צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 28/02/2006 ב- 22:36:02 כותרת הודעה: איך מתמודדים עם 5/8? |
|
|
אני מנגן עכשיו את הסונטה של ברנשטיין ובפרק האחרון ברנשטיין הלחין במקצב של 5/8.
עכשיו בגדול אני יודע שצריך לספור 1,2... 1,2,3 ולפעמים להיפך,
אגב אי אפשר לספור את המקצב הזה בעברית, אפשר רק באנגלית )
אבל רציתי לדעת אם יש כאלה שהתמודדו אי פעם עם יצירות במקצב הזה ואיזה טיפים הם יכולים לתת?
גם הפסנתר בלווי נותן ביטים על הפעמות האי זוגיות 1 3 ו-5...
אבל האם זה תמיד טוב להסתמך עליו? כי לפעמים הוא יכול לבלבל לא? _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
ניצן_גפן משתמש מתקדם
הצטרף בתאריך: 07/03/2005 ב- 21:19:52 הודעות: 634 מיקום: ברקיע השביעי
|
נשלח: 28/02/2006 ב- 22:55:49 כותרת הודעה: |
|
|
וואו!
בדיוק עבדתי על המקצב הזה בתחילת שנה ולח לי שבוע שלם עד שקלטתי...
זה הולך ככה...
אבל'ה אמל'ה וחוזר חלילה...
תנסה בפסנתר הרבה פעמים...תנגן 123 12 123 12...וכן הלאה או הפוך....אישית, השיטה של אבלה אמלה לא עזרה לי
אבל תנסה בסוף זה יכנס _________________ "...אמור מעט ועשה הרבה; " |
|
חזור למעלה |
|
|
עוגי משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 10/04/2004 ב- 04:13:19 הודעות: 439
|
נשלח: 28/02/2006 ב- 23:45:37 כותרת הודעה: |
|
|
גדי לא הבנתי משהו..
הפסנתר נותן ביט גם על הפעמה החמישית? זה לא נשמע לי הגיוני... הכי הגיוני זה על הראשונה והשלישית או על הראשונה והרביעית.
אם אתה רוצה לספור, אתה יכול סתם לספור מאחת עד חמש או לפי החלוקה הפנימית, שאותה אתה צריך לגלות.
אם החלוקה היא 3 ואז 2 אפשר לספור one, two, three, one, tow.
אם החלוקה היא 2 ואז 3 אפשר לספור one, two, three, four, and |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 28/02/2006 ב- 23:52:33 כותרת הודעה: |
|
|
העצה שלי בשבילך היא קודם כל להתאמן בקריאת התווים ללא כלי הנגינה שלך. זה מאוד חשוב שלפני
שאתה בכלל ניגש לנגן את היצירה עצמה זה לדעת איך לקרוא אותה. זה יהיה הרבה יותר קל מאשר סתם לנגן שוב ושוב ושוב ולעייף את עצמך.
כשתדע את היצירה בראש, כשתהיה סגור על הקצב, על הרעיונות המוסיקליים שאתה הולך להכניס זה יהיה לך הרבה יותר קל כשתיגש לביצוע היצירה עצמה בכלי שלך.
תקח את התווים ותסמן כל תיבה אם החלוקה היא 2 + 3 או 3 + 2 ותקרא את הקצב בקול עם ניצוח.
תתאמן על זה כך עד שתקלוט את זה. אח"כ יהיה לך הרבה יותר קל לנגן את זה על הקלרינט עצמו.
כדאי לך גם לעבור על תפקיד הפסנתר ולראות איך שני התפקידים משתלבים יחדיו. אולי תרצה לרשום גם Cues של הפסנתר בתפקיד שלך. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 11:18:11 כותרת הודעה: |
|
|
באופן מעניין, גם אני בדוק התחלתי לעבוד על משהו דומה - אתמול הסתכלתי על מה שמיכאל וולפה ביקש ללמוד לפיתוח שמיעה וזה בדיוק העניין של 5/8 ו7/8. הוא המליץ משהו דומה למה שניצן אמרה (אבל יותר טוב!) - רימ - סקי -קור -סָ -קוב. והמטרה היא לא לחלק ל2 ו 3, אלא שזה יהיה ממש חלוקה מדוייקת. בברנשטיין (שאני לא מכיר לעומק ) הייתי ממליץ לחפש את הקווים המלודיים היותר ארוכים, כי אני משער שיש שם חלוקות פנימיות בתוך ה5/8.
