עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

קצ'יני

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Amiel Gal
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 14/05/2005 ב- 02:10:44
הודעות: 103

הודעהנשלח: 04/11/2005 ב- 17:56:18    כותרת הודעה: קצ'יני תגובה עם ציטוט

אמממ, מישהו שמע עליו, מכיר יצירות שלו?
אם כן, איפה אפשר להשיג או משהו?( מעדיף לקנות)
המורה שלי אמרה לי שהוא היה עוד מאתיים שנה לפני באך אז... המום


עמיאל.
והוא מדהים. מאוד שמח

_________________
וואלהמחייךמחייךמחייך
וואי וואי וואי איזה נושא יש לי ליצירהמחייךמחייךמחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 04/12/2005 ב- 16:57:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אוקיי סליחה על התגובה המאוד מאוחרת, אבל רק עכשיו שמתי לב להודעה הזאת.
בכל מקרה, ג'יוליו קצ'יני Giulio Caccini
חי בין השנים 1551 עד 1618, באיטליה ובעיקר בפירנצה.
הוא היה זמר מאוד מפורסם בזמנו, ושר בכמעט כל חצר אפשרית וגם בהרבה אופרות שהיו קיימות אז.
כמובן שעקב כך כל הלחנותיו אם אני לא טועה הן ווקאליות,
והוא נחשב לסוג של מהפכן בכל מה שקשור לסגנון המונודי (החד-קולי).

פה תוכל למצוא כמה קטעים להאזנה.
http://www.classicalarchives.com/early/c.html#CACCINIG
מקווה שעזרתי.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Amiel Gal
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 14/05/2005 ב- 02:10:44
הודעות: 103

הודעהנשלח: 09/12/2005 ב- 21:26:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מלך, אין לי מילים, פשוט מלך.


עמיאל. מאוד שמח

_________________
וואלהמחייךמחייךמחייך
וואי וואי וואי איזה נושא יש לי ליצירהמחייךמחייךמחייך
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 04/02/2006 ב- 18:47:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בקראי היום באציקלופדיה העברית על כל מיני מושגים של מוזיקה לקראת המבחנים הקרבים ובאים,
נתקלתי בקצ'יני שוב.
לפי מה שהם טוענים שמה, הוא כנראה הראשון שאפשר להצביע עליו בתור מלחין אופרה רציני.
ולאופרה שלו קרא על שם הדמות המיתולוגית Euridice.
הנה לך עוד קצת מידע... מחייך

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Mistyusic
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19
הודעות: 170
מיקום: צור הדסה

הודעהנשלח: 24/02/2006 ב- 10:20:36    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שלום!
קצ'יני הוא מלחין מאוד מפורסם והרבה תלמידים שלומדים פיתוח קול שרים יצירות שלו.
היצירה הקלאסית הראשונה ששרתי הייתה Amarilli Mia Bella שלו, ועכשיו אני שר גם את Tu Cha'ai le penne amore .
אם אתה מתעניין במוסיקה שלו, ברתולי מבצעת דיי הרבה יצירות שלו אבל אני כרגע לא יכול להגיד לך בדיוק באיזה דיסק. אני חושב שאולי בדיסק Live In Italy, ברסיטל שלה באיטליה.
יש גם את פרנצ'סקו קוואלי שהוא דיי דומה לו...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Chuka
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 04/01/2005 ב- 15:08:15
הודעות: 180

הודעהנשלח: 27/06/2006 ב- 08:02:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גם במקרה שלי היתה Amarilli Mia Bella האריה הראשונה ששרתי. אני חושבת שיש קונספירציה של מורים לפיתוח קול בקשר לאריה הזאת (אני כבר לא יכולה לשמוע אותה). צ'צ'יליה, עם זאת, דופקת בLive in Italy ביצוע משתפך ואוורירי (מלא אויר בקול), אבל מותר לה, היא צ'צ'יליה.
קצ'יני מופיע מספר פעמים בהופעה הזאת של צ'צ'יליה, שאותה עדיף לראות בDVD אם יש אפשרות, כי זה מעצים את החוויה, וגם מצחיק. אותן יצירות גם מופיעות באסופת שירי האהבה האיטלקיים מהמאה ה-18 שלה.
יש לו Ave Maria מאוד יפה ומפורסמת. מומלץ להכיר.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
פיצי
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53
הודעות: 268
מיקום: בכל מקום בכל שעה

הודעהנשלח: 27/06/2006 ב- 15:05:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מנצל את השירשור הזה כדי להזמין את כולכם לרסיטל שלי בשבוע הבא ביום שלישי ב-20.30 באקדמיה למוסיקה בירושלים. מה הקשר? הרסיטל יהיה כולו על טהרת הבארוק המוקדם וקצ'יני מיוצג שם בכבוד - 7 שירים שונים (בלי אמרילי).

תראו עצמכם מוזמנים.

_________________
? Ob ich die Musik nich hore
! Sie kommt doch aus mir
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
guysoft
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35
הודעות: 1173
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 27/06/2006 ב- 18:30:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

פיצי כתב\ה:
אני מנצל את השירשור הזה כדי להזמין את כולכם לרסיטל שלי בשבוע הבא ביום שלישי ב-20.30 באקדמיה למוסיקה בירושלים. מה הקשר? הרסיטל יהיה כולו על טהרת הבארוק המוקדם וקצ'יני מיוצג שם בכבוד - 7 שירים שונים (בלי אמרילי).
תראו עצמכם מוזמנים.


אתה מוזמן לפתוח שרשור חדש.. שנוכל לפרסם בלוח אירועים...

_________________
42
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
Mistyusic
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19
הודעות: 170
מיקום: צור הדסה

הודעהנשלח: 27/06/2006 ב- 21:02:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הרסיטל היום הוא בשבוע הבא???
אם זה היום - אשמח לשמוע חוויות, אם בשבוע הבא, אולי אני אוכל לבוא.

אגב, באמת האמרילי הזה זה קונספירציה טוטאלית.
יש לי ביצוע שאתם חייבים לשמוע!!! אמה קירקבי עשתה מזה משהו מטורף.
היא לא השתמשה בקישוטים הכתובים בתווים, אלא קישטה בלי סוף, בכל מילה כמעט, שינתה עד כדי ירידות של אוקטבה באמצע. גם אם זה מוגזם, זה מעניין לשמוע.

בכל אופן, ברטולי עשתה לזה מספר ביצועים... זה מההופעה באיטליה ממש איטי ויש נקודה בו שהיא לא הכי יציבה. אבל אין - היא פשוט מלכה! (זה סלנג קצת רחובי, לא? חח)
למרות שהיא לא מבצעת הכל בצורה הכי אותנטית, היא שרה הרבה פעמים עם המון ויבראטו ולא תמיד בסגנון...
המורה שלי אומרת לי לא לשמוע אותה לפני שאני מבצע דברים שהיא ביצעה...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 27/06/2006 ב- 23:05:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אגב צריך להוסיף על קצ'יני שהוא המציא שיטות שירה שונות,
ואפקטים מיוחדים בשביל היצירות שלו.
הוא מסביר עליהן בהקדמה לאופרה הראשונה שהוא כותב ב1601 אם אני זוכר (אין כמו תולדות קורץ ) והרבה מאוד שמות של אפקטים שכרגע אנילא זוכר אותם,
אבל הם מוסיפים בהחלט המון.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
נטע החלילנית
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 06/06/2005 ב- 16:01:18
הודעות: 8

הודעהנשלח: 01/08/2006 ב- 12:03:15    כותרת הודעה: למה הכוונה תגובה עם ציטוט

למה הכוונה המציא שיטות שירה שונות ואפקטים מיוחדים?
שר
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 01/08/2006 ב- 12:50:20    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אלו אפקטים שצריך לשמוע כדי להבין איך זה הולך,
אבל אחד מוכר זה Trillo שזה לא ממש הטריל שאנחנו מכירים כיום, אלא אפקט כזה עם הקול שמזכיר לי לפעמים מישהו שבוכה... (או שזה Groppo?)

יש גם Messa di voce שזה עלייה מהירה במנעד כדי להגיע לצליל גבוה...
אני בטוח שהזמרים יסבירו לך יופי.

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Contre Tenor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29
הודעות: 132

הודעהנשלח: 01/08/2006 ב- 13:29:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Dombi כתב\ה:
אלו אפקטים שצריך לשמוע כדי להבין איך זה הולך,
אבל אחד מוכר זה Trillo שזה לא ממש הטריל שאנחנו מכירים כיום, אלא אפקט כזה עם הקול שמזכיר לי לפעמים מישהו שבוכה... (או שזה Groppo?)

יש גם Messa di voce שזה עלייה מהירה במנעד כדי להגיע לצליל גבוה...
אני בטוח שהזמרים יסבירו לך יופי.


טעות.. Messa di Voce זה קרשנדו -> דיסקרשנדו.

_________________
Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!

Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 01/08/2006 ב- 14:22:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא בטוח שההגדרה הנכונה היא שהוא "המציא" את הטכניקות הללו, אלא נתן להם ביסוס בתיאוריה ובתיווי. אני דיי בטוח שדברים כאלו היו קיימים גם לפניו באופן מסוים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
נטע החלילנית
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 06/06/2005 ב- 16:01:18
הודעות: 8

הודעהנשלח: 01/08/2006 ב- 20:10:57    כותרת הודעה: קשה להבין לפי הכינוי תגובה עם ציטוט

אבל הכלי הראשי שלי הוא שירה : )
ובכל זאת, אני עדיין לא מבינה מה הכוונה. אילו מהאפקטים שאני מכירה הוא המציא? האם זה באמת הוא "המציא" אותם?
מה הוא כתב עליהן ובאיזו הקדמה לאיזו אופרה?
מקווה שהבהרתי את כוונתי

Dombi כתב\ה:
אגב צריך להוסיף על קצ'יני שהוא המציא שיטות שירה שונות,
ואפקטים מיוחדים בשביל היצירות שלו.
הוא מסביר עליהן בהקדמה לאופרה הראשונה שהוא כותב ב1601 אם אני זוכר (אין כמו תולדות קורץ ) והרבה מאוד שמות של אפקטים שכרגע אנילא זוכר אותם,
אבל הם מוסיפים בהחלט המון.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
well-tempered
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם


הצטרף בתאריך: 30/05/2004 ב- 21:57:30
הודעות: 649

הודעהנשלח: 01/08/2006 ב- 22:17:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גדי טעה, זה לא הופיע באופרה שקצ'יני כתב (כבר דיברנו על זה לפני המבחן, אבל זכרת את הטעות שלך גדי, ולא את התיקון שלי... קורץ )
הנה מה שכתבתי על ג'וליו קצ'יני בסיכום שלי לתולדות:

ג'וליו קצ'יני Giulio Caccini – מוזיקאי ידוע בפירנצה ומלחין, זמר, בעל מוניטין כמורה לשירה. תלמידותיו המוצלחות היו בנותיו. (פרנצ'סקה קצ'יני גם היתה מלחינה.) הוציא ספר של מונודיה (=שירים לקול בעלי קו מלודי אחד) בליווי קונטינואו בשנת 1601 בשם le nouve mousiche, כל הקטעים מכריזים על החידוש של המוזיקה בתקופה. יש לו מבוא ארוך לספר, בו הוא אומר לא רק איך לשיר אלא גם איך להציג. יש להשתמש בטכניקות ווקאליות מיוחדות בשם הכולל אפטי affetti. דוגמאות:
Groppo – קישוט ע"י השכן העליון לצליל.
Trillo – ויבראטו.
Passaggio – מילוי קפיצה מלודית בצלילים דיאטונים או כרומטיים.
Messa di voce – קרשנדו ודימינואנדו על אותו הצליל.
Accenti – הדגשת הצליל.
Exclamazioni – דומה לאקשנטי.
Sprezattura – השם הכולל לאמצעים הנ"ל – שיטה אצילית להשמעת התפקיד.
קצ'יני מדגיש שהזמר חייב ללמוד באילו מקומות יש להכניס איזה אפקט והדבר תלוי בטעמו הטוב של הזמר.

_________________
"Ford, you are turning into a penguin. Stop it"
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 02/08/2006 ב- 13:50:53    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

התאריך של התגובה הזאת הוא מסוף יוני, לא מעט זמן לפני שתיקנת אותי.
אז מותר לי...

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
נטע החלילנית
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 06/06/2005 ב- 16:01:18
הודעות: 8

הודעהנשלח: 02/08/2006 ב- 16:25:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה! קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> בארוק ומוסיקה עתיקה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb