עמוד ראשי הקונסרבטוריון הוירטואלי
The Virtual Conservatory
 
 ביתבית   שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   StatisticsStatistics   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

המלחין הדגול ביותר

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  

מי הוא המלחין הדגול ביותר בכל הזמנים?
באך
16%
 16%  [ 4 ]
מוצארט
8%
 8%  [ 2 ]
בטהובן
8%
 8%  [ 2 ]
קשה מדיי... באך ומוצארט
4%
 4%  [ 1 ]
קשה מדיי... באך ובטהובן
12%
 12%  [ 3 ]
קשה מדיי... מוצארט ובטהובן
0%
 0%  [ 0 ]
לשאלה אין פיתרון - שלושתם יחד.
28%
 28%  [ 7 ]
אחר (פרטו)
24%
 24%  [ 6 ]
סך הכול הצבעות : 25

מחבר הודעה
holst
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 14:39:03
הודעות: 2869
מיקום: המבורג

הודעהנשלח: 02/06/2005 ב- 11:32:06    כותרת הודעה: המלחין הדגול ביותר תגובה עם ציטוט


אחרי שהבנו מה דעת האתר בנוגע לכמה מלחינים, הגיע הזמן לסקור את החלק השני של המשוואה:
מי הוא המלחין הדגול ביותר מבין השלושה? או שאולי קשה מדיי להחליט...

הסקר לרשותכם, ואתם גם מוזמנים לפרט.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Contre Tenor
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 11/12/2004 ב- 17:20:29
הודעות: 132

הודעהנשלח: 02/06/2005 ב- 13:40:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הנדל.
_________________
Cara sposa, amante cara,
Dove sei?
Deh! Ritorna a' pianti miei!

Del vostro Erebo sull'ara,
Colla face dello sdegno
Io vi sfido, o spirti rei!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 02/06/2005 ב- 14:01:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא יודע....
מי החליט שדווקא אלה הם שלושת הגדולים?
כלומר יש עוד מלחינים שהיו לא פחות גאונים מהם... אבל נראה לי בגלל העמך (או שלא העמך), כלומר אלה המכירים רק את המנגינות מהפורסמות ולא מעבר. (מישהו מהם מכיר את ברוך? מנדלסון? ברהמס?)

כלומר, באך בתקופתו לא היה נחשב בתור גאון הדור. לפחות כך לימדו אותי בתודלות המוזיקה (מהתקופה הקצרה שהלכתי אליהם).
התחילו להתייחס אליו באמת ככזה רק הרבה זמן אחרי שנפטר.
ומוצרט... אוח יותר מדי מז'וריות!! כמה אפשר!! (לקח לו 25 סימפוניות לכתוב אחת במינור!!)
על בטהובן... אין לי מה להגיד האמת. אז אולי הוא.

אבל אני גם תופס המון מדבוז'ק... לדעתי הוא היה מתזמר ומלחין פשוט מדהים ולא פחות גאוני.
ואני גם מאוד אוהב את ברוך, למרות שהוא די אלמוני בעיני רבים.
אז בינתיים אני לא אצביע. מגלגל עיניים

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
God
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07
הודעות: 821
מיקום: Beyond the pearly gates,heaven

הודעהנשלח: 02/06/2005 ב- 19:00:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גדי, יש סיבה שמוסיקה של שלושת אלה היא 99 אחוז מהמוסיקה שהעמך כפי שאתה קורא לו מכיר.... כלומר לו ברוך היה כותב דברים טובים כמו אחד מהשלושה, גם הוא היה מוכר... מלחין הופך למוקר מסיבה.... לא סתם.
_________________
הללויה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
God
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 13:56:07
הודעות: 821
מיקום: Beyond the pearly gates,heaven

הודעהנשלח: 02/06/2005 ב- 19:07:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ולגבי התשובה.... אני לא חושב שאני יכול להצביע.... בעקרון אני הכי נהנה לשמוע בטהובן, כי המוסיקה שלו בדיוק מתאימה לי מבחינת הרגשות וכאלה... - הדרמטיות שלו בדיוק במידה הנכונה וכאלה, במיוחד במוסיקה התזמורתית הגדולה... (סמפוניות, קונצ'רטי וכד).
מצד שני, אני מאוד מאוד מעריך ומכיר ואוהב את המוסיקה של 2 האחרים.... כלומר באך גאון וחלק מהמוסיקה שלו, שהיא בביצוע טוב יכולה לגרום לי כמעט לבקות ממש, ומוצארט... הוא פשוט מדהים... אין ממש מה עוד להגיד עליו...
כך שאם השאלה היא את מי אתה הכי אוהב מבינהם אז זה בטהובן, אבל אני לא רואה בו את ההכי גאון מבין השלושה... אני פשוט הכי מתחבר למוסיקה שלו בשלב הזה של החיים שלי.