ד"א, ל7/8 מצאתי משהו די טוב - די-מי-טרי-שוס-ט-קו-ביץ' |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 12:33:51 כותרת הודעה: |
|
|
לעניות דעתי הדבר הקריטי הוא להרגיש את ה- 3 כמו ב 6/3.
כלומר 123
לחשוב באחד וה-1 כבד.
אפשר פשוט להשתעשע בשירה (וריקוד ) עם מעבר רנדומלי מ- 3 ל 2.
ואז גם לעבור למקצבים על המשקל כמו חלוקה של ה 3 לרבע ושמינית או שמינית ורבע או סינקופות שמחברות בין הביטים כמו רבע רבע שמינית דווקא ב 3 ו2.
בהצלחה |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 15:04:50 כותרת הודעה: . |
|
|
כמו שיחיאל ציין קודם...פטנט הרמסקי.
ככה זה במחוז מגורי,
כאשר אתה צריך לנגן במשקל 5/8, תאמר: Rimski Korsakov
וכאשר אתה צריך לנגן במשקל 11/4 , תאמר: Rimski Korsakov savsem s uma sashol (הפירוש: 'רמסקי קורסקוב השתגע לגמרי'. אלה הן עיקר ההשמצות שצריך לסבול מלחין, כנראה).
כך לא רק שאתה מנגן נכון, אתה גם לומד רוסית,
כמוני _________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
מדהימאיה פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 11:23:56 הודעות: 409
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 15:11:14 כותרת הודעה: |
|
|
אבל רימסקי עובד רק על 2 ו 3 ולא 3 ו2 .
3 ו2 יכול להיות - בטהובן מוצרט (עכשיו המצאתי, אז אם יש לכם הצעה יותר טובה, אני אשמח לשמוע) |
|
חזור למעלה |
|
|
T 4 2 משתמש עם עתיד
הצטרף בתאריך: 25/07/2004 ב- 10:30:34 הודעות: 445
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 15:20:21 כותרת הודעה: . |
|
|
משתמשים בפטנט הרמסקי רק מהסיבה הפשוטה שהוא באמת השתמש במשקלים האלה ביצירות שלו. הנגנים היו מתחרפנים מזה, והמציאו את המשפט שלהעיל.
משם זה הגיע.
_________________ מוזיקה היא חוק מוסרי - היא נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל.
- אפלטון - |
|
חזור למעלה |
|
|
holst מנהל אתר
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03 הודעות: 2869 מיקום: המבורג
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 17:52:00 כותרת הודעה: |
|
|
בזמן האחרון אני מתחיל לחבב פחות ופחות את הטכניקה הזו לנגן מקצבים ראשוניים. אני שם לב שהתוצאות בפועל הן מכניות ומלאכותיות, ושהעבודה בטכניקה הזו היא מעצבנת ומתסכלת.
כשאני רוצה לנגן קווינטולה אני חושב על קוורטולה מורחבת, מעין "סוויפט" כזה שאליו אני מוסיף עוד צליל. כלומר, מה שיוצא בפועל זה קוורטולה מהירה עם צליל נוסף, שזה יוצר קווינטולה. התוצאה הרבה יותר חלקה, ואחרי תרגול מסוים זה כבר נכנס לדם ולא צריך לסבול בגלל זה.
בנוגע לספטולה- בשבילי זו בעצם סקסטולה מורחבת. וכאשר מופיע משקל של 5\8 או 7\8 זה פשוט מדרבן אותי יותר לחשוב בתיבות. מה שתמיד צריך לעשות...
למסקנה הזו העגתי גם בעזרת מורה וגם בגלל שהתרגול בשיטת השמות היה מעצבן ולא הניב תוצאות יפות. וזה אחרי שעברתי על שמות, מקומות, ערים, מדינות ומה לא... |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 18:47:48 כותרת הודעה: |
|
|
האמת שכיום במוסיקה חדשה שינו את עניין הספטולה ומחלקי 16 הפכה לחלקי 32 כדי שתהיה יותר קרובה ל8 מאשר ל6. לא משנה בכל אופן גם ככה זה לא משהו מדוייק מתמטית.
אנשים חשבו שזה יעזור למבצע כדי שהספטולה לא תהיה איטית מדי. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Ylock פותר חידון המלחין השבועי
הצטרף בתאריך: 11/07/2005 ב- 17:04:00 הודעות: 676 מיקום: נ"צ 59
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 19:54:39 כותרת הודעה: |
|
|
עידן וטל - על תבלבלו בין ספטולות / קווינטולות למקצב 5/8 ו7/8 - אני מסכים שכאשר אתה מנגן קווינטולה זה בעצם ארבע עם תוספת - מטרת מבנה כזה היא להוסיף יותר למתח. אבל במקרה של משקל 5/8, אי אפשר להתייחס לכל תיבה כ2/4 מורחב, או שאני טועה? |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 21:23:16 כותרת הודעה: |
|
|
ביצירה עצמה אני מאוד לא רוצה להתייחס לזה בתור 4 +1
כי יש כמה מקומות שהוא עובר ל8/8 פתאום וחוזר, או ל6/8 לכמה תיבות.
ולכן הרבה יותר קל לי לספור על חלוקות של 2 ו-3 ככה אני יכול לעבור בקלות עם תוספות של 3 או 2...
אה וכמו עידן אני לא חושב שאני אסתדר עם השמות.
זה סתם הברות מעצבנות, אני בוחר בשיטה הישנה והטובה... מספרים.
וגם עכשיו התחלתי לנצח לעצמי על חמש, קצת מטורלל אבל מסתדרים _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
טל כץ מנהל
הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57 הודעות: 1272 מיקום: גבעתיים
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 21:32:18 כותרת הודעה: |
|
|
אני לא חושב שעידן בכלל התייחס ל5 שמיניות בנוגע לקווינטולות וספטולות... אני לא ייחסתי את זה לזה בכל אופן.
בקשר לניצוח גדי, לא התכוונתי שתנצח את כל החמש שמיניות. כלומר, בתור התחלה זו אפשרות אם יש מספר מקומות ממש קשים
שאתה יכול לעבור עליהם לאט ככה.
תנצח 2 פעמות לא שוות. אחת של שלוש ואחת של שתיים בהתאם לחלוקה הפנימית באותה התיבה ותשיר את הקצב בקול. _________________ You are what you practice |
|
חזור למעלה |
|
|
Dombi מנהל ראשי
הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43 הודעות: 2414 מיקום: ירושלים
|
נשלח: 01/03/2006 ב- 21:50:46 כותרת הודעה: |
|
|
אה כן סליחה... לא תיארתי את זה נכון,
בחלוקות של שתיים ושלוש אוף קורס. _________________ Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n? |
|
חזור למעלה |
|
|
ליסט משתמש באימונים
הצטרף בתאריך: 17/04/2004 ב- 17:16:34 הודעות: 113
|
נשלח: 02/03/2006 ב- 14:09:07 כותרת הודעה: |
|
|
holst כתב\ה: |
בזמן האחרון אני מתחיל לחבב פחות ופחות את הטכניקה הזו לנגן מקצבים ראשוניים. אני שם לב שהתוצאות בפועל הן מכניות ומלאכותיות, ושהעבודה בטכניקה הזו היא מעצבנת ומתסכלת.
כשאני רוצה לנגן קווינטולה אני חושב על קוורטולה מורחבת, מעין "סוויפט" כזה שאליו אני מוסיף עוד צליל. כלומר, מה שיוצא בפועל זה קוורטולה מהירה עם צליל נוסף, שזה יוצר קווינטולה. התוצאה הרבה יותר חלקה, ואחרי תרגול מסוים זה כבר נכנס לדם ולא צריך לסבול בגלל זה.
בנוגע לספטולה- בשבילי זו בעצם סקסטולה מורחבת. וכאשר מופיע משקל של 5\8 או 7\8 זה פשוט מדרבן אותי יותר לחשוב בתיבות. מה שתמיד צריך לעשות...
למסקנה הזו העגתי גם בעזרת מורה וגם בגלל שהתרגול בשיטת השמות היה מעצבן ולא הניב תוצאות יפות. וזה אחרי שעברתי על שמות, מקומות, ערים, מדינות ומה לא... |
מענייו איך היית מחשבן נוקטורנים של שופן 22-ולה 31-ולה...
לפעמים חייבים לחלק למקצב פנימי. . |
|
חזור למעלה |
|
|
|