גמישות .
נ.ב.
אני לא מחשיב את זה ככלי פריטה.
בהצלחה בכל אופן. |
|
חזור למעלה |
|
|
well-tempered משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30 הודעות: 649
|
נשלח: 16/11/2006 ב- 20:51:09 כותרת הודעה: |
|
|
Rany כתב\ה: |
נ.ב.
אני לא מחשיב את זה ככלי פריטה. |
אלא אם כן אתה מתחיל לשלוח ידיים למיתרים בפסנתר כנף ולנגן.. כמו שאוהבים לעשות היום _________________ "Ford, you are turning into a penguin. Stop it" |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 16/11/2006 ב- 23:02:22 כותרת הודעה: |
|
|
אווץ'!!
זה אמור להיות כואב.. _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
Rany משתמש מתחיל
הצטרף בתאריך: 16/10/2006 ב- 21:01:55 הודעות: 23
|
נשלח: 17/11/2006 ב- 00:13:09 כותרת הודעה: |
|
|
אז אני מחשיב את זה ככלי פריטה מודרני . אבל איזה מוזיקאי אמיתי חי את המודרניזם מבלי לפתח את הבסיס
|
|
חזור למעלה |
|
|
|