_________________
הללויה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Ave maria
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36
הודעות: 292
מיקום: under the sea

הודעהנשלח: 03/06/2005 ב- 17:17:08    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כל אחד תרם את החלק שלו לעולם הקלאסי ומלחינים רבים אחריהם השתמשו בפיתוחים שלהם.



אז ככה שהמשאל הזה...מיותר.

_________________
=]
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
guysoft
מנהל אתר
מנהל אתר


הצטרף בתאריך: 03/09/2004 ב- 15:14:35
הודעות: 1173
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 03/06/2005 ב- 17:30:11    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Ave maria כתב\ה:
כל אחד תרם את החלק שלו לעולם הקלאסי ומלחינים רבים אחריהם השתמשו בפיתוחים שלהם.



אז ככה שהמשאל הזה...מיותר.


המטרה היא לא לחפש למה הסקר מיותר....

ד"א אם יש לך רעיון לסקר את מוזמנת להציע אותו..

_________________
42
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש MSN Messenger
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 04/06/2005 ב- 20:09:22    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

האמת לי יש רעיון לסקר...
אבל נחכה שהסקר הזה ימצה את עצמו עד תום ושכולם יציבעו.
נראה לי אפילו יהיה מאוד טוב לעשת סקר חודשי. כל תחילת חודש, אחד חדש....

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Ave maria
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 15/04/2004 ב- 20:52:36
הודעות: 292
מיקום: under the sea

הודעהנשלח: 04/06/2005 ב- 23:32:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא צריך לחפש...

אם יהיה לי רעיון שבאמת אפשר לדון בו אני אעלה.

לבנתיים, לילה טוב מחייך

_________________
=]
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 06/06/2005 ב- 13:44:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גוסטב מאהלר ללא שום ספק סימן קריאה
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
נמרוד רון
אורח





הודעהנשלח: 06/06/2005 ב- 15:05:43    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מסכים לגמרי..
הוא וויליאם קראפט לדעתי.
חזור למעלה
מוסיקאי
אורח





הודעהנשלח: 05/07/2005 ב- 16:21:11    כותרת הודעה: ברהמס תגובה עם ציטוט

אני אולי לא אובייקטיבי כי אני רומנטיקן בנשמתי... אבל ברהמס הוא הכי גדול. נראה לי שלשאול מי הכי גדול משלושת אלו שהוצעו זה טיפה בעייתי. בוא נבחר מבין 20 הגדולים או משהו... מאוד שמח
חזור למעלה
חלילניתוש
משתמש עם עתיד
משתמש עם עתיד


הצטרף בתאריך: 16/04/2004 ב- 13:09:35
הודעות: 301
מיקום: עיר החודש

הודעהנשלח: 06/07/2005 ב- 22:24:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

נראה לי שהינדמיט הוא בכיר ליבי.
הוא הצליח לכתוב מוזיקה יפה לכל הכלים (להזכירכם הוא כתב סונאטות לכל כלי אפשרי בערך, כולל הויאולה... צוחק )

_________________
אולי זה הגיוני... כי חוכמה לא מתחלקת בשתיים אבל טימטום כן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 24/07/2005 ב- 15:43:46    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני אישית חושב שלשאול: "את מי אני יותר אוהב "אוהב" את מוצארט בטהובן או באך?", היא המקבילה המוסיקאית ל: "את מי אתה אוהב יותר את אמא או את אבא?". שאלה שמתאימה לילדים או דודות פולניות. שלושת המלחינים, הם מנפילי המוסיקה האמנותית בפרט והמוסיקה כולה בכלל. לשאלה יש ערך כל שהוא כשאלה ריטורית בלבד. וסקרים מאין אלה יש להשאיר למלחנים מדרגה נמוכה קצת פחות (דנצים, שפוהרים ודיטרסדורפים למיניהם...). קורץ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 25/07/2005 ב- 19:39:10    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני מסכים איתך לגבי זה שבאך בטהובן ומוצארט היו גאונים ותרמו רבות לעולם המוסיקה ולהסטוריה של המוסיקה והם בסיס מוסיקלי חשוב ביותר אך אתה לא יכול להקביל את זה להאם אני אוהב את אמא או את אבא יותר אחד מהשני מכיוון שהקשר שונה לחלוטין.
אני בהחלט יכול להחליט על מי משלושת המלחינים הללו אני אוהב יותר. זה שהם היו גאונים etc. etc. etc. זה לא אומר שאני חייב לאהוב את כל מה שהם עשו במפעל חייהם.
זה שמישהו הוא גאון זה לא מקנה לו אהדה מכלל האנושות מכיוון שאני יכול להעלות פה עוד כמה שמות של גאונים שבהחלט אף אחד לא ישמח לקרוא עליהם ובהחלט אף אחד לא אהב את האנשים האלה וגם אני לא. אבל מה לעשות, הם הצליחו לעשות כמה דברים עם הראש שלהם שאף אחד לעולם לא העלה על הדעת.

