צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 22/05/2004 ב- 11:37:18 כותרת הודעה: ביצועים אותנטיסטיים |
|
|
שבוע טוב,
רציתי לשאול אתכם מה דעתכם על הזרם האותנטיסטי במוסיקה העתיקה.
ואני לא מדבר רק על הכלים, אלא על כל שיטת הביצוע, הקישוטים וכו'...
מה אתם חושבים? |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 02:41:11 כותרת הודעה: |
|
|
אני חושב שזה מאוד יפה.. אבל יש גם בעיותיות רבה עם זרם זה.. שכן בגלל הקישוטים הרבים קשה לדעת איך בדיוק הדברים צריכים להיתנגן... אבל. אני גםלא ממש יודע על התקופה יותר מידי...
אתה יכול אולי קצת להרחיב..? |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 04:00:30 כותרת הודעה: |
|
|
יש פעמים שאני בעד ביצועים אותנטים..
אם זה בעיקר יצירות וואקליות..
אבל למשל בפסנתר... אני משתדלת לחשוב על התקופה של אז בביצוע,
אך מתחשבת בהחלט בתקופה שאני חיה בה.. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 09:19:30 כותרת הודעה: ג |
|
|
קודם כל הזרם האותנטי הביא ל"תחית המתים". המון מלחינים ויצירות שנשכחו יוצאים מהאפלה ומגלים כמה מוסיקה טובה נכתבה בעידן הטרום מוצרטי. גם יצירות רבות של מלחינים כמו באך או ויולדי, שלא בוצעו שנים רבות מתגלות פתאום (עד שנת 1920 מכל הקורפוס העצום של ויולדי ניגנו בקושי 10 קונצ'רטי ואולי את הגלוריה המפורסמת).
מעבר לכך העניין בתקופות הבארוק והרנסנס הביא למחקר עצום על המלחינים, המוסיקה, דרכי נגינה, תפקיד היצירה וכו'. הדבר השפיע בצורה גדולה ביותר על האופן שבו מבצעים כיום מוסיקה עתיקה ולא רק - פרקטיקה אותנטית חדרה גם לביצוע מוסיקה של מוצרט, בטהובן, ברליוז, שוברט, שומאן. פתאום נכנס משב רוח רענן ששינה לגמרי את ההתיחסות לביצוע - לא תמיד לטובה - אך התרומה העצומה של הזרם הזה לא במהרה תשכח ותגווע.
לדעתי האישית - אין היום מקום לביצועי מוסיקה עתיקה ללא התיחסות למחקר העצום שנעשה. אני מעדיף כמובן כלים אותנטיים, אך ביצועים בתזמורות מודרניות כמו בקמרטה הם בהחלט טובים לעומת ביצועים כאלו בפילהרמונית שלרוב הם גרועים. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 17/07/2004 ב- 12:26:03 כותרת הודעה: |
|
|
תודה על ההסבר..... |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 18/07/2004 ב- 17:56:25 כותרת הודעה: |
|
|
אני מסכימה עם העיניין שחייבים להתייחס למחקר .. וזה גם מאוד מעניין ומאתגר.
אבל בעיניי ביצוים אותנטים הרבה יותר נעימים לאוזן (אבל לאו דווקא, ישנן המון יצירות שיפהיפיות בביצוע אותנטי + כילים אותנטים!!) _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 18/07/2004 ב- 21:29:42 כותרת הודעה: |
|
|
כמו סונטה ראשונה של באך לחליל ופסנתר ובמקור..
לחליל בארוקי וצ'מבלו!! |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 18/07/2004 ב- 22:31:14 כותרת הודעה: |
|
|
בהחלט...!
שמעתי אותו ועליו חשבתי כשרשמתי את זה.... _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 20/07/2004 ב- 20:24:45 כותרת הודעה: |
|
|
דרך אגב.. לא מוזר לכם שהביצועים האוטננטים תמיד נשמעים יותר טוב והם נשמעים כמעט חצי טון למטה...
זה ממש מגניב.. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 20/07/2004 ב- 22:45:35 כותרת הודעה: ג |
|
|
מהזאת אומרת כמעט חצי טון?
זה חצי טון לגמרי!
ולפעמים גם טון שלם נמוך יותר!
ולפעמים גם טון שלם גבוה יותר - תלוי בתקופה, במלחין והאיזור בו נכתבה היצירה. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 09:28:24 כותרת הודעה: |
|
|
גבוה יותר לא שמעתי. ואל תעשה הכללות. לא תמיד זה חצי טון שלם. |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 09:40:08 כותרת הודעה: |
|
|
לא נראה לי שהם נשמעים טוב יותר בגלל שהם נמוכים יותר.
אלא, בגלל שההרכבים הם קטנים. למשל ביצירות וואקליות, יש 3 או 4 זמרים, ובביצוע לא אותנטי ישנה מקהלה שלמה וזה פחות ברור וחד.
נראה לי. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
Mistyusic משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19 הודעות: 170 מיקום: צור הדסה
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 09:47:22 כותרת הודעה: |
|
|
למה הם נשמעים נמוך יותר או גבוה יותר?
זה קשור בכיוון של הכלים? |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 09:50:11 כותרת הודעה: |
|
|
כן, ככה היה הכיוון של הכלים בתקופת הבארוק...
נמוך יותר. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 09:51:13 כותרת הודעה: |
|
|
. הכיוון גם לא היה ממש מדוייק כך שכל פעם זה היה אחרת... |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 09:56:16 כותרת הודעה: ג |
|
|
כשאני עושה השוואות בין אותנטי למודרני אני תמיד מגיע לחצי טון מדויק. לזמרים זה מאוד חשוב ומשמעותי.
קנטטות של באך עם קופמן או סוזוקי מבוצעות (לא תמיד) עם כיוון הגבוה בטון שלם גבוה יותר. |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 11:24:57 כותרת הודעה: |
|
|
לא עידו... הוא היה מדוייק. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 11:30:56 כותרת הודעה: |
|
|
שירה,
עידו צודק במובן הזה שזה היה אחרת במקומות שונים באירופה. לכל מקום היה הכיוונון שלו, מה שהקשה על קולורטורות למיניהן. |
|
חזור למעלה |
|
|
concer_s משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/07/2004 ב- 22:38:06 הודעות: 308
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 13:10:57 כותרת הודעה: |
|
|
אהה הבנתי.
הייתי בטוחה שהוא התכוון לכלים שונים.
כי אם כך, איך היו מנגנים בהרכבים...?
תודה. _________________ --------------------------------------------------------
אמרה הקלאסיקאית.. |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 17:33:06 כותרת הודעה: |
|
|
כן.. אני מיצטער על ההסבר הגרוע.. ודבריי לא באים לסתור את דבריך פיצי.
בכל מקרה יש הקלטות שההבדל הוא פחות מחצי טון.. בזה אני בטוח. |
|
חזור למעלה |
|
|
פיצי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 12/04/2004 ב- 15:00:53 הודעות: 268 מיקום: בכל מקום בכל שעה
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 22:47:31 כותרת הודעה: ג |
|
|
עכשיו אני רואה ששורה חשובה נמחקה מההודעה שלי בראש העמוד.
באופרות של גלוק בביצוע המנצח מארק מינקובסקי הכיוונון הוא לה = 402. כאמור טון שלם נמוך יותר.
יצירות של הנדל הוא מבצע עוד יותר נמוך לה = 382 . |
|
חזור למעלה |
|
|
עידו משתמש על
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 12:42:33 הודעות: 1054 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 21/07/2004 ב- 23:22:47 כותרת הודעה: |
|
|
עד כדי כך... מעניין לא ידעתי... אני אלך לשמוע.. תודה על האינפורמציה |
|
חזור למעלה |
|
|
|