אני אישית אוהב את באך הרבה יותר ממוצארט. מוצארט הוא אחד המלחינים הפחות אהובים עלי.
אני מבין את התרומה שלו למוסיקה ואת התפתחות המוסיקה שנים אח"כ וההשפעה הגדולה שהשאיר על מלחינים שהיו אחריו אבל מה לעשות, אני לא כל כך אוהב את מוצארט.

שים לב שאני מתייחס לשאלה שאתה כתבת - "מי אני אוהב יותר ?" ולא לסקר עצמו.
הסקר עצמו טיפשי בגלל שהוא שואל "מי המלחין הגדול ביותר בכל הזמנים" ועל זה בהחלט אין תשובה וגם לא תהיה לעולם.
באמת צריך היה לשנות את זה ל"מי מהמלחינים הבאים הוא ההכי אהוב עליך?" או משהו כזה.

_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2005 ב- 00:37:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ראשית, הרשה לי להסכים אתך. בחירת המינוח שלי אכן לא היתה מדויקת. אולם, אני עומד על כך שהקבלתי היא לא חסרת ביסוס ומתאימה לרוח הדברים של הכותבים לפני. כולם כרובם הגיעו למסקנה כי אין בסיס להשווה בין "הודם, פארם וגדולתם" של מלחינים בעלי שיעור קומה כשל באך מוצארט ובטהובן. אני מאמין כי חוסר הרצון לנקוט עמדה נובע מיראת שחיטת פרה קדושה. בנוסף, העמדתי את השאלה כשאלה רטורית לדוגמא, בכדי להמחיש את ערכו של הסקר כריטורי בלבד.
שנית, כמובן שכשאמרתי "אוהב" התכוונתי למוסיקה של המלחינים, ולא לחייהם (שהיו נפשעים בהרבה מאוד מקרים).
כנראה שהמלים "אוהב", "אמא" ו"אבא" הן מילים טעונות יתר על המידה ויש להשתמש בהן ביתר קמצנות. אכן הפסיכיקה האנושית סבוכה ועדינה, מלה אחת מרעישה אותנו כאילו הינו עלה ברוח. כי הרי בכל זאת: "האדם עץ השדה".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 26/07/2005 ב- 11:20:44    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

"פסיכיקה" צוחק אתה בטוח שזו מילה ?
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
punto
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 18/07/2005 ב- 17:28:30
הודעות: 74
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2005 ב- 11:29:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בוודאי שאני בטוח, אחרת לא הייתי כותב את זה. פסיכיקה היא מכלול התכונות הנפשיות, מערכת פעולות הנפש.[/b]
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
טל כץ
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך: 09/07/2004 ב- 23:33:57
הודעות: 1272
מיקום: גבעתיים

הודעהנשלח: 26/07/2005 ב- 11:42:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה לך מר אבן-שושן
_________________
You are what you practice
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
נעם טמיר
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 25/07/2005 ב- 17:44:53
הודעות: 63
מיקום: הוד השרון

הודעהנשלח: 26/07/2005 ב- 12:46:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כמובן, אני מסכים עם רוב האנשים שאמרו שאי אפשר לבחור, ולכן בחרתי באופציה של שלושתם גם יחד.

הם גם הלחינו בסגנונות שונים וכל אחד תרם בצורה אחרת למוסיקה.
אם כי, למיטב ידיעתי, היחידי מהם שבאמת אפשר לקרוא לו מהפכן הוא בטהובן, ולכן מבין השלושה (שלא כדאי לבחור ביניהם), בטהובן הוא הבולט יותר.

באך הגיע בסוף תקופתו, ופיתח את הסגנון למימדים אדירים, אך כיוון שהסגנון החל להתחלף לכיוון הקלאסיקה, לא העריכו אותו מספיק בתקופתו. אי-אפשר להגיד שהיה מהפכן, כיוון שהשתמש בעיקר בכלים שקיבל מקודמיו (אף על פי שהיה גאון כי פיתח את הסגנון למקומות אדירים).

מוצארט, ממה שידוע לי, פשוט היה ילד פלא ובגילים מאוד צעירים החל לאלתר פוגות, לכתוב יצירות וכו', בצורה מאוד טובה (במיוחד יחסית לגילו). אנשים התפעלו מהעובדה שעשה זאת בגיל מאוד צעיר בעיקר, למיטב ידיעתי, ולא בהכרח מהמוסיקה שלו, שמן הסתם נחשבה לילדותית. אך גם מוצארט, השתמש בעיקר בכלים שקיבל מקודמיו, ולא פיתח אותם כמעט, למיטב ידיעתי, ולכן אותו אני מעריך אותו הכי פחות מבין השלושה.

בטהובן הגיע בסוף תקופתו, וגרם לתקופה להשתנות עם המוסיקה שלו. הוא נחשב למלחין הרומנטי הראשון, ואחריו כמעט כולם החלו לכתוב בסגנון המושפע ממנו. הוא לקח את המוסיקה לכיוון הרבה יותר אמוציונלי, לדעתי גם הרבה יותר יפה ומתוחכם, ובקיצור היה מהפכן.

אני רוצה להגיד שאני לא ממוחה בתחום, וייתכן כי טעיתי, במיוחד לגבי מוצארט שאותו "קטלתי" קצת. ייתכן ואינני מבין מה גורם למוצארט להחשב כזה גאון. אם יש משהו שאני לא יודע, בבקשה ספרו לי!

_________________
יום טוב, נעם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל בקר באתר הבית של המשתמש
Dombi
מנהל ראשי
מנהל ראשי


הצטרף בתאריך: 09/04/2004 ב- 15:42:43
הודעות: 2414
מיקום: ירושלים

הודעהנשלח: 26/07/2005 ב- 12:55:02    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

במאמר מוסגר מאוד אם כבר אנחנו בענייני דאבן שושן...
"האדם עץ השדה" הוא ביטוי מוטעה, והוא נכנס לשפה העברית עקב קריאה מוטעית של התנ"ך.

הפסוק הולך : "כי תצור אל עיר ימים רבים להילחם עליה לתפשה לא תשחית את עצה לנדוח עליו גרזן
כי ממנו תאכל ואותו לא תכרות, כי האדם עץ השדה לבוא מפניך במצור" (דברים כ', כ')
הקריאה ההכי פשוטה של הפסוק חייבת להיות בשאלה:
כי האדם עץ השדה לבוא מפניך במצור? האם עץ השדה הוא זה שמפריע לך, בהשוואה לאדם, לעשות את המצור?
כמובן שהתשובה היא לא... על כן האדם לא עץ השדה.

סגירת סוגריים
ועכשיו אפשר לחזור לענייני דעלמא. קורץ

_________________
Wunderlicher Alter, soll ich mit dir geh’n?
Willst zu meinen Liedern deine Leier dreh’n?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
Caiphas
משתמש מתחיל
משתמש מתחיל


הצטרף בתאריך: 13/12/2004 ב- 19:01:55
הודעות: 38
מיקום: תל אביב

הודעהנשלח: 20/04/2006 ב- 22:36:34    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ציטוט:

אם כי, למיטב ידיעתי, היחידי מהם שבאמת אפשר לקרוא לו מהפכן הוא בטהובן, ולכן מבין השלושה (שלא כדאי לבחור ביניהם), בטהובן הוא הבולט יותר.

לא הבנתי למה הפכת את מידת המהפכנות של מלחין לתכונה שלפיה צריך להחליט מי מביניהם הוא הדגול ביותר.

ציטוט:

מוצארט, ממה שידוע לי, פשוט היה ילד פלא [...] אנשים התפעלו מהעובדה שעשה זאת בגיל מאוד צעיר בעיקר, למיטב ידיעתי, ולא בהכרח מהמוסיקה שלו, שמן הסתם נחשבה לילדותית.

מן הסתם נחשבה לילדותית? הקשבת פעם לסימפוניה של יוהאן כריסטיאן באך או של קרל פיליפ עמנואל באך? הסימפוניות המוקדמות של מוצרט מתאימות באופן מושלם לתקופה בה הן נכתבו, וגם אם יש בהן שמץ של בוסריות, הן לא "מן הסתם נחשבות ילדותיות".
מוצרט הפסיק להיות ילד, נאמר, בגיל 20. אבל עדיין המשיך לכתוב, ובכל זאת, היצירות שלו משנות ה-20 וה-30 לחייו הן המוערכות ביותר בכל הרפרטואר הקלאסי על דורותיו.
ציטוט:

אך גם מוצארט, השתמש בעיקר בכלים שקיבל מקודמיו, ולא פיתח אותם כמעט, למיטב ידיעתי, ולכן אותו אני מעריך אותו הכי פחות מבין השלושה.

שוב, חבל שמידת הערכתך למלחין נקבעת לפי כמה הוא חדשן. החדשנות של המלחינים בכל התקופות (אולי למעט המודרנית), לא נובעת מתוך צורך לחדש, אלא נובעת פשוט מחיפוש אחר עקרונות אסתטיים רחבים יותר. כשבטהובן הוסיף טרומבונים בפרק האחרון של החמישית, הוא לא חשב "אני אעשה את זה כי אף אחד עוד לא עשה את זה קודם," יש לזה תפקיד הרבה יותר משמעותי מזה.
ובסופו של יום, מה שקובע זה לא כמה אתה חדשן, אלא כמה היצירה שלך יפה וטובה. אמנות טובה, אל תשכח, אינה תלויה בזמן.
ידעת אגב, שמוצרט הוא הראשון (מבין מלחיני המערב, בכל אופן) שהתנסה בפולי-טונאליות? (בפרק האחרון של ה"בדיחה המוזיקלית" ק' 522)
ציטוט:

בטהובן הגיע בסוף תקופתו, וגרם לתקופה להשתנות עם המוסיקה שלו. הוא נחשב למלחין הרומנטי הראשון, ואחריו כמעט כולם החלו לכתוב בסגנון המושפע ממנו. הוא לקח את המוסיקה לכיוון הרבה יותר אמוציונלי, לדעתי גם הרבה יותר יפה ומתוחכם, ובקיצור היה מהפכן.

מילים רעות על בטהובן אני לא אגיד, אבל במה המוזיקה שלו יותר מתוחכמת מזו של באך?
נסה אתה להתמודד עם וריאציות גולדברג.
ציטוט:

אני רוצה להגיד שאני לא ממוחה בתחום, וייתכן כי טעיתי, במיוחד לגבי מוצארט שאותו "קטלתי" קצת. ייתכן ואינני מבין מה גורם למוצארט להחשב כזה גאון. אם יש משהו שאני לא יודע, בבקשה
ספרו לי!

אין מה לספר, מוצרט יכול לספר לך בעצמו. כל מה שאתה צריך זה להקשיב ברצינות ליצירותיו, להקשיב לרביעיות שלו לכלי קשת (לדוגמה ק' 421, 428 ו-428), לסונטות לפסנתר (ק' 280, ק' 284, ק' 457-475, ק' 310) לקונצ'רטים לפסנתר (ק' 466, ק' 467, ק' 488), לאופרות (דון ג'ובאני, חליל הקסם) ולמוזיקה הדתית (המיסה בדו מינור והרקוויאם ברה מינור). כמובן שלא חסרות יצירות נהדרות, אלה היו רק דוגמאות מעטות ליצירות לאנשים שאולי קשה להם להתחבר לאסתטיקה הגבוהה מאוד של מוצרט ומחפשים את ה"דרמה".

_________________
De torrente in via bibet: propterea exaltabit caput.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
Mistyusic
משתמש באימונים
משתמש באימונים


הצטרף בתאריך: 15/06/2004 ב- 11:27:19
הודעות: 170
מיקום: צור הדסה

הודעהנשלח: 20/04/2006 ב- 23:08:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

טוב... לדעתי - זו שאלה בלתי חוקית בעליל!!

אי אפשר להגיד איזה אמן היה יותר גדול. עסק רוחני לא יכול להימדד בדברים שאנחנו תופסים בראש כחומריים.
אתה יכול להגיד איזה מספר יותר גדול 8 או 46556, אבל זה לא נכון לנסות למדוד גדולה של מלחינים.

באופן אישי אני מעדיף את באך, הוא יותר נוגע בי ברוחניות שלו והזרימה שלו. אבל יש כל כך הרבה מלחינים מיוחדים שאני אוהב, ואי אפשר להגיד על אף אחד שהו גדול יותר או פחות מהאחר.

כל אחד נתן את נפשו והאומנותיות שבו וממש אין טעם להשוואה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> אוף טופיק מוסיקלי כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb